Ne, že by bylo ošklivé, ale dvoulitrový naftový "Focus" za 1.2 Mega je už docela silná káva. Tohle auto je hezká alternativa k D3, ale upřímě bych radši volil 1er či A3. U tohoto Volva se mi moc nelíbí ta kaplička navigace, je tam taková utopená a malinká, dřívější řešení výsuvu z palubky se mi líbila více :-)
Motory: Chci se zeptat, čí je ten motor ? D2 - to je 1.6 z Focusu, ale tento dvoulitr je také vyladěný Focus, nebo je to motor Volva? Díky
Ja volvo beru jako premii, ikdyz tu ctu ze ty mas nazor jiny. Po usednuti jsem nemel v teto tride ve volvu horsi pocit nez v nizsi stredni z D3 a i image ma podle me volvo vyssi nez VW, proto beru Golf GTD jako vybornou konkurenci, ale zespod, ne rovnocenou. A konkurence zespod je logicky levnejsi. :-)
Já také Volvo beru nad mainstreamem, ale tenhle hatchback mi přijde docela předražený, když za tu cenu máš ostré hatche od D3. Jasně, že s příplatky se dá kouzlit všude,ale za mne osobně je škoda, že Volvo opustilo konvenční modely nižší střední, hlavně to kombi. Osobně si ale myslím (s tímto Volvem zkušenost nemám, ale jel sem celou produkci před pár lety od C30 po XC90), že to BMW či Audi je ještě o krapet dotaženější a to by se mohlo odrazit i na ceně, škoda...
Podívej se v evropě, nikde volvo jako prémii neberou, na to je dost poruchová a kvalita materiálů např. interiérů není výše než dobrý průměr. To že v čr zvolili taktiku prodeje hry na prémii je věc jiná. Dobře si spočítali, že s nižšími cenami by toho víc stejně neprodali, protože do volva musíš být fanda. Akorát se musí uznat, že s jedním modelem se jim trochu do prémii zasáhnout podařilo - v suv XC 90.
A co mám od volva extra rád, tak je motor 2,5 T, který byl ve focusu RS, mondeu a některých volvech - krásný chod, krásný zvuk, krásná špička v 7tisících. >:D
Jo krasna spicka w 7 tisicich hovoris? Hlavne, ze obmedzovac ma 2.5T na 6500 krasavec moj... 7200 tocil akurat tak dvojliter v ST Mk1, ktory bol pod 4tis mrtvola. A 2.5T nema zmysel tocit nad 5500, pretoze to 1) nema priliz rad a 2) nic sa tam aj tak nedeje. Takze ja si docela myslim, ze si v ST/RS asi ani nesedel.
Ty jsi bavič.Poruchová a kvalita materiálů není výše než dobrý průměr. Nevíš, která bije.... běž si sednout do aktuálních modelů a uvidíš. Tohle je jen matlání.... :no:
No, nevím, jak by vapadala dovybavená A3 s 2.0 TDI 135 kW do té ceny Volva, ale myslím si, že vzhledem k tomu, že Volvo je starší, Audi je na tom lépe.., ne?
To nerozporujem, len ak to zoberieš tak že prémiový model odvodený z Golfu je A3 v rámci koncernu Volkswagen, tak rovnako je toto Volvo prémiovým modelom bývalých značiek koncernu Ford odvodenom z modelu Focus. Čo vyzerá lepšie a za akú cenu nehodnotím.
Ne, za 1.2 milionu bych si nekoupil obyčejný hatchback nižší střední třídy, to by muselo být leda hodně ostré autíčko. Jak psal J@w, Golf GTI je jinde cenou a za cenu tohohle Volva mam třeba eStrojku od Audi, nebo hodně nadupané 1er M135i.
Jablka a hrusky prece. Ano, budes mit holou s3, nebo holou M135i, anebo 2 roky starou A6 jak tu nekdo napsal, nebo 6 let stare ferrari, pripadne jetej hausboat...
...anebo budes mit vybavenou A3 ale pak jen s 2.0tdi, anebo vybavenou jen 120d. Ten princip je u premie furt stejnej. Plat, plat, plat kdyz chces neco vic nez jen zaklad. :-)
Tady je to možná muj pocit ( a nejen můj), ale i ze své zkušenosti z dřívějška, kdy jsem jezdil třeba tou V50 (také nižší střední), tak pořád to auto bylo více focuesm, než A3 Golfem, jestli rozumíš :-) Nerozporuji, že Volvo je špatné, to vůbec, ale je lehce pod D3
Muj pohled je limitovanej tim ze jsem ve volvu sedel, ale nejel. Proto vas tu nebudu presvedcovat jestli je V40 vazne premiovy produkt jako celek , takze vcetne jizdy. Ale pocit z interieru jsem mel (az na jeho stisnenost) vybornej. Pokud je premii BMW 1er nebo A klasse je ji podle me uvnitr i volvo. Designem, ktery nestarne se tam podle me radi taky. Vykonama a technikou (kdyz budu vychazet z tohoto testu) zjevne taky nezaostava (btw. by me zajimalo kdy jindy 190k diesel koncil test(!) se spotrebou 5L nafty).
Pro me si tu cenu obhaji tak jak si ji obhaji zbytek D3. Bud vnimam jako "drahe" vsechny, nebo zadneho z nich. Je to ale muj subjektivni nazor, jen me prekvapilo ze "focus"ne e ale "golf" ano. :-)
EDIT: btw. i obycejnou 120d nakonfigurujes v klidu nad 55tis euro, a A3 s 2.0tdi jeste vys, bo je cenikove drazsi.
A3 více Audi? No já ti nevím. Pár jízd jsem absolvoval a nejen, že to bylo neobyčejně hnusný a obyčejný, ale ten Golf půosbil i líp. Nehledě na to, že se jich tu dost pohybuje pořád s 1.6MPI....to fakt není motor do Audi.
Není srovnatelná. Volvo si jde vlastní cestou a je to plnohodnotná prémie. Jel jsem s tím a je to o preferenci. Co se pohodlí a hýčkání posádky týká, tak je v40 na špici. ozman plácá páté přes deváté. Samozřejmě za 1,2 mega můžu v áčkách vyrabovat půl parkingu....
To netuším, ale ten dvoulitr je také PSA/Ford? Dříve ty dvoulitry byly totožné (V50, V70), k tomu se tu ještě nikdo bohužel nevyjádřil :-) Ale když na té 1.6 začíná i S80..... tak proč by to vyhodili z nejmenšího Volva ? >:-[]
No, u té střední třídy se to jakž takž ještě dá zkousnout jako náhrada jednadevítek, či jednaosmiček v naftě, ale v limuzíně, jakou je S80 už mi to přijde velmi podměrečné.
A to sa na niektorom trhu predava 5er s motorom 1.6 ! >:D len teraz neviem ci nafta ci benzin. Nespomeniem si, kde som to cital...
Ale Volvo, pokial sa aj hralo na premiu, tak sa mu to podarilo az teraz s XC90. Doteraz som z nich teda bohvieaky pocit nemal. Ano - vnutri ( S60, S80 ) vyzeraju "inac" nez klasicky mainstream, ale stara XC90 ma teda prekvapila skor tym negativnym sposobom - interier bieda - a hluk od zadnej napravy - bieda na druhu... :-!
Přesně tak, to auto hodnotu 1.2 milionu prostě nemá ani kdyby se stavělo na hlavu a odstrkovalo ušima. Za tu cenu je slušně vybavené BMW 3 a to je o dost lepší auto.
A taky je za tu cenu 5 nových Dacií. Tohle je prostě výbavou narvané novinářské auto, takových se Volvu prodat moc nepodaří. Ale když tady můžou testovat octu za mega, proč ne tohle.
volvo není žádná prémie /stačí se podívat na jinde trhy v eu/, takže dát za tento hb v naftě přes milion je čiré bláznovství. Kolik stojí GTI v naftě od VW, kolik stojí benzín, kolik stojí 140 Kw v mazdě 6, kolik stojí impreza, kolik bude stát nový CTR ................. a mohl bych dlouze pokračovat.
Za tu cenu máš třeba 120d Xdrive 140Kw a taky solidně nabalené s Mpaketem... a když to porovnáš s Hothatchi z mainstreamu, tak za to koupíš Cupru a ještě jednu 1.2TSI pro manželku :D
Unika ti to nejpodstanejsi - edice Volvo Ocean Race je urcena pro specifickou cilovou skupinu. To jsou priznivci tohoto zavodu a yachtingu obecne. Edice XC60 VOR byla taky proti standardni verzi vyrazne drazsi a prodala se rychle. Proste lide kolem yachtingu penize maji a jsou ochotni je utracet. Tak proc jim nanabidnout vuz v edici odkazujici na yachtarskou F1?
Je urcene primarne pro jachtare, myslis? To ma na strese diru pro vztyceni stezne? A takova Fabia Monte Carlo je zase vozidlem pro obyvatele zmineneho primorskeho statecku?
Popsedni si ty, evidentne jsi porad mimo. Takze polopate. Nauc se cist. Je to marketingovy pocin spojeny s nejprestiznejsim jachtarskym zavodem, ktery Volvo sponzoruje. A kdyz si muj puvodni prispevek prectes poradne, pomalu, ty klidne vicekrat, tak ti mozna dojde, ze jsem nikde nenapsal, ze by toto Volvo bylo urceno primarne pro jachtare, a uz vubec ne kvuli kufru ci dire ve strese. Svata prostoto...
Trochu nadhledu, a smyslu pro humor, prosim te ;-) Pisu o tom, ze je kravina si myslet, ze se budou kupujici automobilu Volvo V40 D4 Drive-E Ocean Race rekrutovat primarne z jachtaru, protoze ti maji, jak znamo, na tak drahy vuz dostatecne prijmy >:D To je tvoje myslenka (8:19). Ta moje je, ze jde proste o nazev edice, marketing, uroven vybavy. Edice nebo nazvy vybav evokujici F1 nebo WRC si taky nekupuji jezdci rallye nebo podniku F1, edice MTV priznivci hudebniho kanalu MTV apod. .
Ja reagoval na ty slinty nahore, ze je to predrazene. Nejde o to, jetli maji nemaji nemaji prijmy, ale z marketingoveho hlediska jsou prave oni to cilovkou. Jelikoz mam ve svem nejblizsim okoli dve XC60 VOR, tak vim, jak motivace za jejich nakupem stala. A opet jsi spatne cetl. Ja nikde netvrdim, ze edici VOR si budou kupovat ucastnici zavodu VOR.
VOR je pro znale velmi silna znacka a je to videt, i na jinych vyrobcich nez na autech - konkretne treba obleceni - sam nekolik kousku vlastnim.
Ale jasne, taky si koupim treba nejaky hadrik uz jenom kvuli napisu na nem, ale predrazeny osobni automobil kvuli nazvu jeho vybavy urcite ne. Asi jako drtiva vetsina nas vsech plebejcu davam napred prednost tride vozu, motorizaci, pomeru cena/uzitna hodnota, popr. zabava apod. . Cest jachtarskym vyjimkam, aspon se toho proda vic :yes: (pokud si teda skutecne myslis, ze tenhle model prave tato "cilova skupina" udrzi nad vodou).
Jinak: Volvo si hraje na prémii, kterou už dávno není. Mladí, blbí a arogantní (MBA) to Číňanům ale bohužel ještě baští.. :no: Všechno je to jen špinavý marketing :no:
Ale to zas přeháníš si myslim, Volvo je pořád trochu výše, než třeba Volkswagen či Ford ( i když od Fordu čerpá techinku někdy). Taková V 70 je určitě nad Passatem, ale v případě nových modelů Volva už trochu postrádám ten smysl. Dříve bylo jasně dané třídný rozhození modelů. V50/S40,V40 byla nižší střední, S60 střední, V70 vyšší střední. Dnes vymizela řada S40/V50 a nahradilo ho V40, což je hybrid mezi hatchbackem a kombi ( spíše je to teda hatchback ), V60 je divnej patron, S60 jakžtakž drží nástupnickou linii a co bude s V/XC70 se trochu bojím domyslet, když to tak vidím. Ale určitě Volvo vnímám alespoň v těch vyšších výbavách lehce nad mainstreamem.
Krásné srovnání bylo FoFoII vs V50, kdy v interiéru ten rozdíl poznal snad každý i když motory byly totožné :-)
Čo si tak ja všímam, tak všetko stojí a padá na aktivite / pasivite dealera tej ktorej značky. U nás je dealer Volva očividne dosť aktívny, pretože odkedy postavil nový showroom pribúda nových áut geometrickým radom. To sa Mini povedať nedá. Tam skôr pribúdajú dovezené jazdenky, aj keď pár kusov ich tu predali aj nových.
No, nevím, jen jsem rychle mrknul na konfigurátory v Německu, Volvo S60 D4 v základu za 33.750,- , Audi A4 2,0tdi v základu za 33.650,- , řekl bych, že tržní pozice (vnímání značky, její image) nebude třeba v Německu rozdílná od ČR.
ale zrovna model V40 tam som trosku zdrzanlivy .... XC70 je uz ine kafe... bohuzial V40 na mna nejakou noblesou nedycha... obzvlast predne partie s tymi podivne tvarovanymi svetlami hadam akoby ani neboli z volva... vidim tu iste rezervy jak v dizajne tak v celkovej aure vyzarovania auta.... takisto ten interier hmm.... no schvalne porovnajte si ho povedzme s XC70 .... na V40 akosi necitim to co od volva pozadujem.... inak test podla mna v poriadku... to auto nesadne urcite kazdemu ale rozhodne kvality tych najlepsich v triede ma.... svedske volvo bolo vzdy synonymom kvality a bezpecnosti v tomto nemam ziadny problem... len ten podivny celkovy dizaj ..... to nie.. to je silna kava aj na mna.... v motoroch inak nevidim problem... hadam kazdy si vyberie... aj ten narocny :yes:
Díky za velmi dobrý test. Ale když jsem pak přešel k diskuzi, tak nevím, jestli se mám smát nebo plakat. Dneska by se rozdalo hodně Zlatých ventilků.
Doporučení: lepší je osobní zkušenost než display kompu... a to ve všech lidských činnostech....
Včera večer jsem se doma koukal z okna do ulice a hned před domem jsem si nemohl nevšimnout tohoto auta. Úplně stejná barva, prosklená střecha, stejná kola...A hele, dneska ráno ho vidím i na auto.cz. Zdá se, že mám za souseda svého oblíbeného novináře. A mně už je delší dobu divné, že se v ulici čas od času objeví nějaké auto, které dost vyčnívá z našeho uličního průměru... Jako třeba nová Fabia kombi, která se jednou brzy ráno před více než měsícem řítila naší ulicí.
V40ka má pár drobností ktoré nepotešia. Napríklad trojblik sa nedá predĺžiť počas blikania a ak máte "kľúč" od auta pripojený na ostatných kľúčoch, budú vám śkrabkať po palubovke. Rovnako nemá zmysel obzetať sa cez plece na kontrolu mŕtveho uhla, lebo tam máte vo výhľade hrubý stĺpik.
J@W a dalsi tu pise, ze Volvo neni premie. Inu podivejte se treba na clanek a fotky nize, na detaily interieru (prave drevo), na 400k pohone ustroji ktere pri testu v takove velkem aute jezdilo za 9-12L, na technicke vychytavky (pristroje, audio, odhlucneni) v tomto aute za bratru 80tis euro na ktere 19tis lidi uzavrelo predobjednavky aniz by jej videlo, a znovu mi to skuste, nejak polopate, vysvetlit proc ze to volvo nepatri do premie :-)