S přicházející motoristickou sezónou je čas na výměnu zimních pneumatik za letní a pokud vás tedy nemalá investice do nákupu nových letních pneumatik v nejbližší době čeká, nahlédněte s námi do tajů černé – pneumatikářské – magie.
Cenu 3093,- za Pirelli P6 jste videli kde?? Ja je mam od lonska za asi 1950 + DPH !! Zdroj uvadet nebudu, protoze se nechci snizit k podobne trapne reklame jako Vy.
vsechno fan...jenom mne by zaujimali vysledky pneumatik u nas nejbeznejsich - Barum, Matador atd....Ne kazdy ma tolik penez na Michelin ci Pirelli jako v Nemecku
No po mojich skusenostiach Matador a Barum, mozem povedat: "uz nikdy viac". Co sa tyka hlavne zimnych gum, sa taky MP58 s Michelin Alpin A2 neda ani porovnat. Skoda, ze v teste este testovali staru Energy E3A, idem si prave kupit Pilot Premacy (Michelin) namiesto Barum.
Inac mozno je Michelin o 1/3 drahsi, ale zese vydrzi o polovicu dlhsie, cize na 3 sady inej znacky miniem 2 sady Michelin, co sa oplati.
Nevíme, jestli svůj test opíráš o zkušenost na kolečkových bruslích, horském kole, s Fabiou či Ferrari Dino? A to je u pneumatik dost podstatné. Když by tě posadili do bežného auta a ty jsi se měl v zimě pohybovat po silnicích, tak nerozeznáš rozdíl mezi gumou. Sluchaři registrují třeba vyšší valivý hluk na asfaltu, geniové větší trakci na sněhu o teplotě 5,5 stupňů ve stínu a ti co neumí brzdit rozdíl v brzdných dráhách ze 100 km v řádech metrů. Tohle totiž mohou poměřit jen laboratorní testy. A pak závodníci. Mám za sebou gumy od různých výrobců. - nikdy mě žádná nezklamala. Takže podle mě, posuzování gum svtových výrobců (nepíši o protektorech ze supráče) tak, že jednu zatratím a druhou vynesu do nebes, je naivita. Hlavně to chce správně hustit.
GTI, divim sa ze ty, taky znalec aut nevidis dolezitost kvalitnej pneumatiky. ono ani nejde o to spoznat presne rozdiely medzi gumami. podla mna co sa tyka bezneho uzivatela, tak je dobre si priplatit uz len za tu vydrz a tichsi chod auta. no a v pripade ze budem musiet v kritickej situacii brzdit naplno a zastanem 0,5 metra od detskeho kocarku a budem mat obude napr. micheliny, tak pojdem osobne odovzdat prezidentovi napr. michelinu dakovny dopis a pri predstave ze by som mal obute napr. matadory alebo barumky, a kocarik by odletel 50 metrov si ani nechcem radsej nic predstavovat... len mi GTI nehovor, ze vzdy jazdis tak aby si sa neocitol v podobnej situacii, lebo NIKDY nemozes vediet kedy sa ti zide kazdy cm brzdnej drahy. samozrejme ze na odvoz z bodu A do bodu B postacia akekolvek pneumatiky, ale to co drzi auto na ceste su pneumatiky a desi ma ako malo ludi si tento zakladny fakt uvedomuje a podcenuje ho...
Má reakce byla na nekritické hodnocení Michelin versus Barum a Matador. Tak nějak mi nejde pod nos to, na čem jsem vyrostl - tedy, že vše ze západu je lepší. Jistě, tehdy bylo... Ale dnes? Já mám zkušenost s jednou světovou gumou, kterou jsem si koupil, abych zažil tu jízdu. Za pár tisíc to hučelo jak kamna. Samozřejmě, že na gumě záleží, přičemž výsledek kvality je v těchto případech velice kompromisní. Vždyť ta guma musí plnit protichůdné úkoly. Já neznám testy Barum? Ty ano? Mě mrzí, jak tu kolega napíše - Barum a Matador nikdy a teče tu z Michelín. Jsem o poznání zdrženlivější... Konec konců, čím líp ti to jede a brzdí, tím méně ti to vydrží... To je logické... Je tu někdo, kdo jezdí F1? Ten by nám to vysvětlil
Presne tak. Gumy sa líšia typ od typu aj v rámci jednotlivých výrobcov. Taký Avon v tomto teste, či Dunlop - tragédia. Michelin s Goodyearom 2 hviezdy, pričom Barum v teste, ktorý tu bude čo nevidieť tiež 2. Samozrejme treba brať vždy konkrétny typ pneumatiky. S inou gumou od rovnakého výrobcu by to mohlo dopadnúť úplne inak.
Chlapi, takové zapálené odborné diskuze - já když vybírám pneu, tak jdu na e-pneu.cz Tam je informací, až hanba No a když už jsme u toho, dá sa tam aj cosi přikúpit
Ale něco na tom bude, že Barum a Matador stojí za houby. V Auto Tipu je test pneu 225/55 R 16 W a z 8 pneu jsou Matadory poslední. Před rokem tam byl test pneu 185/60 R 14 H a ze 13 pneu byly Barumy 11 a ty poslední dvoje to byl div, že to auto s nima drželo na cestě. Matadory jsou dobré tak na Š 120, ale na moderní auta nestačí. A navíc ani nevydrží - známý na Octávii 4x4 sjel Matadory po 11 000 km a to je dost málo!!
Zdar T.M. To, co píšeš o Matadorech, je svatá pravda. Mám s nimi jen nejhorší zkušenosti. Např. MP 11 na Felicii 50 kw vydržely vepředu opravdu jenom cca 13000 km (a to s tím závody nejezdíme). I od jiných lidí mám potvrzeno špatnou kvalitu Matadorů. Co se týče Barumek, tam bych byl opatrnější, jejich gumy vydrží v průměru kolem 30.000 km a pokud nejezdíš denně na hranici adheze, tak se s tím dá jezdit.
A ještě poznámka: Kléber Dynaxer je někde na chvostu testu, ale např. v Automobil Revue se rozplývali nad adhezí při jízdě zatáčkou a jízdními vlastnosti při jízdě na mokru. Asi záleží na tom, kdo testuje......
Já si osbně myslim, že rozdíly mezi goodyeary a treba matodory jsou prece jen poznat, zvlaste pak u dvoulitru benzinu ci dieslu, nemluve o silnejsich autech. Např. pred pul rokem byly v jednom motoristickem casopise testy pneu a na mokru byl rozdil velky. Z pěti pneu (Goodyear, Michelin, Dunlop, Pirelli, Bridgestone) mezi prvnim(GY)a poslednim (Bridgestonem) v brzdne draze na mokru ze 100 rozdil 10m(GY-55m Br-65) a to že nejaky barumky nebo matadory jsou jeste o nejakou tridu niz nez bridgestony. To samé při aquaplainingu v zatáčce, rozdíl asi 20km/h (něco okolo kila)
Bacha na Pirelli - po 20000 km zacnou byt hodne neprijemne hlucne (konkretne P6000), ale jinak drzi stale jako pribite - 60000 km zivotnost. Jinak vetsinou jezdim na Contikach, jenom se mi zda, ze mnoho nevydrzi, 40-50 tkm
Bylo by dobre testovat pneu i z hlediska zivotnosti!!!
Mám na autě P6000, a myslím, že přes 40000 nevydrží. A to už jezdím skoro jako rozvážný pán. (Ne kloboučník!) Na předchozím autě jsem jednou sedral Matadorky za 15000, GoodYeary tam opakovaně vydržely tak 30-35000. Ale to byl menší rozměr.
Nemam osobni zkusenosti, ale slysel jsem o borcech co na michelinech najezdili i přes 80 tisíc. Nechci tu dělat nějakou reklamu, ale pravda je, že michelin se opravdu specialuzuje vice na vydrž než treba GoodYear(specializace hl. na mokro) a Pirelli, ktere maji zas o neco malo lepsi prilnavost za jakykoliv podminek.
Jojo, mam stejnou zkusenost s Dunlopy SP Sport 9000, vydrzi celkem dost. Na 323 2.0 V6 vydrzely vzdy pres 40.000 (205/50, R16), ale na BMW 530 (235/45, R17) vydrzi obvykle jen 30.000 km. Co z toho plyne? Kdyz tu hazite ciframa o vydrzi tak uvadejte auto a rozmer. Ona totiz vaha auta, hraje naprosto zasadni vliv na opotrebeni! To je ale snad jasne.
Mam take zlusenosti s Pirelli P7000 na Mazdě MX5 (215/40, R17), vydrzeli přes 40.000 Km a dalsich 5 k by jeste vydrzeli, ale MX5 je hodne lehka, takze na jinem aute by P7000 urcite tolik nevydzeli.
Také souhlasím,že Michelinky jsou super.Měl jsem je na Ventu.Michelin XT2 a udělal jsem na nich 100tis.Nyní jsem si pořídil na Boru Continental Premium Contact2. A jsem zvědav co vydrží ony.Jsou rozhodně měkčí nž Michelinky.Jo a Energy E3A je novější než Pilot Primacy.A jsou to úplně jiné pneu.Primacy je vyžší třída!!!!
michelin ma mozno vetsi vydrz, ale jeste jsem se nesetkal s pneu michelin, ktere by se na mokru chovali lip nez podpumerne. ta jejich povestna vydrz musi byt necim vykompenzovana...
nicmene, pneu typu barum, matador - jen v nouzi.
Michelin Energy E3A nie je stara pneumatika. Je to minulorocna novinka pre auta nizsej triedy. Michelin Primacy je konstrukcne starsia pneu ako Energy E3A urcena pre vozidla strednej a vyssej triedy zamerana na jazdny komfort.
V teste rozmeru 175/65 R14 T je na stránkach adac.de aj Barum Brillantis (predpokladám, že tu to bude v najlbližších dňoch ako 2. diel). Získal 2 hviezdy, čo je na "low-end" celkom slušné. Bohužiaľ žiadny Matador netestovali.
Musim ta opravit, testovali uz aj matadory a to dokonca "sportovu" hectoru a dopadla najhorsie zo vsetkych testovanych pneumatik (na rozdiel od porovnavania na stranke matadoru), ked jej brzdna draha na mokru bola o cca 16 metrov dlhsia ako najlepsej pneu v teste. Test bol ako priloha v jednom motoristickom casopise (myslim aprilovy automagazin).
Ja som to myslel tak, že Matador netestovali v tomto teste. Pred časom som aj ja videl na adac.de test tuším zimných pneumatík a tam bol aj zástupca Matadoru. Mal (podobne ako guma od Barumu) 1 hviezdu. Ale vďaka za info o Hectorre.
Tobě bych doporučil-nikdy více Tebe na silnice , mrkni se na tento odkaz [odkaz]
podle Tebe asi Barum před testem posílalo zkušebně obálky anebo přivezli sebou i domácí moravskou!!!!
Mrkni se sem, ať už jsi konečně uspokojený - nejlepší je sledovat jak v každém roce téže pneumatiky (v stejných rozměrech)končí zcela jinak - nejlepší je příklad Mich Energy E3A
[odkaz]
jazdím na HydraGripoch... jazdné vlastosti na jedničku ale ta hlučnosť...myslel som že mi odišli ložiská a po prezutí na zimné nokiany to bolo zase staré tiché vozenie.... škoda že tak hučia...
To co drží auto na silnici jsou pneumatiky a opravdu hodně záleží na jejich kvalitě,zde se nemá šetřit,nejdražší gumy ještě nemusí bejt nejlepší a k tomu slouží tyto srovnávací testy,důležitý při tom taky je huštění a opotřebení...a rozdíl v dobrejch a špatnejch gumách je opravdu znát.
Pročítám si velmi zajímavé příspěvky na téma Matador a Barum a když čtu, že někomu vydrželi výše zmiňované pneu ne více jak 20tis. km tak jenom žasnu . Máme v rodině několik vozů od Felicie po Peugeot Partner, na feliciích máme Matador MP11 a Brilantisi s asi 50tis. km a Na Partneru jsou Barum s 60tis. km a stále dezén není ojet na pásku TWI. Tak nevím, jak tito umělci jezdí
To jsou nesmysly psané těmi, kteří zatím jako jedinou pneumatiku hustívají galusky na kole po starším bráchovi. Životnost pneumatiky je z 80% závislá na tom, jak je s ní zacházeno. Každá guma se dá obrousit za jedno odpoledne. Pokud máš špatně nahuštěno, zkracuješ též životnost. Ojet gumu za cca 20tis může při normální jízdě jen ten kdo nemá seřízenou geometrii, nebo neumí jezdit, při rozjíždění protáčí kola a při brzdění gumuje. Jinak ti musí každá guma vydržet nejméně 50 tisíc. Není výjimka 70tisíc. Rozdíl mezi gomou za 6 a za 3 (nepíši o protektorech) je jen 3 tisíce. Rozpoznat kvalitu za jízdy dokáže pouze zkušební jezdec. Nadšencům doporučuji udělat si test naslepo - nerozeznaj Danlop 9000 od Barum Brilantis. Lze se i vsadit.
Prijde mi ze ste tu vetsina uplne blby...clovek kterej srovnava Barumku a Michelin toho o autech fakt moc nevi...Matadorum fakt nefandim,ale barumky jsou skvely gumy...jo a to ze tam nejakej idiot psal ze sjel gumy po 11 tisicich,tak ja ti klidne sjedu gumy za odpoledne...jesi ti jde o to.Je mi vas fakt lito...vite pekny kulovy o gumach...
Ja som mal na služobnej octavii matadory, najazdil som 45.000,- km behom roka a pol a ani zdaleka ich este menit netrebalo. Ide o to, kto ako jazdi. Styl plyn brzda zrejme na zivotnosti neprida ziadnej pneumatike. A musim povedat, ze teraz mam na lepsom aute Bridgestone (2. v teste), ale hucia akoby to boli gumy na traktor.
Hodně záleží nejen na huštění pneu, stylu jízdy, atd ..ale i na povrchu a trase po které se jezdí. Na Subaře jsem měl barumy a ujel na nich po dálnicích kolem 60000 km. Pak jsme měl Mischeliny na passatu a ujel na horských klikatých cestách jen 24000. Ať si koupím jakékoliv gumy (dunlop, hankook, mischelin, ceat, kleber, kumho) na těch zatáčkách to ojedu vždy kolem těch 25000 km. Určitě se jinak jezdí na kvalitní gumě, ale vzhledem k trase na které se pohybuju preferuji raději cenově dostupnější gumy - je ale fakt, že Barumám se kvůli pověsti docela vyhýbám. Mluvím o letních. S těmi zimními to je o něčem úplně jiném, na těch nešetřím (hory jsou hory),ale to sem nepatří.
Máme Fabiu v základnej výbave, gumy má myslím 165/65 R14 - pôvodne tam boli pneu KLEBER - úplný šrot, zodrali sa po cca 20.000 km, na mokrej ceste vôbec nedržali, pár krát som sa dostal do problémov.
Teraz sú tam pneu MATADOR, sú podstatne lepšie aj zimné aj letné. Tiež nevydržia ove?a dlhšie - ale to je viac otázka šírky pneu ako kvality výrobcu.
Na ?alšom aute mám zimné Pirelli 205/55 R16 - dos? hlu?né, ale vydržali túto zimu som urobil 18.000 km a sú opotrebované tak na polovicu. Letné mám Michelin Exalto II. a sú supergeniálne - auto je rádovo tichšie, drží ako na ko?ajniciach.
Takže recept na fábiu je asi kúpi? širšie disky a potom sú aj matadory OK.
no a mne sa v zime stalo, ze na MP-58-mach som vysiel tam kde micheliny/GY/bridgestony a vobec ostatny.... si ani neskrtli :-) (cca tak 7-8 "novsich/lepsich" aut) a potom som len videl, ako vacsina co sa dopotácali pesi, vyguleny obzerali moje "bombove" :-) matadory (a este vedla zaparkovanu Nivu s nejakymi orginal CCCP-supertrack-ami... >:D )
Neviem sice ako sa mi to podarilo - ale nevidel som zeby tie ostatne auta - bol vylet blondyn na hory?
(skoro som zabudol ze na obyc vw pole a bez retazi)