Toto je článek o Aurisu s hybridem, proč sem taháš Prius? Já nemluvil o Priusu a Auris bude mít s hybridem kufr zoufalý.
Zkus dát do Aurisu třeba jen jeden sud piva, jo???
Sorry, asi jsem to spatne pochopil. Myslel jsem, ze myslis hybridy obecne. V dobe kdy jsem to psal uz tam byl prispevek od vecernicek2, ktery se zminil o Priusu, tak jsem navazal. Beru zpet. Na kufr v hybridni verzi Aurisu si musime pockat.
Souhlasim s tim, ze hybrid s dieselem je v soucasnosti asi jedina mozna cesta vpred.
Je ovsem zapotrebi se dobre podivat, zda bezna, dost olitana Octavie s motorem TDI PD nema nahodou mensi kombinovanou spotrebu, nez supermoderni hybrid s motorem PSA ... :*)
:-) To mne bavi. Uz se nemuzu dockat, jak za 10 let bude hybrid na kazdem rohu a v mistni diskuzi budu stale cist "je to slepa vetev vyvoje". Uz ted se tesim, jak se nasmeju.
auta jen na elektřinu zeměkouli nezachrání. z elektráren se bude pěkně hulit. a až vypadne elektřina budeme v ..... myslím že hybridy jsou lepší. žádný nabíjení ze zásuvky ale přitom nízká spotřeba. tudy vede cesta aurisy!! teda podle mě samozřejmě.
Co bude nakonec lepsi, je tezko rict. Dulezite je, co bude rozumnejsi a to ukaze az trh. Ale je dobre, ze brzy bude vic variant, bude z ceho vybirat. Za deset let pozname, jestli se hybridy uchyti ve vetsim meritku (a pokud ano, tak jake hybridy), nebo jestli se najde uplne nova cesta. Nebo se najde hodne ropy na mesici a povede se postavit dlouhe potrubi ;-)
ja predpokladam ze diky lepsim vlastnostem elektromotoru a chodu spalovaku na idealni podminky je prave ta koncepce EV-hybrid lepsi, precijen spalovaci motor ma k pohonu jednu podstatnou slabinu a tou je prave jeho kolisajici zatizeni kdy basti nejvice
a jak nekteri spekuluji jak to bude vypadat na dalnici, tak ja snad neznam zadnou dalnici kde je cista rovina a nemusi se brzdit ci zrychlovat a tedy vyuzivaj i rekuperace energie, zaroven pri dnesnich limitech neni potreba aby i v extra tezkem aute (treba 2 tuny) musel byt extra vykonny motor prave kvuli dalnici, D11 bezne jezdim tak ze motor vyuzivam sotva ze 30%, takze by me stacil pro me auto A6 Avant i motor o vykonu 50-60kW pro plynulou jizdu do 180km/h
Souhlas, ale nejsem si jisty jestli ztraty v prevodech energie benzin -> elektrika -> kola nebudou vyssi nez to, co se ztrati kdyz jsou kola naprimo propojena s benzinem (pri tech nevyhodach kolisajiciho zatizeni). Jak rikam, nevim. To se prave ukaze po par letech provozu vetsiho poctu aut v ruznych podminkach.
Jinak na dalnici se hybridni system uplatni opravdu minimalne, ten odpor vzduchu je v rychlostech nad cca 100 km/h tak velky, ze benzin jede prakticky porad, i z mirneho kopce.
no pokud by lidi umeli jezdit usporne s beznym hybridem tak by to bylo asi jedno, ale lidi to neumej, takze si myslim ze elektromotor bude k pohonu lepsi variantou
vpodstate kdyz to shrnu, tak s tezkou A6 avant jezdim na D11 jen s o 1-2 litry vetsi spotrebou nez znama s Priusem, a to tam mam pokud to situace dovoli rychlosti nad 150km/h, u EV-hibridu pocitam ze motor k dobijeni si proste veme tech svich X litru na hodinu a bude mu jedno jak moc ridic drti pravackou pedal s tim ze mu proste vic nedovoli ani elektromotor tak aby nemohla zasoba energie v bateriich klesnout pod nejakou hladinu :-)
A jaky motor v tom A6 mas? Jenom pro zajimavost. A za kolik jezdi znama po dalnici?
Ono to bohuzel bude tak, ze kdyz zacnou dochazet baterky, tak ten benzin bude muset prejit na vyssi otacky, aby melo auto z ceho jet. Fyzika se okecat neda :-(
Pokud by ten benzin mel jet jenom "volnobeh" bez ohledu na aktualni situaci auta, tak se bojim, ze by si s tim autem nikdo moc legrace neuzil na vic nez par (desitek) kilometru nez se vybijou baterky :-/
rekneme ze me dopujou 2 turba, takze tu nej V6 co do A6 sla dat >:D , ja jezdivam D11 okolo 9 litru, a diky tomu ze je zvlnena tak zazivam i mista kde me palubak ukazuje spotrebu nula, a dlouhodobej prumer mam 11, na LPG o jednotku vic, kolegine s Priusem jezdi dlouhodobej prumer 7 a na D11 jezdi za 8, Prius proste na dalnice neni, ten slabej benzinak se tam trapi, i jiny kolega s 400h ma na dalnicich lepsi spotrebu nez ona s Priusem :-) Prius je proste "velke" mestsk auto
O tom, jak se benzinak na dalnici trapi, vim dost :-) Ale neni to tak zle, jenom je to proste cista jedna petka, hybridni soustroji je na dalnici skoro k nicemu.
Ale ta tva znama bud dela neco spatne, nebo jezdi sakra rychle (a nebo ma na aute slona ;-) Ja D11 jezdim parkrat za mesic, na zimnich gumach pod sest litru, na letnich lehce nad pet. Rychlost mezi 120 a 130.
spis patri do te vetsiny ridicu co proste neumej jezdit :-) a ja se ani nedivim, me naucilo jezdit az A6 kdy jsem z 1.4ky s vahou ani ne tuny co bastila okolo 6 litru presedlal do kombika s vahou 1.6 tuny a mel najednou spotrebu okolo 15-17 litru, a penezenka to zacala pocitovat >:-[]
a] pise se "svych" a ne "svich"... Reakci na "svich" je jen "smich"...
b] pri tvem vzdelani bych byl opatrny zde sdelovat, jak drandis kazdy den po D11 v Audi A6 Avant. Spis bych to tipoval na rezaveho Favorita.
c] ale i kdyby se mela teoreticky porovnavat spotreba Audi A6 Avant s Priusem pri jizde po rovinate D11, jsem nepochybne zcela jiste presvedcen, ze Audina s motorem TDI si vezme v prumeru na 100km mene, nez Prius.
ado ja se ale svim vzdelanim nikde neohanim jako ty , ze pane studovany ;-) ja zadne vzdelani z vice jak 3 patrove skoly kde rozdavak maturity nemam a k zivotu me to staci, a asi te zklamu, ale zadne auto Ceske vyroby pro bezne jezdeni jsem nikdy nevlastnil, tedy Favorita proste mit nemuzu, ani rezaveho ani nerezaveho, to myslim chape i ditko na prvnim zakladnim stupni, tak snad to pochopis i ty pane studovany :-)