V testu jsme zjišťovali, jak funguje kombinace ostře se tvářícího sedanu s papírově úsporným benzinovým čtyřválcem, sportovním podvozkem a nápisem Volvo na zádi.
byt usporny ekolog a zaroven sportovec borec sa bohuzial neda... v tomto vidim problem.... zla konfiguracia, sprevodovanie.... ved v teste to tam autor jasne vysvetlil kde je problem... nepochybujem ze s nejakym beznym motorom v beznom prevedeni toto auto dostalo minimalne 4 hviezdy ;-)
postacila by bezna konfiguracia.... s beznym motorom ... tam niet co pokazit, krasne hodnotne auto :yes:
Dokud se nesvezeš s 335i, tak bys tomu mohl i uvěřit. Ale pak vyzkoušíš auto co je na stovce za 5,5 sekundy s nádherným zvukem a jezdí za 8,5 litru bez větším obtíží...
Přečti si nejdřív ten text a pak kritizuj. Na spoustě míst pan redaktor to auto chválí, ale holt když se ta kombinace nepodařila, tak co naděláš? To nemá s logem VW nic společné.
Pane redaktore, za tento test (i za odvahu napsat pravdu) máte ode mě :yes::yes::yes:
zlata stredna cesta je u vacsiny aut ta najlepsia a spravna .... proste zaklad povedzme nic moc z hladiska imidzu a prestize ale ani supersilne kombinacie ziadna slava po inych strankach ( vid tento test ukazal kde moze byt problem tychto top verzii superaut )..... toto volvo by som bral jednoznacne vo verzii T4 132kw s manualom .... v nejakom beznom prevedeni bez tvrdeho podvozku a podobnych paradiciek :yes: menej je niekedy viac
Otazka na redaktora, aku malo vlastne spotrebu pri ustalenych 130?
Ako tieto testy na Volva sa nejak podobaju ako vajco vajcu, v kazdom teste na kazdom portaly aj casopisoch. Najlepsie asi dopadol test na V40 T2, viem ze aj v autocare hladali optimalnu kombinaciu tvrdosti podvozka a rozmeru pneu, a nasli ho po par testoch..
Ako skoda ze ta S60, V60 nema aspon vacsi kufor, stacilo spravit trosku vacsi previs, takto aj V60 nema daleko od V40. Myslim, ze by im to pomohlo s predajmi, keby bola vacsia priestornost.
Mám 2,5t 154Kw 2006, najeto 155t km, na dálnici při 130km 2800 otáček, spotřeba 9,5 - 10l LPG, dlouhodobý průměr za 3 roky 7,9l benzinu 98°! Pneumatiky ContinentálContact2 215x55x16! :-!
Švagrová přivezla z Německa v dubnu rok starý Tiguan TSI 1,4 118kw 4motion, motor zatím super, ale spotřeba odpovídá konstrukci auta a je maximálně závislá na stylu jízdy řidiče! Zatím cca 8 - 10l/100km, ale není problém i za 15l! :-!
Když pomyslím na pohodlný a bezpečný auto, napadne mě Volvo. Už ani původní T5 v řadě 850 nevynikaly přemírou komfortu a to se nezměnilo ani dnes. Ano i "eRkový" verze si svojí klientelu najdou a jejich záda mají to štěstí, že Volvo umí dělat fantastický sedačky, ale kupovat jakýhokoliv švéda, vzdám se podobných paketů bez vteřiny rozmýšlení.
Prostěn dobrý auto...špatná konfigurace.
OK, motory pro S60 2000 představení modelu: 2,4 103 a 125Kw, 2.4T/147Kw, T5 184Kw, 2001: nový motor odvozen z pětiválcových hliníkových benzínů 2.4 D5 120Kw, 2002 model 2,4T nově s pohonem všech kol, nově v nabídce slabší verze dieselu D5 s výkonem 96Kw i zážehový motor 2.0T/132Kw a stabilizační systém DSTC zařazen do standartní nabídky, 2003: motor 2.4T nahrazen jednotkou 2,5/154Kw / 2521ccm / a přichází nově ostré provedení S60R s motorem 2,5T/220Kw, 2004: lehký facelift a modernizace, nové elektronicky stavitelné tlumiče Four-C i pro běžné verze za příplatek, model T5 s výkonem 191Kw, 2005 úpravy dieselu pro dosažení limitů Euro4, výkonnější varianta D5 136Kw, šestirychlostní převodovky pro D 120 a 136Kw, T5, turba chlazená vodou, 2006: slabší verze dieselu o výkonu 92Kw pouze pětikvalt! S80 od roku 1998 z počátku velmi omezený výběr variant 2,8T6 /200Kw, 2,9i/144Kw, 1999 naftový motor 5válec 2,5TDI/103Kw původem od VW! Od roku 2000 výhradně pětiválce od Volva? 2008 představena nově generace S80 na platformě fordu! Předpokládám že jsem se někde nespletl!? Ta T5 obsah 2,3!, pětiválec 2.0/132Kw pro vybrané trhy vzhledem k daním ! :-!
T5 je označení jen modelu a ne celé S60 řady! S60 2.4/ 103-125Kw, S60 2,4t 147Kw, 2,5t 154Kw nizkotlaké přeplňování! / Ford Kuga 2,5t 147Kw, Ford Mondeo 2,5t 162Kw, Ford Fokus ST 220Kw /, S60 D 92-96Kw, D5 120-136Kw, S60 T5 2400ccm 184-191Kw, S60R 220 Kw, T5 vysokotlaké přeplňování!? :-!
Když se podíváš na první příspěvek a přečteš si ho znova, zjistíš, že jsem se vyjadřoval k tvrdýmu podvozku, kterej obvykle provází takto označený řady už od dob modelu 850...už chápeš? ;-)
Ok, jasně označení T5 bylo vždy označením pro tvrdší podvozek, S60 T5, V70 T5, já to rozlišoval vzhledem k používaným motorům v daných verzích! Ano T5 tvrdší podvozky a ostřejší motory!
Akorát ten paket znamená prkenný podvozek, je to něco jako s-line audi deset let zpátky. U volva to prostě nechápu, protože tomu superhárd podvozku neodpovídá zbytek, řízení, brzdy, všechno je relaxované s tím, že v erku to nevychutnáš, páč furt poskakuješ. Rkové řady nefungovaly a nefungují, přitom by se stačilo přiučit u svého tunera Heico, který umí mnohem lepší podvozky než továrna, a relat. za pár korun. ;-)
V testu zaznělo myslím OPRAVDU hodně protichůdných názorů a ROZHODNĚ se nemůžu s autorem ztotožnit tentokráte v poměrně hodně věcech.
NEhodnotím auto, v tom jsem nejel. Jej reaguji na to, co zaznělo v testu:
- málo prostornosti uvnitř, ale konkurenti na tom nejsou lépe? To jako že všechny auta této třídy jsou uvnitř nepříliš prostorná 8-s8-s ?
- Dá se jezzdit za papírovou spotřebu, ale musí se splynout s provozem? Právě pokud splynu s provozem, tak pojedu rozhodně ne klidně a pomalu...
- Kufr mohl být větší? 380 l je ostuda, nikoliv že mohl být větší!
-10 litrů na 180 kW na dvě tuny u auta, co dá 100 kmh kolem 6s je spíše špatný výsledek? Co by autor chtěl?
Ano, když se autu začne šlapat na krk, tak bude chtít i adekvátní porci. Ale kouzlo těchto motorů je v malém zatížení - chceš jet úsporně? Ok, můžeš - ale něco za něco.
Celkově si spíše myslím, že Volvo dokáže silně potlačit pocit rychlosti, koneckonců 2000 ot. při 130 mluví samo o sobě.
Nesoulad? Ano, přesně takto bych označil obsah testu - takový jeden velký nesoulad.
Ad 1: Ano, ani BMW 3, ani Audi A4 či Lexus IS nejsou uvnitř nikterak prostorná auta.
Ad 2: V tomto případě je to myšleno tak, že jezdit za papírovou spotřebu se dá jen pokud řidič naprosto rezignuje na jakékoliv předjíždění a v klidu se šine za ostatníma (ale je jasné, že k tomu musí i tak být trochu vhodné podmínky a být to mimo město)
Ad 3: Ano.
Ad 4: Dvě tuny auto nemá ani náhodou, moderní dvoulitry tohoto výkonu bývají zpravidla úspornější.
Ad 5: To je hodně relativní, to co popisujete bývá kouzlo mnoha podobných motorů, v tomto případě to ale jde jen velmi těžko.
Ad 1: Stále nechápu, o co s tou prostorností jde. S S60 jsem se měl možnost seznámit a právě ta prostornost úplně v pohodě! Už jen když srovnám čísla s třídně-netřídním etalonem Superbem:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
vs. S60:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
tak na tom S60 nijak špatně není. A to porovnávám s vládní limuzínou >:-[]:-!
Ad 4: Ke dvěma tunám se auto blíží - základní hmotnost + benzin v nádrži + spolucestující + zavazadla + doplňková výbava... Dokonce plně naložený klidně přes 2 tuny.
Ad 5: Za kolik jezdí tedy benzinová, obdobně výkonná konkurence?
Jak jsem psal výše, daleko výkonnější F30 335i jezdí za 8,5 litru a je o dost rychlejší...
Ale psát o konkurenci je mimo mísu, to auto nemá konkurenci:-)
Zrovna Super je hrozně úzkej. Passat je na tom o poznání líp, hlavně vzadu.
Jen by mě zajímalo, kde se měří šířka vzadu a jaká by měla být pro převoz 3 lidí, aby nebyli jak sardinky. OctaviaI je úzká, Octavia II je tak nějak na hraně.
o šířku mi až tak nešlo. Je ale pravodu, že Superb je vzadu pro dva, což na danou třídu žádná sláva není. Škoda tak nějak vsadila na "užovky", kdy snad první vyjímkou je Octavia III.
Řekl bych, že 60 cm na člověka je použitelný kompromis. Nejvíc prostoru asi budeš chtít v loktech. 45 cm je na úrovni třetí třídy v letadle. Ale tohle je celkem individuální. Osobně považuji větší sedany za auta pro čtyři lidi. Třetího dozadu dostaneš, ale budou se muset trochu zmáčknout. Nemluvě o tom, že uprostřed bude méně místa pro nohy.
No, nedávno tu hořela diskuse o Beetlu 2.0TSI a jeho schopnosti jezdit dálnici na limitu (dálnice, ne auta) za 9 s tím, že nová generace TSI to dává o nějaký litřík méně... v tomhle světle mi spotřeba většího a silnějšího Volva taky nepřijde nijak tragická.
Ad 4: Vím, že je to náročné finančně i na čas, ale dokud nebudete provádět alespoň trochu exaktnější měření, tak odhad spotřeby jenom podle palubáku a rychloměru je o ničem a uváděné hodnoty jsou hodně zavádějící. Pak jsou ovšem zavádějící i z toho vyvozované soudy typu, že to či ono je zpravidla úspornější/rozežranější atp.
Bez zjišťování, zda auto jede do kopce či z kopce, jaká je teplota, tlak a vlhkost vzduchu, síla protivětru či větru v zádech, bez měření nejlépe cejchovaným průtokoměrem nebo alespoň dotankováním, bez měření skutečné rychlosti alespoň podle GPS, jsou uváděné údaje o spotřebě nepoužitelné, protože mohou proti přesným hodnotám obsahovat klidně nepřesnost plus mínus dva litry jen to fikne. Je to pak takové přesné porovnávání nepřesných čísel.
Ano, to by bylo lepší, ale pořád by to nebylo objektivní změření spotřeby daného modelu na základě, kterého by šlo dělat nějaké závěry. Byla by to prostě spotřeba jednoho řidiče v neznámých podmínkách, při neznámém způsobu/dynamice jízdy. To už je daleko více vypovídající spritmonitor, kde je u masověji prodávaných modelů alespoň statisticky slušný vzorek řidičů.
K tomu bych ještě dodal, že i v dnešní době relativně přesné velkosériové výroby se spotřeba liší kus od kusu. Pochopitelně exaktní měření to není a ani nemůže být, hodnota spotřeby je spíše orientační, přesto ji občas dáváme do minusů, když to považujeme za důležité. Další důvody proč tomu tak je v tomto případě najdete v odpovědi níže.
a na tom jste byl kde :-O ? Jistě, že o nějakou desetinu procenta se spotřeba bude lišit kus od kusu, ale že by se lišila spotřeba kus od kusu "měřitelně"??? Tak tomu nevěřím ani za nic.
Že dva stejné modely budou brát u dvou majitelů jinak, to je jasná věc. Každý si to své auto naučí na svůj způsob jízdy a zaede si jej na sebe. Ale tu odlišnost dělá řidič, ne auto :-!
tohle bych neviděla až tak černě. Spotřeba mnohem víc závisí na způsobu jízdy, takže vlastně kdyby si redaktoři měli platit PHM "ze svého", tak bychom se možná divili >:D >:-[]
Jasně vše závisí na mezičlánku mezi volantem a sedadlem! Včera 300Km při 99% využívaní povolených rychlostí a dlouhodobý průměr spadl z 7,8 na 7,7! Docela by mě zajímalo kolik by ten průměr dělal při dlouhodobého jezdění dle předpisů!? Ale zjistit to je utopie, protože s autem s výkonem přes 200koní to tak moc dobře nejde!? :-!
Podle mě by měl brát o litrů méně, tak jako motory konkurence. Octa byla zvýšená čtyřkolka, to udělá své, a rovněž mi přišla poměrně "rozežraná"..
Abych to ještě uvedl na pravou míru, spotřeba se v minusech objevila i z dalších důvodů - je velmi daleko od té papírové, v mých očích dál než u ostatních
- není to posun oproti pětiválci, byť právě z těchto důvodů byl nahrazován poměrně nudným čtyřválcem
- jet úsporně je u tohoto motoru dosti složité, člověk se musí soustředit na ekorun, naopak stačí lehce svižnější tempo a spotřeba rychle vyskočí nahoru
(vše je třeba opět brát v porovnání s konkurencí) :-)
Děkuji za odpověď, Ondro :-) No ono právě v porovnání s tou konkurencí to není až taková bída..... :-) A u kterých motorů nestačí k poskoku spotřeby lehce svižnější tempo? ;-)
Test Volva S60 T5 se 184kW z roku 2005 - "Výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 9,3 l/100 km bereme s rezervou – při jízdě mimo město se sice dá jezdit i za sedm litrů, ale jde o maximální krocení nohy co mačká pedál plynu. Simulace běžného provozu s maximálním využitím výkonu motoru a při dodržování rychlostních limitů nám v kombinaci město/dálnice vyšla na 10,6 litru – což na nenápadnou střelu typu T5 není špatná hodnota." [odkaz]