Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI – Silný jako Bivoj

Čerstvého držitele titulu Evropské auto roku 2015 jsme měli v testu již dvakrát, pokaždé však s karoserií kombi. Nyní jsme se svezli sedanem ve vrcholné specifikaci.
Zpět na článek
6. 3. 2015 09:33
6. 3. 2015 09:50
6. 3. 2015 10:37
6. 3. 2015 11:00
6. 3. 2015 11:58
6. 3. 2015 14:10
6. 3. 2015 21:51
7. 3. 2015 09:38
7. 3. 2015 12:13
7. 3. 2015 19:21
8. 3. 2015 00:31
8. 3. 2015 11:26
8. 3. 2015 13:15
8. 3. 2015 13:48
8. 3. 2015 14:29
8. 3. 2015 23:22
9. 3. 2015 00:31
8. 3. 2015 12:21
8. 3. 2015 21:32
9. 3. 2015 00:00
8. 3. 2015 21:29
9. 3. 2015 15:13
9. 3. 2015 23:09
9. 3. 2015 23:23
6. 3. 2015 09:49
6. 3. 2015 09:54
6. 3. 2015 10:05
6. 3. 2015 10:13
6. 3. 2015 10:47
6. 3. 2015 10:54
6. 3. 2015 11:24
6. 3. 2015 11:05
6. 3. 2015 11:28
7. 3. 2015 12:04
7. 3. 2015 23:29
8. 3. 2015 00:41
8. 3. 2015 10:46
6. 3. 2015 16:27
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2015 10:49
6. 3. 2015 11:23
6. 3. 2015 11:46
6. 3. 2015 11:10
6. 3. 2015 11:21
6. 3. 2015 13:23
6. 3. 2015 11:56
6. 3. 2015 12:06
6. 3. 2015 13:26
6. 3. 2015 13:41
6. 3. 2015 14:35
6. 3. 2015 16:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 3. 2015 06:29
7. 3. 2015 21:44
7. 3. 2015 15:08
8. 3. 2015 00:20
8. 3. 2015 07:04
11. 3. 2015 13:45
11. 3. 2015 20:06
18. 4. 2015 15:49
Avatar - Magister
6. 3. 2015 09:33
1,3 :-)
Bláznivá cena. Za to jsou mnohem zajímavější vozy střední třídy v čele s novým a povedeným Mercedesem C. A to i v zajímavé výbavě.
Rozbalit vlákno
35
Re: 1,3 :-)
Tak jasně no, klidně můžeš mít Daciu téměř za 500 táců, Sorento za 1.2, když do ní narveš vše, taky je to cena mimo. Je jasné, že to bude především fleetové auto pro střední management.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 09:50
Re: 1,3 :-)
Proti té A4 v základu je tam 230t rozdíl... a to je Passat větší auto. Jasně, z laciného kraje to není, ale když naboucháš na mega Octavii, tak není překvapení Passat nabouchaný na 1,3.
6. 3. 2015 10:37
Re: 1,3 :-)
Mal by si sa do neho posadiť a previesť sa. Názor na prehnanú cenu a omnoho zaujímavejšie MB C by sa ti určite skorigoval.
Avatar - Magister
6. 3. 2015 11:00
Re: 1,3 :-)
V Mercedesu C jsem seděl i jel. V Passatu jen seděl. Design, interiér a kvalita materiálů, elegance... je nepovnatelná. C udělalo skok směrem ke královské S Klasse nejen designem, ale právě i interiérem a pohodlím (vzduchové pérování).
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 11:58
Re: 1,3 :-)
JJ, já tedy v C neseděl, ale čuměl jak malej kluk přes okno a potřísnil ho slinami...pohledově opravdu opět Mercedes.
6. 3. 2015 14:10
Re: 1,3 :-)
Za tuto cenu bude C220 cdi s neprilis zajimavou vybavou. Tedy auto s vnitrnim prostorem na urovni golfu a s motorem, ktery je, ostatne jako vsechny ctyrvalce MB, o generaci pozadu za ctyrvalci VW. Vzdy, kdyz jedu s nejakym ctyrvalcovym dieselovym MB si pokladam otazku, zda-li jsou motorari MB tak neschopni nebo se ve sve pomatene mysli rozhodli udelat z toho taxikove zvuku soucast sve firemni identity. :-)
6. 3. 2015 14:24
Re: 1,3 :-)
Zajímavá je ta zmínka o plné výbavě... přitom místo většiny tlačítek kolem šaltpáky vidím jen záslepky... tak nevím.
6. 3. 2015 21:51
Re: 1,3 :-)
no, shodou okolnosti jsem ted jednoho passata konfiguroval a dealer hned bez dalsiho postuchovani dal 80000 slevu k jakekoliv verzi highline nebo 50000 k jakekoliv verzi comfortline a z vysledne sumy jeste 7% dalsi slevu (ze je to na ičo). takze jsem nakonfiguroval jednoho za 960 000 a na cenove nabidce po slevach svitilo 817 000. A to uz mi prislo dost dobre (tdi 140 kW, highline, k tomu navic, adaptivni led, dcc, zatmavena okna, elektrika na vyko kufru, couvaci kamera - predokolka s manualem, sedan). takze pocitam, ze na to biturbo by sleva dosahla 80 000 plus 85 000, tedy vysledna cena 1 135 000. A to je o dost lepsi, ne ;-)
7. 3. 2015 09:38
Re: 1,3 :-)
Ano, před měsícem jsem objednal Golfa Variant a prodejce z ceníkové ceny 700t udělal 595 a navíc přihodil sadu origo litých kol se zimákama.
Na nového Passata v relaci 800t nabízel slevu 140t.
7. 3. 2015 12:13
Re: 1,3 :-)
je celkem legracni, za co vsechno tady vyfasujes palec dolu, pricemz za stejnou informaci (tvou) dostanes palec nahoru :-)).
7. 3. 2015 19:21
Re: 1,3 :-)
Asi mám na tom avataru před jménem sympatičtější výraz >:D
Avatar - white label
7. 3. 2015 22:27
Re: 1,3 :-)
Když vezmu nejbližší verzi Céčka k tomuto Passatu, což je sedan C 250 BlueTEC 4MATIC (mimochodem o 26kW slabší, než Passat Bi-TDI), jsem s Céčkem v základu o 128.330,- Kč výš, než s Passatem Bi-TDI ve výbavě Highline, která je zřetelně štědřejší, než základ srovnávaného Céčka. Pokud k tomu ještě dále dovybavím Céčko na úroveň testovaného kusu Passatu, cenové nůžky se rozevřou ještě mnohem víc.
Navíc tento Passat je prostorově srovnatelný mnohem spíš se sedanem třídy E, než C a verze E 250 BlueTEC 4MATIC pak stojí v základu (tzv. "prémiové holátko") o 236.850,- Kč víc, než Passat BiTDI v Highlinu.
Samozřejmě, že mainstream je mainstream a prémie je prémie (nic jiného netvrdím, naopak), ovšem i proto je tvrzení, že za cenu tohoto Passatu dostanu srovnatelně motorizovanou a hlavně vybavenou střední prémii, zcela objektivně mimo.
Nehledě na to, že třeba právě dvojspojky od MB jsou stále velkou slabinou Mercedesu a jestli tahle 7st. dsg v Passatu je minimálně průměrná (viz test) tak u 7G-TRONIC v MB je průměrnost aktuálním maximem této převodovky. Na "podélné" S-tronicy v Audi se celkově nechytá a o srovnání s 8st. Steptronicem v BMW/8st. Tiptronicem v některých Audi, raději ani nemluvě.
8. 3. 2015 00:31
Re: 1,3 :-)
no, passat ma sice jakoze o 26 kW na papiru vice, ale maximalku maji shodnou (240). po mechanicke strance se ta auta nedaji srovnavat (haldex vs. mezinapravovy diferencial), atd.
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 08:19
Re: 1,3 :-)
Maximálka furt tak nějak souvisí s objemem kde má MB náskok. Při testu se Golfu 1,4 TSI na slibovanou maximálku nedostal ani na dlouhý rovince. Furt eště trochu platí že objem ničim nenahradíš
8. 3. 2015 11:26
Re: 1,3 :-)
maximalka souvisi cistokrevne s vyrovnanim vykonu motoru a vsech ztratovych vykonu (zejmena ztraty v prevodech, valive treni, odpor vzduchu). objem motoru na to nema sebemensi vliv.
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 11:28
Re: 1,3 :-)
Teorie dobrý a teď k praxi.. >:-[]
To s tim že třeba 1,4 TSI měl problém dosáhnout teoretickou maximálku neni vtip. Zatimco starší atmo větší objem stejnýho výkonu jí dosáhne. Tak to prostě je. V praxi ;-)
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2015 13:15
Re: 1,3 :-)
Toto fakt rozumne uvazujuci chlap nemoze napisat 8-s - pokial ma teda nejake zakladne znalosti matematiky... :-!
Takze vsetko dobre k MDŽ, a chod si nastudovat nejaky recept na halušky, nech ma mozes niekedy pozvat ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 13:20
Re: 1,3 :-)
Di do * >:D
Choď si je udělat sám já na ně vobčas chodim [odkaz] nebo si vobjednávám. Nevařim! Ty jo?
Stojej tam 160 korun to je asi 6€ a nejsou špatný. Jestli sem holka platim já jinak ty >:-[]
Že by sis zrovna ty nepamatoval testy a diskuze na tohle téma když byl 1,4 TSI novej v pětkovym Golfu? Nevěřim :-)
Leda by ty testy psaly a diskutovaly to ženský co se vydávaly za chlapy. To je taky možnost >:D
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2015 13:48
Re: 1,3 :-)
Ale daj pokoj s V-Golfom... :-!
Co bolo, bolo...Ak bol nejaky problem, tak bol s motorom, ale nie s Golfom.
Pravdepodobne nejaky blby kus a vybavene. Je to klasicka matematika, kde si zratas vsetky odpory, koeficient odporu vzduchu, celnu plochu, valive odpory, odpory v prevodoch...plus - treba mat dobre poskladanu prevodovku aby ti ten maximalny vykon korespondoval s otackami ktore potrebujes mat pri tej teoretickej maximalke a potom je vsetko ako ma byt. Ak nebolo vtedy, bolo nieco zle. bodka. :-!
Dnes uz hadam podobne problemy niesu, skor sa castejsie stretavam s TSi a TDi, ktore maju na brzde namerany vykon vacsi, nez v TP.
A ze nevaris - tvoj problem >:-[]
Ja varit viem, a celkovo v hodnoteni ludi, pre ktorych som nieco obcas uvaril, tak vraj dost dobre. ;-)
...pri tom, ako tu ty vsetko krasne dokazes zo svojho uhla zpochybnit, tak sa necuduj, keby som aj ja potom z mojho uhla spochybnil tvoj rod >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 14:19
Re: 1,3 :-)
Už sem to řek kunymu: Teorie dobrá ale praxe je holt trochu jiná
Nevymejšlej zběsilý teorie. Neni to vo Golfu a myslíš že vo na brzdě naměřenejch výkonech sem nikdy neslyšel nebo co? :-)
Malý turbomotory maj něco do sebe ale papírově úžasně nízká spotřeba a skvělej zátah poblíž maximální rychlosti to fakt nejsou
Zase pět >:-[] ? No když na tom trváš nemusíme jít do Čiriny ty halušky si můžem dát u tebe. A kdyby náhodou nebyly tak skvělý jak se chválíš tak ty 3 litry Becherovky to určitě vyřešej ;-)
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2015 14:29
Re: 1,3 :-)
Na halušky specialista niesom. Ja skor nejaku tu kuracinku na šampionoch, šunke...s fajnou omačkou a a zemiakovymi kroketami, prip. am. zemiakmi. ;-)
Este raz k motoru:
To, ze bol asi ten kus motora blby, nema nic spolocne s tym, ze by nefungovala matematika. Je uplne jedno, z coho mas ten vykon. Treba ho len mat pri tych otackach ako je poskladana prevodovka a vybavene. Viac uz na tuto temu moje prsty drat nehodlam... :-! Spotreba ma nezaujima.
Avatar - Emel
8. 3. 2015 23:22
Re: 1,3 :-)
Maximální rychlost je proto maximální, že je na hranici možností daného motoru. Na rovince, bez větru. Zátah každého motoru "poblíž maximální rychlosti" je limitně blízký nule.

Mohou z toho být dvě výjimky:
1) Výrobce deklaroval nižší než skutečnou maximální rychlost
2) Motor vykazuje lepší než papírové parametry

Pravděpodobnější je verze 2... a verze 2 je pravděpodobnější u turba.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2015 00:02
Re: 1,3 :-)
Teoreticky celou dobou souhlasim. Jen ta praxe.. ;-)
Avatar - Emel
9. 3. 2015 00:31
Re: 1,3 :-)
Jaká praxe? Snad bez výjimky jsem u každého auta maximálku překonal, jenže třeba z kopce nebo po větru, prostě nic co by se dalo zobecnit. Jaké zkušenosti máš ty?
8. 3. 2015 12:21
Re: 1,3 :-)
Maximálku mají stejnou, ale v dynamice dostává C250 těžkou sodawasser, dokonce ani C300 Hybrid dynamicky nestíhá, takže dokud Mercedes nedá do Cčka dieselový šestiválec, tak v naftě nemá ekvivalentní motorizaci k BiTDI.
8. 3. 2015 21:32
Re: 1,3 :-)
tak tady bych radsi videl nejaka prima srovnani pruznosti. ze z nuly na sto dostane 0,9 vteriny az tak moc nerekne.
Avatar - white label
8. 3. 2015 15:44
Re: 1,3 :-)
MB doluje menší výkon z většího objemu, taky proto mají motory shodné maximum krouťáku.
Po technické stránce je aktuálně hlavní rozdíl mezi středním mainstreamem a střední prémií v uložení motoru (napříč/podélně), s tím logicky souvisí i zmiňovaná prostornost, nebo řešení pohonu 4x4. Haldex je také mezinápravový diferenciál (tzv třecí diferenciíál). Navíc i u "podélného" 4Maticu zavírá mezinápravový dif. lamelová spojka jako u haldexu.
A "příčný" 4Matic pro nové menší MB je pak úplnou obdobou koncernového haldexu.
Tím "atd." v závěru myslíš konkrétně co?
8. 3. 2015 21:29
Re: 1,3 :-)
1) Haldex neni diferencial, haldex je spojka.
2) Co zavira diferencial neni v tomto pripade podstatne. podstatne je, ze je tam neco navic - diferencial.
3) tim atd. jsem mel na mysli napriklad onu podelnou zastavbu. o pricnych zastavbach v jinych modelech MB jsem nemluvil.

Co se tyce te Tve prvni vety, tak to za carkou tim pred carkou nijak implikovano neni. slovo "proto" je tam chybne a je to zavadejici.

A samozrejme ze nijak nerozporuju tva tvrzeni o lepsi vnitrni prostornosti passatu, apod.
Avatar - white label
8. 3. 2015 23:06
Re: 1,3 :-)
Lamelová spojka je součástí systému Haldex V. g. (od BorgWarner) v současném Passatu. Systém supluje svornost klasického mezinápravového diferenciálu se svými pro i proti. Obdobu mezinápravového Haldexu používá i systém x-drive u BMW a zatím jsem se nesetkal s názorem, že by v jeho případě šlo o nějaké neplnohodnotné (nebo neprémiové) řešení pohonu 4x4.
Mimochodem původní 4Matic (1987-1997) fungoval jako přiřaditelný pohon předních kol prostřednictvím elektronicky řízené lamelové spojky.
9. 3. 2015 15:13
Re: 1,3 :-)
tak tady mas muj nazor na xDrive se spojkou misto diferencialu: je to neplnohodnotne 4x4. ;-). Tak, ted uz jsi se s tim nazorem setkal a od priste uz ta Tvoje posledni veta ohledne xDrivu neplati.

Dale bych jenom podotknul, ze se nebavim o obchodnich nazvech (4matic, xDrive, 4motion, quattro, atd.), ptotoze jak spravne uvadis, v ruznych modelech a v ruznych dobach se pod nimi schovavalo lecos. sam jsem mel 4motion s torsenem, ted mam 4motion s haldexem (ten neplnohodnotny ;-). vzdy se bavim o konretnim reseni.
Avatar - white label
9. 3. 2015 15:23
Re: 1,3 :-)
Co říkáš na ten odkaz z 00:00?
9. 3. 2015 23:09
Re: 1,3 :-)
No to jsem ještě neviděl... kounu se...
9. 3. 2015 23:23
Re: 1,3 :-)
No tak jsem to právě prozkoumal:

1) Ten Mercedes asi není 4matic, nebo mi něco uniklo? Tím asi bude dán ten slabší odpich z nuly...

2) Passat má evidentně kratši kvalty, na každý jeden stejný kvalt byl pružnější, ale v okamžiku, kdy jsi nechal převodovku řadit, tak byl meďák najednou stejně pružný (a to se bavíme o klasickém hydrodynamickém měniči proti dvojspojce :-) ). Když ještě vezmu hodnoty nejlepšího kusu (Mercedes), tak od 80-ti výše zrychlují obě auta stejně...

3) cena tam uvedeného Mercedesu byla nižší než toho Passatu... No a co z toho plyne? V reálu na silnici to budou rovnocení soupeři (budou-li soupeřit).

Takže nevím, pořád se mi zdá, že těch 176 kW by mělo tomu autu dát větší maximálku. Když to ještě srovnám s předokolkou 140kW, kterou mám teď v hledáčku, tak ta má maximálku 237 km/h a tedy by mě zajímalo, kam se podělo oněch 36kW rozdílu (možná je to dáno převodovkou, nevím)...
6. 3. 2015 09:49
co to je?
Však táto motorizace absolutně ztrácí smysl...spotřeba je jako u benzínu,ale žere to naftu..dvě turba a DPF se postarají o náklady a podle toho,jak se nechá vytáčet podle mě i brzy klekne..moc tomu nerozumím,ale dát za passat 1,3 mega,když je v něm nějaký překoňovaný 4 válcový nafťák,který žere mazut..??
Kolik se najde kupců??
Rozbalit vlákno
28
6. 3. 2015 09:54
Re: co to je?
V čechách určitě dost .... >:D
Avatar - Emel
6. 3. 2015 10:05
Re: co to je?
S ekvivalentním benzínem budeš o pár litrů (2-3-4 v mixu) výš. Pro Evropu je nafta ve střední základ, benzín je okrajová záležitost.
6. 3. 2015 10:13
Re: co to je?
Spotřeba jako u 120 koňového atmosférického 1,6 benzínu v kompaktním hatchbacku, nutno podotknout. Jenomže tohle je větší auto s dvojnásobným výkonem, tak co čekáš?
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2015 10:18
Re: co to je?
Máš úplnou pravdu, zatím ale doba přeje lidem, kteří chtějí šetřit litr a půl za jakoukoliv cenu. Duní to, cuká to, ale žere méně než parádní TSI.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 10:42
Re: co to je?
Já teda znám asi 7 let starej Citroen C5 se stejnym výkonem, spotřeba při vobčasnym využívání výkonu nějakejch 8,5 a celkově docela dobrý :yes: ;-)
Benzín je určitě lepší ale jestli tohle bude jezdit aspoň stejně tak neni problém. Je fakt že cena je nic moc, ten Citroen s V6 byl samozřejmě daleko levnější
6. 3. 2015 10:54
Re: co to je?
Tak to snad uz vi kazdy, ze jak zmizla z diskuzi Kylie, tak se objevil Hammunasakra, je to roztrojena osobnost, ale kdyz ho to bavi ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:04
Re: co to je?
Kurňa roztrojená je co? >:-[]
6. 3. 2015 11:24
Re: co to je?
No ty mas tady tolik nicku, ze uz se v tom neorientuji >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:28
Re: co to je?
No to si mě s někym pleteš. Mám jeden svuj a nikdy nebylo jinak ;-)
Vod loňskýho podzimu sloučenej s tim Kylie která si změnila i mail
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 10:54
Re: co to je?
No já fakt znám jen ten její >:-[]
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:05
Re: co to je?
A je to bezkonkurenčně nejlepší auto, které překoná i Eklasse? >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:08
Re: co to je?
Ten asi nechápu. Měli ML a SL a řikat že ten Citroen jezdil líp je kravina
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:28
Re: co to je?
No ja sem tu ještě za času Kylie něco podobného četl :-) Dobře ,asi jsem se překoukl :-)
Avatar - Đawson
7. 3. 2015 12:04
Re: co to je?
Kylie přesedlala na jiný web a opět používá SvÉ neZaměnitelNé PSÁNÍ kterým chce zdůraznit nezdůraznitelné >:-[]
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2015 16:53
Re: co to je?
Kylii pár místních ubožáků donekonečna tak nechutně uráželo až jí to přestalo bavit. Bohužel jí přestalo bavit i psát recenze [odkaz] :-|
Avatar - Đawson
7. 3. 2015 23:29
Re: co to je?
Takže s ní máš něco společného?
Avatar - white label
7. 3. 2015 23:44
Re: co to je?
Nevím jistě, jestli i mechtle, ale minimálně nějaké techtle určitě... ;-)
8. 3. 2015 00:41
Re: co to je?
to vis ze jo, maj spolecny ucet na auto.cz, kuchyn, mobil, manzela, obcanku a ..... a telo. (tecka). ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 08:16
Re: co to je?
My bysme se měli vsadit ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 08:23
Re: co to je?
Jo. A white je blíž než kuny i když mimo sou oba :-)
Avatar - Đawson
8. 3. 2015 10:46
Re: co to je?
tak si její nabíječ a nebo manžel xD
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 11:22
Re: co to je?
Koukám že ty taky nemáš moc fantazie. Dokonce každej žijem v jinym státě :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2015 11:11
Re: co to je?
Kurňa, ale Kylie má pravdu. Ve třídě už něco takového bylo dávno.
Avatar - white label
7. 3. 2015 22:32
Re: co to je?
Jak mám v této reakci poznat, kdo z vás dvou reaguje, když tam nikde nejde přečíst rod...? Tyhle smíšené nicky, to není nic pro mě... :-O
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2015 08:25
Re: co to je?
Že ti to nevadilo dokud mi nenabídli to sloučení účtů :-)
Co bys odpověděl Kylii? ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2015 16:27
Re: co to je?
"Kolik se najde kupců??"

Alebo

Kolik se najde tupců?? >:D

Tipujem, ze dost.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 3. 2015 10:08
Nemůžu si pomoct,
sebekrásnější a sebesilnější nové 2,0 BiTD mi neustále připomíná jednu povídku od Šimka a Grossmana - ........ na nádraží u prodeje jízdenek jsem se přitočil k okénku a pokladní říkám : "Samozřejmě nechci slevu zadarmo".... a v ruce jsem žmoulal stokorunovou bankovku...... >:D
Rozbalit vlákno
87
Avatar - Emel
6. 3. 2015 10:17
Re: Nemůžu si pomoct,
Passat v minulé generaci končil na 2.0TDI na nějakých... teď nevím, 130-140kW. BiTDI je krokem vpřed. My bychom tam rádi viděli šestiválec, no dobře, tak ten tam prostě nebyl a nebude, s tím je asi potřeba se smířit... uvidíme, jak dlouho to vydrží prémiovkám.
6. 3. 2015 10:21
Re: Nemůžu si pomoct,
To se teprve uvidi, jakym, smerem to je krok.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:06
Re: Nemůžu si pomoct,
Rozhodně je to krok k lepší dynamice. V minulé generaci VW překvapivě na špičku něco ztrácel, až někdy před dvěma lety posílilo 2.0TDI ze 125kW a 350Nm na 130kW a 380Nm. Tohle ho naopak katapultuje do čela.
6. 3. 2015 11:12
Re: Nemůžu si pomoct,
Sice ho to katapultuje do cela, ale tento motor je pocatek konce dieselovych V6 motoru a to i v Audi, kde jeste podladene prezivaji.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:22
Re: Nemůžu si pomoct,
Není to počátek konce, ten konec začal mnohem dřív. Konkrétně u Passata je to vidět hezky... šestiválec skončil už dávno, pak nebylo nic a teď je BiTDI.

PS: byl jsem dost šokovaný papírovými údaji o spotřebě A6 s šestiválcovou naftou... to se klukům povedlo :yes:
6. 3. 2015 11:55
Re: Nemůžu si pomoct,
Ano, vlastne je to jen dalsi etapa na ceste ke konci.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 13:01
Re: Nemůžu si pomoct,
:-) :yes:
...a bude to pokracovat ... ;-)
Ako tu uz boli uvedene "planovane" motorizacie pre novu A4, tak vidis, ze V6 tak rychlo u Audi nekonci, a v novej A4 mozes cakat este krajsie cisla vdaka mensej hmotnosti... ;-)
6. 3. 2015 14:01
Re: Nemůžu si pomoct,
To bylo dané změnou platformy. Zrovna Passat je v tomhle směru špatný příklad, VW snad nikdy vznětový šestiválec napříč neměl.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 14:23
Re: Nemůžu si pomoct,
Kdyby VW cítil, že to bez šestiválce nejde, tak by holt musel nějaký šestiválec pro příčnou zástavbu nabídnout. Ale to období bez šestiválce podle mě dokazuje, že BiTDI za konec šestiválce nemůže, šestiválec skončil už dřív nezávisle na BiTDI.

Šestiválce končí u všech mainstreamových automobilek, pokud nějaká ještě šestiválec má (třeba Superb), tak jen jako pozůstatek po dobách minulých.

PS: jen tak mimochodem, absenci silnější nafty jsem viděl dlouho jako slabinu Passatu, jeho 125kW bylo daleko za 2.2HDI/TDCi.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:01
Re: Nemůžu si pomoct,
Víš, audi je pro trošku jiné lidi, kteří si nekupují auto za 1,5 miga z důvodu spotřeby, ale jízdy, takže než chrochtavý klapavý 4válec, raději podladěný V6 ;-)
6. 3. 2015 12:14
Re: Nemůžu si pomoct,
Vim, co se mi snazis mezi vetami sdelit, no byt jsem podle tebe socka, tak se mi staci podivat, co se nabizi na salonech - sehnat na predvedeni cokoliv s V6, nebo u BMW s R6 je v podstate zhola nemozne a to i u aut, jejichz cenikova cena presahuje ty tvoje 1,5M.
Duvodem je fakt, ze dnesni R4 diesely jsou dynamicke dostatecne (pokud tedy nelitas po nemeckych dalnicich denodenne s tempomatem na 200+) a naklady jsou proste na R4 nizsi a to jak na palivo, tak na udrzbu a pravidelny servis.
Ale brat ti to nebudu, az si koupis sam za svoje vlastni prachy sesti a vice valcove delo, rad ti k nemu pogratuluju.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 12:17
Re: Nemůžu si pomoct,
No právě s tim palivem to neni vůbec jednoznačný a údržba je možná taky trochu otázka
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 13:19
Re: Nemůžu si pomoct,
S tou se musí počítat, pokud chci jezdit s tím, že mi auto šlape. Já to beru trošku jako koníčka, takže k auto i jinak přistupuji..
6. 3. 2015 13:59
Re: Nemůžu si pomoct,
U noveho je to trochu jinak - tam mas udrzbu, aspon tu nutnou a pravidelnou, vetsinou v cene jako nejaky servisni paket. A samozrejme, ze cena je pak o V6 vyssi, nebo pripadne ne, holt jednani o cene noveho auta prinese leckdy prekvapive vysledky :-)
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:28
Re: Nemůžu si pomoct,
Samohýl Olomouc na na projetí pouze V6 u A6. Jedna A6 s 2,0 TDI 140 kW je uvnitř autosalonu, možná se s ní dá vyjet, ale jinak venku stojí jen V6 :-)
6. 3. 2015 13:08
Re: Nemůžu si pomoct,
No, jsme o tridu nize, pokud kecame pod Passatem, tak se zeptam spis na Audi A4 - tam maj tech V6 kolik?
A to je Samohyl jednim z nejvetsich prodejcu...
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 13:17
Re: Nemůžu si pomoct,
Žádný :-|
To já jen, že už se i Superb pasuje do role konkurenta pro A6...
6. 3. 2015 13:29
Re: Nemůžu si pomoct,
Jo ja si pamatuju, jak uvadeli Supa 1. generace a davali ho v tabulkach prodeju nenapadne k A8 a S-klasse >:D
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:30
Re: Nemůžu si pomoct,
Jinak mám 4 měsíce momentálně A6 V6 132 kW Quattro r.v. 2007. Před tím byla A3 R4, O3 R4, BMW 535 R6. atd.
6. 3. 2015 13:07
Re: Nemůžu si pomoct,
A tu A6 jsi bral novou? BMW 535 taky? Solils za ne ty miliony?
O ojetinach neni rec, to tu muzem zatahnout treba Audi S8, nebo cokoliv jineho, to si neber osobne...
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 13:17
Re: Nemůžu si pomoct,
Ne, na to nemám, beru jetiny.
6. 3. 2015 13:29
Re: Nemůžu si pomoct,
Tak to ti ty V6 / V8 vydrzi dele, nez tem, co za ta auta soli mega a pul v ceskejch...
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 14:00
Re: Nemůžu si pomoct,
Budou muset, kór když pořád do nich investuji ;-)
6. 3. 2015 14:24
Re: Nemůžu si pomoct,
Dokud bude Audi nabizet V6 do A7, Q7 a A8, tak V6 prezije i v nizsich radach. Jednim z hlavnich duvodu, proc Audi nabizi podladene V6, jsou dodatecne prijmy, ktere pomahaji zaplatit jeho dalsi vyvoj. Navic i po konstrukcni strance je pro Audi V6 lepsi volbou - nizsi hmotnost, kratsi delka.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 14:30
Re: Nemůžu si pomoct,
.... ;-)
V6 TDi ma v poslednej inkarnacii 195 kg, teda o cca 15 kg viac, nez klasicky R4 TDi, neviem ako R4 BiTDi. Ale vdaka kratsej zastavbovrj dlzke teda posunutim taziska viac dozadu urcite nezatazuje prednu napravu viac, nez ten viac "pretrcajuci" R4 :-)
6. 3. 2015 15:17
Re: Nemůžu si pomoct,
V6 TDI 272 PS vazi 192 kg, R4 BiTDI 194 kg.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 15:21
Re: Nemůžu si pomoct,
za to R4 BiTDi dakujem, ale hod link na zdroj.
Ja mam tych 195 kg z 1 PR co som stiahol, ked bola predstavena tato posledna generacia tychto V6 TDi ;-) - preto by som ja link uz hladal tazko... :*)
6. 3. 2015 10:26
Re: Nemůžu si pomoct,
pro někoho krokem vpřed, pro někoho zase vzad, jak jeden kolega na své recenzi vtipně poznamenal: "passat se nekupuje, ale fasuje", čili jako služebák výborný auto, pokud budu přemýšlet o autě pro sebe kolem milionu+něco navíc za výbavu, určitě bude jedním z požadavků 6ti válec, mluvím o sobě, samozřejmě např. na západě jezdí často premie z vyšší střední v manualu, r4, apod., ale bavme se o "rozumném" nákupu :-)
Avatar - Emel
6. 3. 2015 10:59
Re: Nemůžu si pomoct,
Ono s tou výbavou navíc se nůžky mezi šestiválcovou Audinou a čtyřválcovým Passatem spíše rozevřou než zavřou, méně než těch 250t rozdíl to nebude. A Passat je větší. A novější.

PS: třeba MB-C se s šestiválcem v naftě taky (zatím) neprodává...
6. 3. 2015 11:11
Re: Nemůžu si pomoct,
jo no, musí se uznat, že co do pestrosti palety motorů nemá passat moc konkurenci, min. co se týče nafty, v benzínu ju ještě ford a opel, uvidíme jestli třeba subaru pustí do evropy pořádnej motor, každopádně za ty prachy už nemůže být v autě r4..
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:18
Re: Nemůžu si pomoct,
Ale může tam být R4. A to i v tom Audi nebo Mercedesu. Počkej a uvidíš...

PS: neříkám to ani s nadšením, ani škodolibě...
6. 3. 2015 11:22
Re: Nemůžu si pomoct,
no do budoucna nevidím, ale r4 v dieslu čeká brzká zhouba, tohle není styl moderní doby :-)
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:28
Re: Nemůžu si pomoct,
Možná jednou. Ale v nejbližších deseti letech se klidně vsadím, že ve střední třídě v Evropě zůstane R4 nafta jako motorizace pohánějící drtivou většinu prodaných aut. Trend pro nejbližší dobu (cca. 5 let) bude její posilování na úkor šestiválců v prémii, to se už děje a žádný obrat na obzoru nevidím.

PS: spíš mám obavu z opačného konce, za chvíli tu máme 1.5d R3...
6. 3. 2015 11:58
Re: Nemůžu si pomoct,
Za par let budem, zpoza volantu jednovalcu s peti turby (2x elektricke, 2x turbo + 1x mechanicke) s primym i neprimym vstrikem s hybridnim dvou/ctyr taktnim cyklem a promennym kompresem, pohlizet na R4 turbodiesel se stejnou slinou, jako dnes koukame zpoza volantu R4 dieselu na V8.
6. 3. 2015 12:26
Re: Nemůžu si pomoct,
tak pokud ten ultrahybrid bude mít výkon aspon 220kw tak věř, že nad r4 v naftě plakat nebudu :-)
6. 3. 2015 13:01
Re: Nemůžu si pomoct,
>:D

Verim :yes:
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:03
Re: Nemůžu si pomoct,
V D3 si mylsím, že V6 bude, protože je to prostě D3.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 12:08
Re: Nemůžu si pomoct,
No v Mercedesu C šestiválcová nafta není. V BMW 3 sice je, ale už jen 330d a výš. Celkem věřím, že jako top tam pro nejbližší dobu (5 let+) i zůstane, ale podíl šestiválců půjde stejně dolů, protože většina kupců automaticky zaškrtne nějakou 320-325d a že to je R4 jim bude putna.

A samozřejmě se to u střední nezastaví. 525d už je taky dvoulitr a tak to prostě půjde dál. Audi odolává - zatím, já jim přeju ať jim to vydrží, ale nejspíš je to jen otázka času.
6. 3. 2015 12:18
Re: Nemůžu si pomoct,
Vypada to, ze Audi odolavalo hlavne proto, ze nemelo adekvatni ctyrhrnkovou nahradu, ted ji maji a behem par mesicu budou podladene V6 stazene z nabidky.
Avatar - Ham.
6. 3. 2015 12:43
Re: Nemůžu si pomoct,
Během pár měsíců určitě ne, s 2.0 BiTDi se zatím nepočítá pro podélnou zástavbu a ve faceliftované A6 je 3.0 TDI upravená na euro 6 stále s podladěnou verzí (jenom výkon se zvedl z 150 na 160 kW) plus standardní varianty 200 a 240 kW.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 12:44
Re: Nemůžu si pomoct,
Sme vo třídu níž, co letošní A4?
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 13:07
Re: Nemůžu si pomoct,
Ta ktora ma byt coskoro predstavena ? - no "vem jed na to", ze V6 TDi ostavaju ;-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 13:29
Re: Nemůžu si pomoct,
To este nikto z nas nemoze vediet, ale kedze ten V6 TDi presiel tymi modernizaciami nedavno, mozeme cakat jeho najnovsie derivaty:
160 Kw / 400 Nm - predok , 500 Nm - quattro
190/200 Kw / 580-600 Nm - quattro - vykon podla toho, ci budu chciet nechat marketingovy odstup od A6, a toc. moment podla prevodovky - S-tronic ma aktualne asi limit 580 Nm, ked ho tak stale limituju. Ak tam bude nieco novsie, mozno ho pustia na tych 600Nm ;-)
Toto su ale len moje dohady, ale predpokladam, ze by mohli byt blizke realite, pokial teda neprijde nejaka nova verzia V6 TDi v priebehu roka specialne prepracovana pre A4.
Uz by mala coskoro uzriet svetlo sveta aj ta verzia s "E-laderom" a kedze A4 bude 1. auto, ktore bude mat v istych verziach na palube aj 48V, necudoval by som sa aj takejto variante.
Otazka je, ci po vzore SQ5 TDi ju nedaju az do "S4 TDi" >:D
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 14:01
Re: Nemůžu si pomoct,
160 kW Quattro má myslím stejně 400 Nm stejně jako předek, ne?
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 14:18
Re: Nemůžu si pomoct,
nie, ma 500 Nm ;-)
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 14:49
Re: Nemůžu si pomoct,
Na konfigurátoru to háže na obě verze 400 Nm.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 14:57
Re: Nemůžu si pomoct,
Na Ceskom ??? >:D >:D >:D >:D
stiahni si katalog z DE stranok ;-)
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 14:58
Re: Nemůžu si pomoct,
Ano, na českém. Tak kde je pravda tedy?
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 15:02
Re: Nemůžu si pomoct,
Pravda je smutna:
Ceske Audi stranky su plne chyb, preto pozeraj rovno na DE.
Aj preto som tak nas.ra.to reagoval tu:
[odkaz]
Avatar - Ham.
6. 3. 2015 15:02
Re: Nemůžu si pomoct,
O jakou třídu níž? Mariachi mluví o podladěné 3.0 TDI a ta se dává do A6, do A4 se žádná podladěná 3.0 TDI nedává.
A motory pro novou A4 jsou také známé, 3.0 TDI zůstává a proti stávající verzi má dvě varianty (přibyla právě ta podladěná po vzoru A6).

Audi A4 Benziner-Versionen
Audi A4 1.4 TFSI COD 125 PS Sechsgang manuell
Audi A4 1.4 TFSI 150 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 1.4 TFSI COD 180 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TFSI 225 PS Sechsgang manuell
Audi A4 2.0 TFSI quattro 245 PS Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TFSI quattro (Hybrid) 225 PS + E-Motor 35 PS Neungang-S-tronic
Audi A4 3.0 TFSI quattro 272 PS Neungang-S-tronic

Audi A4 Diesel-Versionen
Audi A4 1.6 TDI 120 PS Sechsgang manuell
Audi A4 2.0 TDI 125 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TDI 150 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TDI 177 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TDI quattro 177 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TDI quattro 190 PS Sechsgang manuell / Neungang-S-tronic
Audi A4 2.0 TDI 220 PS Sechsgang manuell
Audi A4 3.0 TDI quattro 218 PS Neungang-S-tronic
Audi A4 3.0 TDI quattro 260 PS Neungang-S-tronic

Vyhoněný čtyřválec zůstává pro VW Passat a pravděpodobně se objeví v novém větším SUV. Audi jde jinou cestou a protože má šestiválce tak čtyřválce nežene tak vysoko.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 15:27
Re: Nemůžu si pomoct,
Toto este ale asi nebude ofiko, ci ?
Uz som sa tu na tuto temu vyjadroval - niektore sa mi tam zdaju zbytocne, niektore mi chybaju ( 1.8 TFSi ), 2.0 TDi 125 PS tiez neverim...ale ved uvidime... ;-)
Avatar - Ham.
6. 3. 2015 15:32
Re: Nemůžu si pomoct,
Jsou to motory při uvedení na trh, chybí tam samozřejmě S4 a RS4. A některé ty motory se objeví jenom v některých zemích podle toho jak se kde platí daně, viz třeba 1.6 a 2.0 TDI s výkonem 120 a 125 hp.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 15:39
Re: Nemůžu si pomoct,
jo, taku uvahu som prezentoval naposledy, ked sme sa o tom bavili... ;-)
6. 3. 2015 14:26
Re: Nemůžu si pomoct,
viz ma reakce vyse.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:27
Re: Nemůžu si pomoct,
Zajímal by mne tedy počet R4 kontra V6 u A6, abychom byli v obraze, ale upřímně, já do A6 bych si R4 tedy nedal, prostě k tomu u takového auta není žádný důvod.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 12:33
Re: Nemůžu si pomoct,
Do vyšší střední to ještě v plné síle nedorazilo, ale podladěným šestiválcům dávám max rok, pak už přežijou jen ty běžné a nejsilnější za adekvátní peníze. Osobně bych dal bez debat přednost V6, jenže pro mě je motor důležitější než pro typického zákazníka.

Až bude (a ono bude) šestiválec jen top nabídky s odpovídající cenovkou, tak se prostě budou prodávat R4. Myslím, že BMW 5 už možná prodá víc čtyřválců než šestiválců...
Avatar - fOE
6. 3. 2015 13:31
Re: Nemůžu si pomoct,
Myslim ze i v te vyssi stredni je to jednoduse o penezich ve fleetech. Ty priplatky proti zakladnim a dostatecne silnym 2L r4 jsou proste nemale. Vetsinu tech aut kupuji firmy a tam mas limity (v tom lepsim pripade jen financni, v tom horsim financni i spotrebove). Ostatne i proto kdyz ted vykouknu z okna na firemni autopark a vidim auta manazmentu tak vidim Q5 (2.0tdi), ctyri Audi A6 s 2.0tdi, jednu s 3.0tdi, jednu 530d a jednu insignii v zakladnim dieslu.
Ten 2L i v tech vetsich autech od premie bude stale vic a vic zastoupenej a ja se tomu osobne nedivim. Takova 5er v cene kolem milionu a pritom s pro vetsinu nezavodniku dostatecnymi 190k je jednoduse zajimava nabidka. To same A6. To same E klasse.
Komfortem, materialama, odhlucnenim je to furt vyssi liga.
6. 3. 2015 12:37
Re: Nemůžu si pomoct,
Pomer neznam, zkus hledat, jestli najdes, dej vedet.

Ja osobne novou A4 neznam, mozna je to "jine kafe", ale posledni A4, se kterou mam nejake trochu vetsi zkusenosti je z roku 2012 a uprimne ja BYCH si do ni prave nedal zadny silnejsi motor, nez je 2,0 TSI. Tezka na predek, nedotaciva, neochotna menit smer a vubec auto, ktere se celym svym jizdnim projevem snazi dat ridici najevo, ze jezdit jo, ale pokud mozno plynule a rovne. Dobre rizene jezdit rychle umi, ne ze ne, ale tlaci ridice do klidu a to ja nemam rad a nevidim duvod, proc zrovna u tak nastaveneho auta priplacet za velkej motor.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 12:40
Re: Nemůžu si pomoct,
Tak novou A4 nezná nikdo. I když už tu rok dva měla bejt. Pobavil mě komentář v textu o budoucim BMW 3 (2017) a A4 (2015) v poslednim Autotip: BMW se oproti A4 o 2 roky opozdí :yes: >:D
Letos ale snad dovopravdy dorazí a uvidíme s jakejma motorama. Viz [odkaz] čekám že šestiválce budou vzácností
6. 3. 2015 14:34
Re: Nemůžu si pomoct,
To by mě zajímalo, jakou A4 jsi to jezdil (podvozek, pohon, ...). Já tedy jezdil s kupé a nemohu říct, že by mě "tlačilo do klidu."
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 13:13
Re: Nemůžu si pomoct,
V gen. A6 C6 to bolo cca 30% slabsia V6, 30% silnejsia V6 - nafty.
V aktualnej to mozno trosku kleslo - emisie v niektorych krajinach a od nich odvodene dane su sv*na :-!
V DE ale pokial viem, tak ten pomer +/- ostava...
V A4 to uz s tou V6 TDi bude horsie - A4 quattro je aj s R4 TDi, preto nieje na to kladeny az taky extremny doraz ako u A6. Ale vyse 10% to bude v pohode. ;-)
6. 3. 2015 11:15
Re: Nemůžu si pomoct,
Problem, ci spise realita, je v tom, ze kazdej BY kupoval V6 + 4x4 + automat s padly, ale jakmile maji kaprici vyplavat, tak je to R4 diesel "vsak ty kone tam sou a kde se dnes da jezdit rychle" + predokolka + manual.
Ale nesmi chybet displej kdekoliv, kde muze byt a na elektriku i vnitrni zrcatko...
6. 3. 2015 11:20
Re: Nemůžu si pomoct,
lidi neví za co pořádně utrácet,furt někomu ten archaickej manual zdechá :-)
6. 3. 2015 11:58
Re: Nemůžu si pomoct,
Ale dnes uz jsou na trhu i vesele manualy, ktere umi davat meziplyny :-)
6. 3. 2015 12:27
Re: Nemůžu si pomoct,
jo tak ale těch zase toolik není :-)
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:03
Re: Nemůžu si pomoct,
Já to dělám opačně, nejprve najdu V6, pak se dívám, co je k tomu.
6. 3. 2015 12:28
Re: Nemůžu si pomoct,
Ja BYCH taky uvital moznost objednat si auto bez zbytecnych nesmyslu, jako jsou jizdni asistenty, masazni sedadla, elektricke tamto, s displejem ono, satelitem rizene kdesi cosi, a misto toho mit pod kapotou nejaky motor s koulema (ne jako Citroen koulema). Ale bohuzel, v tomto mam smulu, konkretne muj model automobilka ani s sestihrnkem po cele Evrope nedodava, ten "luxus" si mohou doprat pouze v USA (mimochodem za smesne nizkou cenu) a kdybych zvolil jiny model, mam taky smulu, protoze sestihrnek je k disposici jen s nejakymi top specifikacemi a s cenou mimo muj dosah.
A cenove se vice-nez-ctyrvalce vzdaluji a vzdalovat budou i jinym, nez mne, takova je doba.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:32
Re: Nemůžu si pomoct,
Moje řeč, můj standard (jsem konzervativní) je k tomu V6 jen xenon, čidla vzadu, automatická klima, zatmívací zpětné zrcátko (vzhledem k * s dálkovýma na D1) a jinak mne nic podstatného nenapadá...
6. 3. 2015 12:42
Re: Nemůžu si pomoct,
Tak ja jsem vylozene asi megakonzerva, ja totiz v aute netravim dlouhe hodiny na dalnici, takze ani xenony, ani digiklimu neocenim, nemusim mit ani to pitome radio, mam ho furt vyple, za lepsi motor bych ale klidne zaplatil, no kombinaci socka vybava + V6 engine proste nikdo nedodava.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 12:55
Re: Nemůžu si pomoct,
Předchozí A6 to měla většinou tak u motoru 2,7 TDI :-)
6. 3. 2015 13:04
Re: Nemůžu si pomoct,
No A6 je mimo me obzory, moc velke, ale dejme tomu takova Golf klasse s V6 3,0, nebo aspon R5 2,5 pod kapotou, k tomu klidne DSG, muze bejt i hybrid, at to v kolonach nezere jak prokopnuty buben, a byl bych spokojenej parchant >:D
6. 3. 2015 13:16
Re: Nemůžu si pomoct,
tvůj ručník jako zkrvavená vložka nevypadá >:D
6. 3. 2015 13:26
Re: Nemůžu si pomoct,
A vubec - padej dozadu skladat negrovi lebku >:D
6. 3. 2015 13:36
Re: Nemůžu si pomoct,
to se neomrzí :yes:
6. 3. 2015 14:55
Re: Nemůžu si pomoct,
D3 k motorům zase tolik výbavy nedává. K šestiválci dostaneš možná ráfky a xenony.
6. 3. 2015 14:21
Re: Nemůžu si pomoct,
Aut kolem milionu (ceníkového) se vznětovým šestiválcem moc nebude. Se zážehovým to bude lepší, ale ne o moc. I ta A4 s 3,0 TDI začíná snad na 47 tisících € (to je dnes kolik, 1,3 milionu?) a to je holátko.
6. 3. 2015 19:14
Re: Nemůžu si pomoct,
a to si vem, že takovej dodge grand caravan s benz. v6 koupíš v usa za 22its. usd :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 10:32
Re: Nemůžu si pomoct,
Byl :-) v B5.5 ... 2.5TDI :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 10:43
Re: Nemůžu si pomoct,
Na ten snad radši nevzpomínat >:-[]
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 10:46
Re: Nemůžu si pomoct,
Já sem po něm dříve dost koukal... jsem rád, že jsem se spokojil s menším motorem >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 10:55
Re: Nemůžu si pomoct,
Teoreticky nepůsobil špatně prakticky to bylo trochu jinak ;-)
6. 3. 2015 13:00
Re: Nemůžu si pomoct,
Teoreticky nepusobil spatne, prakticky nepusobil. >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 19:14
Re: Nemůžu si pomoct,
:yes: >:-[]
Avatar - Emel
6. 3. 2015 10:52
Re: Nemůžu si pomoct,
Ale jo, ten byl i v Superbu, já mluvím o poslední generaci.
6. 3. 2015 10:28
Re: Nemůžu si pomoct,
to je snad jedna z top 5ti knížek co jsem kdy četl :yes:
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 10:32
Právplatný král
Ano, komplexně je Passatem právoplatným králem trůnu mainstreamové střední třídy, anebo po hranaté B7 (které sesadilo titul Mondeo >:-[] ), se vrací Apoštol >:D

Exteriér: Sedan Passatu slušel naposledy u B6, jinak vždy kombi válcovalo, ale neurazí
Interiér: Perfektní zpracování, materiály (u kolen tvrdé plasty), v highlinu dobrá práce. Přiznám se, že i když jsem v autě jel, tak sem si vubec nevšiml toh pruhu ventilace, až zpětně na fotkách nyní >:D Dále se mi nelibej ty analogovy hodiny >:D Prostornost dobrá, nikde sem neměl problém.

Výbava super, ještě autor nezminuje ten parkovací asistent, kdy vám na display díky kameram promitne celé auto zhora a vidíte vše kolem sebe (nevim, jestli testovaný vůz měl tento příplatek, ale jestli je to full výbava, tak asi měl ne?)

Jízda : Jede to hezky, má síly na rozdávání, ale šestiválec je šestiválec. Čekal sem víc, nicméně statečně táhne jak od 50km/h, tak i od 150 km/h :-) Sptořeba... 6.5litru, hahaha >:D Ja s tim jel klidně za 9.5 (80-100km/h). Automat nedokazu posoudit, protože nejezdim s takovými vozy běžně a nemam moc srovnání, mne vyhovoval :-)

Podvozek: DCC dělá divy. Sport režim je na okrsku k ničemu, to asi využijete někde, kde vám odklepli nový úsek silnice, protože ve zbyktu ČR je to akorat tak k nas**í >:D Standart - neurazí, nenadchne, nemastný neslaný VW podvozek. Comfort - dle mne nejlepší, solidně tlumí, ale nekýve se... zde VW dotahuje na etalon jízdy Ford Mondeo V. (které to umí ale standartně, navíc nabídne daleko lepší odhlučnění a na nějakou necitlivost sem si taky nemohl stěžovat, naopak).

Souhlasím s autorem, že rozhodovat se mezi Passatem B8, či A4 není nereálné, ale já bych se nebál sem zařadit i to Mondeo, které na Passat ztrácí prostorem uvnitř, ale zpracování interiéru, výbava či jízda ho směle dotahuje ( a komfortem skoro atakuje prémii). A4ku bych nezvolil, ja bych se rozhodoval mezi Passatem či Mondeem :-) Jo, kdyby mi někdo radsi nabidl A6, tak uz neváhám

;-)

Apoštol je zpět, nabídne opravdu hodně, navíc VW dává už mezi dveřma na Passata solidní slevy ( Mne nabídli 110kw 2.0TDI kombi se slevou asi 160 tisíc, což je už cena k zamyšlení). Audi bych nepotřeboval k životu :-)
Rozbalit vlákno
20
6. 3. 2015 10:42
Re: Právplatný král
jenom k tomu mondeu, vizuelně je to pro mě rozdíl třídy ve prospěch passatu a to mám doma už druhýho forda, ten opulentní zadek vedle vw prostě nestíhá :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 10:46
Re: Právplatný král
Mondeo kombik se mi líbí moc, to se povedlo... k té druhé karosářeské verzi jsem také skeptický. Někdo to označuje jako Jaga, ale přijde mi, že tam strašně záleží na kolech. Viděl sem verzi na plechu (zimák) a to bylo opravdu ošklivé ( MK IV mi ale zezačátku přišlo stejně opulentní na plechu, pak jsem si zvykl), na velkých kolech v plné palbě to špatně nevypadá :-)
6. 3. 2015 10:56
Re: Právplatný král
no mě přijde, že to kola prostě nemůžou zachránit, ani v tom nevidím ten americkej design, kterej se mi taky hodně líbí, žádná hranka, nic.. takový trochu asijský šidítko :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:01
Re: Právplatný král
No říkám, z toho liftbacku unešenej nejsem, ale kombiku to sluší.
6. 3. 2015 11:07
Re: Právplatný král
neřekl bych že to napíšu,ale passat je hezčí v obou variantách..
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:34
Re: Právplatný král
Mě se sedan ani lift od obou moc nelíbí, tady směle hlasuju pro Mazdu, která ve středním mainstreamu dost zabodovala. Kombik se mi líbí u obou.

Ještě jednu věc, už některá auta jezdí a platí zde zase to stejné, jako už u minulých generací a to, že v základu je B8 (hlavně sedan) ne uplně vábným vozem (hezký byl naposledy B6), kdežto Mondeo vypadá "dráž" i v základu, jen je ošklivě přerostlé >:D

Myslím, že je to otázka vkusu, každé auto je jiné, přesto však v něčem podobné :-) Já bych se rozhodoval dle konkrétní nabídky a jedině u kombiků :-)
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:37
Re: Právplatný král
Já bych si počkal na kompletní ceník Superba :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:47
Re: Právplatný král
No na toho jsem zvědavý hlavně uvnitř :-) Abych řekl pravdu, tak, Superba bych nechtěl i když rozhodně ošklivý není, ale Passat je Passat >:D
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:54
Re: Právplatný král
Kupovat auto pro sebe, tak bych s omezeným rozpočtem koukal po Superbu 1.8TSI MT.
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:08
Re: Právplatný král
Proti BiTDI ale Mondeo nic nemá, ne? Tahle konkrétní verze za danou cenu je opravdu spíš takové dloubnutí do prémiovek...
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:31
Re: Právplatný král
No já to myslel obecně jako srovnání modelů, já bych ani u Passatu o BiTDi neuvažoval, ale stačila by mi obyčejná dvoulitrová nafta, na druhou stranu, jede to hezky :-) Mondeo nic nemá, ale mělo by něco přijít, uvidíme. Někde jsem četl o nadopovaném dvoulitru, někde zase o evoluci 2.2 (což by nemuselo být špatné)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:34
Re: Právplatný král
Do Mondea má snad dorazit silnější 2.0 TDCi 150 kW nebo tak nějak
Avatar - Emel
6. 3. 2015 11:35
Re: Právplatný král
To je pořád spíš konkurent pro 2.0TDI 140kW než pro 2.0BiTDI 176kW.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:41
Re: Právplatný král
To jo ale v zásadě by to stačilo. 176kW je dobrejch ale ta cena už začíná bejt trochu přehnaná. 155kW nebo kolik to má bejt za normální cenu bych možná dokonce považoval za něco jako rozumnější poměr výkonu a ceny
Při cenu tohohle Passatu stojí zvažovat už něco z prémie
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:45
Re: Právplatný král
Jenže Ford taky neni z levného kraje a už teď nejvyšší specifikace stojí kolem milionu, pak má přijít ještě Vignale a tam budeš na podobných cifrách, jako ten Passat. Třeba s Vignale přijdou i "prémiovější" motorizace, jako ta 2.3EB >:D Jenže to jsou jen dohady :-)

Mne by Passat i Mondeo stačilo s tím "základním" dvoulitrem, Mondeo sem jel se silnějším 2.0TDCI 132kw a bohatě to stačilo...
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:48
Re: Právplatný král
Nojo 2.3 je dneska ale fakt skoro prémiová motorizace >:-[]
Jj v mainstreamový střední je 132 kW naprosto v pohodě
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:35
Re: Právplatný král
ten taky, ale ještě snad nějaký silnější...
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 11:37
Re: Právplatný král
No fajn! A má to bejt jako u Passatu z R4 nebo to bude motor? :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:45
Re: Právplatný král
No, vzhledem k tomu, že se tam nikdy větší nafta než R4 nedávala, tak nepředpokládám nic víc :-)
Avatar - Misanick
6. 3. 2015 10:49
Náprava
Dunění zadní nápravy na nerovnostech? Doposud jsem si myslel, že se jedná pouze o výsadu francouzských aut 8-s .
Rozbalit vlákno
2
6. 3. 2015 11:23
Re: Náprava
Musel bych to zkusit v realu (kazdy vnima "trochu jinak"), ale jestli je to pravda a k tomu jeste tvrdy podvozek do mesta, tak to je tedy docela velky fail. Predchozi generace Passatu byla docela komfortni, to mne tedy zarazi, ze by sli cestou zpet...Nova oktavka na 17" - docela tragedie - jel jsem po te slavne dalnici na Ostravu a to je tedy vzadu des !
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 11:46
Re: Náprava
Já si toho nevšiml, jen při režimu sport to mlátilo, což se neni čemu divit na našech silnicích, s DCC žádný problém.
Avatar - vabis
6. 3. 2015 11:10
B8
B8 jezdí na poměry ve střední výborně :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2015 11:21
DSG vs. ZF
Může mi někdo vysvětlit, proč tak kvalitní auto nemůže mít převodovku, kterou mám ve svém VW Touareg, tj. osmistupňovou ZF? DSG je z mého pohledu a po mých zkušenostech řidičské utrpení. Je to kvůli místu, tedy, že do Passatu se ZF nevejde?
Mírná ztráta výkonu a tak silného motoru přeci není podstatná.
U příštího auta se budu opět rozhodovat podle motoru a převodovky - DSG už neberu a méně, než 6 válců už také nechci. Spotřebu totiž nemám zas o tolik větší než 4 válce - myslím tím reálnou spotřebu v reálném provozu.
Rozbalit vlákno
7
6. 3. 2015 12:53
Re: DSG vs. ZF
Pokud vim, tak ZF8HP se nedela pro pricne zastavene motory.
Jinymi slovy se tam pravdepodobne nevejde, je stavena nadelku.
BMW to resi u rady 2 AT 8 stupnovou prevodovkou Aisin.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 12:55
Re: DSG vs. ZF
Jo pro ty maj [odkaz]
6. 3. 2015 12:59
Re: DSG vs. ZF
Porad ma jeste detske nemoci?
Avatar - fOE
6. 3. 2015 13:23
Re: DSG vs. ZF
Detske nemoci HW nebo SW razu? Pokud vim tak byli stiznosti jen na logiku, ne na "zelezo". Samozrejme oboje je stejne otravne, jen me to zajima.
6. 3. 2015 13:51
Re: DSG vs. ZF
No, ja si to uz moc nepamatuju, ale Chrysler s ni mel problemy, ale tam si zase nejsem jisty, jestli to neni tim, ze si Chrysler vyrabel to zelezo v licenci a SW si daval vlastni... Proto jsem se ptal :-)
6. 3. 2015 14:17
Re: DSG vs. ZF
Díky za info. A jak je to s výhodami či nevýhodami jednotlivých typů převodovek z hlediska životnosti, údržby a nákladů na servis? Podle mého laického názoru jsou klasické automaty jako ZF mnohem odolnější. Jestli jsou dražší (nákup od ZF vs. vlastní výroba DSG) to netuším.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
10. 3. 2015 10:35
Re: DSG vs. ZF
Není to jen proto, že se nevejde. To je samozřejmě také pravda. Ta převodovka je koncepčně úplně odlišná.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 11:56
A6
Dnes koupíte u dealera A6 za 1,2 mil s V6 TDI, a to je o třídu lepší auto.
Jen poznámka k tabulce, nemá náhodou V6 u A4 krouťák jen 500 Nm? Jelikož těch 580 Nm má až V6 TDI 200kW....?
Rozbalit vlákno
2
6. 3. 2015 12:02
Re: A6
Dobrý den,

podle katalogu Audi má verze 3.0 TDI clean diesel quattro S-tronic 180 kW a 580 N.m, oněch 500 N.m je u verze s manuálem, respektive i s automatem, avšak u varianty, která nesplňuje normu Euro 6. :-)
6. 3. 2015 13:26
úroveň VW
"Úroveň vozů Volkswagen rok od roku stoupá"
No, to je tvrzení jak noha. Aby snad někdo nezapochyboval, proč si kupuje auto s cenovku výše než konkurence....
Opravdu si myslíte že úroveň stoupá? Není to spíš tak že jestli někdy VW vynikal spolehlivostí tak to bylo naposled tak 15 let zpátky..? Od té doby spíš poklesla a kdo šel nahoru je konkurence, takže úrovní jsou na stejno?
Jasně, může to být jen můj názor, ale to tvrzení v článku mi vyznívá jako dogma....
Rozbalit vlákno
13
6. 3. 2015 13:32
Re: úroveň VW
Původně to bylo rozepsáno více, ale zasáhla ruka korektora.

Netroufám si hodnotit spolehlivost, zejména u nového auta je to stejně pouze věštění, ale tohle tvrzení se váže zejména k tomu, že VW nyní jezdí i ve srovnání s konkurencí mnohem lépe, než tomu bylo dříve. Posunul se pohon všech kol, motory, naladění podvozku, odhlučnění, prostornost atd., což není nic až tak překvapivého, jde o běžný vývoj, ale dle mého to u VW posunují dále rychleji, než konkurenti.

Osobně jsem měl vždy velmi rád Mondeo, ale v tom současném ještě není pohon všech kol, podobně silný diesel atd., byť se jedná o velmi kultivované a pohodlné auto.
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 13:38
Re: úroveň VW
4x4 přijde snad v létě a kdoví, jestli dostane podobně silný motor, proto musíme porovnávat porovnatelné.... myslím, že by jste v minulé generaci (B7 vs MK IV) neoznačil za jistého vítěze Mondeo, když dokázalo nabídnout 200koňový Dízl, který byl o skok silnější, než nejsilnější naftová Passatí motorizace :-) Šíře nabídky neznamená lepší auto....

Každý posunuje tak, jak umí a jak se mu to vyplatí (zajímalo by mne, co Mondeo oproti Passatu nemá jiného, co znamená "atd"), tímto ale neříkám, že Mondeo je lepší, viz můj příspěvek výše. A to neberem v potaz jinou konkurenci.
6. 3. 2015 13:40
Re: úroveň VW
Dobrá, tak jednoduše - dřívější Passaty podle mě nejezdily moc dobře, na rozdíl od třeba onoho Mondea. Dnes je to však již trochu jinak.
Avatar - Ozzman
6. 3. 2015 13:45
Re: úroveň VW
Ano, s tím souhlasím. Nelíbí se mi porovnávat auta na základě nabízené škály možností individualizace. Strohá Octavie Active 1.2TSI bude prostě skoro lowendovym autem i s dost nevábným interierem autem a nepomuže jí ani to, že si Oktávku můžete koupit s dvoulitrovým TSI a s koženými sedačkami a všem v elektrice, jestli si rozumíme :-)

Ještě by mne zajíalo, jaké nynější auto by jste jízdně dal na vrchol střední třídy (myšleno mainstreamově). A ještě, co říkáte na obyčejné nastavení B8 bez DCC? To mne osobně už tak dobré, jako Ford nepřišlo :-)
6. 3. 2015 13:57
Re: úroveň VW
Bez DCC jsem bohužel nejel. Mně se líbí jak jezdí Mazda 6, je taková lehce vláčná, ale zároveň obratná a v zatáčkách rychlá, hravá. Ale Passat jezdí také velmi dobře s důrazem na stabilitu.
Avatar - simply never
6. 3. 2015 17:11
Re: úroveň VW
Z testu zo 14.2.2011, co testoval A. Jungman vyplyva presny opak. Co je teda pravda? Nie je to Vaše vnimanie čisto subjektivne, alebo kto sa tu hra s citatelmi?
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 19:28
Re: úroveň VW
Aleš J. je možná místnim králem neobjektivity. A to je co říct >:-[]
6. 3. 2015 13:41
Re: úroveň VW
Díky za vysvětlení.
Nicméně ten posun je přece znát v celém autoprůmyslu - napříč značkami - jak píšete - běžný vývoj. Jenže když se do článku dostane nakonec jedna věta coby výkřik oslavující koncern VW, tak se pak nemůžete divit, že vznikají pochyby o nějaké objektivní novinařině.
No, a o tom odhlučnění - ehm, ač jsem nejel v novém Passatu, tak nová Octavia III je na tom ještě hůř než Octavia II (a to je co říci) a nový Golf se mi zdá taky duněl až to hezké nebylo. Aspoň valivý hluk od kol byl utlumen lépe než v Octavii.
6. 3. 2015 13:58
Re: úroveň VW
Důležitý je i ten kontext věty potom - tedy úroveň stoupá, ale stále jsou zde mezery. :-)

Ano, odhlučnění náprav je u MQB problém a zezadu duní ta auta všechna, byť se to dá omezit menšími koly.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 13:46
Re: úroveň VW
...zasahla ruka korektora... :-|
To ako vazne ? Odkedy ? >:D >:D >:D >:D
Ale ak sa "korektor" stara aj o vsetko ostatne ( obcas kritizovanu gramatiku, slovosled, pripadne ine polopravdy/nepravdy, tabulkove hodnoty...) tak OK. :-)
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 13:58
Re: úroveň VW
Vidíš to, všichni tu nadáváme na redaktory a oni za to vlastně může korektura, sem tam něco smaže, upraví, přepíše, ....že by se pod ten článek měl podepsak korektor a né redaktor :-)
6. 3. 2015 13:59
Re: úroveň VW
To nikdo neříká, ono to dává smysl i tak, jen jsem to měl rozepsané více.
Avatar - Hittman
6. 3. 2015 14:03
Re: úroveň VW
A to je ta chyba. Pak si kolikrát čtenář říká "A co tím vlastně myslel..." ;-)
6. 3. 2015 13:53
Tuhle jsem s ním jel...
Tři dny zpět jsem s ním jel, asi patnáct kiláků (půjčili nám ho u dealera) a musím potvrdit, že ta převodovka je taková všelijaká... A i ten hluk odletujících kamínků bubnující v podbězích mi přišel docela hlasitý. Byl to teda kombík... Jinak auto jede nádherně, člověk by mu 176kW ani nehádal, jede tak nějak klidně, ale jede furt... Moc se mi nelíbil ten digitální přístrojový štít - viditelně se na něm trhal pohyb, ale toto bych musel déle sledovt, neměl jsem na to čas...
Rozbalit vlákno
4
6. 3. 2015 14:43
Re: Tuhle jsem s ním jel...
Jezdím ho už 4 týdny, skoro 3 tisíce km, opravdu kombinovaně, pojížďky po městě i cesta do Francie, spotřeba zatím 7,3l/100km a stále klesá :-) Trhání displeje nepozoruju a dunění od zadní nápravy nevnímám. Chce to asi Dynaudio a volume víc doprava. Jediný, co pozoruju, je ta prodleva DSG při rozjezdu. Ale 6-stupňové DSG v Superbu na tom nebylo líp, jde spíš o zvyk. Při jízdě už podle mě reaguje líp. A pružné zrychlení je prostě parádní!
6. 3. 2015 22:27
Re: Tuhle jsem s ním jel...
hm, ja obecne s automaty nejezdim, o dsg mi vsichni zatim vypraveli v superlativech (hlavne jak to rychle radi nahoru) a ja bych to od normalniho hydrodynamickeho menice nedokazal odlisit. a hlavne , je to furt klasicky blby automat. vubec nepredvida, ze se bude predjizdet hned, jakmile to auto v protismeru projede. seslapnu k podlaze, blb chvili premysli, pak podradi pak za chvili teprve zabere. urcite to jde nacvicit, ale ja jel klidnou jizdu, pak jsem v kratkem sledu s plnym plynem predjel dva nakladaky a pak mi zase blb nechtel nejakou dobu preradit nahoru a drzel motor v otackach... zlaty manual, ten jediny bezezbytku dela presne to, co chci.
10. 3. 2015 10:20
Re: Tuhle jsem s ním jel...
Prevodovka bida, skubani displeje, kameni v podbezich mlati skoro jak i Felicie a cenovka za to pomalu jak za Ferrari >:-[]
Frajerina neco stoji a dojem na souseda to asi udela >:D
11. 3. 2015 17:41
Re: Tuhle jsem s ním jel...
No, myslím si, že Felicie by v mém hodnocení dopadla hůře... Mám holt poměrně vysoké nároky :-)
Avatar - Ji/Ri
6. 3. 2015 14:35
Pravda
je to, že nad konkurencí vyniká jen tím silným motorem. Jinak je to vlej vylej. Cenu nekomentuji, buď na to máš a vydáš nebo ne. Je rychlý, precizně zpracovaný, ale pořád se jedná o tu starou "dobrou" pryčnu. :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 3. 2015 16:32
"Úroveň vozů Volkswagen rok od roku stoupá."
Pan redaktor, mate toto tvrdenie niecim podlozene?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - simply never
6. 3. 2015 17:17
Re: "Úroveň vozů Volkswagen rok od roku stoupá."
Má a konkretne vlastnym pocitom. Tak to stupa, že momentalna generacia je kvalitnejsia od minulej o 500%. Tu na webe je 130 test passatu, ak je auto čitelné lepsie verzia od verzie, zlepsenie musí být dychberuce. Reklama_navonana zdochlina.
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2015 16:42
Lízingový král
Tohle bude sen všech prvo-majitelů, sen všech O2, EONů, Partners, a dalších kravatových reprezentantů levého dálničního pruhu.

Z pohledu prvního majitele téměř jistě nejlepší možná volba. Pravda - realita všedních dnů bude vypadat o dost prostěji a mnoho snů se nakonec rozplyne s prvním vánkem a v rukách skončí klíčky od SUperbu 1.6 TDI...

Každopádně právě tento Passat je ideální přestupní stanicí mezi prémií a mainstreamem. Stejně tak nelze než :yes: za design. Stávající linie ideálně převlékli do soudobých šatů. Superb možná vyniká v hravosti s designem, kde ale Superb jasně ztrácí, je vyváženost proporcí. U Passatu je vše v naprosté rovnováze. Záď hraje vyrovnanou partii s přídí, boční profil je jak ze skript pro design automobilů...

No, pokud má snad někdo pochyby, pak odkážu do stáje Toyoty, kde představili nový Avensis. Ano, tohle je rozdíl půlky zeměkoule :-!
Rozbalit vlákno
1
6. 3. 2015 17:36
Re: Lízingový král
V zásadě souhlas s jedinou výhradou - kravatu nenosím :-) Na možný budoucí přestup k prémii se přesto těším.
6. 3. 2015 23:22
Ten Volkswagen není vůbec blbej
Představte si, kolik vydělají na servisu takovéto strojovny. A když si to někdo koupí za šest let v áčkách se 115 na tachometru, tak to je pro servisy zlatej důl.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2015 06:29
MQB
Tak to je asi passat na jiné MQB platformě než OCTAVIA III. Koukal jsem do všech testů na OCT a nikde se nepíše o dunění zadní nápravy MQB. Naopak OCT na MQB přirovnávají k nejlepšímu co teď je.
Rozbalit vlákno
1
7. 3. 2015 21:44
Re: MQB
Nebudu teď večer projíždět všechny testy, ale MQB duní tak, že testeři tuto vlastnost nemohli opominout ani v u nás protěžované octavii. Její sourozence nevyjímaje.
Prostě s klikou duní více a s víceprvkem vzadu méně, ale duní a přenáší rázy do prostoru kabiny.
O pronikání valivého hluku od pneumatik ani nemluvím.
Úrovní hluku patří Octavia - bohužel - k tomu nejhoršímu v nižší střední. Tedy já jsem rozhodně v ničem horším v aktuální nižší střední nejel. (z aktuální modelů - C4, Focus, Astra, Ceed, Megane)
Jak říkám - bohužel - protože jinak to není špatné auto.
7. 3. 2015 11:59
Rozum ma nepustí alebo "Pretekárov" mokrý sen.
Ford Mondeo mk V 2,0 EcoBoost - pohotovostná hmotnosť 1489 kg - výkon 176 kW - 345 Nm - Spotreba pri rozumnom jazdení okolo 6,5 -7 l/100 cena 33 000€ Titanium X. - plná výbava

VW Passat BiTDI - pohotovostná hmotnosť 1721 kg - výkon 176 kW - 500 Nm - Spotreba pri rozumnom jazdení okolo 5,2 -6 l/100 47 500€ Highline. -plná výbava.

Poznámka že passat sa fasuje 100% :yes: >:D . Interiér passatu sa mi veľmi páči. Tým motorom no neviem. načo ? keď sa chcem blázniť jednoznačne benzín. Ak chodím na služobné cesty potrebujem mať 300 koní ??? Pre idiotov na dialniciach stačí aj 50 koní. Nafta s takým výkonom ... za chvíľu budú robiť asi aj Ferrari naftu s 500 koňmi >:D čo sa týka techniky OK ale ukáže až čas ... Zvolávacia akcia už dlho nebola :-) ... verdikt radšej mondeo alebo ten passat, ale s benzínom !
Rozbalit vlákno
2
8. 3. 2015 00:23
Re: Rozum ma nepustí alebo "Pretekárov" mokrý sen.
Jak jezdí Mondeo s 2.0 EB za 6,5-7 l/100 ukaž zdejším redaktorům, ti jezdí za 12 po městě (asi to mydlí trvale dvoustovkou po Praze) a za 9-10 l/100 klidnou jízdou meziměsto. Takže ta tvá hodnota zní hodně nereálně.
[odkaz]
15. 3. 2015 12:20
Re: Rozum ma nepustí alebo "Pretekárov" mokrý sen.
[odkaz]

Toľko k tomu. Dá sa to. Vlastním Mondeo. A vravím dá sa to. Využívanie speed limiteru a tempomatu to zajazdíš. Ak sa chceš blázniť samozrejme potreba ide hore. ;-)
7. 3. 2015 14:45
Passat?
Podle mého názoru ukázal VW novým Passatem BiTDI kam tohle auto míří nebo spíš pro koho je. Nechci nikoho urazit,ale za ten rok a něco co mám řidičák jsem ujel docela dost (přes 60 tisíc km), ale nepotkal jsem snad žádného řidiče passata, který by mi dokázal, že se za volantem dokáže ovládat. Tímhle motorem se VW trefil do černého a udělal skvělé auto pro lidi, kteří pouze šlapou na plyn a kašlou na bezpečnost ostatních. Omlouvám se všem, kteří mají passata a jezdí slušně, ale bohužel z vlastní zkušenosti je spousta lidí,kteří jim tuto pověst dost kazí.
Rozbalit vlákno
10
7. 3. 2015 15:08
Re: Passat?
Prase najdeš za volantem Passatu, stejně jako Felicie nebo X6. To auto za to vážně nemůže. To můžu říct za víc jak 25 let praxe, kilometry nepočítaje, ve špičkách 50-60 tisíc ročně, pokut za rychlou jízdu mám co bych na prstech jedný ruky spočítal a bouračky 2 nezaviněný (a to dítě mi tam vážně vběhlo).
A tohle auto mě prostě baví, nevím proč bych si měl nechat kazit náladu :-)
8. 3. 2015 00:20
Re: Passat?
no tak passata jeste nemam, jednoho jsem mel, ted se mi zase jeden pod rukama asi objevi. budu s nim jezdit jako s ostatnimi vozy. predvidatelne, predvidajic a tudiz bezpecne. v mlze budu jedene z nejpomalejsich, rozestupy budu dodrzovat jedny z nejvetsich. rychlost vzdy prizpusobim stavu a povaze vozovky. bohuzel pausalnich 50/90/130 je misty tezko udrzitelnych a je v rozporu s vyse uvedenym. Ale jestlize jedu nekde na dalnici za nejakych okolnosti treba 160, odmitam tvrzeni, ze se neumim ovladat a ze jedu jako prase.
8. 3. 2015 01:45
Re: Passat?
To je uplně v pořádku. Taky nejezdím vždy 90,ale když tě někdo předjíždí v zatáčkách nebo tě vybržďuje jako se to párkrát stalo mě tak si prostě myslím svoje,ale jak říkám není to o autě,ale o řidiči.
8. 3. 2015 07:04
Re: Passat?
ja si take myslim, ze je to v poradku, bohuzel policie a vyhlaska na to maji jiny nazor. no a pohodlna policie rada meri za bukem rychlost a jevy, ktere popisujes, zustavaji zcela mimo zajem (minimalne dokud nedojde k nehode, apod.). take si myslim, ze zrovna ty policejni passaty by mely slouzit k usvedceni blikacu, lepicu, myskaru, vybrzdovacu a jinak agresivnich jedincu. primarne bych filmoval a sledoval tato individua, rychlost by mohla byt doplnkovym kriteriem, kord na dalnici bych k ni byl mnohem benevolentnejsi. tak by podle me mela vypadat policejni prace, ale tohle, co se deje, je policejni fuserina.
8. 3. 2015 12:51
Re: Passat?
Ale jinak to určitě není vůbec o autě, já jsem si hned v 18 po letech úspor a brigád každej víkend splnil sen a koupil pořádnou káru - Mondeo ST 220 na PLG a vůbec si nemyslím,že bych se nedokázal ovládat. Když je řidič rozumnej, tak je jedno,co má za auto. :-)
11. 3. 2015 13:45
Re: Passat?
Ano, je to všechno o řidiči a po chvíli pozná že je rozdíl když mu to žere 15 nebo 6 litrů. Noha zlehkne najednou..
11. 3. 2015 19:44
Re: Passat?
Proto jezdím na PLG :-)
Avatar - white label
11. 3. 2015 19:49
Re: Passat?
To je co, Polské LG?
18. 4. 2015 15:49
fleet
Ano auto do fleetu a pre mna bez duse. Teraz jazdim na cc a vo firme aj touareg. Pekne auta. Rozmyslam nad nim no zaroven zavrhujem. Velke minus adblue uz aj pri verzii 190 hp. Cakam na cenovku a porovnanie servisnych nakladov s benzinovym zihadlom 280 hp co vyjde v 6 mesiaci. Hlavne sa vyhnut dpf, adblue, dvojhmote, vstrekom atd. Ostatne muchy pri bitb sa ukazu. Zaroven zvazujem sorento ci grand santa fe. Za tie peniaze, ta vybava neskutocne.
Rozbalit vlákno
0