Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má benzin vůbec šanci?

Drtivá většina českých zákazníků volí v případě Volkswagenu Touran naftový motor. Zjišťovali jsme, zda je může oslovit i benzinová čtrnáctistovka.
Zpět na článek
4. 1. 2016 08:27
4. 1. 2016 12:12
4. 1. 2016 08:38
4. 1. 2016 08:40
4. 1. 2016 09:15
4. 1. 2016 09:29
4. 1. 2016 10:42
4. 1. 2016 19:50
4. 1. 2016 09:23
4. 1. 2016 09:27
4. 1. 2016 10:16
4. 1. 2016 10:26
4. 1. 2016 09:31
4. 1. 2016 10:43
15. 3. 2016 12:10
4. 1. 2016 10:17
4. 1. 2016 10:23
4. 1. 2016 10:35
4. 1. 2016 10:40
4. 1. 2016 09:11
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 1. 2016 20:14
4. 1. 2016 20:25
4. 1. 2016 20:33
4. 1. 2016 20:39
4. 1. 2016 22:18
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
5. 1. 2016 02:13
6. 1. 2016 19:19
4. 1. 2016 08:27
Nafta
Nově jde objednat do výroby i 2.0 TDI 140 KW DSG. :yes:
Rozbalit vlákno
3
4. 1. 2016 12:12
Re: Nafta
Jasna volba, ta nezere nic, co vic, produkuje naftu v tom spravne nakonfigurovanem cyklu...
Avatar - Ada je zase tady
4. 1. 2016 23:17
Re: Nafta
Proč by si kupovali auto s tragicky zastaralým a energeticky neúčinným motorem, když si můžou koupit auto s motorem pro chlapy? :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2016 01:18
Re: Nafta
Moje řeč [odkaz] [odkaz] :yes: >:-[]
4. 1. 2016 08:38
motor
To je ten isty motor ako je v Superbe III, len bez ACT?
vdaka
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
4. 1. 2016 08:40
Konfigurace
Nevylučuju že v MPV fakt dává nafta lepší smysl... ale kdybych měl řešit MPV, tak bych z tohohle vyhodil DSG, přihodil DCC... a pak se mi to docela líbí.

PS: kola hezký, ale za 32.700 fakt ne
Rozbalit vlákno
50
4. 1. 2016 08:51
Re: Konfigurace
Mě se zrovna 1,4TSI líbí, nemůžu souhlasit s tím, že nemá turboefekt, přece jen se musí nadechnout, ale je předvídatelný a dá se s ním pracovat. Přesto bych ale u MPV řešil DSG převodovkou ;-) . A DCC povinnost, poslední VW neumí jezdit tak hladce jako to uměly na vyšších pneu.
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 09:05
Re: Konfigurace
No zrovna cez víkend som si konfigurovať presne toto auto,ta cena mi príde ale hodne vysoká. Asi počkám na novy Scenic,tam som ale zvedavý tiež na cenu. Neviem ako u VW,ale u Francúzov sa da nieco slušne vyjednať.
Avatar - Emel
4. 1. 2016 09:15
Re: Konfigurace
Taky jsem si sjel cvičně konfiguraci... LED, DCC, ErgoActive II, nějaké blbůstky a jsem na 750 s 1.4TSI MT.

PS: ty kola Vallelunga jsou v konfigurátoru za 16.700, nevím kde redakce vzala 32.700.
4. 1. 2016 09:20
Re: Konfigurace
To je se započítáním ceny za reparaci plomb v zubech, když pojedeš po nerovnější silnici ;-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 09:29
Re: Konfigurace
Jako že servisní balíček? A udělaj to normálně na dílně? To je celkem praktický, auto dáš na olej, zatím dvě tři plomby...
4. 1. 2016 09:31
Re: Konfigurace
Na servisu poskytují jen extrakce, s ostatním musíš ke svému ;-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:42
Re: Konfigurace
Extrakci plomby mi přece poskytne ten Touran zdarma... hele, ještě by to měli vypilovat, osobně bych doporučil dělat plomby z toho materiálu na vyvažování kol, snad už je nově bez olova... a normálně to tam cvaknout těma kleštěma.
Avatar - Ji/Ri
4. 1. 2016 19:50
Re: Konfigurace
Kamarád má fabriku na výrobu vyvažovacích tělísek, tak když tak dej vědět ;-) >:D
4. 1. 2016 09:15
Re: Konfigurace
snad ne ten scenic s 1.6 dci 160k, který v realu vypusti 25 násobek limitu NOx, samozrejme toho limitu, který plati pro laborator.
takze ve skutecnosti vypusti tolik jedovatého NOx, jako cca 30 benzinovych aut
4. 1. 2016 09:19
Re: Konfigurace
to je rozumny a chvalim
ještě kdyby stat konecne pochopil, ze zvyhodnovanim nafty zivotnimu prostředí vůbec neprospiva
Avatar - Emel
4. 1. 2016 09:23
Re: Konfigurace
No, pak máš u Francouzů snadnou volbu - Citroën je pouze nafta už dlouho, u 5008 byla 1.6THP ale už není, zbývá Scenic 1.2TCe, v té silnější verzi s 97kW by to na klidné ježdění mohlo stačit. Osobně bych šel projet Zafiru.
4. 1. 2016 09:24
Re: Konfigurace
Zafira, C-Max...pár kousků se najde. ;-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 09:27
Re: Konfigurace
C-Max šel nějak vždycky mimo mě a úspěšně v tom pokračuje. Když už, tak S-Max. Jestli Touran dorostl tak, že tam fakt dáš dozadu tři autosedačky, tak to beru jako argument...
4. 1. 2016 09:31
Re: Konfigurace
S-Max je drahej. Tvarově jde zvlášť C-Max Grand taky mimo mě, základní model se mi líbí. O Vánocích jsem ho zkoušel s 1,5EB a celkem by mi sednul, kdybych o malém MPV uvažoval.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 09:40
Re: Konfigurace
C-max grand je velmi nevzhledný automobil, který snad může vyvážit jen kompromis v podobě fordího podvozku a solidního motoru (EB). Osobně mi přišel uvnitř i celkem stísněný a to v porovnání s odvozenými modely od Fokusu III (FoFo III, KugaII).
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:16
Re: Konfigurace
Já bych o malém MPV neuvažoval, uvažoval bych o MPV po pořízení třetího dítěte... a pak je dle toho co jsem četl C-Max ze hry.
4. 1. 2016 10:24
Re: Konfigurace
Za třetí dítě jsi dostal mínus :no: . Evidentně sem tvá partnerka chodí taky. >:-[]
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:26
Re: Konfigurace
Mínusů máme oba fůru, třeba celé předchozí vlákno je ohodnoceno jako -2 za každý příspěvek... zvykej si ;-)
4. 1. 2016 11:07
Re: Konfigurace
Jasně, fancluby >:D
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 11:42
Re: Konfigurace
Tiež mam 3 deti,chcem aj ja mínusy
4. 1. 2016 12:17
Re: Konfigurace
Taky si myslim, ze 2 deti nevyzaduji mikrobus... Kdyby clovek planoval podporit rust poctu obyvatel a nejen stagnovat, tak by se mi nejvic ze vsech zamlouval novy Espace, ale ten je cenove trosku vys...
4. 1. 2016 12:36
Re: Konfigurace
ja ted absolvoval kolecko cca 200km a nekde u kolina potkal sharana TSI, pricemz SI bylo cervene, tedy nejspis dvoulitr.
presne takovy auto s takovym motorem bych si predstavoval kdybych mel 3 deti.
pro me nejaka sviznejsi klasika a na rozvoz do skoly a skolky pro manželku a na dovoleny ten sharan. a myslim, ze bychom se s nim do 20tis km rocne vesli a i vzhledem k tem popojizdecka by mi nafta nedavala zadny smysl (me ve skutecnosti smysl nedava nikdy).
tam u toho kolina jsem daval palec nahoru, kazdopadne někdo premyslel když to kupoval
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 09:29
Re: Konfigurace
Súčasného Scenca 1.6i mam 5rokov a spokojnosť.V Zeneve by mal byt predstavený novy model tak sa uvidi,je to viac-menej auto pre manželku.Zafira je tiež pekná a pozerám aj slušná cena.
Avatar - Emel
4. 1. 2016 09:31
Re: Konfigurace
Uvidíme, jestli Renault půjde do sebe a nabídne 1.6TCe, nakonec ten motor dává skoro všude... ale jako náhrada za 1.6i by měla být v pohodě i ta 1.2TCe.
4. 1. 2016 09:34
Re: Konfigurace
1,6TCE byla zmiňována jako vrcholná benzinová motorizace pro nový Scénic.
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 09:36
Re: Konfigurace
No Scenic 1.6TCe by som si kúpil asi pre seba >:D .Pre mna su tieto mpv ideál na "nástup-výstup" z auta.
Re: Konfigurace
A na manipuláciu s deťmi a ich sedačkami, pri vyššom aute si neodpisuješ chrbát tak ako pri nižšej klasike. Plus veľkosť a vzdušnosť interiéru je vhodnejšia na dlhšie cesty, človek sa tam cíti príjemnejšie. Pre vodiča nezanedbateľne zaváži vyššia poloha a lepší výhľad z vozidla.;-)
4. 1. 2016 10:25
Re: Konfigurace
Osobne by som sa radšej skúsil povoziť v C4 Grand Picasso s 2.0 BlueHdi s automatom - pri výbave, kt. ponúka Citroen je VW o niekoľko tisíc drahší. Citroen je naviac omnoho priestranejší - to zistíš, keď si sadneš do 2. radu do stredu - tam sa to nedá ani porovnať s Touranom. Snáď jediná vec, čo by mi trochu vadila sú tie 2 displeje, ale človek si zvykne...
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:43
Re: Konfigurace
GrandPicasso se mi líbí, pokud bych dospěl k tomu, že benzín nedává smysl a chci naftu, tak bych ho určitě zařadil na seznam.

Ad prostornost a Touran - mluvíš o tomhle novém?
Re: Konfigurace
Možno nejde ani tak o priestor ako o tvar zadných sedadiel. V Tourane vzadu v strede sedíš ako na šamlíku, utláčaný spolujazdcami zo strán, tvar čalúnenia sedákov ich tlačí viac do stredu, ďalej od dverí. V Picasse sú v druhom rade samostatné sedadlá, myslím, že sú rovnako veľké.
4. 1. 2016 10:30
Re: Konfigurace
Nový Touran se mi líbí ( jako jeden z mála VW poslední doby), ale bál bych se o spolehlivost - za posledních 10 let byl u VW problém snad se vším ( a ne jen motory), snad už to vyřešili. Ale ta cena. Chápu příplatek za "značku", ale když vezmu, že Peugeot 5008 v akci a 1,6HDI byl tuhle do 400 tis a podobné akce byly i na Scenic a sem tam je něco na Picasso a Zafiru, tak pak ta dvojnásobná cena by u mě nebyla obhajitelná, i když se mi aktuálně líbí asi nejvíc ve třídě.
Re: Konfigurace
Keď počujem o príplatku "za značku", ako si práve napísal, spomeniem si na preklad "volkswagen", čiže ľudové auto, a potom na pôvod značky. Ani jedno z toho vyššiu cenu voči konkurencii neospravedlní. O lepšej kvalite sa asi hovoriť nedá, VW je na tom podobne ako celá rada konkurentov.
15. 3. 2016 12:10
Re: Konfigurace
Co se slev tyka, pocitam, ze vetsi sleva jde domluvit u koncernu nez u Francouzu (standardni je rozmezi 10-15%)
BTW. mne se prave tento tyden touranek vyrabi, i kdyz v nafte a DCC jsem nechtel ;o)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 09:38
Re: Konfigurace
Jo, když opomenu DCC tak poslední komfortně jezdící VW byl Passat B5.5 ... to byl ještě křižník dálnic, akorát tak nějak křižoval i v zatáčkách >:D
4. 1. 2016 09:43
Re: Konfigurace
Měl jsem na firmě B7 na 16" a ten byl komfortní taky. Bohužel se ale taky dokázal na sérii nerovností dost rozhoupat ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 09:48
Re: Konfigurace
To byly 205/55? Na těch nám jezdila Jetta, díry nebo přejezd tramvaje nebyl problém, ale jak říkáš, série nerovností a auto tak divně odskakovalo a houpalo se a to měla Jetta ještě multilink :-) Jezdil jsem pak ještě s B6tkou s TDI a ta se sice celkem dobře ovládala, ale také ji nerovnosti rozhodily, navíc byla celkem tvrdá a to taky na 16tkách. (ale to bych lhal, je to už déle, ale myslím, že tam větší kola nebyla).
4. 1. 2016 10:00
Re: Konfigurace
Ano, 205/55. Blahý paměti houpavá pravotočivá na rychlostním průtahu Prostějovem dokázala rozdivočet Pašíka až na dorazy ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 10:11
Re: Konfigurace
:yes: Já dnes při sjezdu z Mladoboleslavské na jižní spojku viděl rozdivočenou B6, která se hrnula do mého pruhu napříč řidičově snaze jet ve svém >:D Obecně ale to je prostě takový průměr, když si vzpomenu jak odskakovala Laguna s torzkou >:D A přitom na zimních 16tkách to bylo velmi komfortní auto, než přišly nerovnosti :-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:17
Re: Konfigurace
Z mladoboleslavské dálnice? Tam jsou všude svodidla, ne :-) ?
4. 1. 2016 10:19
Re: Konfigurace
Ale dva pruhy ;-) A ten třetí má evidentně řidič rozjařenýho auta :-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:23
Re: Konfigurace
Aha, jasně, nějak jsem čekal že auto proti :-)

Hezký sjezd je z radiály (Novopacká) na Kbelskou, hodně z kopce, pak takový hup nahoru a poměrně ostrá pravá... jak v Dřevíči :-)
4. 1. 2016 10:25
Re: Konfigurace
Tam mě držením stopy a odolností proti naklánění dostal RRS V8S/C ;-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:35
Re: Konfigurace
Jen škoda, že tam bývá dost husto, náklaďáky zespoda přijedou v levém pruhu a cpou se doprava, celá radiála zase najíždí zprava doleva... už jsem tam viděl i pár bouraček.
4. 1. 2016 11:12
Re: Konfigurace
Pánové, Dřevíč bych dal co nejdříve! ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 10:30
Re: Konfigurace
Jo přesně tuhle zatáčku myslím. Jak píše níže Emel, tak mne zase přijde ostrá v opačném směru z Kbelské na Novopackou :-)
Avatar - Emel
4. 1. 2016 10:40
Re: Konfigurace
V opačném směru je ostré esíčko, tahle je zajímavá v kombinaci s tím převýšením.. subjektivně mám dojem, že ten hup pomůže autu s přítlakem a trakcí :-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 10:48
Re: Konfigurace
To esíčko je hodně ostré na to, že je to vlastně obchvat ;) Podobně blbá je sjezd z jižní spojky na barandov, kde to ještě vylepšili semaforem >:D Jo z druhé strany je to zajímavé, akorát jsem se tam nikdy nedostal v takovém provozu, že bych to projel více než v 50km/h >:D
4. 1. 2016 11:11
Re: Konfigurace
Ani to tu nepiš, nebo rozčílíš mravokárce nebo psa s televizí ;-)
4. 1. 2016 08:48
odpocitejte 10%
coz odpovida o 10% nižší vyhrevnosti benzinu nebo o 10% min vypusteneho CO2 oproti nafte v prepoctu na objem a jste na velmi přijatelných 7 litrech naftovych.
a skoncete s pokrivenim spotřebních dani, kdy benzin ma o 30% vetsi spotrebni dan nez nafta a maly naftovy osobak si pak koupi jen ten největší dunihlav.

dnes, když jsem v osm rano odjizdel ze skolky, tak tam nejaka kra*a opet nechala zapnutej ten svůj kultovni polotraktor 1.9tdi, takze zamořila cely siroky okoli. chudaci deti, co tu rakovinu a jedy musely vdechovat.

co s takovejma lidma, co zamerne znecistuji uvzdusi? muj znamej co ma podobnej traktor se divi, ze jeho dcera s nim nechce jezdit. před týdnem sem s nim jel a vubec se nedivim. z tech silenych zvuku, který se prolinaly celym autem, duněla hlava i me. a deti vnimaji vse mnohem citliveji...
Rozbalit vlákno
25
4. 1. 2016 08:53
Re: odpocitejte 10%
Neudržovaný motor jakéhokoliv systému je problém. To co píšeš spíš vypovídá o hulvátství jako takovém než o vznětových motorech.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 1. 2016 09:11
Re: odpocitejte 10%
"To co píšeš spíš vypovídá o hulvátství jako takovém než o vznětových motorech."

Vobec nie.

Ono totiz plati, ze majitel auta s dieselovym motorom = hulvat.
4. 1. 2016 09:15
Re: odpocitejte 10%
Majitel benzínového ne? Majitel auta ne? Majitel kotle na pevná paliva ne?

Fyziku, tohle na mě nezkoušej ;-)
Avatar - Pepa_007
4. 1. 2016 20:29
Re: odpocitejte 10%
Každý spalování smrdí. Když jedu za stodvácou tak je cejtit na pořádnou vzdálenost.
Stejně jako naftový auta. Ale jen nějaký ikdyž je jich hodně. A nějaký to mají i s kouřovýma efektama.
Naposled včera Hyudai Ix35 to bylo smradu a dýmu.

Benzín? U toho cejtim spaliny ze škody 120 a podobných aut bez katu. A pak ještě z vysokootáčkovej motorek který proletí kolem.

Vlhký a studený podzimní ráno. Nadrcnutej diesel. Smrad se válí po okolí po zemi...... Jednou jsme z toho doslova málem zvracel. Fuj. :-(
Avatar - sargis
5. 1. 2016 12:40
Re: odpocitejte 10%
A teraz vsetky prepravne spolocnosti su hulvati :-)
4. 1. 2016 09:12
Re: odpocitejte 10%
bohužel na hulvaty s dyzly narazim daleko casteji nez na hulvaty s benzinem. veysina zapnutych motoru na parkovistich jsou ty naftove. proc to delaj? jsou to kolenovrti, proto jezdi na naftu a pak ji zbytecne pali??
jo, i benzin smrdi, po dlouhy době jsem minuly tyden narazil na nejakyho starého favorita, podle me ještě bez katalyzatoru a ten smrdel ukazkove.
4. 1. 2016 09:18
Re: odpocitejte 10%
Podívej, je to o údržbě a přístupu. Ne každý má na nový vůz, a bohužel ne každý má u ojetiny na údržbu. Tato situace řešení má, ale je dlouhodobý.
Vzhledem ke stavu některých aut je potřeba pečlivě vykonávat STK a podobných vraků se zbavit.
4. 1. 2016 09:21
Re: odpocitejte 10%
když nemam na udrzbu naftového rakovino-jedo metu, tak mi to prece nedava pravo tyhle sra*ky vypouštět.
vždycky muzu koupit benzinouvou alternativu, ktera většinu tehle problemu nema
4. 1. 2016 09:23
Re: odpocitejte 10%
Tvůj soud je sice jednoduchý, ale naprosto nefunkční. Znovu opakuju, pokud se budou dělat pečlivé a poctivé STK, pak problém postupně sám zmizí.
4. 1. 2016 12:03
Re: odpocitejte 10%
To není ani tak o údržbě. Smrdí každej nafťák i s výbornou údržbou. Já když nastartuju v mrazu tu svoji halušku, tak se z ní nejdřív vyvalí oblak kouře a do doby než se motor aspoň trošku ohřeje je to fakt humus. A to je auto po motorický stránce ve výborným stavu. Úplně stejně je na tom i kolegyně s mnohem modernější dvojkovou Fabií 1,4 TDI, která nemá najeto ani polovinu toho co já a proces startování za studena vypadá úplně stejně jako u mýho udržovanýho 1,9 TDI. S tím se prostě nedá nic dělat. Dýzl nikdy voňavej nebude.
4. 1. 2016 23:33
Re: odpocitejte 10%
Udrzovanej diesel smrdi, ale nekouri. Teda aspon Euro IV s DPF vejs.... Jen typicky bily kour kterej maj vsechny motory v zime.
6. 1. 2016 09:04
Re: odpocitejte 10%
Nevím co je dvojková Fabka z roku 2008, ale smrdí a hulí po nastartování úplně stejně jako moje o 5 let starší TDI.
Avatar - Midlosek
4. 1. 2016 21:10
Re: odpocitejte 10%
Spousta těhle magorů má ještě hubu od ucha k uchu, když se předvádí jak tě na silnici vykouří - když už nemají na to se normálně rozjet, předjet nebo ujet.
Jak jsem se postupně za volantem už hodně vyklidnil a fakt mě jen tak něco nerozhodí, kouřící plečka TDI mi vždy hne žlučí.
Novou naftu třeba po městě řeší vnitřní cirkulace, ale mají podobnou věc taky chodci?
Avatar - Googlit
4. 1. 2016 19:30
Re: odpocitejte 10%
Dělají to proto že jim to netopí a nebo proto že mají strach že už se taky nemusí v -15 znova rozjet.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 19:38
Re: odpocitejte 10%
Dělaj to i v +15°C :-|
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 09:06
Re: odpocitejte 10%
Tiež mi smrdia tie staré naftaky,ale co ty tu niekedy predvádzaš.....
4. 1. 2016 09:10
Re: odpocitejte 10%
vony smrdej i ty novy s euro6
teda bud vypoustej jedovaty NOx kterej sice necitis, ale napr. astmatikum zpusobuje dychaci problemy, nebo ty s SCR co to nesidi, zas často vypousteji stiplavy cpavek, coz taky není zadna pochoutka.
popisu aktuelni stav
Avatar - speedfred
4. 1. 2016 09:20
Re: odpocitejte 10%
Mame pokrivený trh so zdanením palív,tak treba tlačiť na politikov.
4. 1. 2016 09:22
Re: odpocitejte 10%
To bez diskuze, dorovnat daň nafty by byl jasný a pochopitelný krok.
Avatar - wakantanka
4. 1. 2016 10:54
Re: odpocitejte 10%
Na druhej strane možno netreba dorovnávať naftu k benzínu ale presne naopak. Neustále zdražovanie hocičoho obnove vozidlového parku veľmi nepomôže.
4. 1. 2016 11:10
Re: odpocitejte 10%
Při současný úrovni cen by to tak nebolelo a plovoucí státní marže by mohla fungovat taky.
Avatar - Pepa_007
4. 1. 2016 20:22
Re: odpocitejte 10%
U nás před domem to dělá pravidelně jeden dědula.
Nadrcne to svý Emerický auto v dýzlu (šestnáct let starej Chrysler Voyager) a stojí vedle něj, dává si cigáro a čeká až se mu to prohřeje. Smrad je to neskutečnej. :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 20:25
Re: odpocitejte 10%
Jo to znám :no: :no: ;-\
Re: odpocitejte 10%
Už som pochopil význam slova "EKOTERORISTA".
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 09:43
Zázračné hodnoty
Nedá mi to se nezeptat, čím to je, že VW je tak rychlý na papíře? Když se podívám na konkurenci a to včetně prémiového BMW, tak je TSI jednoznačně nejrychlejší, čím to je? Je TSI tak skvělý motor, nebo je VW o dost lehčí? Zvláště výrazný rozdíl je proti Fordímu EB a Turbu od Opelu. Přitom třeba Ecoboost jede velmi svižně.

Ze srovnávaných konkurentů se mi nejvíce zamlouvá Zafira, ale nový Touran už konečně nevypadá jako ošklivá krabice, takže proč ne? :-) Jen DSG bych si odpustil, zvláště v benzinu.
Rozbalit vlákno
28
4. 1. 2016 09:46
Re: Zázračné hodnoty
Těžko k tomu něco napsat. Mám jen srovnání mezi HB s 1,4TSI a Grand C-Maxem s 1,5EB. Rozběh u Fordu pomalejší, ten motor jede, nicméně mu schází dravost TSI. Ta sekunda, možná i víc bude v jakési ospalosti. Přitom ale bez přímýho přesednutí se motor nezdá vůbec špatný.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 09:50
Re: Zázračné hodnoty
Je otázkou, jestli je to i měřením. Z nuly se třeba EB nerozběhne, ale z 20/50 km-h už to může být jiné, chtělo by to přeměřit. Hlavně po posledním testu Fokusu s tímto motorem jsem se dozvěděl, že je 1. rychlostní stupeň u 1.5 omezen, což předchozí 1.6 nemá a je dravá už odzačátku + má navíc Overboost.... Možná to bude také tou váhou? Třeba Zafira je ještě pořád z dob předchozí Astry, pověstné nadváhou :-)
4. 1. 2016 09:56
Re: Zázračné hodnoty
C-Max sice ztrácí možná nějakou dravost motoricky, ale podvozek má zase příjemně utlumený a přitom hezky sedí.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 10:00
Re: Zázračné hodnoty
Tak to souhlas, je to prostě Ford :-) Já se také zamiloval po prvním svezení a ostatní věci byly druhotné :D:D:D:D
4. 1. 2016 13:20
Re: Zázračné hodnoty
Ford spíš udává konzervativnější hodnoty, co si pamatuji. BMW ale mívá velmi dobré, stejně jako VW/ Audi. Tohle však nemá moc smysl řešit, jen zpřevodování má velký vliv, nemluvě o elektronice.
Avatar - jimmbo205
4. 1. 2016 10:10
Re: Zázračné hodnoty
DSG se suchými spojkami bych si odpustil všude...
4. 1. 2016 11:16
Re: Zázračné hodnoty
Kor u MPV bych chtěl klasický hydroměnič.
15. 3. 2016 12:27
Re: Zázračné hodnoty
Muzu se prosim zeptat na oduvodneni proc ne suchou spojku?
Ma nizsi ztraty a mela by i dyl vydrzet. Podle mnohych testu jde jen o vychytani elektroniky, tedy komfortu provozu. Zkratka mne se zda, ze se jedna o budoucnost primospojek...
Avatar - miromen
4. 1. 2016 11:43
Re: Zázračné hodnoty
Tak papir neni přece vše. Muj EB ma real 100 za 8.4s což je o 0.5s lepši hodnota než udava vyrobce. Tušim že na Automotorundsport EB ve srovnani s koncernovou 1.4TSI 110kw zaostal EB na 100 o necelou pulsekundu a nad 120 už přebiral žezlo. U 180 byl dřive tušim o 4s.
Jen dodam že u mě je real na 160km/h za nějakych 19s.

Tak jsem to našel Focus vs Octavia

0-80 km/h 6,2 s 5,7 s
0-100 km/h 8,9 s 8,5 s
0-120 km/h 11,8 s 11,8 s
0-130 km/h 13,5 s 13,8 s
0-160 km/h 21,1 s 23,3 s
0-180 km/h 30,9 s 35,1 s

Focus vs Golf

0-80 km/h 6,2 s 5,7 s
0-100 km/h 8,9 s 8,4 s
0-120 km/h 11,8 s 11,6 s
0-130 km/h 13,5 s 13,7 s
0-160 km/h 21,1 s 23,1 s
0-180 km/h 30,9 s 35,4 s
4. 1. 2016 12:21
Re: Zázračné hodnoty
Díky za srovnání, proč jsi za to dostal palce dolů ví jen ti dva odvážlivci, kteří neumí nesouhlas vyjádřit jako normální člověk. ;-)
Avatar - miromen
4. 1. 2016 12:30
Re: Zázračné hodnoty
Ja palce vubec neřešim. Navic ja se nějak diskuzi nezučastňuji ale test Focuse ktery je teď na hlavni strance mě tu znova přilakal. A tam mě dost zaskočil text k motoru ktery se dost odlišuje od toho co poznavam ja a da se řict i jine testy.
4. 1. 2016 12:31
Re: Zázračné hodnoty
Zajímavé, vypadá to na jinak poskládané převodovky. Zajímavé by byly ještě otáčky u obou motorů v těch rychlostech, to by napovědělo.
Avatar - miromen
4. 1. 2016 12:37
Re: Zázračné hodnoty
Někde na netu jseu k EB převodove poměry ale teď se mi to nechce hledat. Jedine co vim tak při obligatni 130 toči oba motory uplně stejně a to cca 2750ot.
To že je dole EB o něco tupějši bude i v tom že Focus je přece jen macek a taky hmotnost bude vyšši.
4. 1. 2016 12:55
Re: Zázračné hodnoty
to je ale na sestku
tech 180 predpokladam bude na ctyrku
Avatar - miromen
4. 1. 2016 14:30
Re: Zázračné hodnoty
Na 4 to 180km/h samozřejmě da ale jak to měřili to ti neřeknu. Na 4 při 160km/h EB toči cca 5000ot a omezovač je nastaven na 6500ot.
4. 1. 2016 13:19
Re: Zázračné hodnoty
Osobně bych to viděl na jiné turbo u EB, bude o něco větší.
4. 1. 2016 13:23
Re: Zázračné hodnoty
jestli sem to dobře pochopil, tak EB je 1.5 nebo 1.6, coz oproti 1.4 proste musí byt znat.
staci porovnat stejne vykonne foukane 1.6 vs 2.0 napr. pezot nebo hyndai vs. koncern a vyssi objem je i přes stejny vykon o parnik sviznejsi
4. 1. 2016 13:44
Re: Zázračné hodnoty
Je tu ještě jedno plus pro Focuse a to, že ecoboost motor je spolehlivý, což se o 1.4 TSI moc říct nedá :-) Zejména to platí pro vyšší nájezdy, kde už neplatí Fordem tam a vlakem zpátky, ale spíše TSIečkem tam a vlakem zpátky :-)
4. 1. 2016 14:14
Re: Zázračné hodnoty
pises o jinym 1.4tsi, nez je v tomhle aute
Avatar - miromen
4. 1. 2016 14:28
Re: Zázračné hodnoty
Jsou to sice rozdilne motorizace kdy každa ma sve vyhody a nevyhody ale co se spolehlivosti tyče tak zde bych žadne soudy nevynašel.
4. 1. 2016 15:19
Re: Zázračné hodnoty
Hodnoty VW su vacsinou len papierove, specialne u beznych motorov. Napr. novy Superb so 150konovym tdi ma 0-100 niekde pod 9s, ale Autorevue mu nameralo len tesne pod 10s, Audi A4 s rovnakym motorom dokonca 10.3 (na zimnych gumach).

Vseobecne VW group udavaju velmi optimisticke hodnoty zrejme z nejakych specialnych verzii. Niektore ine automobilky naopak konzervativnejsie, ktore nie je tazke pokorit s dobre zabehnutym motorom...
4. 1. 2016 17:08
Re: Zázračné hodnoty
Na Autorevue má většina výrobců v dieselu horší změřené zrychlení než udávané
Passat 110kW udávané 8,9 změřené 9,63 chyba plus 0,73
Mondeo 110kW udávané 9,4 změřené 10,3 chyba plus 0,90
Mazda 6 110kW udávané 9,5 změřené 10,43 chyba plus 0,93
Takže hodnoty VW jsou sice optimistické, ale nijak nevybočují z optimizmu ostatních výrobců.

Ze všech měření Autorevue se pouze dva modely dostaly pod udávané zrychlení
Octavia RS230 udávané 7,0 změřené 6,74 chyba minus 0,26
Peugeot 308 SW 2.0 HDI 133kW udávané 8,6 změřené 8,5 chyba minus 0,10
Avatar - Emel
4. 1. 2016 18:33
Re: Zázračné hodnoty
Opravdu má RS 230 udávané 7.0? Jinak díky za čísla :yes:

Edit: tak jsem mrknul na čísla, DSG combi jo
4. 1. 2016 19:15
Re: Zázračné hodnoty
Ono to mozna nebude ani tak optimismem vyrobcu jako tim, ze v amaterskych podminkach se fakticky to 0-100 neda presne namerit. Je to merene za presnych laboratornich podminek, kterych v testu tezko dosahnout a presnym merenim rychlosti, coz je rovnez problem. V casopisovych testech neceho takoveho neni mozne dosahnout a pak se produkuji vetsi ci mensi hausnumera.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 19:26
Re: Zázračné hodnoty
Spíš obráceně ne? Nejde laboratorní měření ale o realitu :-|

Jako u Dieselgate >:-[]
4. 1. 2016 19:35
Re: Zázračné hodnoty
No zrychlení u aut s automatem se dá změřit poměrně přesně a s poměrně jednoduchým vybavením. U manuálních převodovek samozřejmě může existovat podezření, že daný redaktor nemusí optimálně řadit, jak co do rychlosti nohou a rukou, tak co do otáček, kdy mění stupně.
5. 1. 2016 10:07
Re: Zázračné hodnoty
Otazka je co povazujes za amaterske podmienky. Opakovane merania na letisku s presnou telemetriou (napr. VBox) maju daleko od amaterskych podmienok.
Naviac nikto neocakava presnost na 0.1s, ale sekunda je nieco co je citit aj bez stopiek, ak je vodic vnimavejsi.
Avatar - sargis
5. 1. 2016 12:55
Re: Zázračné hodnoty
U Fordu neviem, u Zafiry je v tabulke je este stara nepriamovstrekova 1,4 T + nadváha auta.
4. 1. 2016 15:57
Škoda, že nezůstali u kompresoru
Škoda, že VW nezůstal u 1.4 turbo+kompresor. Když pominu nepovedenou variantu uškrcenou na 103 kW, tak nejprodávanější verze 110 nebo 118 kW byly velmi povedené motory a to jak jízdně, tak i po stránce spolehlivosti. Navíc motor netrpěl od nízkých otáček prodlevou na roztočení turba a zároveň se dal efektivně točit do 6500 ot/min. Náhradu za současnou 1,4 - 110 kW beru jen jako čistě ekonomickou volbu, protože mě nenapadá, v čem by byl současný motor lepší. Papírově je sice lepší ve spotřebě, což ale reálně není pravda. Spíše se jedná pouze o testovací hodnoty dané implementací start/stop systému apod. Jinak v golfu 6 - 118 kW jsem měl změřené reálné zrychlení z 0-100 km/h za 7.8 sekundy (oficiálně se uvádělo tuším 8 sekund), takže motor jel skutečně velmi pěkně. Na dvojku tachometrově 110 km/h...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
4. 1. 2016 20:14
???
Nafta je o 60 000Kč dražší. Vyplatí se vůbec? 1,6l/100km rozdíl. To je nějakých cca 150 000km - to bych musel najet pokud by se mi měl vyplatit nafťák. Snad počítám dobře.

No nevím nevím.

Každopádně jsem zjistil, že Citroen nenabízí C5 ani C4 picasso Grand v benzínu. To je pěkně hustý. Tomu za mě :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 20:25
Re: ???
Grand C4 se prodává s dvěma benzínama 130 a 165 PS - že se nevozí k nám je jiná věc
Avatar - Pepa_007
4. 1. 2016 20:33
Re: ???
Aha, Tak až si pro jedno Grand C4 půjdu tak budu požadovat benzín. :-) :-) :-) A uvidíme.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 20:39
Re: ???
Když to bude v Německu, Francii atd. tak ti ho určitě rádi prodaj :-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 1. 2016 22:18
Do pozornosti redakcie: Americka vlada zaluje VW
[odkaz]

Pisem to tu len preto, lebo ani cca 3 hodiny po zverejneni spravy svetovymi mediami nie je na specializovanom serveri auto.cz ani zmienka o dalsom vyvoji v najvacsom automotive pruseri za posledne desatrocie... prednost dostalo publikovanie clanku o novom Mercedese E.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
5. 1. 2016 11:41
Re: Do pozornosti redakcie: Americka vlada zaluje VW
Bože ty jsi ocas. :no:
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2016 13:07
Re: Do pozornosti redakcie: Americka vlada zaluje VW
[odkaz] >:-[]
Avatar - Jaros71
5. 1. 2016 02:13
Cena?
Pěkné středné MPV , cena je zatím u novinky dost vysoká , brzy jistě spadne.
Navíc se dá vyjednat sleva kolem 10% u dealera VW.
U 1.4 TSI bych volil manuál , a uštřit se dá na blbostech typu , bezklíčové startování , elektrické otevírání kufru , a navigace jsou vyhozené love.
Garmin za 5 tis s doživotní aktualizací na skle je jasná volba. ;-)
Elektrony jsou na zvážení , standartní alu kola v 16' většině rodin budou klidně postačovat.
Cena nižší o 45 až 70 tis..mínus sleva u dealera..cca 660-690 tis..to už jde.
Rozbalit vlákno
2
5. 1. 2016 14:20
Re: Cena?
A z této ceny ještě dalších 100 tis. dolů aby to bylo aspoň trochu adekvátní.
Avatar - Sumi2000
6. 1. 2016 19:19
Re: Cena?
Když počkáš 2 roky , tak cena kolem 600 tis už bude reálná.
Za nadprůměrné nové MPV střední třídy ok.
6. 1. 2016 13:39
Hmotnostny index
Otazka na nejakeho majtela noveho tourana-

Vedel by niekto v technicaku pozriet aky hmotnostny index ma mat pneuamtika an tourana? staci 91 alebo treba 94?

(mame objedaneho nove tourana 1.4TSI, 7miest,manual a o 2tyzdne ma dojst- zhanam nanho pneu, lenze dostat sa k indexu hmotnosti je nemozne, blondina v predajni vie akurat ze pneu je toto cierne na kolesach, manual sa zohnat neda....)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Sumi2000
6. 1. 2016 19:20
Re: Hmotnostny index
Co řešíš , váha auta je cca jako u Golfu Variant , není to nákladní auto.. ;-)
6. 1. 2016 21:38
Re: Hmotnostny index
ale tak napr vw caddy ktory ma +- rovnaku pohotovostnu hmotnost ma 94

tak isto novy touran ktoreho mali zalarkvaneho pred predajnov v presove mal obute 94.... nemyslim si ze zbytocne

este skocim do presova, ci nebudu mat nejaky technicak od tourana, a ked nie tak objednam 94, rozdiel je asi 30€ na sade, to uz pri 20 000€ (bez DPH+ 10% zlava) nehra taku rolu
6. 1. 2016 21:40
Re: Hmotnostny index
//+- maximalnu hmotnost, nie pohotovostnu....
Avatar - Sumi2000
7. 1. 2016 18:58
Re: Hmotnostny index
Tak co řešíš.. objednej 94.. ;-)