Pro toho, kdo má peníze na nový auto, chce dobře vybavenýho, ne zbytečně velkýho, slušně jezdícího kombíka s kvalitnim interiérem? Fakt moc nerozumim co ti neni jasný. Pokud sháníš třeba rypadlo, kup si radši rypadlo než Golfa, to je jasný.
Ikdyž je teda fakt, že jsem si myslel, že ta GTD verze má aspoň parkovací senzory a pokud možno i xenony v základu.
On ten dotaz ma smysl, protoze za mega bude vyhodnejsi koupit kombika stredni tridy a takove Mondeo bi-turbo 154kW by podle meho byla lepsi volba. Takze jedine ta velikost, ze by nekdo nechtel vetsi auto, jiny duvod me nenapada.
Já mít mega na kombíka, zrovna do toho Golfa jdu asi čoveče fakt radši.. dva metry neměřim, mý děti taky ne, kufr to má srovnatelnej, interiérem mi přijde Golf lepší než Mondeo, i se mi s nim teda líp jezdí. Ale jasně, kdo musí mít velký auto, nechť si ho koupí:)
No a kromě toho, jak píšou chlapci níže, ta cena úplně stejná taky zrovna neni.
ja to vidim podobne. mega je samozrejme extrem, ale +-800, proc ne. ja mam stredni, ted vyssi stredni tridu a ok.. ale smysl v tom vidim jen v pripade, ze v tom aute budu travit hodne casu. pro neaky bezny najezd 15-30 tisic km/rok se mi stredni/vyssi stredni trida zda naprosto zbytecna a pokud budu chtit to nejlepsi v nizsi stredni, je tu prave Golf. a spickove verze proste neco stoji. takze co lze namitat.
Opäť klasická chyba, zobrať cenu testovanej verzie vo fullke a podľa cenníka a argumentovať, že za tú cenu mám auto XY. Základná cena je 758t, ktorý konkurenčný topmodel so 135 kW naftou je výrazne lacnejší?
Alebo inak: koľko stojí Focus ST kombi s naftou?
Až na to, že to Mondeo kombi s tím motorem začíná na 950 a Golf na 750... a třeba za lepší světla nebo adaptivní podvozek se u obou připlácí. Je tam prostě normální třídní rozdíl v ceně.
Takže je to klasické dilema, které jsem před pár lety řešil taky - kompaktní kombík s lepším motorem a výbavou, nebo vyšší třída, ale slabší a/nebo hůř vybavená.
presne toto by bola aj moja cesta. Definovať minimálny priestor ktorý potrebujem a radšej si dopriať výkon, výbavu, agilnosť, spotrebu...
Ono v dnešnej dobe globálnych platforiem je medzi, rovnakou technikou vybavenou nižšou strednou a strednou tr., cenový rozdiel cca 8000€. Ak sa na to pozrieme optikou rovnakej ceny, tak sa kľudne môže stať, že rovnako drahá stredná bude mať horšie odladený podvozok, horšie materiály interieru o výkone a výbave ani nehovoriac. Potom je ten priestor navyše draho vykúpený všetkým ostatným.
Ak niekto ten priestor navyše potrebuje, potom nemá inú voľbu a musí buď šetriť alebo platiť.
jde i o to, co od toho clovek ceka. jezdim ted v aute za 1.5 mega vyssi stredni a v zivote bych to za to nedal. pokud by slo o auto pro ne soukrome potreby. moc neumim oredstavit proc bych pro soukrome potreby a tedy mensi najezd mel chtit auto takovych vkastnosti. lepsi stabilitu na dalnici, vice pristoru, lepsi odhlucneni.. kandidati c.1 by byli prave o dve tridy niz v nizsi stredni - Cupra, O RS apod. v pripade premie 3/4er, A4/5. Stredni/vyssi stredni je spis o nejakem statusu, reprezentaci a to co nabizi oproti autum nizsich trid clovek vyuzije jen pokud opravdu hodne jezdi. A zabava za volantem nikdy nebude vyssi nez u auta nizsi tridy.
To, že bys za to nedal těch 1,5 mega zcela jasně souvisí s příjmy. To nemyslím nijak zle. Kdyby to byl tvůj půlroční (nebo i míň) příjem, koukal bys na to jinak. :-)
ja vim jak to myslis a uvedomuji si to, ten rozdil oproti mainstreamu je tam objektivne ale maly, za to cenove velky. jak uz jsem psal, pokud se bavime o konfiguracich ktere nabizi i mainstream, to auto proste neni o tolik lepsi nez je drazsi.
vybava je jasna, co si zaplatis to mas, nabidka motorizaci take, ja jsen nejvic zklamany z toho, co je ale zakladni vlastnosti - komfortu podvozku a odhlucneni. tam jsem cekal jednoznacne vic, navic na 17" kolech..
jinymi slovy.. hodne stoji ten znak na kapote.
navic ja to stejne myslel porad ve vztahu k tride. ver tomu, ze za 1.5 mega bych si stejne radsi vzal o tridu nizsi premii, stejne jako Golfa misto Passata nebo Oktavku misto Sperba. Kazda trida ma +- a neda se prece rici, ze vyssi trida je automaticky ve vsem lepsi a pokud na ni mam, pujdu do ni.
Ale ty píšeš, že vyšší střední ti vyhovuje, jen bys soukromě nedal při malém nájezdu tolik peněz. A to je jen a jen o penězích.
Aby to nevypadalo jinak- já taky nemám na novou prémiovou vyšší střední
ale krivka hodnoty za cenu predsa nikde nestúpa lineárne. V každom odvetví sú produkty, kde cena do určitej "mojej" hranice odráža hodnotu za ktorú som ochotný zaplatiť. Každé ďalšie vylepšenie už môže byť za touto hranicou, lebo napr. nebudem ochotný platiť za gram ušetrenej hmotnosti na cyklistickom komponente dvojnásobok ceny. To neznamená, že to niekto neocení a nezaplatí.
Ak by som vyhral športku, budem prehodnocovať svoje hranice ;-)
Skor tu ide o GOLF ako vysnivany model. Nic proti GOLFu, ma svoje plusy. Proste existuju ludia, ktori budu kupovat len VW a dokonca dalsia podskupina - len GOLF. TAkze GOLF Variant GTD je vlastne vysnivane auto, co malo zere, ide ako Ferrari, odvezie toho ako dodavka a este mas lacne diely. Tolko z dedinskych krciem v celej EU.
A ze takych ludi poznam osobne. Vlastne je ta cena este nizka. A ze mas za tie prachy skoro aj 2 auta vyssej triedy je nepodstatne 8-s
No tak sa na to pozrime. Mazda 6 Wagon začína od 670t Kč, porovnateľná verzia s GTD je až 2,2D 129 kW za 854t. Teda rozdiel 100t Kč; to je podľa Teba "porovnateľné"?
Tak este raz pomaly, v prvom prispevku som nic nepisal o vykone ci podobnej vybave.
Takze:
Tento kokretny GOLF Variant GTD: 1 080 900 Kč
Mazda 6 Wagon 2.0 Sky-G(145) M6 Emotion: 577 900 Kc
Na to reagoval Joab, ze kde mas porovnatelne auto strednej za mega:
Tak som mu dal, ze neviem co je pre neho porovnatelne, ale napr.:
Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 Skyactiv-D A/T Revolution TOP 959 400 Kc.
Jeste zacni pocitat, kolik, si za cenu toho Golfu muzem koupit v podstate uplne stejnych Loganu MCV, jsou stejne velke a maji stejny kufr, tak proc Golfa za mega..? >:D
mariachi a vies kolko bicyklov za to kupis ???
Ja ale opisujem stav, ked ides po vyssej triede a nie po spodku ponuky. A vela veci tam bude v zaklade na rozdiel od Dacie. Ponimajes molodec z Cechii ???
Tak tajne jsem doufal ze jen nepoukazujes na zjevne, ale je tam hlubsi (ikdyz nespravna) myslenka. Ono to ze se (zvlast novinarske konfigurace) cenou dostavaji na(d) uroven na ktere zacinaji auta o tridu vys, na tom neni nic divne. Fiat 500 pujde nakonfigurovat na cca 2x cenu malych aut. Polo taky pujde k dvojnasobku na cem zacina golf, golf, k passatu. Pak uz to nejspis nebude o dvojnasobku, ale furt pujde i passat nakonfigurovat nad hranici vyssi stredni a tak furt dokola. Nic noveho pod sluncem, ano, priplatky za motor/prevodovku/pohon a vybavu dokazi kazdemu autu cenu zdvojnasobit.
A?
Ano v niecom mas pravdu, problem je, ze co z tej vybavy by si si objednal ty ?!
Tazko sa to porovnava, ale ta cena GOLfa proste bude podobna ako tej Mazdy 6 s prilbizne podobnou vybavou a podobnym motorom.
Mazda je v tomto velice vstricna, sice clovek neni sve konfigurace panem (cti dost veci ti je vnuceno, zda chces/nechces), ale kdyz nahodou chces toho co nejvic, pak za ty penize super. :-)
Asi tak. Ale boh chráň, ak by si si napríklad nechcel pariť zadok v koženej sedačke, to máš smolu. Obdobne ak by si mal za to, že 19" v rodinnom kombi sú overkill na naše cesty, opäť smola, sú v Revolution Top povinne. A najsilnejší dízel kúpiš iba v Revolution Top.
GTD máš v sérii s látkou, na 17kach, a priplatiť si môžeš (a tým sa cenovo priblížiť k strednej triede), ale nemusíš.
Inak ešte k tomu motoru: 129 kW v M6 vs. 135 kW v GTD nie je veľký rozdiel, aj tak si ale tipnem, že v reále ten Golf bude dynamickejší, jednoducho viac kW v menšom aute, takže sa to dá označiť "športovým" znakom GTD, zatiaľ čo v strednej triede je 129 kW len taký lepší priemer.
Ja suhlasim, ale poukazoval som skor na tu svätožiaru okolo GOLFa. Kupec GTD tam aj tak potom frcne 20ky disky :-O
GOLF ale nemusi byt nutne dynamickejsi. Ja si to nedovolim tvrdit, to zalezi na viac faktoroch. Vezmi si Chvalov test Tipa. Tam benzinovy 1,4 T-jet s mensim krutakom a rovnakym max vykonom uplne v pohode porazil 1,6 multijet, v podstate v rovnakom aute. Ten diesel dostal vyprask cez 3 sekundy do kopca - clovek by cakal nieco ine.
[odkaz]
marichi ty si nejaky ... co vlastne ?
Chvalov test bol reakcia na iudexa. Citaj a uvidis.
To, ze autocz obmedzilo strukturovanie diskusnych prispevkov, sa musis stazovat inde.
A ze ti to nedava spojitost, to je tvoj problem.
Cenove presahy su normalne do urcitej vysky, tak ako tvorba tried, ci definovanie premiovosti.
Naftový Focus ST v automatu a kombíku začíná na 800, dáš tam pár věcí jako velkou navigaci a xenony a jsi okolo 900-1M. Octavia RS TDI DSG combi začíná taky 800, má teda LED světla v základu. A konečně, 308GT SW 2.0HDI je 746t - ok, tam jsou s cenou trošku opatrnější, logicky.
Golf GTD Variant je za 758 a ceny příplatků taky nejsou nijak zvlášť šokující...
Mondeo je spíš dálniční cruiser, GTD bude obratnější na okrsce, je také o třídu menší.
Ale od Fordu si můžeš koupit Fokuse ST TDCi :-)
Taky bych radši volil Ford, už jen proto, že sedmičkový Golf kombi mi nepřijde nejkrásnější a za tuhle ceníkovou cenu máš klidně v reálu i Passata BiTDi.
Sorry za moju otazku. Ale pisat o obratnosti pri predokolke a navyse s tazkym naftovym motorom ? O akej obratnosti tu hovoríme ? Po dalsie jazdim celkom dost strednou triedou a nemam pocit ze nejak zaostavam v obratnosti na okreske ....inac povedane nikde ale nikde nestretavam tych vodicov co tu tak vypisiju o obratnosti na okreskach ... 99% ich ani neprekroci 90 mimo obce .... Vies ja len ze o obratnosti pri kompakte sa da bavit napríklad tak o Lancii Delta HF integrale ....ale nie o tazkom kombiku s prednym pohonom a tazkym naftovym motorom vpredu ...sorry tu rec o nejakej obratnosti nemoze byt .... ....ano rozdiel medzi strednou triedou dajme tomu spominanym mondeom tam mozno bude ale tak minimalny az pre normálneho vodica zanedbatelny......
Také jezdím střední třídou a také nepostrádám obratnost. Ale rozdíl váhy a rozměrů Mondea, které je velikostně jedno z nejobjemějších aut své třídy a Golfem, o třídu menším, prostě pocítíš.
Normální řidič je kdo? Komu nezáleží na požitku z jízdy, tak si asi nebude kupovat Golf GTD, ale bude mu stačit třeba 1.6TDI. Chci tím jen říct, že Mondeo vs Golf GTD jsou auta pro rozdílné kupce. Navíc, jak tu už někdo napsal, koupit Biturbo Mondeo je v základu o 200 tisíc dražší. A to nemyslím zle vůči Fordu, sám Mondeo mám.
Když to budu brát tvým měřítkem, tak by stačlo, aby automobilka nabízela jen jeden kombik v naftě, protože to stejně nikdo neocení a nevyužije >:D
Nie nie zle si ma pochopil ...s tym jednym kombikom v nafte .....Komu zalezi na pozitku z jazdy tak si kupi GTD ?Nech ma automobilka kludne aj 20 motorizacii ja som reagoval len na ten pozitok z jazdy a tu obratnost .... Neriesim teraz ze na pozitok z jazdy je nafta trosku out ...ale o vyslovene pozitku z jazdy by som pisal pri iných typoch aut .... toto je proste obycajny kombik s trosku silnejsim motorom nic viac nic menej ...moj príspevok bol o tom ze mozno rozdiel v triede pocitis ale je to zanedbatelne vzhladom nato ze ani jedno z aut nieje sportove ..... Jednoducho chcem tym povedat to ze pri dileme Mondeo vs Golf GTD moze byt rozhodujucim faktom cena ....ale nie "pozitok z jazdy" ...to je trosku ulet nic viac som tym nechcel povedat.... GTD urcite neradim k sportovym autam ....ale ved ok nic sa nedeje sto ludi sto chuti :-)
Tak ještě jinak. Pokud chci naftové kombi, které je rychlé, silné a zároveň není uplně toporné, tak si koupim GTD/Fokus ST TDCi, ORS TDI.... Mondeo i když jezdí velmi dobře, je jinak cílené auto o třídu výše. I když bude mít sebesilnější motorizace, je větší, dražší a ten rozdíl určitě pocítíš :-) Je to rozdíl třídy a zaměření.
Ono 0-100 za 8.1 (a realne spis za vic podle vseh reakci) je u Mondea celkem ostuda ze.. Ja mam ted pouhych 143 kw a mam to za 7.3 a staci mi jedno turbo.. a nemam strach, ze by to do 7.5 nedalo realne :-)
Nj.. Fordi kone jsou nekde na urovni tech Korejskych.. ti to maji zrejme diky emisim, Ford kvuli nadvaze..
GTD tedy bude dynamictejsi.. Mondeo bude mit lehce navrch az ve vyssich rychlostech na dalnici..
Tys ten motor zvazil, ze vis, ze je tezky? Jestli ne, tak to zkus. A pak se tomu Golfu podivej pod kapotu. Ty reci o litinovych radiatorech metr a pul pred predni napravou uz se tady totiz nedaji moc uplatnit, pokud srovnas s tou tvoji modlou Delta HF, tak budes asi prekvapen, ale hmota pred predni napravou bude minimalne stejna, mozna i nizsi prave u toho Golfu...
Nemusis byt hned taky prudky, nemam modlu delta integrale ...to som len dal ako priklad . Mozno nakoniec mas pravdu ze motor z delty teoreticky bude tazsi .....ale v realu ta delta bude 2 krat obratnejsia a hravejsia ako tento GTD ..... jednoducho som len vyjadril nazov ....kedysi boli auta na bezne pouzitie a sportove auta ....dnes z obycajneho kombika so silnejsim dieslom robite obratne auto >:D ako sorry ale toto je mi trosku smiesne .... GTD je obycajny kombik a hovorit tu o obratnosti nema zmysel .....
Co se tyka obratnosti novych golfu, tak doporucuji se projet a vyzkouset. Nevim, jak je naladena GTD v kombiku, ale pokud aspon podobne jako GTD HB, tak ti rucim za to, ze bys byl hodne prekvapeny. Nehodlam srovnavat s integralou, ktera je apriori dost nedotaciva (taky ma litinovy blok btw..), ale u VW udelali v oblasti naladeni podvozku hodne prace, hromada argumentu pro jindy sportovnejsi znacky od seste generace uplne ztratila smysl.
Zase budme realisti, stale ide o nadstvorcovy diesel s vysokym liatinovym blokom nad prednou napravou. Akykolvek porovnatelny benzin bude citelne lahsi. Ci bude aj obratnejsi, je uz len otazka naladenia kynematiky prednej napravy.
Padlo tady srovnani s Deltou Integrale, ta ma blok litinovy, hlavu z hliniku - v cem je ten velky rozdil? V motoru to nebude, jen v tom naladeni naprav.
Tu Deltu som nepostrehol, mam nejaky pomalsi den, tam to velky rozdiel nebude. Aj ked blok diesla bude o nieco tazsi a turboduchadlo vacsie a teda tazsie, vacsi intercooler atd. Ale to je skor kozmetika.
ja som aj pisal ze rozdiel tam je :-) ja rozdiel poznam ...vravim ale ze rozdiel v obratnosti týchto voch aut bude tak maly v reálnej premavke prejdete trasu rovnako mrstne to mi ver .... rozdiel by sa prejavil mozno na parkovisku medzi kuzelmi ..nie nemam mondeo ...cisto sa len vyjadrujem k myslienke ze si vyberiem GTD lebo je obratnejsie .....
A Passat Bi-TDi neni oproti Golfu dalnicni cruiser? Stredni mainstream/vyssi stredni premie maji plusy.. ktere ale zdaleka ne kazdy vyuzije.. Mit auto pro prumerny najezd tezko by me napadlo jit do Superba nebo Passata ci Mondea.. K cemu 8-s
Presne tak. :yes:
Ad parkovacie senzory: u nás sú v sérii. A pokiaľ si dobre pamätám, v Nemecku sú aj xenóny sériové (aj keď tuším len tie statické, nie natáčacie).
V Německu pravděpodobně ano. Xenony tam měl i Highline. Jenže v ČR je mnohem levnější (alespoň jiné Golfy tak vycházely) a některé věci nemá. Na druhou stranu má zase něco navíc, třeba automatická klimatizace už v Trendline; v Německu byla v nějaké vyšší, ale nevím, jestli už Comfortline nebo až Highline, jinak za příplatek. Tak to tedy bylo při uvedení.
Mě v tom članku (ať je jakkoliv jinak výstižný a děkuji za něj ) nejdou pod nos ty čísla.
Vycházím-li ze základního ceníku , který je tam také uveden, tak je to špatně. Znovu jsem se byl a dvakrát podívat do faktury , ale já mám uvedenou cenu 644.094 , je to cena včetně DPH. Mám to teda na 17-tkách Curiba.
Musím podotknout, že jsem žádnou slevu nedostal nebo o ni nevím, prodejce VW osobně neznám , nejsem s ním v příbuzenském vztahu, vše by mělo být plně korektní. Taky je tam v tabulce uveden příplatek za prodlouženou záruku 4 roky/80 tis, to taky mám, ale nic jsem nepřiplácel.
P.S. jedinou slevu , kterou zde vidím je sleva na servisní práce a náhradní díly. Ale to zatím neřeším a snad dlouho nebudu. Olej je až na 30 tis.
Takže změňte ty propočty s těma nebo alespon ty s Loganama >:D
sem zvedavej, jestli se naftaky bez močoviny budou vůbec prodávat, az se z NEDC prejde na WLTP.
a jestli se prodávat budou, tak jaky vliv to bude mit na spotřebu ...
a vsadim boty, ze tenhle naftak v tomhle vykonu je poslední bez močoviny co z koncernu vychazi.
Je ale otázka, jestli je nepoužití adblue u dnešních dieselů s filtrem pevných částic provozní výhoda - k regeneraci filtru je třeba vstřikovat naftu, která se ve válci nespálí, a vedlejší efekt je znehodnocování oleje v motoru...
u dyzlu bez mocoviny, tedy s LNT, se k likvidaci NOx zachycenym v zasobnikovym katalyzatoru taky vstrikuje vic nafty, ktera se nespali a vznika prudce jedovaty CO, ktery se slucuje s NOx v katalyzatoru za vzniku neskodnych CO2 a N2.
mozna se to castecne podili i pri vypalovani filtru.
kazdopadne to ale (na rozdil mocoviny) zvysuje spotrebu a proto se automobilky moc nepretrhnou, aby to v realu pouzivaly.
odstrasujicim prikladem je renault 1.6dci/160k s desetinasobnym prekracovanim NOx v realu
Ja predpokladam, ze be,z mocoviny neprejde v dohladnej buducnosti ziaden dizel. Otazkou je, ze preco mocovinu nenasadili aj tu, kedze ju uz maju skoro vsade ( ted okrem financnej uspory)
Myslím, že jde jako vždy o peníze. Dieselový Golf není tak těžký jako Passat nebo Tiguan, tak se asi ještě do nějakého dnešního limitu (který po DieselGate ani nikdo pořádně netuší jaký je) zřejmě vejde i bez SCR. No a než se zavede nová metodika měření, tak už bude připravená další generace.
TDI v novém Superbu bylo při náběhu výroby v manuálu bez SCR, ale s DSG nebo 4x4 už SCR automaticky bylo, lze tedy očekávat, že Octavie po faceliftu bude také SCR prostá.
O peníze jde až v první řadě. ;-) Pro již schválená auta je další milník v emisních předpisech 9/2018 a pak 9/2019, do té doby mají klid. U toho prvního neočekávám velký dopad. RDE budou pouze sledovat (žádný limit), pro diesely limity na úrovni 6b (tedy to, co máme od 9/2014, respektive 9/2015 pro již schválené) a mělo přijít WLTP (pro nová auta od 9/2017), ale nevím, jak budou stíhat (hlavně ten letošní termín pro nová auta). A kdo ví, jaký bude dopad na emise mimo CO2. Čekal bych, že se spíš projeví RDE než WLTP. Neměl přijít další Golf akorát někdy v roce 2018?
Nebylo to ve střední třídě tak, že 110 kW (s výjimkou AWD) neměly SCR a 140 kW ano?
kdo mi to tu tvrdil, ze TDI 140kw s DSG prenasi maximalni tocivy moment od prvního stupne????
takze lze nejen skodovka, ale i VW...
kde na to kdo zákazníka upozorni?? v technických udajich se o nicem takovem nepise.
Jen další a další podvody VW. tentokrát usetrili za převodovku...
a ten palec dolu je za co?
za to, ze VW lze zakaznikum?
to je podle me dalsi plivnuti do tvare zakaznikum od VW.
kdyz si koupim auto s nejakejma parametrama motoru, tak bych cekal, ze ostatni komponenty jsou na ten motor staveny a ne ze ve vetsine rezimu ten motoru bude utlumenej, aby se to nerozpadlo.
mozna se jednou dockame, ze u motoru budou uvadet sice 500Nm, ale to bude jen pro primej zaber prevodovky, tedy napr. na sestku, ostatni prevody budou jen na polovinu
Nehovoriac o tom, ze ak k tomu motoru pouzili vacsiu turbinu, aby dosiahli vyssi tlak v porovnani so 110kw verziou, tak pri orezani vykonu na nizsie prevody, sa negativa este zvyraznia. Koniec koncov aj recenzie potvrdzuju, ze v meste a pomalych okreskach je 110kw verzia prijemnejsia a tato ma navrch az na dialnici / vyssich rychlostiach. Dost tragicke od vrcholovej nafty ;-\
U starsej verzie (135kw), ktoru ten motor nahradza som o tom nepocul, takze ide o velmi podareny upgrade...
Jasne, tazko sudit, ale minimalne to napoveda nieco o zivostnosti hnacieho ustrojenstva. Ak museli takto orezat motor, budu dost na hrane, co zivostnosti neprospieva.
Nic co by malo prveho majitela trapit, ale aj tak, uz len z principu to konkretne u GTD naserie. Tu mali priestor pouzit plnohodnotne riesenie...
V obou případech je to DQ250, tj. šestistupňové DSG s mokrýma spojkama, kde se během času posouval limit maximálního krouťáku až někam k těm 400Nm.
V GTD je myslím stejně jako v RS TDI starší verze motoru, bez AdBlue, 135kW a 380Nm, a tam snad žádné omezení není.
V Passatu a Superbu a některých Audi je novější varianta, 140kW a 400Nm s AdBlue. Upřímně jsem to nevěděl, ale podle článku je tam zřejmě těch 400Nm jen na 5 a 6 a na 1-4 je krouťák elektronicky omezený.
Tak teraz som to pomotal asi ja, kedze clanok som poriadne necital :*)
Ak je v GTD stale starsia verzia, tak to je fajn, kedze ta netrpi obmedzeniami 140kw verzie, myslel som si na zaklade prispevku hore, ze ich vymenili :-)
Hele já nemám tyhle nafty nastudované ani projeté, s výjimkou RS TDI... takže mě to překvapilo i u toho Passatu / Superbu. Předpokládám, že u Audi to tak nebude.
That said... ze všech dynamických testů Passatu 140kW proti konkurenci se nezdá, že by to auto trpělo nějakým omezením točivého momentu.
Mám pocit, že dnes většina předohrabů s 350-400Nm má omezený krouťák na 1-2 a možná i 3 st. prostě proto, že předohrab 400Nm na dolní kvalty nepřenese a dnes se moc nenosí aby se auto rozjíždělo z hrabajícími koly, takže i u A4 předpokládám, že když není v quattru tak elektronika výkon/krouťák na dolní stupně omezuje.
To nevím a konkrétní údaje nemám k žádnému autu, ale je to dost pravděpodobné, řekl bych, že i ty nejslabší předokolky v benalu mají dnes omezený krouťák alespoň na jedničku, protože předohrab při rozjezdu nepřenese ani daleko menší krouťák než zde diskutovaných 400Nm. Pamatuji si, že když jsem někdy kolem roku 2000 jezdil s Passatem 1.9 TDI 96kW, který měl nějakých 310 Nm, tak když se vytočil pořádně motor a pustila prudce spojka, tak dokázal hrabat jak vzteklý i při ideálních podmínkách. To dnešní auta s ještě o dost větším krouťákem prostě neudělají, takže je jasné, že tam musí být razantní omezení krouťáku, jinak by hrabaly ještě daleko zběsileji.
podivej, ja mam passat 140kW "predohrab" s manualem, a kdyz mu vypnu protiprokluz, tak muzu na jednicku hrabat ja vztekly. dale na nem mam vyzkouseno, ze pouze na letnacich na hladkem asfaltu kdyz prudce seslapnu plyn na dvojku (dejme tomu v 1500 otackach a necham auto akcelerovat do 4500 ot.) tak neprotoci kola. jakmile je silnice trochu derava nebo vlhka nebo kocici hlavy nebo mam obute zimaky, vzdy plnym plynem ta predni kola utrhnu. tedy o nejakem vykonovem omezeni bych minimalne u te sve predokolky nemuluvil. no a oproti 110kW verzim, co maji kolegove, je to moje solidni delo. takze reci v clanku o sesnerovanych konich kvuli mocovine, velek turbine, apod. mi prijdou celkem legracni. jeden kolega ma tento motor v passatu s dsg, tak to s nim nekdy na zkousku prohodim, abychom si to vyzkouseli. osobne si nemyslim, ze by ten motor s tim dsg mel byt jakkoliv omezovany, protoze jeho tabulkove udaje o zrychleni a maximalce jsou s tou verzi s manualem prakticky totozne.
jinak jsem pred tim kdysi vlastnil rovnez passat 1,9tdi 96 kW, 310Nm a tato verze se pojila pouze s pohonem 4x4, u nej neprotocis kola ani na jednicku. predokolka mela kroutak laden na 285Nm (i kdyz vrchol vykonu zustal zachovan). jinak samozrejme verim, ze s timto autem se pri rozjezdu kola protacela uplne hrave. sam jsem tehdy tuto motorizaci pokladal za vykonnostne naprosto dostacujici ;-).
chybne udaje na acz nejsou dukaz. manual k b5.5 znam velice dobre. predokolka mela 285Nm.
edit: jinak jsem koukal na nemeckou wikipedii, maj tam spravne uveden kroutak - 310Nm 4x4 a 285Nm predokolka, za to tam troubove zase napsali, ze vykon motoru byl jen 85kW. takze si to kdyztak najdi tam...
hame, mne je uplne jedno, kolik nesmyslu z acz tady postnes. pravda je to, co jsem napsal. vetsina tech kousku z moje auto jsou beztak cipnute nadhery, ktere maji v technicaku napsano 74kW.
Můžeš tady tancovat jak chceš, B5.5 s 96kW s 310Nm v předokolce se prostě dělala. Stačí se podívat do libovolného katalogu náhradních dílů, verze motoru s 310Nm figuruje jak u předokolky (spolu s verzí 285Nm) tak u 4x4.
... prohledaval jsem zdroje a mas pravdu. s sestistupnovym manualem v predokolce byla verze motoru avf s 310Nm stejna jako pro 4x4. ja jsem ji v brozure nemel, omlouvam se.
Ano není, ale je/byl ve všech katalozích a na stránkách výrobce, já verzi 285Nm nezpochybňuji jenom tvrdím, že se dělala v předokolce i verze s 310 Nm.
... mam original manual k autu z roku 2005, kde ve vypisu vsech motorizaci neni verze 1,9tdi 96kW 310Nm, 6-ti kvalt, predokolka. je tam pouze 5-ti kvalt 285Nm. Z toho jsem vychazel. ze mas pravdu jsem ti uz napsal.
to je prave otazka. papirove to 6-ti stupnove dsgcko ma stejne zrychleni na 100km/h jako sestistupnovy manual. a jistojiste se tento udaj tyka prvnich trech kvaltu. ale jak to u toho automatu je samozrejme nevim.
... jenze on je tabulkove stejne dobrej i s tim automatem - a pozor, nic tady neobhajuju, mne jsou dsg automaty od vw priserne proti srsti ;-)... proste projedem koleguv autak a udelame si nazor :-).
Muzu se zeptat proc proti srsti?
Ja jsem jezdil passat b7 2.0 tdi slabsi a presne tento golf gtd variant a nemam pripominek.
Samozrejme manualni razeni na samotne saltrpace je opacne (podradit dozadu). To mohl vymysket jedine d*bil.
u automatu ocekavam pohodli a komfort dany tim, ze nema obycejnou treci spojku, kterou "mrvim" pri kazdem rozjezdu. k tomu je potreba hydrodynamicky menic. ten nabizi i komfort pro jizdu v lehcim terenu (pro suv, apod.). dvouspojkova automaticka prevodovka mi ten komfort neposkytuje (i kdyz urcite jeji "mokre" provedeni zde najde sve zastance z hlediska komfortu, sucha verze je na rozjezdy strasna) a trpi obdobnymi neduhy jako klasicke reseni s manualem (treci spojka, ktera se opotrebovava. navic jsem jeste celkem mlady a "adaptivniho razeni" si rad uzivam s vlastnim pricinenim (tzn. manual) ;-). principialne nemam nic proti automatum jako takovym, ale dsg je z meho uhlu pohledu velmi lacina nahrada klasickeho automatu se spoustou negativ navic za pomerne velky peniz.
Karle, vazne??
Opravdu sednes do auta a reknes mi jakej ma kroutak? Jestli ma na jednicku 350Nm nebo 400?
Jestli jo, tak bych si te docela vyzkousel :-)
Doufam, ze uznas, ze je to kravina a ze, pokud to tak je, mel by se to zakaznik dovedet.
Jinak je to totiz podvod. A v tom clanku o tom tak pisou.
Co to bude priste? Posilovac rizeni funkcni jen pri plne nabite baterii? Top speed jen z 12%klesani??
Prece kdyz mas motor, nemuzes k nemu postavit nedostacujici prevodovku. A pokud kvuli tomu musis riznout kroutak, pak budes muset uvadet ten riznutej. Jinak je to proste prasarna. Ale na to jsou prece u VW kabrnaci, ne?
Tede, čti lépe. Tvému komentu o podvodu s "ořezaným krouťákem" jsem dal palec neboli souhlas. Pod další koment, že ten motor není v některých režimech díky většímu turbu lepší než 110kw verze, jsem napsal, co jsem napsal.
Ono už to v diskuzích proběhlo, že motor 110 kw je v nižších otáčkách příjemnější.Protože je technicky trochu jiný.
Je to spíš nezmíněná vlastnost. Motor to umí, jen ti neřeknou všechny podmínky. Asi jako ti neřeknou, jak přesně došli ke zrychlení na 100 a že to třeba v D prostým šlápnutím na akcelerátor nepůjde. Papír ale nijak nezmění, jak to auto ve skutečnosti jede. Cítil bych se tedy podvedený, kdyby byly předváděčky upravené. Takhle bych měl problém se tak cítit. To mi víc vadí, že v technických údajích toho dnes kolikrát celkem dost chybí. A prodejcům mám bohužel problém věřit nos mezi očima.
Převodovka však těžko bude důvod pro to, aby 140 kW jel hůř než 135 kW, když ji mají stejnou. Nanejvýš mezi nimi smaže rozdíl (a ten je tak malý, že by klidně mohl existovat jen na papíře).
Jen si říkám, jak na to přišli, jestli to VW skutečně nikde nesděluje.
z vlastni zkusenosti - 140kW jede, jak se na ty kilowaty slusi. 110kW verzi zadupe do zeme, kraviny ohledne horsiho projevu v nizkych otackach mi prijdou legracni. je to ctyrvalec a pod 1600 to proste neni ono, ve 1400 to duni (pri zatezi) kolegove, co maji 110kW, tak š to pod 1600 chova velmi podobne. 135kW verzi jsem nejel, ale 130 kW verzi, z ktere ta 135kW verze vychazi ano. v zadnem pripade se neda konstatovat, ze by tento motor mel oproti novemu 140kW lepsi chovani. bylo by to proti smyslu evoluce toho motoru. nic takoveho nerikaji ani zadne tabulky nebo namery, mluvi o tom akorat vaculik a acz. takze u toho bych konec koncu zustal.
a není onen kamen urazu prave v tom, ze UDAVANY? mluvim tu o podvodu, protože toto ti VW nikde nenapise, nikdo te na to neupozorni, když auto kupuješ. tomu se říká podvod, nebo ne?
Kdyby žádný moment neudávali, tak se asi není o čem bavit, že. Kolik má tedy GTB třeba na dvojku nebo trojku, tedy na převodech, které budeš při rychlé jízdě využívat (na rozdíl od sedmičky)?
Chápu, co se snažíš říct. Jak jsem napsal, v technických údajích toho často dost chybí. A to mi vadí. Počítám s tím, že na jedničku, možná na dvojku bude moment omezený. Stejně je problém to přenést s tak krátkým převodem. Nečekal bych, že by to mělo být dostupné až na jeden až dva nejvyšší stupně. Ale jak jsem také napsal, auto soudím podle jízdy. Takže není tak snadné se cítit podvedený. A nějakým vylepšováním na papíře z toho akorát vylezou jako neschopní přetavit papír ve skutečné výkony.
Jen je úsměvné, jak jedna skupina VW obviňuje z toho, že na papíře uvádí nižší hodnoty, aby pak papírově srovnatelnou konkurenci v přímém srovnání rozdrtil. A druhá skupina, že ty hodnoty zase přikrášluje, aby člověka oblbnul a prodal mu šunt. Teď si vyber.
Stale tu vytvaris dojem, ze ten motor je takovej silak, ze ho musis omezovat jako ve ferrari... Ale to je debilita a navic to omezeni je v automatu a plny kroutak pouze na 5. A 6. stupen, takze pri plnem plynu v ramci pravidel na nasich silnicich nikdy... Prevodovka si totiz jeste ve 160 podradi na nizsi stupen, vime?
A jeste jednou se vyjadrim k tomu, tvemu zkouseni.. Jestli ses borec, kterej si projede auto a hodi mi na papir kroutak na jednotlive stupne, tak ja takovy borec nejsem.
A bez primeho bezprostredniho srovnani ( nehlede na to, ze vetsinou to ani realne mozne u jednoho dealera neni) nepoznas nic. A ze jsem nastvanej, ze me nechali zaplatit za silnejsi motor a nasledne z nej udelali motor ekvivalentni k tomu slabsimu? Kdyz me nekdo bere na hul, vetsinou jsem nastvanej...
Je už ohranou písničkou, že neduhy některých aut se na auto.cz v příspěvcích redaktorů náhle objevují až s příchodem nové generace.
"Auto XYZ druhé generace nemá chybu, prostorností je nejlepší ve své třídě, v zatáčce drží jak přilepené, dynamika motoru až překvapivá, komfort a jistota podvozku je na nejvyšší úrovni, někdo by řekl že srovnatelná s prémiovou konkurencí."
"A máme tu první test třetí generace bestselleru XYZ. Závěrem musíme konstatovat, že novinková XYZ odstranila ty nejkřiklavější neduhy druhé generace. Tvrdý a uskákaný podvozek, neochotu v zatáčkách, mdlý projev motoru a stísněný prostor pro pasažéry na zadních sedadlech." ;-)
V této souvislosti pobaví zmínka o Fabii II RS. "Pamatujete na druhou generaci Fabie RS? Stačilo jedno ostřejší kolo v Mostě a fabia přestala brzdit. Projev v oblouku byl navíc nepřirozený..."
Já tedy hlavně pamatuji, kterak se redakce SM v potu tváře snažila ve srovnávačce malých hot-hatchů dostat Fabii II RS před Clio RS, až se jí to nakonec za cenu hodně zvláštních formulací podařilo. Zatímco ve video testování "malých střel" Kuby Rejlka z Bělé pod Bezdězem dostala F-RS co do jízdního projevu nakládačku i od Swiftu Sport. :-)
Jj, mohl napsat něco zhruba takového:
"Věříme, že lidí, kteří nebudou váhat dát 520 tisíc korun za zmenšené Audi RS6 (navíc s motorem, který na rozdíl od zmíněné RS6 není zbytečně drtivě silný) bude dost na to, aby Škoda Fabia RS Combi dávala smysl." >:D
Ja jsem o tom GTD variant premyslel dost dlouho. Na tyden jsem to mel doma.
Vsechno je OK, tvrdsi podvozek mi zrovna v tomto aute nevadil, hlucny diesel mi vadil hodne. Vykon staci, ale GTI to neni ani nahodou.
Nejak nechapu autora - Focus se sportovnim podvozkem je podobne tvrdy jako GTD a take podobne pohodlny. Focus ST s tim nejde srovnavat, ten je tvrdy jak prkno. Jezdil jsem ale verzi bez adaptivnich tlumicu - s nimi bych si mozna taky postezoval, ze to neni pohodlnejsi...
V GTD je jinak vsechno OK, ale kazdy kilometr jsem vedel vic a vic, co tomu chybi.
Chybi tomu 2.0 TSI, tedy benzin, tedy verze GTI. A to je ten kamen urazu, s tim se neda nic delat... :-)
Pokud vam nevadi ty dieselove zvuky, budete to auto mit radi. Me to ale vadilo dost na to, abych si to nekoupil. Taky bych dal 4/5 hvezdicek. Takze pockam na novy GTI, kombik to nebude, to mi zas tak neva...alternativa je nejaky (rocni az dvoulety) benzinovy BMW 3/4, no a to neni zrovna snadny rozhodovani ... :-)
Uffff....to je ubíjející...posledních 5 testů - 7 chrochtáků, z toho 3x unterwasserman2.0TDI - ausdemKONZERN
v posledních 10 testech 5x 2.0 TDI
a prej to vůbec není problém...jede to a je to zcela vcajku i klidně bez SCR...?!?!?!?! 8-s
milá redakce, když už musíme tohle furt číst....nemusíme já vim ale já to prostě vždycky otevřu....
no prostě....nešlo by ty mrchy dízlový taky proprat trochu v reálu? změřit výkon (140kW co nejede)
a hlavně REÁLNÝ emise (135kW euro6 bez SCR??)
EQUA má v databázi Octavii se 135 kW TDI (s DSG a Haldexem) a výsledek je C, tedy Euro5 a prakticky Euro6 RDE s dočasným faktorem (který bude platit snad do začátku 2021 pro již homologovaná vozidla). Přesnou hodnotu neuvádí, jen známku, takže nelze přesně říct, jestli RDE splní (horní limit je asi 180 vs. 168 mg/km, takže je tam 12 mg/km díra; dolní limit pro C je 120).
Samozřejmě je otázka, co si představuješ pod reálnými. Pokud by měli měřit při jízdě, tak je otázka, kdo by jim tu hračku půjčil. PEMS používaný pro měření RDE se pohybuje myslím přes sto tisíc euro a pořád potřebuješ plnotučnou zkušebnu pro kalibraci.
Jo, ten je na tom dobře. Ale jen u Euro6. Audi je na tom hůř. Je to spíš taková kuriozita. Bylo by zajímavé se podívat, jaké jsou rozdíly mezi různými kusy stejného modelu a motorizace. Některé výsledky jsou úsměvné - například 2014 A5 120 kW má A a 2016 A4 110 kW má E (oboje jsou Euro6 2,0 TDI a předokolky, jen A5 je s manuální převodovkou, A4 S tronic).
no, je fakt že ty E6 jakž takž v cajku budou...snad...
Ale to co kolem nás teď jezdí (a zcela citelně páchne) je většinou E4-5...na ty nějaký "nezávislý" měření nemáme???
edit...už sem našel ty euro5...
moc pěkný...nejlepší sou na chvostu ty chrocht-hybridy :)
Je zajimave, ze to, co leze z vyfuku benzinaku mi celkem voni, byt kazdy spaluje a voni trochu jinak. No z vyfuku dieselu jeste nevylezlo nikdy nic, co by me aspon trochu pozitivne zaujalo, od brutalniho smradu aut s vykuchanymi filtry az po ojrosest kysely humus...