Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma

David Bureš David Bureš 5. 2. 2012 • 18:57
17
185
Zobrazit náhledy (17)
Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86
Sporťák s pohonem zadních kol od Toyoty se na domácím japonském trhu začne prodávat 6. dubna 2012.

Toyota oznámila, že ceny sporťáku 86 budou na domácím japonském trhu začínat na částce 1,99 milionu jenů, což odpovídá zhruba 497 tisícům korunám. V Evropě, kde tento vůz bude prodávaný s označením GT 86, má sportovní Toyota stát zhruba 30.000 euro (cca 752.000,- Kč).

Ve Spojených státech amerických bude automobil nabízen jako Scion FR-S. Americké zastoupení však ceny tohoto auta zatím neoznámilo, první exempláře se u místních prodejců mají objevit během letošního jara.

Podle mluvčího evropského zastoupení Toyoty je tak vysoký rozdíl v cenách dán i tím, že v Japonsku bude nabízena varianta s jednoduchou základní výbavou, zatímco provedení pro starý kontinent bude luxusnější, s více prvky. Prodej GT 86 v Evropě podle předchozích zpráv bude zahájen na začátku letošního léta.

Toyota chce v Evropě ročně prodat 15 tisíc exemplářů modelu GT 86, zatímco v Japonsku se podle odhadů značky měsíčně prodá 1.000 těchto sporťáků.

Japonská automobilka si chce díky GT 86 zlepšit své renomé u mladých zákazníků. Hlavní inspirací pro novou Toyotu byla Corolla Levin AE86, slavná Hachi roku, známá pro vzrušení a radost za volantem, které poskytovala řidičům. Model Celica, který se dá považovat za předchůdce GT 86, se v Evropě přestal prodávat v roce 2006.

S vývojem auta Toyotě pomáhala japonská automobilka Subaru, která bude prodávat vlastní verzi tohoto sporťáku. Ta se bude jmenovat Subaru BRZ. Oba vozy bude Subaru vyrábět v továrně Gunma severně od Tokia.

O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1.

Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo se samočinnou převodovkou se stejným počtem převodových stupňů. Síla dvoulitrového čtyřválce je přenášena na zadní kola pomocí samosvorného diferenciálu.

Automobil zrychlí z 0-100 km/h do 6 sekund a jede maximální rychlostí 230 km/h.

Související články

Témata
Avatar - Mireon
7. 2. 2012 08:07
Re: Srovnání s Šírem...
Jj je to tak. Záleží taky jak kdo chce sedět taky vysoko. Já téměř ve všech autech sedím nejníž co to jde a volant v podstatě vždy v co nejvyšší poloze. A je pravda že na svoji výšku sedím oproti ostatním docela blízko volantu (pokud jedu normálně v provozu, okruh je něco jiného) a určitě jet někam 8 hodin ve sporťáku třeba na dovolenou asi nebude žádná sláva.

P.S. docela mě pobavilo jak jel Clarkson v Aventadoru s nasazenou helmou. To opravdu nebylo pohodlné sezení :-)
Avatar - Thomasino
6. 2. 2012 21:23
Re: Srovnání s Šírem...
Tak pokud to bude těch 1300 kilo, tak už to taková bomba není, to je pravda :-O :-( Ale stále to bude jistě zábavná kára :-) Uvidíme co s tím udělá ten kompresorový kit na 250 koní, nebo ta verze Subaru STI s 300 koníky. Pak už to bude o "trochu" svižnější >:-[] :-!

I tak je to stále poměr 154 koní na tunu, tedy velmi podobné mému GTI a mnohem lepší těžiště a navíc samosvor ;-) Takže proti MX5 je to nadále o kus výše za podobné peníze.. 370Z je taky cenově u kus dále, ale jako jeté to může být pro někoho stále varianta..

EDIT: Vypadá to, že GT-86 driftovat fakt umí :)
[odkaz]
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Srovnání s Šírem...
thom - no jo,zetko je sice těžší,ale taky má přes 300 koní,pokud bude váha kolem 1 300 kg (jako u šíra) a 200 koní výkon,tak nevím,jak moc to nízké těžiště pomůže 86-tce být hbitějším...
6. 2. 2012 21:04
Re: Osm set
No jo, na motorce to dnes není žádný med. A když ti i při klidné jízdě sežere cca 7 litrů (teď naštěstí nemluvím o své), tak to není ani ekonomické. Ale je to zážitek, který si člověk rád dopřeje.
Avatar - runner42
6. 2. 2012 21:03
Re: Srovnání s Šírem...
Jasně píšou "curb weight", takže s kapalinama bez řidiče. Pro naši pohotovostní hmotnost je třeba přičíst 75 kilo. Souhlas, Zetko bude i tak o dost těžší, ale 200 koní toyoty... 200 koní má moje auto na denní ježdění, má 1400 kilo a je to podle mě líná kráva >:D
Články odjinud