Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma

Sporťák s pohonem zadních kol od Toyoty se na domácím japonském trhu začne prodávat 6. dubna 2012.
Zpět na článek
5. 2. 2012 14:37
5. 2. 2012 14:44
5. 2. 2012 15:38
5. 2. 2012 16:36
5. 2. 2012 17:09
5. 2. 2012 18:39
5. 2. 2012 23:56
6. 2. 2012 07:11
6. 2. 2012 07:38
6. 2. 2012 08:24
6. 2. 2012 08:43
6. 2. 2012 10:18
6. 2. 2012 12:16
6. 2. 2012 09:07
6. 2. 2012 10:25
6. 2. 2012 11:17
6. 2. 2012 11:30
6. 2. 2012 12:23
6. 2. 2012 12:35
6. 2. 2012 12:40
6. 2. 2012 14:11
6. 2. 2012 14:43
6. 2. 2012 21:04
6. 2. 2012 12:32
6. 2. 2012 12:38
6. 2. 2012 12:58
5. 2. 2012 10:23
Cena Evropa vs. Japonsko
Evropská verze bude mít vzadu víceprvek nebo více prvků? Vtipný překlep >:-[]

Pokud je důvodem o 10 000 Euro vyšší ceny multilink, pak má Toyota suveréně nejdražší multilink na světě. ;-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - CHerokee
5. 2. 2012 10:38
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
A výbavu cenou přesahující Mercedes. Ale dalo se to čekat. Zajímavé bude srovnání se Subaru, ale předpokládám, že se dohodnou a bude to za stejné peníze.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Kolega psal o výbavě, která bude obsahovat více prvků, o nápravách v článku není řeč ;-)
5. 2. 2012 11:54
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Ale původně tam místo slůvka "výbavou" bylo "nápravou", že? Já jenom abych věděl, jestli má pro mě smysl číst ACZ po ránu, nebo jsem okolo půl jedenácté stále ještě nepoužitelný ;-)

Jinak bych raději GT 86 uvítal klidně s osekanou výbavou, ale za cenu blížící se té japonské. Tohle auto přeci o výbavě není.
Na druhou stranu se mi spíše slova zástupce evropské Toyoty zdají býti lehkou marketingovou fabulací (rozuměj - ten pán kecá), neboť ty evropské ceny vyšší o cca 50% jsou běžné. Bohužel. :-(
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Opravdu tam od začátku máme, že v Japonsku bude GT 86 s "jednoduchou základní výbavou". Ale chápu, že kontrast jednoduchý-více prvků může po ránu mozek automobilového nadšence vnímat jako popis zadní nápravy :-)
5. 2. 2012 12:13
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
A sakra. Jdu si zaběhat pár koleček kolem domu.

Jste krutý, pane Vaverko, mohl jste v rámci péče o věrné(ho) čtenáře zalhat. Dost by to prospělo mému sebevědomí. ;-)
5. 2. 2012 12:44
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Musime si konecne zvyknut, ze Europa dotuje ceny pre zakaznikov v USA. Staci si porovnat cenniky aut v EU a v USA. Samozrejme, ze to iste sa tyka elektroniky, oblecenia, ...
5. 2. 2012 13:43
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
To ale není tím, že jim něco dotujeme >:D
5. 2. 2012 17:11
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
No nejaka necistota s tymi cenami predsa musi byt. Je pravda, ze ceny aut v poslednej dobe v EU vyrazne poklesli. Potom vsak uz len ostava, ze okrem Grecka, Talianska, ... nas sustavne ozobracuju aj automobilky.
5. 2. 2012 16:10
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Jo, taky už jsem si párkrát nad těmi rozdíly zanadával. Na druhou stranu, asi tam bude nějaký háček, protože soudě dle průmerných amerických platů a cen automobilů a paliv by většina američanů měla jezdit v 911 a ti opravdu chudí v Passatech >:D Ale realita je o něčem jiném.. Co se týče elektroniky, tak tam souhlasím. Co se týče hadrů, tak to je čistě blbost českého národa, který skočil na špek místních obchodníků. Je opravdu zábavné sledovat, jak dobře se tu za několikanásobek ceny prodávají "značkové" hadry, které by si v USA na sebe nikdo nevzal.. Ale každý svého štěstí strůjce ;-)
5. 2. 2012 19:52
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
To s tim oblecenim je blbost - existuji geograficka a take socialni specifika. tj. znacka v USA brana jako stred nebo nizsi muze byt treba na vychode brana jako luxus. Jak jednoduche - to same plati i naopak..
5. 2. 2012 20:15
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
No právě. A když jeden výrobek může být v jedné zemi považován za luxus a v druhé za zmetek, tak potom to asi těžko bude souviset s kvalitou zboží. Takže se dostáváme k tomu, že si připlácíme jen za ten hloupej pocit. A vzhledem k tomu, že známej se tím žíví (dováží hadry z USA a tady to lidi kupujou za pětinásobek v domnění, že kupujou americký značkový zboží tzn. si dokazujou, že jsou na tom stejně dobře jako ti všemi obdivovaní Američani), tak je mi z toho přístupu Čechů trochu zle. Když člověk kupuje třeba luxusní auto, tak tam většinou nějaká ta přidaná hodnota je. Ale v tomhle případě ze sebe děláme jen blbce (stejně jako v mnoha dalších oblastech např. telekomunikace, pohonné hmoty, elektřina atd.). Je s podivem, kam až nás ta touha být světoví za každou cenu dohnala.. Ale jak jsem už psal, každý svého štěstí strůjce.
5. 2. 2012 21:04
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
No, ono je to s těma cenama ještě trochu jinak. Co se týká oblečení, tak máš pravdu - tričko Tommy Hilfiger jsme si koupil v Německu v přepočtu za necelých devět set, u nás tojí na internetu 2300,- (prý super cena) a kamenném obchodě doknce 2.700,-), to samé platí třeba o Lacostech. Na druhou stranu tohle tričko (ale musí to být originál..) je sktečně kvalitnější, což poznáš tak při třetím vyprání. že jsou Češi a jejich východoevropští sousedé v ještě vetší míře joudové, jak píšeš je pravda, do jisté míty je to i po dvaceti letech syndrom "západního" zboží a komplexu "Tuzex"....

S tím ostatním je to trochu jinak - cena jednoho a téhož výrobku může záviset na výši marže a právě, jak píšeš, jetsli je nějaké standartní zboží u nás bráno jako luxus, o to míň se ho prodá a jeho distribuce je dražší. Většinou prodejce zkouší, co dané teritorium snese a zákazník je schopen akceptovat. Komické bylo, že třeba běžné zboží anglické firmy marks and Spencer s velkou pompou tak před třemi čtyřmi roky zlevnilo o 30%. Proč? Jednak klesaly prodeje a jednak na oné etiketě a baleních byla cena v librách, eurech, zlotých, estonských korunaách, Latech a Litech no a když si člověk přepočítal kurz mezi librou a českou korunou, zboží bylo o polovinu dražší než v Anglii. Tak museli zlevnit.Otázka cen energie, telekomunikací a třeba i přímo onoho benzínu je problém daňového zatážení a rozložení a také regulačních úřadů a ty pracují v Česku tak, že jejich zrušení bychom vůbec nezaznamenali. U benzínu a nafty jsme se konečně tento týden dozvěděli, jaká je skladba ceny a že naši pumpaři a distributoři mají nejvyšší marže v celé střední Evropě a cena nafty i benzínu očištěná od daňového zatížení je větší než v Německu. Od státu zejména v současné době pomoc nečekejme, čím vyšší cena čehokoliv, tím vyšší DPH. A dokud například pokles spotřeby pohonných hmot distributoři vyrovnají zvyšováním cen, stát nehne ani brvou.

Jinak ale co se týká cen v Americe a Japonsku, výše uvedený názor, že Evropa je dotuje, je totální nesmysl,. Když si Japonec kupuje byt (o domě ani nemluvě), těžko si dovede předtavit, že za stejný dům by dal v Evropě jednu třetinu až desetinu toho, co zaplatí v Japonsku. A Američan? průměrná mzda v USA je 35 tisíc dolarů ročně a zdanění je 33% natvrdo. Důchod je jednotný pro všechny a to buď 750 nebo 850 dolarů podle toho, jdeš-li v 65 nebo 70 letech. Budeš-li dělat dál, důchod ti zdaní tuším 60 %....Barák v USA tě sice za jistých okolností vyjde levněji, než u nás (letní tezidence na Floridě je ve skutečnosti daleko menší luxus, než je tady prezentováno), ale třeba zdravotní péči si musíš platit sám (pojistka je komerční a je podstatně vyšší než povinné pojištění u nás) a nemoc s pojená třeba s chrurgickým zákrokem může být rána jako hrom. Pokud si nevyděláš na důchod, z těch výše zmíněných 750 či 850 dolarů vejdeš jenom velmi těžko. Litr benzínu sice stojí tak dvacku, ale třeba pojistka na auto je dražší než v Evropě. Chci říct, že levné spotřební zboží (což je dáno i obecně nižším zdaněním - VAT ve výši 20 a vícě procent je pro Američany zcela nepředstavitelný...) včetně aut, benzínu, triček, bot, elektroniky a běžného jídla je vykoupen zase pro změnu daleko menšími "nároky" v oblasti zdravotnictví, sociálních služeb a třeba i školství. Pomalu každé dítě dostane v 18 letech auto, ale kvalitní nebo dokonce prestižní vysoká škola může být problém i pro nižší část střední třídy.

Takže proto ne všichni bohatí Američané jezdí Porschem a ti chudí Passatem. Mimochodem - ten Passat v USA je dneska trochu něco jiného, než ten Passat v Evropě.....a nejen vzhledem.
5. 2. 2012 21:29
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Jasně, každý se snaží vydělat co nejvíc, takže to s tou cenou chápu. I to,že na zdejší situaci se hodně podílí (ne)schopnost státu. Na druhou stranu.. není obojí tak trochu vina lidí, tzn. výsledek zdejší mentality? Kdo jiný by měl určovat ceny a politiku (haha já vím) než lidé? V jiných zemích lidé předražené zboží domítají kupovat a tím drží cenu na rozumné hladině. U nás však vládne tebou správně nazvaný Tuzexový komplex a proto se tu ceny drží vysoko. Protože si rádi dokazujem, že na to máme.

S USA taky souhlasím, každý stát má něco. Přiznám se, že zrovna řeším otázku kde budu žít a jsou ve hře v podstatě USA, Švýcarsko, Německo a ČR. Do roka bych chtěl mít jasno, ale aktuálně mě láká právě ta Amerika. Zdravotnictví a vzdálenost jsou v podstatě jediné dvě věci, co mě odrazují.. shodou okolností na domky na Floridě jsem koukal a můžu říct, že s platem, co bych v USA v rámci změny působiště ve firmě měl, by to bylo zadarmo.. a i na tu 911 by časem bylo >:D
A 33 % zdanění mě nerozhází. Nedávno jsem si počítal, kolik % z rozházené výplaty tady jde státu, a je to skoro 70 %..
6. 2. 2012 08:54
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
Japonsko je ostrov. Tudíž prostor na domy je omezený, tak tomu odpovídají i ceny. Prodává se za draho, protože prostě žádná jiná volba neni. Pruměrný plat v USA je $42000,- Mezní zdanění i se spotřební daní (VAT) je v USA 40.5% např v ČR 65.5% Německo 47.5% . Polovina lidí v USA neplatí žádné daně. No a zdravotko je dobrovolné což je výhoda. Pokud přesáhne 7% z příjmu je daňově uznatelný výdaj. Na rozdíl od nás pokud jde o život ošetří člověka za veřejné prostředky. To u nás to naúčtují ještě s nezaplaceným zdravotkem a penále a můžete směřovat mezi bezdomovce. Polovina rozpočtu USA jde na sociální a zdravotní výdaje.
5. 2. 2012 21:08
Re: Cena Evropa vs. Japonsko
V prvom rade tu nikto nikoho nedotuje. To ze v EU su 20 a viac percentne dane, to je problem EU. V USA je DPH okolo 8,5 %, takze si to staci spocitat. K tomu si pridaj dovozne clo a vselijake nezmyselne poplatky a mas ten 30%ny rozdiel ako na dlani.
5. 2. 2012 11:18
Srovnání s Šírem...
Docela se těším na Srovnání téhle Toyoty GT86 s VW Scirocco :yes: GT86 vypadá naprosto skvěle. Toyota konečně zabrala a pochopila, že vyrábět jen nudný plechovky (konzervativní vozy) pro střední a vyšší věk neni zrovna to pravé ořechové >:D Potřebují trošku omladit své zákazníky...

Řekl bych, že šíru vyrostla zdatná konkurence (konečně). Spousta lidí ho srovnávala s Velosterem, ale pořádný soupeř dorazí až teď (včetně Subárka) ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
116
5. 2. 2012 11:54
Re: Srovnání s Šírem...
Toyobaru a Scirocco jsou koncepcne zcela odlisne vozy, ktere nema smysl srovnavat.
FWD x RWD, atmosfera x preplnovane auto, kupe x hatchback...navic jak jsem psal vcera, GT86 si muzes objednat i ve verzi holobyt, tedy na plechacich, s nelakovanymi narazniky, bez ABS a veskere elektroniky, bez klimy, radia atd. Takze muze poslouzit jako vychodisko pro stavbu specialu, at uz na vrchy nebo na drifty. Scirocco cili na uplne jinou sortu lidi, je spis pro lidi, kteri jezdi hlavne po meste a okresky obcas, Toyobaru je presnym protikladem - mesto bida, na okreskach super.

Rozdil mezi auty se pozna v prvni zatacce...
[odkaz]
5. 2. 2012 12:00
Re: Srovnání s Šírem...
:yes:

Přesně - koncepčně, filozofií pojetí jsou ta auta absolutní protiklady.
Scirocco je v podstatě překapotovaný Golf, sportovní stylovka pro městského hejska. Pro parádu a ano, i pro rychlou jízdu a potěšení z ní, ale stejně tak si jím vaše přítelkyně dojede na nákup.
GT 86 je nekompromisní sportovní náčiní.
Rocco můžeš mít jako své "hlavní" auto, GT 86 je auto "víkendové".
5. 2. 2012 12:24
Re: Srovnání s Šírem...
jj jasně, vím to, ale spousta lidí se takhle bude rozhodovat, který vůz či koncepci si koupí... Peníze to stojí podobné, ale koupit si mohou jen jedno, osobně bych šel raději do Toyobaru ;-) Já bych je v klidu srovnal, proč ne?
Obě jsou to auta pro radost, na víkend... :yes:
5. 2. 2012 12:31
Re: Srovnání s Šírem...
Me slo spis o ten rozdil v jizde, ted to pozenu trochu do extremu...kdyz najezd do zatacky prepisknu v Siru, zablika mi kontrolka, pustim plyn, pootocim vic volantem a priste si dam pozor.
Kdyz se mi to stane v Toyobaru, zadna kontrolka nezablika, je to jen na me, jestli ten zadek bokem dokazu ovladnout nebo jestli skoncim ve skarpe.

Nejsem si jisty, zda se prodava jina dostupna zadokolka bez elektroniky, airbagu a podobnych vymozenosti. Uz v tom je velky prinos GT86. :-)
5. 2. 2012 13:03
Re: Srovnání s Šírem...
Ano, v tom máš pravdu. Cenově jsou na tom stejně, proto je vhodné obě koncepce porovnat.

V mém případě by vyhrálo to Šíro, právě proto že se domnívám, že Rocco může sloužit i jako hlavní auto (pokud nemáš děti, samozřejmně) - já jsem ten městský hejsek a nebojím se to přiznat ;-) .
5. 2. 2012 14:02
Re: Srovnání s Šírem...
Presne, taky bych sel do Sira, uz proto, ze zadokolka ve snehu je pitoma.
Ale dokud studuju, smolik...
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 14:17
Re: Srovnání s Šírem...
No TO je mi tedy "důvod" - pro (NE)koupi SPORTovního kupátka! ;-)
5. 2. 2012 14:22
Re: Srovnání s Šírem...
Tak vzhledem k tomu, ze zimnimi sporty ziju, potrebuju neco, co proleze snehem...takze zadokolka bez elektroniky z vyberu automaticky odpada. :-)
A penize na dve auta nejsou...ani na jedno novy... >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 14:35
Re: Srovnání s Šírem...
No "budiž" ;-)
PS: Ale bez těch "souvislostí" to působilo.. :-)
PPS: A i tak (byť jste "jen" chlap), stejně.. ;-)

[odkaz]
5. 2. 2012 23:10
Re: Srovnání s Šírem...
Atmosféry na sněhu tak hrozné nejsou. Přeplňované motory jsou horší.
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 23:50
Re: Srovnání s Šírem...
Pro chlapy možná ano.. :-)

[odkaz]
6. 2. 2012 00:38
Re: Srovnání s Šírem...
To má hodně společného s jízdou po silnici (navíc bez elektroniky). Jedna věc je klouzat se pro zábavu, druhá věc je fakt, že přeplňované motory (tedy hlavně ty turbodmychadlem, jelikož ty přeplňované kompresorem mívají charakteristiku blíž atmosféře) se snáz utrhávají. Jezdit v běžném provozu smykem není vtipné.
Avatar - white label
6. 2. 2012 00:08
Re: Srovnání s Šírem...
Když jsem v roce 95 přešel z Favoritu na Golf III TDI (GT Special), tak jsem to tady v Beskydech poznal velmi reálně... 8-s >:-[]
To co Favorit s 1,3kou snadnol vyjel v zimě i na nových letních pneu, jsem musel projíždět s TDIčkem i se zimními pneu s mnohem! větším citem na plynu...
6. 2. 2012 00:34
Re: Srovnání s Šírem...
To je to tahání odspodu a větší točivý moment. Bez elektroniky nic moc. V zimě bylo zajímavé projet si 125i a 123d. :-) V dieselu jsi mohl někdy louskat ořechy mezi půlkama. >:-[]
Avatar - white label
6. 2. 2012 01:03
Re: Srovnání s Šírem...
Jj, to já louskal i v tom Golfu, když mě přepadl první sníh ještě na 15" BBS a letních Dunlopech 195/50/15".
Okamžitě jsem pak utíkal pro 14" Borbety a zimní Contíky 185/60/14", ale i ty byly pořád o 20mm širší, než moje "celoroční" pneu na bývalém Favoritu.
Avatar - Ronault.
6. 2. 2012 03:51
Re: Srovnání s Šírem...
Já to říkám furt, že Favorit byl vždycky nejlepší...

Každopádně jednou je Toyota moc slabá pro výjezd a podruhé Golf moc silný >:-[] ;-)
6. 2. 2012 01:51
Re: Srovnání s Šírem...
Což teprve takové elektromobily:)
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 12:31
Re: Srovnání s Šírem...
Auta jsou vskutku postavena konstruována pojata ZCELA jinak (a porovnání jejich "domácích" cen je proto docela KRUTÉ), ale mnoho lidí je určitě srovnávat BUDE..
:-|
PS: No já (když porovnán právě tu konstrukci, tak MÁM "vybráno"/mám JASNÉHO favorita... :yes: ;-)
PPS: I když Scirocco (a nejen na poměry vw) není špatné! :-)
5. 2. 2012 12:55
Re: Srovnání s Šírem...
jo tak nějak jsem to myslel, lidi to prostě porovnávat budou, ač se bavíme o rozdílných kontrukcích. Obě auta jsou super, jde jen o to jaký si vybrat ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
8675309 - Tvá citace :,,Scirocco cili na uplne jinou sortu lidi, je spis pro lidi, kteri jezdi hlavne po meste a okresky obcas,,

To jsi napsal hodně velkej nesmysl :-O

Ty jsi už Toyotu řídil,že tak přesně popisuješ řidičské zážitky? :-O
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 13:17
Re: Srovnání s Šírem...
To je přece "dáno" konstrukcí (to by u TOYOTA vůz museli "totálně po.." aby to NEplatilo.. - že je Toyota/Subaru "sporťáček s pohonem zadních kol" konstrukcí pojetím "o DOST dál" = řidičsky... ;-)
5. 2. 2012 14:00
Re: Srovnání s Šírem...
Jenze tys' trochu netypicky majitel, mas i dalsi vuz, vid? Scirocco je v CR pomerne nedostupny vuz, treba ve DE je to model pro studenty a mlade lidi, kterym slouzi jako prvni a jedine auto. Pokud aspon z okruhu znamych a pratel mohu soudit, GTI, MRS, Focuse ST apod maji jako jedine auto a to slouzi jak pro dojizdeni do skoly a prace, tak pro vyblbnuti se cestou na Karlstejn. Hodne stesti s GT86...pochopitelne jsem ji neridil, ale v E36 328i, coz je koncepcne i vykonnostne stejne auto, jsem najezdil dost...
Siro je auto i pro laiky, kteri si ho koupi jen proto, ze je to krasny vuz...u Toyobaru se to nestane.

O to mi slo, neni treba chytat za slovo. Tak znovu, dle MEHO nazoru VETSINA Scirocc se VETSINU casu pohybuje po meste, coz se u VETSINY GT86 dit nebude.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
857 5309 - nemyslím si,že jsem netypický majitel a pokud myslíš jiné auto,tak ano,máme ještě Logany MCV a zetko.S eRkem jezdím i na dost dlouhé služebky a žádná hrůza to není.
Scirocco není zdaleka nedostupný vůz,stojí jako trochu líp vybavená oktávka,jenže u nás je národním sportem praktičnost + kufr i když obojí využije spousta lidí párkrát do roka...
Nevidím důvod,proč by se nemělo GT 86 pohybovat po městě stejně jako šíro :-O
Je to přece individuální,GT 86 rozhodně nebude tak tvrdé kladivo jako např.Nissan 350 Z,které se dá používat denně,stačí když člověk snese trochu nepohodlí...trochu více :-) Zase jsem u toho,že záleží na jedinci.....
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 2. 2012 11:00
Re: Srovnání s Šírem...
Tady budu trochu nesouhlasit. GT86 bude jistě tvrdší kladivo, než Zetko. Zetko mi přijde jako GT, sice s poněkud tvrdším podvozkem a silně obhroublým charakterem, ale žádný sporťák to není. Sice mohu zatím jen odhadovat, ale dám malíček levé ruky za to, že při drcení nadoraz bude GT86 daleko více funkční než Zetko.
Avatar - white label
6. 2. 2012 11:40
Re: Srovnání s Šírem...
GT-86 by měla být nejen o něco "funkčnější", než Zetko, ale hlavně "zábavnější", jinak by její současný příchod poněkud ztrácel smysl..
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
wawris - zetko ti přijde jako GT a není to sporťák? :*) Tos je asi takovej nesmysl,jako kdybych napsal,že Fabia RS je ultimativní záležitost na úrovni Noblu ;-)
Pokud bude mít GT86 většinu charakteru zetka,tak si ho koupí jen málokdo,na to je většina lidí moc zhýčkaná a jen kupuje jen ,,plkama,, :-(
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 15:55
Re: Srovnání s Šírem...
Důležité je jestli se bavíte o 350Z nebo o 370Z, která je asi trochu kultivovanější/měkčí. Ale ne o moc.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
thom - to je sice pravda,ale ani o té ,,měkké,, 370 Z bych nenapsal hloupost typu ,,GT,,a nesporotvnosti.
Kategorie GT leží pro většinu smrtelníků min.o 2 patra výš a že já bych klidně 370 Z používal jako GT na tom nic nemění, o ,,sportovnosti,, nic psát nebudu,kdo zná,ten ví....
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 16:18
Re: Srovnání s Šírem...
No u 350Z se nedá o GT mluvit ani omylem, levačka mě z té spojky bolela ještě půl hodiny po tom co jsem ji půl hodiny řídil >:-[] >:-[]
Tu 370Z jsem zatím neřídil, tak nevím, podle testů je chlup měkčí, ale o GT nic nepsali :-!
Já bych ji asi snesl :-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
thom - U 350 Z to není jen tuhá spojka,ale i tuhý podvozek a ne úplně lehké řazení,ve městě se auto trošku trápí a jízda na D1 je kolem Jihlavy nesnesitelná i pro mě a to je co říct...
Troufám si tvrdit,že 370 Z by jako ,,denní auto,,volil jen hodně velký nadšenec,

white - mě se ten pangejt zkrátka dotknul,to si Cayman nezaslouží!
Já se budu v pohodě bavit o hmotnosti vozu,tuně plastů v interiéru,kazeťáku,kufru,vzpěrách,design… apod.,ale NE a NE (dup,dup) o GT či sportovnosti,to je debata ve stylu,jestli je voda suchá nebo mokrá!
Pokud si myslíš,že nemám pravdu,tak někde najdu hadrovýho panáka,napíšu na něj white label a propíchnu ho jehlicí,to platí i o ostatních!..................jinak jsem samozřejmě nestranej,vždyť víš :-)
Avatar - runner42
6. 2. 2012 18:55
Re: Srovnání s Šírem...
Zetko je opravdu klasický sporťák a napsat o 350Z že je GT, to může jen někdo kdo ho nikdy neřídil. S mojí 370Z jsem absolvoval cestu přes 7 zemí za 10 dní a dalo se to. V hotelu se večer pak stačilo protáhnout a pohoda ;-) Šlo to i díky tomu, že už v kufru není ta vzpěra kvůli, který se do 350ky nedalo dát žádný rozumný zavazadlo >:D
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
Důležitý je,že tam můžeš dát,podle návodu i nálepky DVA golfové bagy,masírka jako hrom >:-[]
Avatar - runner42
6. 2. 2012 20:08
Re: Srovnání s Šírem...
Myslíš tu jak má 350ka zevnitř na víku kufru u světla? Člověče teď si nevybavuju, vím že v manuálu to je ale v 370Z nálepka myslím už není... ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
runner - jo jo,ta nálepka je v tom ,,obřím,,kufru :-)
Avatar - runner42
6. 2. 2012 16:59
Re: Srovnání s Šírem...
Jako majitel 370z musím konstatovat, že větší blbost o Zetku jsem tenhle rok ještě nečetl. :no:
Teším se, že se někdy s GT-86 svezu, ale srovnávat ji se skutečně precizním sporťákem s 3,7 litrovou atmosférou v cenové kategorii 1,2 milionu je skutečně úsměvné.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
runner - mno asi tak :yes:
Máš manuál nebo automat?
Avatar - runner42
6. 2. 2012 19:04
Re: Srovnání s Šírem...
Mám BlackEdition v automatu. Testoval sem dlouho MT i AT a AT byla nakonec jasná volba, protože
1) na rozdíl od té 5AT tragédie co dávali do 350ky je v 370ce novej úplně vynikající sedmistupňovej automat, pádla správně umístěná a automatika se dostane ke slovu, jen když se ti vyloženě nechce řadit.
2) MT je velmi drsný a protože moje běžné denní auto je audi A5 s manuálem, ten v Zetku pak působí hodně nepřesně a přesedávat bylo hodně nepříjemný.
3) Chtě nechtě musím někdy jet po Praze, nebo jedu v létě na akci kde dám 3000 kiláků za pár dní a to se s tím manuálem prostě rozumně nedá.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
Jóó automatu v 350 Z je lepší se vyhnout vééélkým obloukem,chtěl jsem napsat něco v tom smyslu,že je škoda nevzít manuál,ale po přečtení tvých důvodů tě chápu i když mi řazení v 370-tce vyhovovalo,je téměř totožný s 50-tkou.
btw : Black Edition je svinsky nádhernej :yes:
Poslal jsem ti SZ
Avatar - white label
6. 2. 2012 17:20
Re: Srovnání s Šírem...
Vzhledem k tomu, že jsi majitel 370Z se dá tvá reakce pochopit, přesto (nebo spíš právě proto) bych raději zatím počkal na možné reálné srovnání a vítězem předem nikoho nejmenoval... Jen díky vyšší ceně 370Z lepší být (celkově) nemusí....
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 17:22
Re: Srovnání s Šírem...
Že je 370Z GéTéčko je samozřejmě kravina, ale na druhou stranu si myslím, že s GT-86 se klidně trochu srovnávat dá. Na rovince bude 370Z rychlejší, ale v zatáčkách by to mohlo být vyrovnané, ne-li lepší pro GT-86 díky mnohem menší váze (rozdíl skoro třetinový) a lepšímu těžišti. Pak už záleží na preferencích jednotlivce.. Uvidíme v budoucnu, těžko nyní posoudit..
Avatar - white label
6. 2. 2012 17:30
Re: Srovnání s Šírem...
Tak GT 86 by měla být primárně o "zábavnosti" (zde již vzpomínaný špásfaktor") a pokud na tom nebude (v tomto ohledu) aspoň o něco líp, než 370Z, lze to brát jako "prohru" GT 86...
Avatar - white label
6. 2. 2012 17:48
Re: Srovnání s Šírem...
Jo, ale (nejen) já věřím, že (v tomto ohledu) na tom líp bude... ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
Nevsadil bych si ani na jednoho,rozhodně bude víc ,,přátelská,,a lehčí na řízení než 350 Z,možná i 370Z.Někdo nad tím zajásá,jinému bude třeba něco chybět,ale dost teoretizování :-|
Avatar - runner42
6. 2. 2012 19:23
Re: Srovnání s Šírem...
Třetinový rozdíl? Tak na to zapomeň, teď uvádějí 1200 kilo curb weight základní verze, což je
1) úplně oholená verze, tedy pro EU verzi přihoď tak 100 kilo
2) curb weight, která se počítá bez řidiče. Podle normy EU tedy dalších +75 kilo.

A vychází ti pohotovostní hmotnost skoro 1400 kilo. Nejtěžší 370Z s 7AT má v techničáku 1620 kilo.

Takže +- 200 kilo. A když vím, jak Zetko bere zatáčky, a vezmu ten brutální rozdíl výkonu,Toyota prostě nemůže mít šanci. Což nevadí, protože na 370Z od začátku nemíří.
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 20:26
Re: Srovnání s Šírem...
No ta váha je zatím taky spekulace, u GT-86 udávají hmotnost 1220 kilo, ale nikde už nepíší, jestli je to pohotovostní nebo suchá. To bude samozřejmě důležité. Až ji vezme na důkladný silniční test Autocar, který ty auta sám váží, tak budeme vědět více. Ale i tak to nebude 1400 kilo, ale spíše těsně pod 1300 kilo v tom horším případě. Což je stále proti 1550 kilo Zetka s manuálem značný rozdíl. A taky doufám, že se sem bude dovážet ta oholená verze co se bude prodávat v Japonsku, tedy jen na plecháčích, bez klimy a bez rádia >:-[] Jak říká slepej: "uvidíme" >:D >:D
Avatar - runner42
6. 2. 2012 21:03
Re: Srovnání s Šírem...
Jasně píšou "curb weight", takže s kapalinama bez řidiče. Pro naši pohotovostní hmotnost je třeba přičíst 75 kilo. Souhlas, Zetko bude i tak o dost těžší, ale 200 koní toyoty... 200 koní má moje auto na denní ježdění, má 1400 kilo a je to podle mě líná kráva >:D
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
thom - no jo,zetko je sice těžší,ale taky má přes 300 koní,pokud bude váha kolem 1 300 kg (jako u šíra) a 200 koní výkon,tak nevím,jak moc to nízké těžiště pomůže 86-tce být hbitějším...
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 21:23
Re: Srovnání s Šírem...
Tak pokud to bude těch 1300 kilo, tak už to taková bomba není, to je pravda :-O :-( Ale stále to bude jistě zábavná kára :-) Uvidíme co s tím udělá ten kompresorový kit na 250 koní, nebo ta verze Subaru STI s 300 koníky. Pak už to bude o "trochu" svižnější >:-[] :-!

I tak je to stále poměr 154 koní na tunu, tedy velmi podobné mému GTI a mnohem lepší těžiště a navíc samosvor ;-) Takže proti MX5 je to nadále o kus výše za podobné peníze.. 370Z je taky cenově u kus dále, ale jako jeté to může být pro někoho stále varianta..

EDIT: Vypadá to, že GT-86 driftovat fakt umí :)
[odkaz]
5. 2. 2012 14:44
Re: Srovnání s Šírem...
Scirocco už jednoho velmi zdatného konkurenta má, a to Peugeot RCZ. Tomu na Sciro sice chybí více místa na zadních sedadlech a vrcholná verze á la R, ale jinak je Peugeot naprosto srovnatelný a v lecčems lepší a to (samozřejmě) za nižší cenu.

Nicméně koncepční rozdíly sem nebo tam, stejně bych tipoval že zájemci o koupi Scirocca, RCZ a Toyobaru se budou z velké části překrývat - ono těch povedených sportovních kupé za rozumnou cenu není moc...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
magistr - RCZ může šíru konkurovat pouze interiérem,který je mnohem zajímavější a i exteriérem,který je možná elegantnější než u klasického rocca (u eRka si tak jistej nejsem) a to je tak asi vše.
5. 2. 2012 16:02
Re: Srovnání s Šírem...
Haló, haló! A mají snad tyhle dva zázraky pohon zadních kol? V tomhle světle se mi jeví cenovka velmi adekvátně. Vždyť i Hyundai chce za tu třídvéřovou šarádu podobný prachy, ale se sportovními auty má mizivé zkušenosti...srovnávejte srovnatelné. Nevybavuji si žádný výhodnější substitut...
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 16:10
Re: Srovnání s Šírem...
Ty jsi snad ten test na driverswebu Mojito nečetl nebo jsi už úplně zapomněl?! ;-) Neříkej, že zrovna ty slyšíš slovo Peugeot a hned víš, že jde o houpající se podvozek. ;-) Takže šup a přečíst znova a pak si klidně vyslechnout mě a iudexe, kteří jsme R-CZ jeli a slova testu jsme potvrdili ;-)
5. 2. 2012 16:26
Re: Srovnání s Šírem...
Jo R-CZ je parádní práce, uplně bych na něj zapomněl. Oturbená 1,6THP 200k musí jezdit parádně , pro Šíro rozhodně velký konkurent. Nicméně i pro Toyobaru ač s jinou koncepcí pohonu... ;-)
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 16:47
Re: Srovnání s Šírem...
Rasto chvála ho i nepřímo srovnával s TT. Jo, je to kus nádherného auta, s interiérem v kůži i perfektním vnitřkem, hodně schopným motorem a podvozkem. Až bych řekl, že je škoda, že to nemá na kapotě logo třeba Audi, protože by se toho podstatně více prodalo.
Pro Šíro určitě velký konkurent, jen se obávám, že ho pohřbí předsudky, viz mojito.
Pro Toyotu nevím, tam je konkurece spíše v Genesisu. Když už bych kupoval takové auto, tak bych podle mě měl hned z fleku jasno, jestli chci předokolku nebo zadokolku. I když těžko říct, takové auto jsem ještě nekupoval a asi nějakou delší dobu nebudu... I když R-CZ by mě přesvědčilo hned. :yes:
5. 2. 2012 16:51
Re: Srovnání s Šírem...
jj je to pěkný kus auta s dobrým motorem. 1,6THP znám velmi dobře, sice jen ve slabší verzi 156k a jiném autě a věřím, že silnější THPčko bude ještě lepší ;-)
5. 2. 2012 23:43
Re: Srovnání s Šírem...
RCZ vůbec není špatné. Ale v kategorii malých kupé je pro mě asi jen jedno auto - Cayman S. Úplně jiná cenová rovina, ale stojí za to. RCZ je rozhodně zajímavou alternativou k TT. Cenový rozdíl je nezanedbatelný.
Avatar - white label
6. 2. 2012 00:11
Re: Srovnání s Šírem...
Ale do Caymanu se každý nevleze, je to auto asi tak do 185cm výšky řidiče.
6. 2. 2012 00:41
Re: Srovnání s Šírem...
Hele, když jsem byl malý kluk, chtěl jsem mít dva metry. Ani nevíš, jak jsem byl později rád, že jsem se zastavil na 183 cm. Když jsem zjistil, že do některých aut se sotva vejdeš s 185, hned se moje priority změnily. >:D
Avatar - white label
6. 2. 2012 00:57
Re: Srovnání s Šírem...
Tak to já jsem se zastavil až o deset cenťáků výš, než ty, takže Cayman je bohužel vhodný jen pro jednoho z nás..., i když 911ka, je 911ka, to je prostě to pravé Porsche pro chlapy... ;-) >:-[]
6. 2. 2012 09:56
Re: Srovnání s Šírem...
911 prakticky začíná tam, kde Cayman končí. Holá Carrera vyjde na podobné peníze jako Cayman S v plné. Nejen koncepcí, ale i jeho design na mě působil hravěji. 991 se mi hodně líbí, takže u mě dnes už nemá šanci. Pokud na ní máš peníze, není co řešit. Možná nová generace. Boxster se povedl.
Avatar - white label
6. 2. 2012 11:19
Re: Srovnání s Šírem...
"991 se mi hodně líbí, takže u mě dnes už nemá šanci."
Co u tebe dnes nemá šanci, Cayman?
6. 2. 2012 11:52
Re: Srovnání s Šírem...
Přesně tak. Design 991 smetl Caymana někam do pangejtu.
Avatar - white label
6. 2. 2012 12:15
Re: Srovnání s Šírem...
991 je krásná, ale i proti 997 působil designově (jako celek) Cayman/Boxster trošku "dětsky" (babyporsche), čímž ovšem nechci nepsorné kvality Caymanu nijak zlehčovat...
6. 2. 2012 20:54
Re: Srovnání s Šírem...
S "dětsky" nemám problém. Já to víc vnímal jako hravost. Asi je to zvláštní, ale jeden z nejprominentnějších prvků, které mne na něm přitahují, jsou třetí dveře (a druhý zavazadlový prostor). A pak absence dekorativních zadních sedadel. Ty třetí dveře má i TT a také se mi to na něm líbí.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
MT - trochu moc odvážný,taková bomba zase design 991 není
Avatar - white label
6. 2. 2012 12:23
Re: Srovnání s Šírem...
Pro něj zřejmě ano, ty si taky nikým nenecháš vymluvit kvality Zetka, o kterých si osobně přesvědčený, přičemž mnoho lidí na to má názor poněkud odlišný... ;-)

P.S. Osobně bych pro presentaci GT 86 zvolil jinou barvu, tahle zbytečně hodně evokuje Z 350, snažil bych se spíš (marketingově) tyhle dvě auta odlišit, už designově je určitá podobnost "dostatečná"...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
white - já mu jeho názor neberu,ale o tom pangejtu to bylo zbytečný,dyť jsou si ty auta zase velmi podobný.
Kdysi jsem psal recenzi na naše zetko a kategorie ,,mínus,, byla cca 1/4 stránky (je to i k dohledání),ale NIKDE jsem neslyšel a ani nečetl,že je zetko spíš GT,není moc tvrdý a není sportovní,navíc ho máme opravdově ,ne virtuálně.Abych byl upřímný,nevím o negativním testu na ,,zet,, před koupí jsem jich přelouskl možná 10,15...
Já za to nemohu,že se napsal opak toho,co je zetku vlastní...
Avatar - white label
6. 2. 2012 16:18
Re: Srovnání s Šírem...
Tak to o tom pangejtu byla jasná diskusní nadsázka, přece si nemyslíš, že by to myslel doslova... ;-)
Já jsem to nepsal zrovna k tomu vyjádření, že Zetko (zvlášť 350) je GT (na to je opravdu moc tvrdé a "nekultivované"), myslel jsem to obecně, jako že ty si taky svůj názor na něj nenecháš vzít... :-)
6. 2. 2012 20:51
Re: Srovnání s Šírem...
Samozřejmě, že to byla nadsázka. Dalo by se i říci, že to bylo symbolické - byl smeten do pangejtu, dostal se mimo můj zájem.
6. 2. 2012 20:48
Re: Srovnání s Šírem...
On Cayman není dokonalý. Určité prvky se mi na něm líbily a dělaly ho pro mě zajímavým, ale 991 se dostalo vyhlazení a osvěžení. Nenašel jsem na ní linku, se kterou bych měl problém. Vedle ní mne už Cayman nepřitahuje. Tak uvidíme s novou generací.
Avatar - Martin911Turbo
6. 2. 2012 07:40
Re: Srovnání s Šírem...
white label: nelži prosím, sám mám 190 cm a do Caymanu a Boxstra se perfektně vejdu a mám nad hlavou minimálně 5 cm. Navíc si projdi web a najdi si první české videorecenze Caymanu a tam testuje 200 cm vysoký tester a hlavu má naprosto ok
Avatar - white label
6. 2. 2012 12:08
Re: Srovnání s Šírem...
Prosím??? "Nelži"?!?
Dovolil jsem si příliš, "sáhnout" na tvou porschefilskou modlu? :*)
Vejdeš se tam podle tebe "perfektně" (to "perfektně" je velmi relativní), zřejmě taky proto, že je to Porsche ve kterém ty vnímáš více jiné věci, než je jen samotný prostor, já se tam taky vejdu i se svými 193cm, ale pro mě rozhodně ne "perfektně" (a já tu píšu své názory/dojmy/zkušenosti, stejně jako ty zase svoje), to že se hlavou lehce dotýkám stropu i v nejnižší poloze sedačky by se přežít dalo (i když "přežívej" něco v autě v ceně Caymanu), ale příliš skrčené nohy v kolenou (při sedadle vzadu na maximum) začnou po nějaké době logicky obtěžovat. Každopádně je to s prostorností vpředu podstatně horší, než u 911ky, o srovnání (s prostorem vpředu) např. s Golfem GTI nemluvě.
Nebudu ti podobně psát, že lžeš, ale mohl bys taky pochopit, že jediné co můžeš při vzájemně slušné diskusi dělat, je nesouhlasit se spoludiskutujícím(i), silné řeči typy "nelži" jsou dětinsky zbytečné... i Porsche je pořád jenom auto, což se ale asi zrovna tobě vysvětluje poměrně špatně. ;-)
Avatar - Martin911Turbo
6. 2. 2012 14:36
Re: Srovnání s Šírem...
white label: podívej, mám 190 cm a 108-110 kg, sedačku nemám posunutou až dozadu (není důvod) a sedadlo mám úplně dole, protože tento posez mi naprosto vyhovuje a mám ho tak i na C4 co má přítelkyně a opěradlo nemám v poloze puberťáka s ležérně posazenou rukou co v autě defakto leží, ale skoro svírajících 90 stupňů tak jak je bežné při sportovní jízdě. Prostor a poloha je mnohem lepší než u 944 S2, kde pravá strana sedačky byla úplně naražená na středový tunel a při delší jízdě jsem měl bok kolena otlučenej...
A prostor v Caymanu R v kterém jsem jel, je větší než v mém Boxstru první generace
Naopak stísněné pocity jsem prožíval v Mercedesu SLK první generaci, BMW Z3 a Mazdě MX5...
Nikam jsi mi nešáhl, nic není dokonalé ani Porsche, navíc můj motor v Boxstru je dle statistik ten nejporuchovější, stejně tak jako motor v klasické 911 996
Avatar - white label
6. 2. 2012 15:57
Re: Srovnání s Šírem...
Neboj, vím jak se má sedět v autě a na pololežící borce za volantem jsem alergický, takže poloha "puberťáka" se mě určitě netýká. Navíc bych si těžko mohl v Caymanu sklopit sedačku na ležato, když ji mám na doraz vzadu i dole...
Pokud ti prostor v Caymanu opravdu plně vyhovuje i při 190cm, tím líp pro tebe, ale nemusíš hned tvrdit, že lžu, když píšu o mé osobní zkušenosti něco jiného.
Jinak viz MT 14:22
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 15:58
Re: Srovnání s Šírem...
Já jsem seděl v Caymanu se "základními" sedadly a tam se sice tak tak vejdu s hlavou, ale nemám podepřená stehna, nohy jsou v luftě a po chvilce je to nepříjemné :-( Ale pak jsem seděl v Caymanu s příplatkovými sportovními sedadly a když jsem to elektricky stavitelné sedadlo nastavil úplně dolů dozadu a předek sedáku trochu zvedl, tak se mi sedělo příjemně a hlavu jsem měl asi tak 4-5cm pod střechou. Měřím přesně 189cm. Takže chápu White Labela, jestli má o 4cm více, než se hlavou už dotýkal :-( Já mám tedy jasno, kdybych se náhodou někdy zmohl na jetý Cayman, musel by mít sportovní sedadla :-)
Avatar - white label
6. 2. 2012 16:02
Re: Srovnání s Šírem...
No právě, ty příliš pokrčené nohy (při výšce přes 190) jsou už po kratší jízdě nepříjemné, jednak mám kolena moc vysoko a pak taky proto chybí ta podpora části stehen (ještě víc, než třeba u tebe) o které píšeš...
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 16:05
Re: Srovnání s Šírem...
Velebnosti, ale tyhle kola by na to už šly, ne?? ;-) :-) Ideálně ale prosím v černé nebo šedé se stříbrným okrajem :-)

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Mireon
6. 2. 2012 13:37
Re: Srovnání s Šírem...
Mám 190 a v pohodě jsem se vešel. Bratranec dokonce 196 a taky v pohodě. Mnohem menší mi přijde třeba Corvetta kde jsem kvůli nemožnosti dát sedačku niž než bylo minimum v podstatě neviděl na head up displej. Nepřijde mi velký rozdíl co se týče prostoru v Caymanu a 911 (997).Nová 911 je prý zase o velký kus před Caymanem, ale nemohu posoudit. I R8 je uvnitř docela malá. Pocitově nejvíce místa bylo v GT-R.
Avatar - white label
6. 2. 2012 13:47
Re: Srovnání s Šírem...
Já ti tvé/vaše pocity neberu, ale svoje si s dovolením přesto ponechám. R8 je na tom (v tomto ohledu) o něco (málo) lépe, než Cayman. Třeba Thomasino nemá ani 190 a vešel se do Caymanu tak akorát... Je rozdíl vlézt se a vlézt se pohodlně, stejně tak jako je rozdíl jen se projet a jet někam na delší štreku... ;-)
P.S. Zrovna včera mi právě k tomu (podle tebe prostornějšímu) GT-R napsal včera jeho majitel tohle:
"Mimochodem, 193cm je vážně poněkud nekonfekční a kamarád, který si při podobné výšce sedl do GT-R, tam vypadal jak sardinka a mít vlasy, tak třel o strop účesem..."
:*) :-)
6. 2. 2012 14:22
Re: Srovnání s Šírem...
Důležitější než celková výška je délka trupu. Pak také, jak máš dlouhé ruce. A nakonec, jak preferuješ sedět - víc vzpřímeně, víc naležato. Pohodlný posed ovlivňuje mnohem víc věcí než jen výška nad sedákem. Takže tak jednoduše se to nedá říct. Rozhodně nad 180 cm začínají problémy.
Avatar - white label
6. 2. 2012 15:50
Re: Srovnání s Šírem...
S tím samozřejmě souhlasím a s tím, že nad 180 cm začínají (obvykle ve sportovním voze) problémy taky...

P.S. V Caymanu bude mít aspoň nějaký problém téměř každý, kdo má přes 190cm. Kdo má delší nohy bude mít problém spíš s příliš skrčenými nohy v kolenou a kdo delší trup, bude mít zase větší problém s výškou střechy...
Avatar - Mireon
7. 2. 2012 08:07
Re: Srovnání s Šírem...
Jj je to tak. Záleží taky jak kdo chce sedět taky vysoko. Já téměř ve všech autech sedím nejníž co to jde a volant v podstatě vždy v co nejvyšší poloze. A je pravda že na svoji výšku sedím oproti ostatním docela blízko volantu (pokud jedu normálně v provozu, okruh je něco jiného) a určitě jet někam 8 hodin ve sporťáku třeba na dovolenou asi nebude žádná sláva.

P.S. docela mě pobavilo jak jel Clarkson v Aventadoru s nasazenou helmou. To opravdu nebylo pohodlné sezení :-)
Avatar - Ronault.
6. 2. 2012 03:48
Re: Srovnání s Šírem...
Jo, jo... ale Cayman je inu trochu jiná kategorie, i cenová... a jak já, tak i Peugeot neplánoval a neplánuje zrovna tohle auto jako konkurenci. Ono RCZ má být spíše lázeňský švihák, co se dá koupit za ještě přijatelné peníze, ale kupodivu i nezklame, což až tak časté u fr. coupé není...
6. 2. 2012 09:44
Re: Srovnání s Šírem...
Jiná koncepce, stejná kategorie. Je mezi nimi asi 5 cm. ;-) Mezi menšími kupé stojí na vrcholu potravního řetězce. A nechá si za to pořádně zaplatit.

Teď něco menšího univerzálního sportovně střiženého vybírám, takže jsem na RCZ znovu koukal. Opravdu vůbec ne špatné. Zatím mne nejvíc táhne C Coupé.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
ron - test jsem četl,podvozek houpavý rozhodně není,nicméně si stojím za svým příspěvkem ;-)
Kdybych měl volit za 3/4 roku ještě jednou,tak z těchto třech aut by GT-86 byla jasně první první volba,eRko druhá a RCZ třetí.Místo RCZ bych ale raději bral Genesis,pokud bych se s ním projel a byla prvda to,co o něm čtu.
Předevšemi bych samozřejmě upřednostnil 350Z a to s obřím náskokem,možná i 370 Z, i když ta je už kvalit 350 Z ne zcela dosahuje....
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 18:50
Re: Srovnání s Šírem...
Mícháš jabka s hruškama, čili předokolky se zadokolkami a mícháš své dojmy s jednoznačnými pojmy, máš trochu Thomasinův syndrom >:-[]
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
Pokud sis toho ještě nevšiml,tak se tady ty zadokolky s předokolkami míchají od začátku,viz.TVŮJ Peugeot RCZ ;-) :-)
Jasně,že píšu své dojmy,ve většině jsem jel a o ostatních poměrně hodně čtu a jednoznačnými pojmy jsou pouze zadokolka vs.předokolka nebo turbo vs.atmosféra.
Myslel jsem,že hlavně jsou tyto weby o osobních dojmech. Filosofování mě jaksi nebaví,ale všiml jsem si,že pár lidí evidentně ano....
Avatar - Martin911Turbo
5. 2. 2012 19:50
Re: Srovnání s Šírem...
Mě jakožto majiteli již druhého Porsche házení do stejného pytle předokolky vs zadokolky byť typově podobné stávají chlupy >:-[]
RCZ jsem zkusil, musím říci že Pažout překonal sám sebe, po nudě co nabízí je toto velmi svěží vítr a mě se líbí hodně, ovšem má zásadní chybu a to že se do něj výškově nevejdu, to se mi doposud stalo jen ve Fiatu 500...
Osobně mě mrzí že VW a Porsche zazdilo roadster Blue Sport alias babyBoxster, páč to by byla velmi zajímavá zadokolka s motorem uprostřed a od VW - perfektní
Avatar - Martin911Turbo
5. 2. 2012 20:30
Re: Srovnání s Šírem...
Jinak ale mě přijde 200 koní na zábavnou zadokolku dost málo, mám 205 koní na Boxstru, má váhu 1260 kg a je to fakt málo koní...
Jinak s hadrama je to tak jak píšete, holt českej člověk skočí do shopu Adidas a myslí si že kupuje LV :-))) a v americe Adidas si kupuje socka co umývá nádobí ;-)
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 20:51
Re: Srovnání s Šírem...
Mojito, vím, že jsi čím dál tím víc slepý a čím dál tím víc máš sklerózu, ale to neznamená, že mi můžeš vyloženě lživě vkládat do úst něco, co jsem neřekl!

Ják může být RCZ MŮJ, když jsi ho TY!!! v diskuzi zmínil dříve než já a ještě před tebou Magistr! Takže prrr, milý mojito, já jen přišel s obhajobou RCZ před tvým tvrzením, že s Sciroccem se R-CZ vůbec v ničem nedá srovnávat, což je blbost. Pak jsi ty do toho zamíchal své dojmy, co by sis koupil, ale to je přece irelevantní, protože o tom jsem já vůbec nepsal!

Nejde o to, že by tu někdo filosofoval, ale snažíme se alespoň psát k věci a když už se odkloníme od tématu, tak máme pořád soudnost.

Takže tak! Diskuzi si rozhoď do stromu a koukej na co reaguješ a co kdo napsal, je tu hodně lidí, kteří na sebe reagují a já rozhodně nejsem Magistr a ty taky nejsi třeba Martin911Turbo ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
Tak to beru zpět,asi jsem byl slepej,napsal to někdo jiný,ale to nic nemění na tom,že se tady od začátku téměř všichni baví i o předokolkách.
Ty jsi ovšem utrpěl podobnou slepotu,páč jsem napsal se RCZ může rovnat interiérem,který je kvalitnější i odvážnější a ve srovnání s ,,normálním,,šírem i exteriérem.eRko je,podle mě,designově ,,dramatičtější,než Peugeot.
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 21:13
Re: Srovnání s Šírem...
Já podobnou slepotu neměl, protože jsi doslova napsal: "RCZ může šíru konkurovat pouze!!! interiérem, ....a to je tak asi vše."

Čili tímto si dal jasně najevo, že R-CZ v podvozku, řízení a motoru nemá na Scirocco a to ještě dost opovržlivě. ;-)

Nejpodivnější je, že ten test píše pravý opak než ty, čili že interiér RCZ má jisté slabiny vůči Sciroccu, zatímco běžné scirocco (nemyslím tím R) jízdě není nijak vepředu a to včetně řazení a dokáže na předokolku pobavit opravdu hodně.

Tak já fakt nevím, jestli jsme četli stejný test na R-CZ. Oba máme jednu nevýhodu, Scirocco znám jen tvoje a ne tak dobře a na limitu jako R-CZ a ty zase neznáš R-CZ. Takže řešení je jen jednou, budeš mi muset svěřit eRko... >:-[] >:D
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
ron - Má citace :,,RCZ může šíru konkurovat pouze INTERIÉREM,který je mnohem zajímavější a i EXTERIÉREM,,.......
Musíš číst celou větu ;-)

Nic ,,opovržívýho,, jsem nenapsal i když si myslím,že podvozek a celkový chování je lepší. .Možná,když se svezu,tak změním názor.
V RCZ jsem seděl a interiér mi připadal luxusnější,spáry v pohodě,sedáky pro mě lepší,takže tak.
Poslední věta - To je jedno z řešení :-) Já bych se v RCZ taky rád svezl,ale první na řadě bude Genesis,jen čekám,až se oteplí.
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 21:36
Re: Srovnání s Šírem...
Genesis chápu, ale RCZ by v tvé sitauci bylo jen ze zvědavosti. ;-) Co bys tím získal krom zajímavějšího designu? ;-)

Necháme to na teplo, ale při jednom chci projet i tu tvou novou 1,6 >:-[] >:-[] Víš, že to považuju za jedno z nejlepších aut na světě >:-[] ;-) (Tady jde jen o definici auta a dle ní to tak je)

Tos tomu tím exteriérem pomohl, mě šlo o jízdu... No co jsem četl já, tak samá chvála, teda pokud tam byla 1,6 THP, s 2,0 HDI už to bylo vždy takové nijaké. Hlavně si to nepleť s 308 GTi, které až tak neopěvují, ono to je spíše takový rychlejší hatchback než HH, RCZ od driverswebu, přes autofan, auto.sme, auto.cz po co já vím, co jsem ještě četl, chválili... až jsem se divil :-)
Ale prodávat se to podle mě stejně nebude, protože to je Peugeot a lidé ho hodí do jednoho pytle k 306 v dieselu, i když se 12 let nevyrábí. ;-\
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:07
Re: Srovnání s Šírem...
RCZ je podle testů hodně dobrý, na to že je to Pažout. Ale co jsem četl já, tak jízdně na Scirocco úplně nedosahuje, je více nedotáčivé...

Možná je část potencionálních kupců ToyoBaru a Scirocca stejná, že Mojito?? Někteří majitelé Scirocca nebo GTI ho berou dost vážně a vzhlíží k němu už nějakou dobu ;-) :-)

Jak to tady tak čtu, tak jsem hodně zvědavý, kolikrát tady bude za 2 roky na MACZ Toyota GT-86 a Subaru BRZ. Kolik lidí na to bude mít odvahu a ne jen plno řečí >:-[] >:-[]
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:09
Re: Srovnání s Šírem...
Jj, taky jsem i na tebe v tom "finále" hodně zvědavý... :-O >:D
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:12
Re: Srovnání s Šírem...
Ten první odstavec by měl být směřován doufám na vás dva, na ty ostatní kolem se není nutno dívat... neříkám, že by takové auto nestálo za hřích, ale jaksi není a ještě dlouho nebude v zorném poli mých potřeb ;-)

Samozřejmě, že kupci mohou být úplně stejní, nebylo by to nic překvapivého, že někdo přešel z předokolky na zadokolku a naopak, ale pokud si mojito řekne, že ho Šíro R už nebaví (což už vlastně řekl), že půjde do zadokolky, tak asi nemá smysl opět uvažovat o Šíru nebo R-CZ ;-) A vůbec bych se nedivil, kdybyste vy dva u zadokolky skončili, popravdě bych vám to i přál ;-)
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:19
Re: Srovnání s Šírem...
Mojito má tu velkou výhodu, že už jednu suprovou a zábavnou zadokolku doma mají. A naprosto je s Fefe chápu, že si 350Z chtějí nechat :-) :yes: Já mám jen jedno vozítko a bude ještě nějakou dobu trvat, než se dopracuji k té zábavné zadokolce. Ale rozhodně je to v plánu. Hold s jídle roste chuť.
200 koní se sice může zdát málo, ale musí se to brát v poměru k váze auta a taky bude u ToyoBaru hodně důležité nízké těžiště !! :-) Což znamená rychlejší projíždění zátáček >:-[] >:-[] Nemluvě o samosvoru.. A taky budou následovat výkonnější verze. Těch 200 koní je jen začátek. Kouknite na MX5. Ta má horší poměr výkon versus váha a stejně je to hodně vyhledávané a zajímavé auto!!
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:33
Re: Srovnání s Šírem...
Thomasino, zase potřebuješ reset, píšeš furt totéž dookola >:-[] >:D
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:41
Re: Srovnání s Šírem...
A copak to je doktore? >:-[] >:-[]
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:41
Re: Srovnání s Šírem...
Asi posedlost sebou samým?! 8-s >:D
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:45
Re: Srovnání s Šírem...
No spíše Toytou GT-86 a Subaru BRZ... Zase prudíš? ;-) :-) S tebou je teda diskuze..

Asi jdu diskutovat jinam, kde jsou opravdový nadšenci a ne jen kecalové a rejpalové >:D >:D
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:49
Re: Srovnání s Šírem...
To ti radím, protože tady asi opravdu není žádný nadšenec do řešení Thomasinovy "garáže" >:D >:D ;-)
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:57
Re: Srovnání s Šírem...
Rejpale, ale já tady dneska žádnou garáž neřešil >:-[] >:-[] Wo co go?? ;-)
Avatar - white label
5. 2. 2012 23:00
Re: Srovnání s Šírem...
Buď ses zase trochu spletl, nebo jen nemáš garáž a parkuješ venku... >:D
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
ron - Genesis i RCZ chci jen projet o koupi neuvažuji a pokud jednou bude GT86 či Subaru doma,určitě nebudu jejím majitelem.
Mě eRko baví a ,,značka ideál,, by bylo,pokud by mi zůstalo jako každodenní auto + k tomu 240 Z či 350 Z roadster,ale to jsem psal mockrát...Prakticky je to i můj cíl
Pokud někdo žábu koupí,s čím moc nepočítám,vím skoro přesně,co ji nahradí i když vím,že jen masochista by to auto bral na každodenní ježdění s nájezdem cca 40-50 tis.ročně,ale nškdy mám rád výzvy >:-[]
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
martin - já si myslím,že je 200 koní tak akorát,ovšem záleží,co kdo upřednostňuje.
S těma hadrama je to přesně jak píšeš :yes:
Avatar - Martin911Turbo
5. 2. 2012 22:23
Re: Srovnání s Šírem...
Mojito, jo kolikrát si říkám že jsem měl radši místo Boxstra koupit Porsche 928 S4 nebo GT s 320 (330) koňma a bylo by hej, ale zase je 928 starší GT pro páprdy a to já zatím nejsem >:D
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:25
Re: Srovnání s Šírem...
Martine, nebo to spíše chtělo Boxstera S nebo ještě lépe Caymana S ;-) :-)
Avatar - Martin911Turbo
5. 2. 2012 22:28
Re: Srovnání s Šírem...
Caymana S s turbem, to by bylo ono ;-)
Ale servismen co mi servisuje Boxstra mi říkal, že na závodní sezonu tento rok připravují první generaci Boxstra co mám já s motorem z 911 GT3 996 s 400 koňma, to bude živej Boxstřík, to by stálo za to ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 21:50
Re: Srovnání s Šírem...
:yes: :-)
5. 2. 2012 16:24
Re: Srovnání s Šírem...
Já s RCZ jel (verze 200 koní) a motor i podvozek jsou PERFEKTNÍ! To auto na svůj výkon krásně zrychluje a točí se (byť to má smysl "jen" asi do 6000, žádná Honda VTEC), přitom motor zůstává pružný i kolem 1500 otáček. A podvozek je taky skvělý, auto krásně drží v zatáčkách, minimálně se naklání, nerozhodí ho ani prudké ubrání plynu nebo dokonce přibrzdění v zatáčce. A přitom i komfort zůstává v rámci kategorie přijatelný.
Ani proti řazení a řízení nemůžu říct půl slova.
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 16:45
Re: Srovnání s Šírem...
:yes:
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2012 21:50
Re: Srovnání s Šírem...
:yes: :-)
5. 2. 2012 14:37
Domácí verze
Nebudou mít v Japonsku náhodou v základu tu verzi na plechách s nelakovanýma nárazníkama? >:D Byla přece v jednom katalogu >:D

//tak jsem ji i našel - [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
5. 2. 2012 16:41
Re: Domácí verze
ta nelakovana verzia je idealna pre niekoho, kto vie, co dalej s autom... dokupis superleggery atd..
5. 2. 2012 16:59
Re: Domácí verze
přesně tak, lépe vybavená GT-86 vyjde v Japonsku na cca. 700 kKč (takže podobně jako v ČR).
5. 2. 2012 14:44
predrazene ...
Davat za 200 konove kupe 30.000 eur za zakladku, je ale uplne sialene... Radsej volim MRS alebo Siro R....
Rozbalit vlákno
3
5. 2. 2012 17:01
Re: predrazene ...
dle vyjádření Toyoty by měl být výkon zcela dostatečný, neboť vozidlo bude mít nízkou hmotnost (sám jsem zvědav jaký bude výkon vztažený k hmotnosti, pak lze soudit...)
5. 2. 2012 22:28
Re: predrazene ...
to je pravda, ale beztak, na to aby dosahovalo nejake genialne vysledky, tak by muselo byt z hlinnik/carbonu a to pri tejto cene nebude. Dam 2.000 euro dole a kupim zadokolku Hyundai coupe s 300+ konmi. Sice nebude ultralahke, ale s tym vykonom to vyvazi... A hlavne Cena FT malo byt 25.000 eur. Uz teraz je cena na 30.000 a este sa ani nepredava... :-( z cenoveho hladiska je to dost silny prepadak.
6. 2. 2012 19:58
Re: predrazene ...
tak cena je zatím pouze spekulace (i když už se asi moc hýbat nebude), ale přeci jen bych počkal na oficiální ceník toyoty a na závěr ohledně výkonu a jízdních vlastností až po nějakém testu
5. 2. 2012 15:38
Sklamanie
Už vidím tie rady mladých zákazníkov v SR a ČR čo dajú 30000 eur za takúto hračku.
Je to škoda. Malo byť aspoň o 10000 lacnejšie. :-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pario
5. 2. 2012 16:36
Re: Sklamanie
Myslím, že si to trošku prehnal s tou cenou.
5. 2. 2012 17:09
Re: Sklamanie
Ja si zas myslím, že by ich nezabilo konečne spraviť fakt dostupné auto na skutočné jazdenie.
Kľudne by som oželel tú európsku luxusnú výbavu, len aby bolo lacnejšie.
Podľa mňa by bolo 600000 starých SKK tak akurát. 900000 mi príde fest veľa.
Avatar - pario
5. 2. 2012 18:39
Re: Sklamanie
Aj ja by som bol radšej pri cene 25 000 ;-)
5. 2. 2012 16:12
Exoti a Scirrocisti
Exoti,vždyť tohle je naprostá bomba, která oživí trh! Dvoulitrová, dvousetkoňová zádokolka pod 800 000 korun? Donedávna píseň kosmická. Vždyť tohle je ukázkové náčiní k ladění. Chvíli po uvedení budou k dostání výkonové kity, které Vás vynesou do nebe za cenu srovnatelnou s příšerkou od Hyundai. Auto musí mít velké rezervy, jestliže má na přeplňovaný dvoulitr ochcávkových 200koní...:) Bezvěrcům krásné, rychlé, ale neopravdové Scirroco. ;-)
Rozbalit vlákno
7
5. 2. 2012 16:16
Re: Exoti a Scirrocisti
Toyobaru ma atmosfericke plneni.
Avatar - pario
5. 2. 2012 16:33
Re: Exoti a Scirrocisti
Prečítaj si to poriadne :-)
5. 2. 2012 18:03
Re: Exoti a Scirrocisti
Podstatě mého výroku takový fakt jedině nahrává...koupí se kitové turbo a hoplá...máme o 100koníků navíc.:)
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 06:54
Re: Exoti a Scirrocisti
Kitové turbo, hoplá, dvěstě litrů navrch.

Ano, to auto půjde jistě upravovat pro různé, relativně levné, formy závodění. Ale to v reálu znamená k těm sedmi stům, přihodit ještě jednou tolik, zhruba.

Nemá smysl, v debatě o ceně, řešit úpravy, je tu prostě 200hp zadokolka za osm set, ber nebo nech ležet. ;-)
5. 2. 2012 18:59
Re: Exoti a Scirrocisti
No podle vseho by mela byt i turbo verze, takze kit bude primo od Toyoty/Subaru :-)
5. 2. 2012 20:04
Re: Exoti a Scirrocisti
Podla naznakov to vyzera tak, ze turbo verzia nebude, zato bude kompresorova verzia, nakolko charakteristikou je blizsie k atmosfere ;-)
5. 2. 2012 17:01
Obchodní klasika
je to jako s rohlíkem - můžete si vybrat - buď ho budete prodávat za korunu a aby bylo vyděláno 100 korun, při desetníku na kusu musíte prodat kolik? Spočítejte si to lenivci leniví ;-) . A nebo si zvolíte variantu, kdy budete prodávat rohlík za dvě pade a nevyděláte desetník ale na jednom kousku kačku šedesát. Abychom vydělali stejně musíme prodat mnohem méně kousků..... No a tak to funguje tady ..... A když se tomu rohlíku udělá super reklama, stejně to lidi koupí.....
Tak nás prostě a jednoduše oškubávají a budou nám tvrdit, že evropská auta, jsou proti těm v USA a Japonsku mnohem, ale mnohem kvalitnější, jejich homologace a testy jsou mnohem ale mnohem dražší..... A pokorné euroovce budou jen platit a platit a platit....
Ale jinak je ta Toyota kráááásná hračka...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
5. 2. 2012 21:23
Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc nenad
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
white - ty elektrony u GT86 se mi hrubě nelíbí,takže souhlas.
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:03
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Mě tam vadí/ruší jen ty přidané černé paprsky, jinak jsou docela pěkné...
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 21:38
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Já tam vidím velký rozdíl, společné mají snad jen to, že jsou pětiparskové, i když u Toyoty to není vlastně pravda...
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:00
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Pětipaprskové? U FT-86 vidím těch paprsků celkem 15! Obě kola jsou složeny s pěti téměř shodných "trojúhelníků", menší rozdíl je pouze v síle materiálu a v tom, že Toyota do každého středu trojúhelníku přidala (ne příliš šťastně) jeden tenký černý paprsek. Základní myšlenka architektury designu je u obou kol shodná, pět trojúhelníků, tvořících vlastně pět zdvojených paprsků, u FT 86 také pět zdvojených + navíc pět jednoduchých.
Avatar - Thomasino
5. 2. 2012 22:03
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Wjatííí - ty kola jsou dost odlišná, nespletl ses trochu? ;-) 8-s
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:05
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Viz 22:00
Co je "dost" (nejen) pro tebe, nemusí být dost (nejen) pro mě.
Splést se sice taky můžu, ale ne tak často jako ty... ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:08
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Však píšu, že těch pět parsku není vyloženě pravda, základem je nějakých 5 prvků.
Obávám se, že VW nemá patent na 5 parsků ve tvaru trojúhleníku ;-)
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:13
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Nevšiml jsem si, že by tu kodokoli (v souvislosti s tím), psal něco o patentu..., přesto nevím o tom, že by nějaká automobilka těchto pět trojúhelníků použila před irocem, a to si designu zajímavějších originálních kol všímám vždy mimořádně pečlivě u všech značek/typů na evropském trhu.
Avatar - Ronault.
5. 2. 2012 22:32
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Vím, že si všímáš kol hodně důkladně, ale když vemu třeba své auto s pětiparskovými koly, tak mezi jedntlivými paprsky mám taky vlastně trojúhleníkové otvory a to je teda starší kolo než iroc >:-[]
Já tam nějakou kopii zrovna nevidím, jsou daleko větší podobnosti v kolech... ;-)
Avatar - white label
5. 2. 2012 22:53
Re: Ten kdo designoval ty kola pro FT-86 se u toho asi moc n
Ale takový "(ne)trojúhelník" (jako ten tvůj) má minimálně každé druhé kolo (už od dob kočárů tažených koňmi), ale tady je těch pět trojúhelníků, jako jasných pět samostaných celků vytvořených "jedním tahem" bez nějakého jejich přerušení (obvykle v místě přechodu paprsku na ráfek, nebo na střed kola) a v tom je právě ta jejich největší originalita a zároveň jejich jasný společný jmenovatel. ;-)

P.S. Můžeš si vzít třeba fix a zvýraznit kterýkoliv z těch trojúhelníků na těch kolech a nenarazíš ani jednou na nějakou překážku/hrbol/spoj apod.
Avatar - Sysoj Psojič
5. 2. 2012 23:56
Ceny
To nemá smysl řešit, i když mě to taky mrzí.
Např. GT-R je v japonsku za 1,3milionu, tady o 1,1výš.
Tohle cenově odpovídá.
Ale kdo pojede do JP pro pravostranou variantu a bude to clít a danit a homologovat, že? ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 07:11
Osm set
nejspíš není ťa očekávaná suma pro spnění snu mladých a neklidných, ale já tleskám. :yes: Co by se vám tak líbilo? Půl milionu, šest set? Tak pěkně nohy zpět na zem, za to je možné dostat možná kupé odvozené z některé masově vyráběné předokolky, ale tady máme solitér, GT-86 je auto postavené na podvozku... GT-86. ;-) Stejně tak je tomu s motorem a vším ostatním. Ano, bylo ohlášeno jako dostupné sportovní kupé, a tím také je, za osm set, protože tím nedostupným, je třeba dvakrát tak drahý cayman. (srovnávám srovnatelné, co do přístupu k pojetí auta). Takže, radujte se, zpívejte Hosana, protože za ty peníze těch zadokolek na trhu moc není. A než začne někdo šermovat genesisem (taky se mi docela líbil), pak myslím, aniž bych GT-86 jel, že to auto bude mnohem preciznější nástroj, genesis je zábavný svou jednoduchostí přístupu, ale moc preciznosti v něm není, GT-86 bude min. o level jinde. A dvě stě koní? Já vím, že v NFS je taková motorizace k smíchu, ale v reálném životě na zakroucené silnici je to naprosto dostačující (při váze GT-86), pilujte styl, příští auto může být třeba třísetkoňový cayman, pětisetkoňové auto, je v dnešním provozu max. masírkou na dálnice. ;-)
Rozbalit vlákno
19
6. 2. 2012 07:38
Re: Osm set
Odporný materialisto ;-) . mno jo no, co dělat, když se Tvůj příspěvek limitně blíží realitě...no - ale mě by se líbilo tak 650 v základu, k tomu nějaká ta divoce dmýchající kitová vrtulka a tak no.... tak nic no - zase máš pravdu.........
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 08:24
Re: Osm set
Ono, co se výkonu týká, je dnes většina sportovně zaměřených aut, už daleko za možnostmi využitelnosti mimo okruh. Pár pětisetkoňových aut jsem jel, a neumím si vybavit úsek silnice (mimo dálnici), na kterém by se dal zarazit plynový pedál do koberce na víc než dvě tři vteřiny. K čemu je to dobré? A to nemluvím o tom, že by ses třeba v takové M5 mohl na silnici pohybovat v horních patrech otáčkoměru, to je prostě nereálné, leda bys jezdil pořád na dvojku. Jinými slovy, při dané váze bude GT-86 působit na brněnském okruhu podmotorovaně, ale na silnici ti výkon chybět nebude. Radost dělá podvozek a charakter motoru, sám mám pro zábavu auto s pouhými 190ps z R6 a necítím problém, mnohem víc jsou pro ostřejší ježdění po normálních silnicích potřeba lepší a nevadnoucí brzdy. ;-)
6. 2. 2012 08:43
Re: Osm set
no tak já spíš u tohohle auta - stejně jako u dvojčete BRZ očekávám "špásfaktor". Jasně - na rovince na okruhu si asi člověk bude připadat jako kdyby couval, ale tahle auta jsou pro zábavu - jak píšeš - kdo chce jezdit rychle a rovně, ať si koupí nějaký osmi či desetiválec od koncernu. Ty kity - a určitě budou - už jsou avizované - bych spíš tipoval na to, aby autu zvedly newtonovce pro lepší dynamiku odspoda - i když pravda - boxer se umí vytočit a miluje to jaksi "od přírody" a přidaly nějaký ten "sound" svody počínaje a takovým tím lesklým na koncovce konče...
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 10:18
Re: Osm set
Jo, špásfaktor, to je to, o co jde. Samo, že si ho užiješ i v pětisetkoňovém autě, ale potřebuješ okruh, a jde o jiný druh zábavy, oslnění efektivitou podvozku, gripem, přetížením, absolutními výkony, řídíš něco, co je rychlé a drtivé v jakémkoliv ohledu. Ale to jsme v kategorii supersport nebo supersedan/kupé typu M5, M3 GTS např. ;-)
6. 2. 2012 12:16
Re: Osm set
Kitový kompresor by vůbec nebyl marný. Mám zkušenost s Elise SC a je to skvělé svezení. Nemá na 330 koňovou přestavbu s přeplňovaným VTECem (která sama o sobě vyjde asi na 700 tisíc), ale je skvělý. Ostatně i 220 koňový atmosférický VTEC pro mnohé představuje zajímavější, ale dražší volbu. SC je myslím dnes S a stojí necelých 48 tisíc €, takže Toyota představuje opravdu zajímavou alternativu.
6. 2. 2012 09:07
Re: Osm set
A pak je tady ještě faktor zkušenost. vzpomínám si na svoji poslední jízdu v autě s váhou pod 1500 kg a výkonem přes 400ps. Ono ty okresky jsou přeci jenom úzké a lemované stromy proklatě blízko a moje zkušenosti s takovouto kombinací, upřímě, malé. Potíž je, že cítění rychlosti a přetížení jsou na jiné úrovni. Jak hodně můžu v zatáčce přidat,abych nezatančil tango mortale, kde je správný brzdící bod, když se do zatáčky * 160km/h a přitom se cítím, jako bych jel pouze 70. A pak jsem nebyl sto, ujet dobře řízenému GTI a ještě jsem se málem ....(každý ať si domyslí). Ve slabších autech máš více času na rozmyšlenou (byť o pár setin) a to je právě to klišé o dostupnosti zábavy "masám"
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 10:25
Re: Osm set
:-) Stažené půlky, ano znám. Měl jsem před měsícem na návštěvě příbuzného důchodce, který si jako autovejminek pořídil novou carreru S. >:D Jel jsem s tím asi třicet km na vhké a studené silnici, a byla to těžká schíza. To auto je skvělé, ale jeho limity tak vysoko, že bez předchozí zkušenosti s tím, kde skutečně leží (třeba na okruhu) jsem prostě měl strach za to pořádně vzít. Hezky jsem se projel, a někdo stojící u krajnice by ti řekl, že ten poršák jel jako blázen, ale odhaduju to, že to bylo tak na padesáti procentech toho, co to auto svede. Prostě schopnosti dnešních sportovních aut většinou hrubě přesahují možnosti silnic a reálného provozu, nemluvě o řidičích. ;-)
6. 2. 2012 11:17
Re: Osm set
tak pod tohle se Ti podepíšu, i když můj podpis v tomto ohledu má význam podpisu tučňáka pod peticí za obnovu ledového příkrovu pólu....
"Výhodou" těhle aut je to, že snesou neskutečně - mnohem více, než normální smrtelník vůbec kdy zkusí - ale když už to zkusí a nezná schopnosti svoje, vozu a silnice - spočítá mu to fyzika nějakou namotávkou na dřevitou floru či betonovou výstavbu....Jednou, slovy jednou mne takhle vyškolil můj turbínový forester a musím říct, že kdybych měl pampersky tak si do nich něco naspořím - pravda - při zpětném ohlédnutí byl vadný mezičlánek mezi volantem a pedály, který si myslel, že jede po kolejích.......
6. 2. 2012 11:30
Re: Osm set
Přesně. ;-) Já vždycky říkám, že v "pomalém" autě se můžeš bavit "bez obav". Jen se prostě směješ. S ultimativnějšími kousky se člověk sice také směje, ale ten smích je z části nervózní. No a poměr mezi upřímným, zábavným smíchem a tím nervozním je úzce spojen s autem ve kterém sedím a okolními podmínkami. Měl jsem možnost, na silnici kterou mám najetou s STi, projet F430 a relativně i s časem na seznámení s autem. Okreska se střídajícím se povrchem (od záplatovaného asfaltu po nádherný koberec). Už to STičko tam není o upřímném a "klidném" smíchu a zábavě. 430 ? >:-[] >:D :-O ;-\ 8-s
6. 2. 2012 12:23
Re: Osm set
On se člověk může smát, ale potřebuješ na to okruh. To je důvod, proč řada lidí u motorek přechází ze supersportů níž. Je to krásné mít mezi nohama reaktor, ale časem tě unaví neustále si hlídat každý milimetrový pohyb. Takovéhle auto a pomalá trasa je ideální zábava na víkend. A člověk může pilovat toho závodníka v sobě.
6. 2. 2012 12:35
Re: Osm set
Samozřejmě. Okruh je jiná liga.
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 12:40
Re: Osm set
Žes zmínil ty motorky, jestli jsem nahoře psal o stažených půlkách v 911, tak to bylo nic proti tomu, kdy jsem se projel na kamarádově litrové "Duchně", po trochu zakroucených silnicích. Jak mi vysvětlil, byla v silničním nastavení, na okruh dává jinou kapotáž, přenastavuje podvozek i ŘJ, přesto, se svou prakticky nulovou motorkářskou zkušeností, jsem si málem crvrknul v každé zatáčce, a to jsem si víc než trojku nedovolil zařadit. Reaktor mezi nohama, to je velmi výstižně řečeno. Jinými slovy, tam kde auto vyžaduje pro přivedení na limit jistou řidičskou zkušenost, tam je třeba tu zkušenost v případě motorky násobit deseti. :-) ;-)
6. 2. 2012 14:11
Re: Osm set
Litr a ještě Italka. Ty bývají temperamentní. S kterou jsi to měl čest?

Stačí porovnat Speed Triple a Street Triple. Street se 106 koňovým 675 ccm a 189 kg je na běžné jezdění více než dostatečný (kdyby to někdo počítal, to je 560 koní na tunu). Má motor ze supersportu. Litrový Speed je ještě dál.

Pro mě je naháč, tříválec, kolem 80 kW ideální motorka. Umí jezdit uvolněně i pilu, oboje s naprostou samozřejmostí. A Italkám se spíš vyhýbám, i když nová Brutale mne láká.

Máš samozřejmě pravdu, silnější motorky si žádají hodně zkušeností a odříkání. Třeba ten Street je tak přívětivý, že se často doporučuje začátečníkům. Stejně tak třeba F800R. Jen musíš vědět, kdy přestat.
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 14:43
Re: Osm set
Já být prd a ne temperamentní, moje motorkářská zkušenost se odehrávala před pětadvaceti lety na stroji Jawa 350 >:D , a to jen do té doby, než jsem dospěl k papírům na auto a na motorky se mohl vykašlat. V průběhu dalších dvaceti let jsem se max. párkrát posadil na něco cizího. Takže první problém s touhle nestvůrou byl se vůbec srolovat za řidítka, nechápu, jak v té pozici může někdo vydržet třeba hodinu. A pak ten výkon, jaký je to přesně typ, to bych se musel zeptat, co ale vím, je, že to má výkon 150 koní, laděno údajně u nějakého ladičského mistra, dostal jsem spoustu informací, ale pro mě, popravdě, jedním uchem tam druhým ven, co se motorek týká. Jízda byla ovšem nezapomenutelná. >:D ;-)
Avatar - white label
6. 2. 2012 16:42
Re: Osm set
Já jsem měl CBéčkovou čtyřválcovou Hondu už od 19 let, jezdil jsem s ní i k Balatonu apod.
Jenže tehdy byl úplně jiný provoz a auta u nás relativně hodně slabá/pomalá , takže si člověk připadal na cestě často jako král. Dneska je to v běžném provozu na motorce nesrovnatelně víc o hubu...
6. 2. 2012 21:04
Re: Osm set
No jo, na motorce to dnes není žádný med. A když ti i při klidné jízdě sežere cca 7 litrů (teď naštěstí nemluvím o své), tak to není ani ekonomické. Ale je to zážitek, který si člověk rád dopřeje.
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 12:32
Re: Osm set
Jasně, přesně o tomhle mluvím, mimochodem je to také odpvěď na otázku, proč je například tolik oblíbená mazda MX-5. Jinými slovy, dvě stě koní pro 1200 kilo vážící GT-86 je naprosto v pořádku, na zatočené silnici s ní bude zábava relativně beze strachu a stejně budeš široko daleko nejrychlejší. ;-)
6. 2. 2012 12:58
Re: Osm set
no to jsem už tak, alespoň to říká moje žena........ ;-)