Tá posledná škodovka, žasnem nad majiteľom... Auto ničím výnimočné, je síce v porovnaní s "konkurenciou" zachovalejšie, ale inak žiadny extra kúsok za ktorý by vôbec niekto chcel dať takmer 100 000 korún. NIe je ani po renovácii, všetko pôvodné, dlhšie sa tam asi neinvestovalo, hlúpe polepy, nevyčistené na fotkách... A keď sa niekto chce baviť, že je to veterán, tak tie disky okamžite dole a dať tam klasické. Toto je hrôza hrozivá... Má to klasickú trhovú cenu, tak 5000 korún maximálne.
Právě,už jenom to,že je původní a s doklady zvyšuje jeho cenu. Jinak kola jsou originál(tzv. kopretiny) a jen ta mají minimálně cenu kolem těch 5000,-(právě si dávám do kupy erko a mám je na něm) zpětná zrcátka beskyd-pokud jsou původní mají také svou cenu,interiér je zachovalý a obsahuje dobové doplňky(volant,šaltpáka) atd.atd.
Ovšem ty samolepky(lehce odstranitelné)a ochranná lišta na bocích jsou tam opravdu piha na kráse.
Jinak reálná prodejní cena se pohybuje tak kolem 45000-50000,- 100000,- už je za opravdu libové kousky.
... a zadní mlhovky tam taky nepatří. A když budu blázen a budu chtít dát 100 000 za erko, tak budu chtít i originál zástěrky a ne kus linolea z kuchyně. A vpředu nemají co dělat. Vzduchový filtr je také špatně. Přední spojler se asi dá považovat za ty "dobové doplňky", které moc nemiluju.
Mně tedy nadchla ta nádherná stoosmadvacítka - škoda, že už nemám místo v garáží :-( Je to krásný kousek a jistě super svezeníčko. Úplně slyším ten typický nakřáplý zvuk výfuku :yes: Jenom má ten prodávající hrubou chybu v tom inzerátu - rozhodně se nejedná o verzi Coupé - ta měla úplně jinou karoserii na zkráceném rozvoru (taky nádhera). Zde je verze Rally, která vznikla přiostřením běžné 128 s karoserií dvoudveřového sedanu (tzv. tudor). Ale jinak - :yes::yes::yes:
Ale kdepak, Fordů T je v ČR několik, navíc se jich vyrobilo tolik, že to není zase nějak extra vzácný veterán i když je velmi starý a velmi vzácně na první pohled vypadá. Navíc je u něj zcela zásadní problém s ovládáním - je velmi složité a úplně jiné než dnes. Ruční plyn a předstih, řadí se pedály, no prostě zmatek, jen málokdo to umí řídit. K tomu maličké bubnové brzdy které nebrzdí buď skoro vůbec, nebo po delším použítí vůbec.
Já se spíš orientuju na modernější, jednoduchá, ale stále velmi výjimečná auta, která se ale dají pořád ještě rozumně použít i v dnešním provozu.