Tak či tak Toyota s přehledem vyhrává. Spoustu prvků, které už obsahuje základní výbava u konkurence ani nezahrnuli. Třeba adaptivní tempomat a LED světla u Peugeotu ani nejdou pro základní výbavu dokoupit. Musí se vybrat minimálně Allure a připlatit, nebo GT Line.
Dodam info pre zaujemcov o Corollu. Na rozdiel od vacsiny konkurencie maju nove Toyoty/Lexus kompletny balik asistentov uz v zaklade a automaticky brzdia aj pri chodcoch v noci (podla statistiky 70% umrti chodcov v Japonsku je v noci).
Balik asistentov Toyoty ma rovnake funkcie ako Lexus. Zatial je k dispozicii len crashtest Lexus ES, vsetky automaticke brzdenia zvladal z rychlosti 60km/h (auto/chodec den/noc, cyklista den). Konkurencia vacsinou nema chodca v noci a brzdi z nizsej rychlosti (premia 40-60km/h, mainstream 30-40km/h) [odkaz]
Nova Corolla bola testovana v ramci EuroNCAP Automated Driving Tests [odkaz] , resp. ziskala najvyssie skore v Japonsku ASV+++ JNCAP [odkaz]
Nemá ale Corola jako jediná ze srovnávaných poctivý podvozek? (Myšleno víceprvkem vzadu)
Tím pádem mi to přijde jako dosti dobrá nabídka ;-).
Jo a jde o novinku, takže cenu půjdou časem určitě dolů a to už by mohla být fakt pecka.
Je to trochu džungle... Comfort v HB kožený volant má, v kombíku nemá, lze ho koupit v paketu za 50... ale jinak jo, vypadá to jako slušná nabídka a i na fotkách to vypadá dobře.
To cenový srovnání je poněkud mimo a vlastně k ničemu. Octavie je hnusná pravěká popelnice pro pitomce, co se v ní taky jako pitomci taky chovaj. Peugeot se rozpadá už na výrobní lince a Ford? To je takovej zápaďackej Trabant. Interier je na blití. Ono teda z toho v Octavii taky, ale tam to trochu omlouvá pravěk. Toyota je jasná volba. To je realita.
Ano, odcházející Corolla byla nesporně premiantem, speciálně s ohledem na interiér si jen velmi těžko hledala důstojného soupeře:-)
Bohužel, kdo se nespokojí s 90kw, bude muset sáhnout poměrně hluboko do kapsy
velký krok pro lidstvo, tj. registrace a první příspěvěk po letech pasivní konzumace zdejších diskuzí a takový nepěkný výsledek, musím líp rozmyslet jestli Losna nebo Mažňák..pro upřesnění interiér odcházející generace za etalon opravdu nepovažuju, odpovídá ceně a určení, nic víc, nic míň :-)
Já měl za to, že LEDky jsou jen plošný zdroj světla, jehož svazek se distribuuje čočkou, ale s tou parabolou by to znamenalo, že tam bude něco jako LED žárovka...?
Přesně to samé si myslím též, že tam bude LED žárovka ( i když slovo žárovka je zavádějící ). Stejně to mají i nízké výbavy v nové RAV4.
Spíše mne překvapuje, že ani parabolické, ani projektorové LEDky v corolle nemají automatické nastavování výšky. Jen matrix LED to mají.
Už vidím, jak spousta řidičů s naloženým autem vesele svítí LEDkama do obličeje.
To jsem též slyšel. A nějak je to i s ostřikovači světel, že? Víte někdo, jaké jsou konkrétní parametry, kdy to být musí a kdy ne?
Vím, že některá LED mají autonivelaci, ale bez ostřikovačů, tady je naopak ostřikovač bez autonivelace u projektorových LED.
Hejt, ale zabavny (mimochodom s tym nesuhlasim). Ale sorry, zabudol som, ze kazdy ma inu uroven "sucharstva".
Takze pod vseobecnym " japonské = primitívne LED" si mam predstavovat moje niekolkorocne BiLed, s nivelizaciou, ostrekovacmi a hlavne natacacim servom ? Tolko k tej konkretnej kritike.
Když z toho příspěvku vymažu jediné slovo - japonské - tak nevidím vůbec žádný problém. Já jsem rád, že to napsal, páč to nevím, a klidně bych se asi nechal ošidit.
Samozřejmě nemám pocit, že japonské rovná se primitivní.
Jinak teda od tebe dobrý! "popelnice pro pitomce" - vtip co nechápe jen suchar.
"Japonsky primitivní" - to je naopak diagnóza, adept na ignoraci.
Je to tak, ze nad 2000lm musia mat autonivelizaciu.
Citat: "Predpis EHK R48 určuje nutnosť korekcie sklonu svetlometov s výkonom viac ako 2000 lumenov". To ale neznamena, ze slabsie svetla to mat nemozu.
By ma ale zaujimalo, ako je to upravene dalej, lebo onho sa to meni aj pocas jazdy, ale nie uplne v realnom case. A servo svetla su fakt vyborna vec. Jedna z mala noviniek, za co by sa vyplatilo aj priplatit.
Co sa tyka ostrekovacov, tiez je tam nejaka povinnost, ale nie je to myslim podla svietivosti, ale asi typu svetiel. Neviem to narychlo dohladat.
Ja som samozrejme reagoval na to "japonske", lebo robi z toho smejdy.
"popelnice pro pitomce" - vytrhnute z kontextu, niet viac co dodat. To ako keby si si vybral jedno slovne spojenie od Adu Rendlikovskeho, ci Holdena.
A nie adept na ignoraciu, ale adept na pravidelne zabavne citanie :-)
Dal som si tu namahu, lebo ma to zaujimalo, ohladne tych svetiel.
Je to celkom podrobny dokument: [odkaz]
Takze som sa mylil, aj autosklon aj ostrekovace su podla svietivosti.
Potkávací světlomety se zdrojem světla nebo LED modulem (moduly), vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) celkový skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm, jsou přípustné pouze ve spojení s montáží zařízení pro čištění světlometů podle předpisu č. 45 (16).
Z hlediska svislého sklonu se ustanovení bodu 6.2.6.2.2 nepoužijí pro potkávací světlomety se zdrojem světla nebo s LED modulem (moduly) vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm.
Ze maju matrix technologiu nemusi nutne znamenat, ze objektivne tolko svietia.
Nejaky dovod to asi ma. Mozno je v tom dokumente vynimka, lebo adaptivne sa tam spominaju. Uz sa mi to nechce studovat :-)
pre LED by mal byť ostrek povinný bez ohľadu na výkon, alebo by mali vyriešiť nejakú formu kúrenia (využívať teplo z chladičov napr.). Pri hustom snežení sa mi stalo, že na svetlách bola súvislá vrstva snehu a nebol priestor na zastavenie.
Scala má v Ambition "LED hlavní světlomety s denním svícením" a ve Style "Bi-LED hlavní světlomety s funkcí adaptivního svícení". Fabia má jen ty BiLED (pro Style a MC), takže předpokládám, že to bude totožné se Style u Scaly a Ambition bude mít ještě nějaký jednodušší systém, třeba "LED žárovku".
Parabolické LED světla je jen blbý název, jedná se o normálni LED světlomety s reflektorama pro potkávačku a dálku, nic víc v tom není. Obecně jsou používané dva způsoby, jak dostat svazek světla na silnici - reflektor jako levnější řešení a nebo modul s čočkou jako dražší. Reflektorové řešení je náhrada halogenových světel, modulové řešení pak jako vrchol techniky nabízí použití dalších technologií. Rozhodně ale není nikde LED žárovka.
Má, to nepochybně. Ale bral jsem to v kontextu výše psaného vyjádření, že ty základní LED jsou primitivní, protože jsou japonské. Škoda nemá o nic lepší, ne?
Hele nezačínej, nebo přijde praděda a zahrne nás tu odkazy, kterak se Krušnohorci spikli s Kladeňáky a spolkem obcí z okolí Veselí nad Lužnicí a pod taktovkou pragocentristů prohnaně vše řídících částečně z Čelákovic a částečně z Úval nedopřejí moravským občanům přiměřené finance na kulturní a společenský rozvoj. :-)
Píšeš samozřejmě nesmysly, i xenon pod hranicí pro autonivelaci svítí lépe než jakákoli žárovka. Pro LED to platí dvojnásob, protože ta hranice se zřejmě počítá na jeden zdroj/LEDku (kterých je zpravidla několik). Proto většina LED světlometů autonivelaci/ostřikovače v základu nemá a týká se to tuším i M-B S.
Jinak parabolické LED používá Volkswagen nebo Clio a nevím o tom, že by tam rvali "LED žárovky."
Neklamou, naživo to auto vypadá fakt dobře, i z interiéru jsem měl dobrý pocit, jen chce zvyk ta středová konzola, kdy před řadící pákou je jen malá polička na bezdrátové nabíjení mobilu a ta klasická konzola s uzavíratelnou "bordelschránkou" tam vlastně není, docela mi tam nějaký větší odkládací prostor chyběl. K materiálům a zpracování nemám výhrad, ale ve srovnání s Focusem se mi zdály poměrné lehké dveře, které se zavírají s takovým plechovým zvukem, Focus mi v tomhle ohledu příjde pocitově festovnější. Prostorově v kabině OK, ale kdo si koupí hatch v hybridu, nesmí počítat s velkým kufrem.
Nicméně ten mrňavý přepínač čehosi před řadičkou, to je teda ergonomie [odkaz] :-|
Ale to je drobnost.
Fórový dvěře mají i Mazdy. Asi šetření váhou.
Zajímavý je, že u většiny výrobců větší auta vypadají líp (typicky Mondeo-Focus), tady tedy podle mě vůbec, vlajková loď Camry je proti "levné" Corolle ošklivka.
Buď anebo prostor pro Lexus, když jsem nastupoval do modelu UX tak tam už tenpocit masivnosti a bytelnosti byl, až jen nekecám, hodím do svojí galerie na MACZ pár vlastních fotek.
Drobnosti se určitě najdou, nikde nevidím schránku na brýle například... a ta látka na sedačkách na těch renderech taky nevypadá moc pěkně. Ale to asi teď nemá smysl řešit. Obecně to vypadá, že Toyota postavila Corollu hodně pro evropské oko (vč. volby karosářských verzí), což jí dává docela náskok proti ostatním japonským značkám, které na kompaktní kombík hází bobek (nejsem si teda jistej co je vlastně Levorg).
On Auris taky nebyl designově zase tak marný auto, u Corolly vidím návaznost na design Aurisu. Jen u kombíku trošku překombinovali zadní nárazník, ale nebylo to zase tak zlý (jako Civic Tourer). Osobně mi to dávalo lepší smysl, než Prius (ok, ten se mi fakt nelíbí).
Nejsem si úplně jistej, jestli schránka na brýle není ve stropě, ale ruku do ohně za to fakt nedám, jako celek se mi to auto líbí, oproti Aurisu z mě velká změna k lepšímu, ještě uvidíme jak to bude jezdit.
P.S. tady je ten kufr hybridního hatche ;-) [odkaz]
v nové RAV4 jsem už jel a je tam normálně schránka na brýle. Nevím, jestli ve všech verzích, ale tu co jsem měl (executive), tak tam byla. V RAVce byla schránka blíže k přednímu sklu než osvětlení interiéru. Schválně jsem na to kouknul, protože podle fotek taktéž usuzuji, že corolla ji nemá.
I u Corolly to můžou být různý verze, navíc tohle ještě nejsou fotky... uvidíme. A nakonec je to relativně drobnost, se holt dají brýle do dveří třeba.
Tak pravděpodobně na elektriku budeš přepínat často, a před řadičku se sahá blbě. Být tam Renaultovské aktivování tempomatu (které udělám jednou a hotovo), tak by to asi nevadilo.
Na elektriku přepínáš velmi výjímečně = nejlepší je nechat na AUTO = v podzemních parkovištích nebo popojíždění v koloně se přepne samo. Manuálně přepínám jen při dojezdu a pro parkování do garáže
Nejsilnejsi hybrid nebude brzda, dokud si za jeho volant nesedne typicky ridic toyotich hybridu. To to pak muze mit klidne 300k, furt to pojede par metru za kamionem >:-[]
Tebe bych tipoval na jednoho z těch = co mě dennodenně při rozjezdech na každym semaforu brzdí = ať jedu s se silnějšim nebo i slabšim služebnim hybridem ;-)
Všiml jsem si, že HB má u 2.0HSD spotřebu 3,9, ale TS, i když větší a těžší, tak 3,7. V oficiálních materiálech je přesněji HB 3,9, TS 3,7-3,9. ;-\
To samé u 1,2 CVT:
HB 5,1-5,9
TS 5,1-5,3.
Je to asi kvoli lepsej aerodynamike. Corolla ma maximalku limitovanu, ale u inych aut mozes pozorovat pri identickej prevodovke a motore vyssiu maximalku pri combi.
ked pozeram na tie cenniky a porovnanie s konkurenciou tak nie je o com...... skoda len ze nie je aspon hatch v ponuke s 2.0 hybrid aj v active vybave ( ale chapem ok ) .. to mohla byt bomba v cenovke pod 600 litrov.... nevadi.... celkovo ale vyborne ceny.... pritom dat za golfik s muzealnym 1,6tkovym dizlom na 15-kach este o par desiatok tisic viac ako za hybridnu corollu na 16-tkach je fakt dnes uz vec asi len srdca ... lebo zdraveho rozumu uz iste nie ...
Jo, jo. Jak píšeš. Pes by od VW kůrku nevzal. No, naštěstí pro ně se vždycky nějakej votroubek bez zdravého rozumu najde, co ty jejich krámy koupí. Jejda....co to máš na tom avataru ? :-) To asi nebylo za ceníkovou cenu, viď...
:yes: >:-[]
V piatok som bol na predstavení novej RAV-ky a ten interiér no ja neviem. Tá nuda od VW je ďaleko príjemnejšia a to vôbec nie som vwfan.
Tooper : ja som len zvedavý z ktorého koncernu bude tvoje ďalšie hybridné auto. :-! niektorý ale asi tušia.
Hezky vybavené ASX není úplně zlé, ale je to jako když se koukáš na padesátiletou obstojně zachovalou dámu, která musí trávit každé ráno 2 hodiny v maskérně, aby vypadala mladší. Nad ránem v baru to nepoznáš, ale domu bys to nechtěl >:-[]
Neviem si predstavit dovod preco by som si kupil jedneho z konkurentov, pre niekoho nim moze byt dizajn (mne sa Corolla paci najviac), ale vzhladom na urcenie tychto rodinnych pracantov by musel byt clovek donho veeelmi zamilovany aby ho uprednostnil pred bezkonkurencne vysokou spolahlivostou a nizkymi servisnymi nakladmi.
Skoda ze Toyota nevyraba hybridny Crossover s trochu priaznivejsou cenou a praktickejsi ako CH-R, tam jej uteka trh ktory moze byt onedlho pokryty napr XCeedom ci ako sa to bude nakoniec volat..
Aj napriek nepochopitelnemu velkemu trapeniu s dizajnom Priusu 4 si myslim, ze rok 2019 bude rok Toyoty, ci v sukromnych autach alebo vo fleetoch..
Jako že už se příští rok nic jiného v té třídě neprodá :-) ?
Corolla dobrý, jako racionální volba výborný... důvody pro konkurenci se vždycky najdou, když chceš víc dynamiky, víc řidičských zážitků nebo třeba víc prostoru...
Ale jo, stovka za 8 je slušná hodnota, vmax 180 už méně, ale omezující to není.
Osobně moc nevěřím, že by Toyota postavila auto, které by nabízelo jinou radost za volantem než počítání lístečků... ale tak třeba jo, počkáme a uvidíme.
Emel se ještě nesvezl a už je nevěřící...no, třeba mně je to bližší než se ještě nesvézt a už dopředu vědět, že něco nabídne "jedinečný mix jízdních vlastností" jako v jedné nedávné diskuzi. Ale OK, Corolla určitě vypadá zajímavě a je to adept na vyzkoušení.
Pokial viem, 2019 nie je pristi ale aktualnii
180k je vysoky nadpriemer, dynamika podvozka bude pravdepodobnejsie lepsia ako o octavky ktora ma mensi razvor, takze neviem o akom priestore hovoris
Skor to bude iba o tom dizajne, pripadne nezvyku na bezstupnovu prevodovku.
Toyot sa opat preda viac ako ktorejkolvek znacky, ale ten velky refresh + hon na karcinogenne diesle podla mna prinesie markantny narast, bez trapenia sa s emisiami aut, ci koncernovymi kvotami, odkupmi a prerabkami podvodov alebo bezhlaveho nalievania penazi do EV slubov v style VW ktore chce asi skopirovat GM straty na EV hype bez vlastnych bateriek. Maju to dobre rozohrate, skoda toho Priusu, ale popri Corolle Sedan/ST Hybrid uz zacina byt zbytocny.
Avsak pri ich EU zamerani je absencia Android Auto alebo Mirrorlinku velky nepochopitelny fail :no:
to je naprosto nesmyslné řešení s mizernou životností a velkými ztrátami. Svého času ho měl kamarád v Hondě HRV, prostě příšerné. Ta spotřeba u těchto hybridů je reálně podstatně vyšší, navíc nevím jak Corolla, ale některé tyto hybridní Toytoty myslím mají jen mizerné zastaralé NiMH baterie s paměťovým efektem a nízkou životností i kapacitou. Nebo to byla RAV4? Hybrid za každou cenu...
Haha znalec sa pozná :yes: . Teda ak trolíš tak pardón - dobrá práca. Ale ak si to náhodou myslel vážne, tak niekoľko detailov ti ušlo. V hybridné nie je CVT (to sa tu naučil snáď aj Ada). Je tam planetova prevodovka bez tretích častí. Dva elektromotory a spaľovací motor cez ten planetovy prevod poháňajú kolesá/nabíjajú baterky. Prevodovka sa prakticky nemôže pokaziť. Druhá vec - áno pokiaľ viem aj Corolla používa NiMH batérie. Vďaka managementu, kedy sa ich kapacita nedostáva pod 50% (ale tu som si nie istý MartinHSD na to má v recenzii) s nimi nie je problém a je na nej záruka 10 rokov. Kapacita plne dostačujúce aj na priemerné horské prechody a žiadna energia nevychádza na zmar.
Ešte máš nejaké prekvapivé vedomosti o hybridoch? Po tvojom komentari by ma neprekvapilo tvrdenie, že žerú najviac v meste....
Na začiatok doporučujem naučiť sa čítať a potom si všimneš, že v článku je e-CVT. Ktorá sa navonok správa ako CVT, ale funguje úplne inak a je prakticky nezničiteľná.
No a keď už budeš vedeť čítať tak skús ešte LSD NiMH, ktoré nemú pamäťoví efekt. Ich samovybíjanie je nižšie ako pri Li-ion, počet nabíjacích cyklov rovnaký, nedegradujú vekom a poveternostnými podmienkami a pri ich mechanickom poškodení nehrozí požiar. To sú vlastnosti, ktoré hravo vyvážia o 50% nižšiu objemovú hustotu. Pri hybride aj tak nepotrebuješ vysokú kapacitu.
Ty se v tom vubec nevyznas >:D prej nizsi zivotnost, prave ze CVT maji vetsi zivotnost. Navic tohle je e-cvt. Dale pak baterie ktere zminujes, mame nejeden hybrid toyota/lexus a baterie sme nemenili a kapacitne jsou na tom o 1.5% hure nez pred 12 lety, co sme auto koupili nove, tak nevim, kde to beres, ale spis neco beres :-)
Jojo... existujú Priusy prvej generácie (v USA, tu sa to nepredávalo), ktoré jazdia dodnes s pôvodnou baterkou (cca. 20 rokov). To nie je ako baterka v notebooku alebo v mobile.