V segmentu B zastupuje Suzuki již léta model Swift. Na největší konkurenty ovšem ztrácí cenné centimetry. Proti nim od nynějška nastupuje novinka se staronovým pojmenováním – Baleno.
včera som bol s automechanikom a mal v garáži fofo3 pred fl, čo odkúpil od maníka, ktorý to už nechcel opravovať - vraj prasknutý valec (predtým vraj praskla nejaká vodná hadička či čo), ďalšie detaily som sa nepýtal, ale je to ďalší prípad 1,6 ekobuřt. Si sa pýtal, tak posúvam.
ok, keď si uvedomím, že mám doma aj pojazdný fofo 1 s polmelónom, tak je jasné, že ekobústy sa sypú. Sú na trhu pár rokov a odchádza ich viac ako bežný kazový koeficient. Ale snáď ti ten nový potiahne.
To je takto ťažko súdiť ob 2 generácie. Mali sme doma FoFo I a ten do havárie urobil 320 tis. bez problému. Teraz otec jazdí FoFo II. a rozsypal sa mu diferák za jazdy, rozbilo prevodovku, spojku, zotrvačník, pritom doteraz za 220 tis. km tiež nebol žiaden problém. Horšie je to u Fordu s popredajnou starostlivosťou a hlavne komunikáciou so zákazníkom.
generalizovať na základe malého okruhu nechcem, ale poznám najväčší kopec fofo1, menší kopec fofo 2 a najmenší kopec fofo3 a s kazovosťou motorov je to presne opačne, tak už mám pocit, že na tom niečo bude.
Pokud to jezdá za 4,5 litru, tak větší nádrž nepotřebuje. Je to pěkná ukázka toho, že nepřeplňované motory umí být v reálu úspornější než turbované, v tomto případě tříválce.
presne tak... :yes: ine male auta sice maju okolo 42-45 litrove nadrze ale stejne nebudu mat vacsi dojazd ak zeru v reale okolo 6 litrov ... vid take rio 1,2... baleno ho porazi aj v dojazde
Nedostatečné? Můj nepřeplňovaný motor má skoro 500 koní a to má pořád své reservy >:D. Baleno přece není sporťák, ale rodinné auto do města. Takže spotřeba a kufr jsou prioritami. Suzuki umí i městský minihatch s poctivým motorem - Sport s 1,6.
Pokud tady ta malá atmosféra skutečně jezdí za 4,5, tak klobouk dolů a celý turbovaný downsizing je jen emisní papírový podvod. Manželka má Fiestu ecoboost, pravda jen chvilku (4000 km), ale co ji používáme jako nákupní tašku a do práce, tak pod 6 litrů jsme se nedostali.
Jo, to sis naběhl přesně tak jak jsem čekal. Jasně, atmosféra může mít výkon, ale pak zase nejezdí za 4,5, že. A Fiesta s EB je výkonově jinde než tahle 1.2. Prostě je potřeba srovnávat dynamicky srovnatelné a pak jsou lepší i horší atmosféry stejně jako lepší i horší turba.
Já používám jako nákupní tašku Swift a svítí tam na mě průměr 7,5.
Já měl kdysi swifta s 1,3 motorem, upravený v Praze, měl místo 90 tuším 106 koní a jezdíval jsem za 6-7, ale to jsem ho tež nešetřil. Výborné autíčko! Osobně po tom, co jsem vyzkoušel/měl obojí, nevidím žádné velké výhody turb. Méně vydrží a u výkonějších se jejich výkon hůře dávkuje. O zvuku nemluvě.
Taky bych neviděl žádné velké výhody turb, pokud by byla možnost koupit trošku lepší atmo za normální peníze. Jenže poslední mohykáni Honda i Mazda se svými 2.4VTEC nebo 2.5SkyG zacházeli jako by byly ze zlata...
Pokud chceš porovnávat spotřebu, tak musíš ta auta provozovat ve stejném režimu. Takže těžko porovnáš spotřebu u auta v testu, kde se třeba jezdily delší trasy se zahřátým motorem a autem provozovaným poskakováním ve měste se studeným motorem s průměrnou vzdáleností jízdy 2 km.
By ma zaujimalo, co s tym svistom robis :-) Mam poslednu generaciu ale este nie s dual vstrekom a svieti mi tam 5,4 a aj to len preto, ze sa na nom uz nekrotim ako kedysi, ked tam bolo o pol litra menej. Nad 6 som na nom spotreby vidiel len do par tis km pri zabehu. Chudak auto nevidi okresky, len zapchate mesto a potom 25 km dialnica (rychlosti 120-125-130, podla nalady), pouziva sa na dochadzanie do prace, na vikendy je tu druhe auto v rodine. Co tym chcem povedat: ked pride novy este lahsi svift s dual jetom, pricom Baleno na nom jazdi s takymito spotrebami - za kolko pojdem na tom svifte ja? Za 4? Parada :-)
Čo bysom s ním robil, jezdím s ním krátké trasy po malém městě. Na jakoukoli cestu nad 10km si většinou vezmu velké auto.
Co tím chci říct je, že házet nějaké číslo bez přesnějšího popisu jízdního stylu je celkem o ničem... btw, na Spritmonitor má Swift průměr 6,4, ale hodnoty přes 7 jsou běžné.
Jezdil jsem kdysi s kufrovým Balenem 1.3 a když jsem opravdu hodně proháněl, tak jsem se dostal na 7,2. Běžná svižná jízda znamenala 6 - 6,5 ale dalo se bez problémů za 5,5L. A to jezdím dost svižně.
Za 4,5 to urcite nepojde, ja som sa bol previest po meste a bolo to necelych 5. Myslim, ze priemerna spotreba pri normalnej jazde bude bez problemov do 5.5 litra, co nie je zazrak, ale velmi prijemna spotreba, tabulkove spotreby ani nemecke z autobahnu ma velmi nezaujimaju...
s nadrzou som mal tiez dilemu.... vypocty dojazdov a podobne hlavolamy ;-) ale ked si zoberies ze s tym autom realne pojdes za 5 litrov tak to mas to iste ako keby si mal 74 litrovu nadrz v aute ktore zerie 10 litrov... a ja poznam hodne aut co zeru okolo 10 litrov a nemaju ani zdaleka 74 litrovu nadrz ;-) ( vid nejake sportove auto alebo silnejsie benzinove SUV .. ale najdeme aj sedany a hatche )
cervena doda eleganciu a smrnc snad kazdemu hatchu .... a este k tomu ked to ma cierne stlpiky a chromovany lem masky razom to posobi az luxusne ..... priznavam vo vysledku mi baleno prislo ako hodne zavalite a objemne auto vacsie ako fabia aj ked vacsim fakticky nie je.... dost klame telom... moze za to aj masivny boka auta a masivne tvary blatnikov.... auto ako take sa mi ale ozaj paci v tomto ma nazivo nesklamalo... momentalne len cena je to co mi na nom kusok vadi.... ale je mozne ze za polroka ked sa jeho ceny uz nejak usadia... pripadne bude nejaka jarna akcia alebo tak... tak mozno ho este raz omrknem.... na prvy dojem ale vazne mile prekvapko.... ako taky dospelejsi swift ... skratka typicka suzuki skola .. a to aj v kabine ;-)
Tak cena je nasazená nad Swifta.. Aby se moc netřískali.. Ale Swifta mám a svezl jsem se Balenem v prostřední výbavě a bílé barvě. Motor se v nové verzi trochu lépe sbírá, jinak je to stejný, podvozek je proti Swiftu citelně měkčí, takže zatáčku co mám nacvičenou se swištěm, jsem s Balenem nedal stejně plavně. Vadila mi dlouhá řadící páka a moje auto mělo i nakřivo volant... Navíc ta prostřední výbava a ještě bílá působí hrozně lacině.. Jinak jsem fanoušek Suzuki a mám už třetí (Baleno, Ignis Sport, Swift) a chtěl bych i další, ale Baleno nějak ne. Teď jsem se svezl i Fiatem Tipo Hatchback a ten mě zaujal mnohem více než "balík". Baleno leda v nejvyšší výbavě a nebo lépe Vitaru S. ;-)
ako sa to vezme, nenasiel som napr tlmenie nerovnosti ci uz tych ostrych kratkych alebo vacsich a nasledne odskakovanie... hlavne pokial je to komfortne ladeny voz toto v recenzii chyba, nie je nic horsie ako podvozok co nevie nic poriadne ani rychlo ani komfortne ala talisman
Neviem či sme čítali rovnaký test, ale zmienka o tlmení nerovností tam je. Síce to odbili jednou či dvoma vetami, že je to komfortné a zárovaň tuhé ako je v tejto triede zvykom, ale komu je čo tvrdé či mäkke najviac napovie skúšobná jazda nie? >:D
Niekedy sa venujú, inokedy nie. >:D Nie je to ani Škoda ani VW, ani nejaká veľká konkurencia niektorému z ich modelov. Myslím, že cieľovke ten popis bude stačiť. Neviem ja som nadobudol pocit, že proste nebolo veľmi o čom písať, lebo ani nevyčnieva ani nepodlieza priemer v triede.
Mám z nového Balena zmiešané pocity. Suzuki vie robiť dobré autá, ale ten dizajn mu často moc nevyjde. Ako sakra mohli toto navrhnúť v Taliansku?! To tam asi sedia v nejakom bunkri a nevychádzajú von.
Už sa celkom osvedčilo, že pokiaľ ide o model od Suzuki, ktorý sa nevyrába v Ostrihome, tak u nás a asi ani na západe nemá moc šancu. Predpovedám mu predaje podobné Liane, čiže taký priemer, hit to jednoducho nebude.
Čo sa testu týka, ocenil by som asi skôr porovnanie s Rapidom Spaceback. Nový Swift je už za dverami a tak zákazník bude riešiť dilemu či ísť do Fabie alebo Rapidu, respektíve Swiftu a Balena. Viem, rozmerovo to celkom nesedí, ale je to veľmi podobná alternatíva.
A keď už sa v každom teste spomína predchodca Balena z 90. rokov, patrilo by sa poznamenať, že nešlo len o sedan, ale aj o kombi a na niektorých trhoch aj hatch.
spaceback ma uz ale o 8cm vacsi razvor .... a aj kufrom je uz kusok akoby o poltriedy vyssie.... rovnako cena... ved ta je u spacebacka uz na urovni ceedu.... baleno je klasicke male auto tu netreba hladat problem.... posobi mozno kusok objemne ale vo vysledku je mensie ako napriklad rio alebo i20 ;-) ... a to jak rozmermi tak aj razvorom... takze porovnanie s rapidom spaceback je ozaj kusok uz miesanie jablk z hruskami .... baleno klame telom ale jeho hlavny konkurent je fabia, i20, rio, corsa a podobne
Na první pohled ano, ale ty vyjíždíš nádrž až do dna? Většině aut začne svítit "hladový oko" pro jistotu ještě se slušnou rezervou (i víc než 10l) a většina lidí, včetně mě, raději už zajede pro palivo a to už ten dojezd není tak pěkný. Nedává to smysl, přitom kdyby dali 45l nádrž, tak těch 700km by právě bylo bez rozsvícení kontrolky a vyjíždění celé nádrže. Co jsem koukal tak ta 37litrová nádrž bude kvůli verzi s SHVS (hybridní systém Suzuki) - šetření místa a váhy + ještě nižší spotřeba, ale proč zbylé verze nedostanou plnohodnotnou nádrž nechápu, vůbec novodobý trend "auto pro cesty od pumpy k pumpě" mi je proti srsti, přitom by to bylo skoro jako s nafťákem dojezd přes 800km jako nic.
ja vim, ze na 60 litrovou nadrz ve hnojaku najedu 800km a když ne, tak zbytek musim dotlačit >:D
bohužel, auto na delší cesty ma jen 55 litru, takze tankuju skoro za kazdou zatackou
a malyho autíčka do města bych to ještě bral, ale u auta prinejmensim stredni tridy to je uchylny a to bez ohledu na to, ze muzes koupit vetsi nadrz ..
.. třeba dnes je ta normalni vetsi nadrz uz v zakladu a za mensi se priplaci >:D
zajimavy by bylo srovnani se stejne vykonnou fabii při jizde stejnou dynamikou a stejnymi rychlostmi zejména na dalnici.
ale jestliže je pro baleno na dalnici 120 tak akorát, pro fabii to bude tak o 20 vic a z logiky věci o 30% vyssi spotřebou. podobne na okreskách, a při zrychlovani..
Hm, s 66 kW Fabií se dostali přes sedm litrů, i s 55 kW litrem, který prý tu dálniční rychlost drží bez problémů (a jinak je to ještě línější lemra, než Baleno, ale tak důrazně to test nepopisuje), jezdili přes sedm... Asi bude někde chyba, ale ne v Suzuki.
Člověk se pořád učí. Například jsem nevěděl, že když smícháš Swifty včetně čtyřkolek s jednou Vitarou a několika Jimny Ranger, dostaneš předchozí generaci Balena.
keď začneš využívať tú výraznú živosť fábie, tak aj tam poletí spotreba hore. Na klobúka pôjdu zrejme za podobné čísla, fábia má výhodu väčšieho potenciálu v prípade chuti, alebo potreby
bluesun, to ma něco spolecnyho s adblue, tedy se chcankama??
jen sem se uklep trumbero
spotřeba balena bude kazdopadne podobna jako spotřeba vyrazne zivejsi fabie
4.5 je jenom vlhkej sen
Zdravim. Pred tyzdnom som si jedno take Baleno s 1.2 Dualjet zakupil, zatial som na nom najazdil 350km vyhradne po meste a priemernu spotrebu mi ukazuje 5.1l/100km, takze po zabehnuti motora je tych mestskych 5l/100km realnych.
včera jsme byli se znamejma na vylete
cca 250km většinou okresky a cast praha
musel jsem se prizpusobit jejich defenzivnimu stylu, tedy rychlost jen lehke prekracovani limitu, zadny velky zrychlovani
moje spotřeba s 1.8tsi 5.2litru.
takze samozrejme, jezdit za 5 s balenem nemůže byt problem, ale zalezi na tom jak s ti jezdis
na sk je cena základu aj vyššej výbavy pod 11 tis e, u vás je to tuším vyššie. Mňa najviac mrzí ošklivá maska s prednými svetlami v najnižšej verzii, inak by to bol super autíčko na bežné jazdenie s fantasticou spotrebou a priestorom. Tá spotreba sa až nechce veriť, bežne tu čítame dvojnásobky. Ja by som dal za to 4 hvízdy.
no ja som cakal aspon o 500 eur nizsiu v priemere u nas .... mozno nebyt swiftu tak baleno by stalo kusok menej.... takto ho ale musia nejako cenou odlisit lebo ak by baleno bolo za cenu mensieho swiftu tak kto si uz potom kupi swift.... to by zase swiftu hodne uskodilo
podľa mňa je na balene zaujímavý úplný základ a prvá verzia nad základom s týmto testovaným motorom. Tam je to pod 11 tis. e a to je B segment, pričom baleno mnohým béčko presahuje. Je trochu ako rio. Za cenu b segmentu získaš väčšie auto. Vyššie verzie a motory už zabiehajú do veľkej konkurencie a baleno stráca argumenty na kúpu.
jednoznacne uz to chce aspon ten druhy stupen vybavy GL .... tam uz mas aj tie cierne stlpiky aj delene zadne sedacky aj chromovanu masku a priplatok voci zakladnej vybave GA je tusim len nejakych 300 eur .... ved zaklad GA nema tusim ani dialkovy central a navyse obuva nejake nevzhladne plechace ... lenze za 11 tisic sa uz naskyta otazka v com je taketo baleno lepsie ako povedzme corsa 1,4 s kozenym paketom a tempomatom ktorej skladovky stoja o 500 eur menej ako nejake "neosvedcene" baleno ... ale treba si samozrejme vyskusat komu co sadne... aspon mame z coho vyberat ... nazivo je ale baleno vazne pekne....
ja som ho videl naživo v ženeve a páčilo sa mi, ale to bola nadupaná verzia. Baleno má podľa mňa plnohodnotný priestor vzadu (skúšal som a sedel som za sebou -180 - úplne v pohode), kufor tiež slušný, to asi korza nedá.
suhlas.... urcite uz dokaze posluzit aj ako rodinne auto... priestor v pohode... kufor ma az velky... v tomto ozaj nie je problem... corsa ma ovela mensi kufor ano... aj vzadu je kusok mensia ako povedzme baleno alebo rio... kto zrovna hlada male auto pre 4 osoby tak baleno alebo rio su priestorom bez konkurencie... to je pravda :yes:
U Corsy sa dopláca v druhom stupni výbavy Enjoj za manuálnu klímu 1060 Euri čo som tak narýchlo mrkol na stránky. Ale zato teraz dávajú zľavu 1500 Eur z cenníkovej ceny, za čo si ju vie človek celkom slušne dovybaviť.
opel ma vzdy nejake skladovky aj akcie... za 10 500 mas uz naslapanu corsicku ;-) takmer so vsetkym podstatnym.... aj nepodstatnym.... vid mrkni si na presovsku stranku predajcu.. par lakavych kuskov s 1,4 atmo tam je v pohode pod 11
Baleno nabízí velkolepý styl. Ve všem. Vše, co dělá, dělá výborně a nekompromisně. Nehraje popovou odrhovačku pro plebs. Prostě jde hrdě za svým japonským původem. Jednoduchá volba motorů, jednoduchá volba výbav. Ber nebo nech být. Japonec až za hrob, v tom dobrém i špatném :yes:
Každopádně opět dokazuje, že turbo není podmínkou, ale jen snadným řešením pro neschopné motoráře. Spotřeba je prostě ženiální :yes::yes::yes:
A interiér? Čalouněné výplně dveří, dekorační lišta ve dveřích, plastová podložka pro levou nohu řidiče... Věci pro evropské malé vozy již dávno nevídané. Řidič Fabie může tiše závidět...
A test? Ano, opravdu hezkýtest. I když s tím výsledným hodnocením se nějak nemohu srovnat. Vůz vlastně vykazuje špičkové výsledky v klíčových vlastnostech pro tento segment, a ve výsledku jen 3,5*? Podle textu to vidím na 4,5* :-!:-!
v tej cervenej je az krasne... fakt vie posobit az luxusne a to mu staci ozaj len par karosarskych detailov..... netreba ani 17tky .. hodne pekne su aj tie klucky dveri a la alfa... moc sa mi pacia svojim prevedenim .. autu fakt sedia... a auto posobi razom o triedu exkluzivnejsie ... rovnako ako aj tie tmave A stlpiky... moc pekne :yes:
design není pro každého a je ryze japonský, oko se musí naučit vnímat ty křivky. Ale po pár pohledech je to úplně ok. Jediné, co mi tak trochu vadí, je horší přístup do kufru přes vyšší práh.
minule som videl take sivaste baleno akoby vo farbe slonej koze.... s chromovanymi kluckami a na diskoch posobilo az luxusne.. skatulovita fabia takto elegantno luxusne posobit nedokaze aj keby mala obute 18tky a dvojfarebnu kasnu .... to auto musi mat v sebe... a balebo to ma... vie posobit hodne pekne a elegantne ... v cervenej doslova krasavec... :yes: fabia je v tomto tak o dekadu za balenom ... rozdiel neskutocny ... uz prve kusy zacinam ozaj stretavat... nepotrva dlho a bude to u nas urcite trhak ( ako kazde suzuki ) ... len ho ludia musia este "objavit" ;-)
No popravde, auto som si na prvy pohlad zamiloval, ked som si ho bral z predajne, v striebornej metalize vyzera velmi slusne. Po ukazani kamaratom, znamym som pozbieral vcelku pozitivne reakcie, nazivo vyzera auto lepsie ako na foto a ocenili aj vela miesta vzadu (201cm chlap sa pohodlne usadil vzadu, musel sa zosmyknut kvoli nizsiemu "stropu", avsak stale mal dostatok miesta na nohy, rovnako, ked si pri rovnakom rozlozeni presadol dopredu). Potvrdzujem mierny diskomfort kvoli vysokej nakladacej hrane, ale vadilo mi to iba, ked som chcel previezt v tom kreslo, inak na tasky, kufor, igelitku je to uplne v poriadku. :-) 15palcove plechace v strednej vybave su skutocne slabsie, na leto si iste zaobstaram 16/185, co sa davaju k najvyssej vybave. Jedina skutocna vytka je k faktu, ze vo vybave GL sa Baleno dodava len s vyskovo nastavitelnym volantom, co ma prinutilo zmenit posed oproti Octavii/Fabii, ktore som mal k dispozicii donedavna, takze mam trochu menej miesta na pedale a sedim viac vzpriamene (vyska 185 cm), musim si na to zvyknut, je to skoda, ze to nedali aj do strednej vybavy no.
To je hezké, ale ta krásná světla s přecházejícími liniemi jsou mimochodem výsadou vyšší výbavy, která cenově už tuplem přestává dávat smysl. Jinak otřesné H4, u kterých nepřechází vůbec nic.
jj tyhle lowendy většinou bojuji prostorem , přikladu je vic než dost.
Jinak nemusiš pořad dokazovat , že tě zřejmě majitel forda , nějakym zpusobem v životě těžce ranil.
focus je priestorovo jedno z najhorsie vyuzitych aut v triede v pomere k svojim rozmerom.... taketo plytvanie priestorom uz dnes davno neleti ... ale popravde treba povedat ze ford focus ma v tejto generacii uz "zarobene" a "odkrutene" a chce to uz novu a ovela priestornejsiu generaciu ktora by uz bola na urovni sucasnej astry alebo megana... :yes:
Leti , neleti , toť otazka , ale prodeje jsou docela proti. Jinak toho Megana si zřejmě nemyslel važně...No a pak je otazka jestli se vest vzadu v astře , kde je nepřirozena poloha sedadel a k tomu je sedak nizko uložen , takže podepřeni stehen žadna slava. Nebo mit meně mista před koleny , ale sedět přirozeněji a mit podepřene stehna. Navic v připadě focusu , na velice dobře fungujicim a sofistikovanějšim podvozku s lepši akustickou pohodou. Vybirat je z čeho.
ked ti mam pravdu napisat mne fofo 1,6tdci neprisiel moc sofistikovany podvozkovo, hlavne to odhlucnenie pri prejazde ostrych nerovnosti a hlavne prenos vibracii je dost otravny, vkuse vies po akej ceste ides pre mna neprijemne a to bolo na 16kach s 215 gumami... napr P308 tie drobne nerovnosti a vibracie filtrovala genialne opat 1.6hdi a aj ked nema taky rychly podvozok ako fofo tak je omnoho tichsi, prijemnejsi a komfortnejsi
Tohle je mirně řečeno škarede , navic to "neumi" jezdit a takhle že funguje japonsky atmo motor ? Baleno pusobi až lowendově a zřejmě i je. K tomu silně neodpovidajici cena.
baleno nie je ziadny lowend... ma uplne novu plosinu ktora je neskutocne lahka a tuha a ktora je technicky o hodne dalej ako ta v swifte... rovnako motory ... boosterjet napriklad uz swift nema... pritom baleno uz ponuka aj turbo a dokonca aj mild hybrid.... a ani ceny nema lowendove... 10-11 tisic za male auto v zaklade to uz nie o lowende....lebo skutocne lowendove auto ako napriklad sandero tak to stoji tak okolo 6500 eur ... takze nesuhlasim s tym ze baleno je lowend... aj jeho kabina je presne podla aktualneho receptu suzuki ... tu sa neslo nijak pod uroven .... naopak.. baleno dokaze posobit hodne luxusne... co mnoho renomovanejsich malych a drahsich aut stale nedokaze
Možno by bolo dobré posvietiť si aj na Baleno Grape. Je tam metalíza zadarmo a podľa stránky "teraz za skvelé ceny aj s bonusom navyše.". Keďže o žiadnom bonuse sa v riadnom cenníku nepíše, teoreticky to môže byť za 10 990 (mínus nejaká zľava) vrátane metalízy, čo nemusí byť zlé. Pekné autíčko - sám by som sa nevedel rozhodnúť, či toto alebo Corsu.
taky swift ma napriklad metalizu u nas bez priplatku ... to je tiez taka specialitka suzuki ... inak dik za dobry typ... ano pozeram na stranke ... baleno grape... vyzera uz lepsie ako to baleno ktore som si ja nacenil ... asi som bol este priskoro... treba kusok pockat a baleno moze byt za ozaj zaujimave peniaze a uz slusne vybavene :yes:
corsa ma fakt mensi kufor a zadna cast kabiny sa u nej tiez kusok odvazne zvazuje... ja som to nepocitil ale kamarat ktory bol so mnou uz ano... ale zase neplanujem vzadu nosit basketbalistov ;-)
corsa ma meno.. medzi malymi autami to vzdy bola je a bude "jagava hviezda" kdezto baleno si musi este ten imidz a svetove meno vybudovat.... ked som sa pytal znamych kolegov aj damskeho osadenstva... vsetci sa zhodli na corse ... pritom baleno nemusi byt horsie samozrejme... tu vidno ako vela robi u zakaznikov to ked ma auto "dobre meno"
baleno dostalo za bezpečnost jen 3 hvezdy, ve verzi vybaveny radarem 4 hvezdy.
takze zadna slava, i když test v roce 2016 je zas o něco prisnejsi nez v předchozích letech, ale predpokladam, ze se to tyka zejména asistentu.
jen pro pripomenuti, fabia dostala plnej počet.
zrejme je ta nizka hmotnost na bezpecnosti znat.
navíc i pres o 150 kilo nižší hmotnost oproti stejne vykonny fabii to je lemra lina.
jinak ma atmosféra na poposkakovani po meste moje sympatie, ale chtelo by to aspoň 1.6 a zvýšit bezpečnost...
Slušelo by se uvést, že ta Fabia to dostala v roce 2014, kdy podmínky testu byly zcela jiné a i procenta pro zisk pěti hvězd byla jiná.
Líná lemra se neliší o sekundu ve zrychlení.
Takže zase klasická toptení vylhaná manipulace.
zkus nekdy pochopit psany text trumbero, v tomto pripade radek 2 a 3 mého prvního prispevku v tomhle vlakne
zrychleni 12.3 u balena je lina lemra, pro tebe ale mozna trhac asfaltu.
kazdopadne, v primem porovnani v okamziku, kdy dychavicny o 150kg lehci baleno s 3 hvezdama podle NCAP dosahne rychlosti 100km/h, fabia se stejnym vykonem a 5 hvezdama bude o nejakych 10 konskych delek před balenem
Jak mám pochopit něco, co sis ani neověřil a jen si plácl hloupost? Ty testy se neliší jen počtem asistentů, ale celou skladbou testů... Ne, že bys mohl něco takového pojmout.
Pak je stejně líná lemra i Fabia s 11,5 sekundami. Jsi marný tragéd.
Hvezdy Euro NCAP jiz nekolik let nemaji prakticky zadnou vypovidajici hodnotu. Daleko vic ti reknou body v jednolivych kategoriich (celni naraz, bocni naraz...).
Vysledky tych testov hovoria len o tom ako sa vyrobca prisposobil podmienkam testu.Nie o bezpecnosti vozidla. Teda ako sa ma auto deformovat pri istom definovanom prekryti...zamer vykovat taketo testy bol v case kedy auta boli ako z papiera, a dosiahnut 3 hviezdy bol zazrak techniky. V dnesnej dobe su rozdiely castokrat dosahovane len elektronikou, ktorej pripadna nepritomnost by ale na skutocnu umrtnost na cestach mala zanedbatelny dopad. Co je smutne tlak na vyrobne naklady moze sposobit ze vyrobcovia auta usposobuju konstrukciu nerovnomernym rozlozenim hmotnosti na ukor jazdnych vlasnosti (ktore su pre bezpecnost daleko dolezitejsie)...
zas tak neprehanej
hlavni rozdil u NCAP 2015 oproti předchozí jsou vetsi srazky ze chybejici signalizace nebo asistenty.
nejaka kontrolka ti ale život nezachrani
Tak si představ, že ochrana dospělých u Balena je 85% (80" bez radaru), zatímco Fabia měla 81%... Tak by mě zajímalo, kde spatřuješ ten rozdíl >:-[] >:-[]
Cele testy su rovnako smiesne ako meranie spotreby. Kazda organizacia ma vlastnu medotiku...automobilky robia auta, ktore sa tymto metodikam prisposobuju na tom ktorom trhu a hlavne su castokrat testovane tie najnizsie dostupne verzie pre ten ktory trh - co uz po roku na trhu nemusi byt pravda (napriklad sa zmeni seriova vybava a pridaju pre EU trh 2 airbagy). Najnizsie stupne vybavy nie su castokrat ani financne atraktivne a importer tlaci a dotuje vyssie nastavene ponuky...ohladom hmotnosti je to tiez otazka pouzitych materialov aj ked si nemyslim, ze nosny skelet je to na com sa setrilo - suzuki nezvyknu mat krutivu karoseriu => takze asi budu dost pevne nie ?
samozrejme ze se prizpusobujou, nicmene to je jednotny hodnotici kritérium podobne jako jako to mereni spotreby.
a testy NCAP kazdopadne vedly a dale povedou k vetsi bezpecnosti.
vysoka pevnost vůbec nemusi znamenat, ze auto bude bezpecny, když se to prezene, tak to je dokonce naopak.
tohle muze byt problem u stale vice pouzivanych vysokopevnostnich oceli
Pokiaľ je ubratie hviezd(y) najmä za elektronické asistenty, tak mi je to jedno. Tých prípadov, kedy sa uberali hviezdy na základe predpokladu, alebo chýbajúcej elektronickej fíčury i cez obstojné zvládnutie nárazu bolo dosť
Jakkoliv mě graf mojí těžké nohy vážně vůbec nezajímá, lpění některých japíků na takové pitomosti jako je ovládání PC kolíčky mě nepřestává fascinovat. Pojal jsem tudíž podezření, zdali to nepatří k nějaké mně utajené japonské tradici. Nic jsem ovšem nenašel, možná někdo šikovnější. Do té doby budu mít za to, že někde ve světě se v japonském vlastnictví nachází ohromný sklad kolíčků a jim je líto je nevyužít. ;-)
Baleno 2016 ( s radarem)
Ochrana posádky při čelním nárazu 32.5 Pts / 85%
Fabia 2014
Ochrana posádky při čelním nárazu 31 Pts / 81%
V výsledku to dělá u Fabie 5*, u Balena 4* (bez radaru 3*). To jen pro ty, co tu začnou třepat něco o nízké bezpečnosti Balena a slabé karoserii >:-[]:-!
baleno bez radaru:
dospeli 81%
deti 73%
chodci 65%
asistenti 25%
výsledek 3*
baleno s radarem
dospeli 85%
deti 73%
chodci 65%
asistenti 43%
výsledek 4*
fabia (nejspis zakladni holatko)
dospeli 81%
deti 81%
chodci 69%
asistenti 69%
celkem 5*
NCAP 2015 (podle ni se jede i letos) sprisnila asistenty a mam dojem, ze test se deje při plnem obsazeni auta a jsou lehci figuriny, které vic zohlednuji deti a nase drahe polovicky (je otázka, jestli lehci figurína je pro výsledek testu plus nebo minus).
kazdopadne si ale vsimni, ze baleno je vyrazne horsi u deti a o něco horsi u chodcu.
u dospelych je baleno lepsi jen s asistentem brzdeni - zrejme proto, ze před narazem zacne brzdit (otázka proc to ale není lepsi i u deti).
a jestliže dejme tomu jedno z kriterii na 5* je minimalne 80% pro deti i dospele, tak baleno 5* mit nemuze
A nebo to taky může úplně stejně znamenat, že Fabii záměrně navrhli pro tento konkrétní druh nárazu, zatímco u Suzuki se vykašlali na jeden konkrétní parametr nárazu, že.
% rozdíly jsou malé vyjma asistentů. A ty dělají lepší bezpečnost především na papíře.
márniš s ním čas, prípadov, kedy auto s lepším výsledkom samotného nárazu doskákalo na asistenty len na základe, že "ncap predpokladá bla bla " je dosť. Rozdiely sú v tomto prípade marginálne, nejedná sa o črep, ktrorý sa aj napriek nižšiej hmotnosti rozpadne
Takže, ty "základní holátko", ta Fabia byla ve velmi dobré výbavě, ale na přečtení bys musel umět anglicky. [odkaz]
Nehledě na to, že od roku 2015 je zcela jiná metodika hodnocení (například přibyl náraz plnou šířkou, na který Fabia není hodnocena), tím pádem srovnávání skutečně není vypovídající.
Takže opět maxilhář... :no:
Do výsledku čelního nárazu se započítávají i body za funkčnost systému prevence nárazu, tak proto je Suzuki s ním lepší než bez něj, je to normálně vidět když si rozklikneš detail té disciplíny. Fabia takový systém v testovaném základu nemá, takže za něj má 0 bodů.
Baleno si zachovalo typicky japonsky charakter v dobrom aj zlom......................
Napisem nedostatky, ktore som si vsimol a naznacuju zakaznikovi, ze je toi cisty low coast.
Ak bude zakaznik stat pred rozhodnutim swift a baleno, myslim ze swift bude kvalitnejsie auto.
Nedostatky:
-zastriekanie niektorych ploch dost zle a neuveritelne setrenie kazdeho ml farby - ( nehovorim, ze ostatni nesetria ale tu je to az moc )
- tlacitka vypinanie ESP a dalsie - to je mazec to je total fuserina ako to spravili.
- Uchyt baterie ako najlacnejsie a najchrapunskejsie robili pred xy rokmi, tak to robia aj dalej...........
- spodok podvozku tiez klasika setrenia - dufam, ze to bude korodovat ako povodne baleno aj s napravnicami, ktore nakoniec prehnili.....................
Mozno som detailista ale vsimam si ............ niekomu to nemusi vadit..........
- Asi najhorsie co je japonska atmo, ktora ma ist..... 66kW v 6000ot. a 120 Nm niekde 4400, mili japonci prepacte, ale koho bavi jazdit v rezime 4000ot. a viac............ nasledne to toci 3500 ot. na dialnici co nie je zrovna najmenej (chapem menej by neutiahol motor ) a zrychlenie z 0 na 100 za 12,3s tato 950kg krabicka, niekde je nieco zle............. ved uz Fabia 2 s 1,4 16V 63kW to davala za 12,3s a to sa hovorilo o nevyraznom motore a F2 bola tazsie vozidlo oproti balenu, tak kde je drava japonska atmosfera...............................…
Motor je praveze SUPER:
- lahko isiel do otacok, ked bolo treba
- ze u atmosfery treba pre max. vykon podradit a vytocit - to je desatrocia zname...
- rozhodne nemusis chodit nad 4000 otacok pri normalnom jazdeni
- super spotreba
- predpoklad dlhej zivotnsoti - nepriamy vstrek bez turba, overeny vylepseny motor.
Ze je to z Indie sa mi tiez nepaci, mal by to byt argument pre zlavu. Myslis, ze sa to rozpadne, ked to bolo robene pre indicke cesty, malo by to nieco vydrzat...