Aktuální generace Hiluxu není žádnou novinkou, přesto nám v redakci dělala společnost právě teď. Jde totiž o exemplář, který starou známou techniku balí do líbivé výroční edice.
...že u pickupů výrobci rezignují na "pořádné" motory. Nikdo nechce s pickupem závodit, ani jezdit 200 po dálnici. Takže jízdní parametry by v rámci možností byly v pořádku, ale přeci jen se jedná o automobil s možností celkem těžkého nákladu, nebo tažení přívěsu a dá se předpokládat, že pickup si pořídí právě ten, kdo podobné věci požaduje. Pokud by v tom byl silnější a větší motor, bylo by to jen ku prospěchu věci a věřím, že by se ani provozní náklady moc nelišily. Škoda, nějaký třílitr by tomu jinak ikonickému pickupu slušel více.
s kterými nornálními motory? Hilux se celosvětově prodává prakticky jenom s dieselem... tedy prodával.
edit: myslíš pick-upy? tak s výjimkou USA a UAE jezdí všude hlavně s diesely. L200, Navara, D-MAX, Fullback, žádný z nich ani nedisponuje ničím jiným než čtyřválcovou naftou...
jj pick-up, chtěl jsem říct, že mimo evropu to prostě seženeš v benzínu.. nejvíc jezdí tyhle auta Usa, Ca a Australie a tam tom bude 90%+benzín, ne teda Hilux ale pickupy obecně
Ne, většina mid-size japonských pick-upů nemá benzínovou variantu. V Kanadě a Austrálii benzín není až tak levný, full-size pick-upům se daří nejvíc jen v Americe.
Tak v Kanade Toyota u mid-size Tacomy nabizi jen jeden motor a to 3.5V6 benzin. Nissan Frontier ma pouze jediny V6 benzin. Chevy nabizi u Colorada naftovy 2.8l 4 ctyrvalec spolu s benzinvou V6. Ford s nove predstavenym Rangerem zatim nabizi jen preplnovany benzinovy ctyrvalec, V6 se neplanuje, nafta ano.
Btw. V kanade ted v zime stabilne tankuju benzin pod 99c/l
Hilux má můj respekt coby auto, které vydrží cokoli. :yes:
Ovšem coby "městskou stylovku" ho tedy nevidím ani s obří nadsázkou. Uvnitř je to ošklivka, ale beru, že se na styl kašle, že to má sloužit.
Ovšem motor - na to, že je jediný v nabídce, tak těžká bída. :no:
2,4l s parametry nejslabších dvoulitrů konkurence.
aj mna prekvapilo ( v case prichodu ) ze novy hilux konci len na 110kw... pritom veskera konkurencia ponuka proste viac vykonu... navara, L200, ranger, amarok, D-max
ale ked zvazime fakt ze kedysi v 90 rokoch taka L200 mala len nejakych 74kw v 2,4ke dizli ... a ono to fakt slo ( mozem z vlastnej skusenosti povedat ze nebola to ziadna brzda premavky ) tak mozno v toyote zvazili ze nahanat koniky tu nie ej az take dnes uz nutne.... skor ide o zatah v terene.... a ten bude aj so 110kw iste vyborny... osobne by som ale v tomto segmente bral L200 133kw 2,4 DI-D s krytou korbou a v expedition pakete ... a teraz po tom najnovsom facelifte u mna uz uplne jasna topka v danom segmente...
No čo ja viem tak Pajero so 4valcom ťahá vlek s autami jedna radosť už dobrých 250 tis.km bez poruchy. :-)
Mám taký pocit že nenahanaju výkon, ale skôr celkovú výdrž a spoľahlivosť.
Jedna věc je zbůhdarma nahánět výkon, a druhá - když už má auto jediný motor, aby byl trošku odpovídající, vzhledem k tomu, že může tahat až 3,5t. On těch 3,5t utáhne, ale do kopce bych s tím vlekem jet nechtěl.
Šestiválec se do něho dává, v některých zemích se prodává benzínová V6 4.0, plnící EURO6, u nás ho umí zprostředkovat Dajbych.
To auto není na závodění a běžného uživatele spíš než předjíždění zajímá průchodnost terénem, a jestli něco utáhne. Takže spíš tažný kůň, než dostihový. A potom taky spolehlivost, která je u Hiluxu legendární. Že se v půli nezlomí jako Navara. Je to prostě pracant a kdo nepotřebuje pick-up před nákupní centrum, chybu s ním neudělá.
A řekl bych, že nějaký výkonový upgrade nebude nijak zvlášť obtížný.
u pickupov ako hilux ci L200 bolo uz odjakziva zauzivane pouzivat velkoobjemone 4 valce... koniec koncov ani kral kralov v terene ako defender nepotreboval ziadny 6 ani 8 valec a to utiahol 3,5 tony a sam vahou nebol ziadne pierko .. takze skutocne terenaky ci pickupy su proste motoricky o inom ako plnotucne rodinne koraby typu escallade .. toto proste nie je ani korab ako escallade ani dialnicna stihacka ako cayenne .. aj ked hilux by urcite nejakych 130-140 kw v tej 2,4ke v pohode zniesol a slusalo by mu to ... skoda no ...
Mě se nelíbí, jak EU pickupy jezdí. Když pominu (až na MB a VW) 4-válcové naftové traktůrky, tak podvozek žádná sláva, poskakuje to jak koza a taky tažná síla, jen do 3,5t.
Bohužel, ale nejlepší jízda je v americkém stroji.
Už ses v nějakém vezl, nebo sis jen přečet, že listová pera jsou na prd? Fungujou mnohem líp, pohlcování nerovností je nesrovnatelné. Ony jsou součástí zadní nápravy i tlumiče.
EU pickupy poskakují po cestě, jak koza, to je rozdíl veliký.
Raketoplán? Stačí tahat dvouplato na auta, nebo menší stroj a 3,5t je málo. Musí nastoupit amerika ;-)
Otevřeně přiznávám, že v ničem. Zprostředkované info od známých, kteří mě od nich zrazují. Přišlo mi, že to bude všechno nastejno. Něco podobného, jako když mi někdo tvrdí, že diesel už je dneska jako benzín:) a že když se na to zaměřím, tak vím, že prostě není:)
Půjdu nějaký vyzkoušet.
Jako čerstvý majitel F-150 5,0 V8, důrazně doporučuju, budeš překvapen. Ameriky jsou úplně jinde, než třeba před 10 lety. Absolutně nesrovnatelné s EU. Když pak sedneš do velkého evropského SUV, máš pocit, že sedíš v městském kompaktu, to místo všude je neuvěřitelné a jízda jak na polštáři.
Na retardérech nezpomaluješ, výtluky z cest mizí :-)
Já nikdy ameriku neměl, ani nechtěl, bral jsem to jako tahače a pracanta, ale neuvěřitelně mě to chytlo. Jezdím s tím raději, než v M2 (aspoň teda teď, v těch sračkách), je s tím neskutečná sranda.
Co jsem se měl možnost povozit v evropských autech, tak jsem se sám sebe ptal, co by mě přimělo k tomu, utratit za to, ty prachy.
Je jeden blázen, který měl dlouhodobou za cca 5tkm (mám někde v mailu fotku z palubáku) spotřebu 9,7l :-O
Zas tolik to nežere, dá se v klidu okolo 16l, já se pohybuju mezi 16-18l a to jedu poměrně svižně. Kdybych jel s davem, tak okolo 13l. S naloženým vlekem (jezdím 100) spotřeba okolo 16l, s prázdným 12l.
Kámoš mi říkal, že když jede svižně s MB X, tak jede okolo 14l...
Může to jezdit na ethanol, nebo předělat na LPG, zatím mám najeto za 14 dní necelé 4tkm, uvidím, jestli půjdu časem do LPG. Chcou za to cca 70 bez daně, úspora v nákladech na phm, skoro poloviční. Až teď firma Prins vyvinula systém, který mi dealer schválil, že by mohl fungovat. Spotřeba i výkon, by měla být shodná s benzínem.
Já to auto vybíral na motorky, ve finále mě odradilo, že dostat to do té výšky není vůbec žádná legrace, youtube je plný expertů, na které to padlo. Takže zůstalo u dodávky, na druhou stranu jsem při rozličném mobilování a autoscoutování zjistil, že se dělají VANy s benzínovou V6-V8 co má 300 hp+ a to mě trochu láká:) Při mojem nájezdu s tímhle druhem auta to není taková hrůza.
předpokládám autooutlet?
Na motorky bych si to taky nevybral, dodávka udělá lepší službu a nabízí se taky zajímavé modely.
Outlet určitě ne, kupoval jsem v Unitesta, podle mě poskytují nejprofesionálnější služby, Z ostatních jsem měl divný pocit, jejich tech. znalosti a doporučení byly takové zvláštní.. Např. s koulí pro návěs a pořízením návěsu, si nikdo z nich, absolutně nevěděl rady, nic nejde, vše problém.
V6 se vozí ze středního východu, jinde není a příští rok skončí i tam... Teď se do Hiluxu dávají (ve světě) ještě naftový 2.8 a benzínový 2.7 myslím, ovšem čtyřválec...
Aneb, když budu vědět jak ho zničit, nebudu to dělat... Co tomu motoru bude nejvíc nesvědčit při bežném používání... Dálnice? Město? Studené starty a krátké popojíždění? ......