Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma

Toyota GT86
Toyota GT86
Toyota GT86
Toyota GT86
17 Fotogalerie
Diskuze (185)
Sporťák s pohonem zadních kol od Toyoty se na domácím japonském trhu začne prodávat 6. dubna 2012.

Toyota oznámila, že ceny sporťáku 86 budou na domácím japonském trhu začínat na částce 1,99 milionu jenů, což odpovídá zhruba 497 tisícům korunám. V Evropě, kde tento vůz bude prodávaný s označením GT 86, má sportovní Toyota stát zhruba 30.000 euro (cca 752.000,- Kč).

Ve Spojených státech amerických bude automobil nabízen jako Scion FR-S. Americké zastoupení však ceny tohoto auta zatím neoznámilo, první exempláře se u místních prodejců mají objevit během letošního jara.

Podle mluvčího evropského zastoupení Toyoty je tak vysoký rozdíl v cenách dán i tím, že v Japonsku bude nabízena varianta s jednoduchou základní výbavou, zatímco provedení pro starý kontinent bude luxusnější, s více prvky. Prodej GT 86 v Evropě podle předchozích zpráv bude zahájen na začátku letošního léta.

Toyota chce v Evropě ročně prodat 15 tisíc exemplářů modelu GT 86, zatímco v Japonsku se podle odhadů značky měsíčně prodá 1.000 těchto sporťáků.

Japonská automobilka si chce díky GT 86 zlepšit své renomé u mladých zákazníků. Hlavní inspirací pro novou Toyotu byla Corolla Levin AE86, slavná Hachi roku, známá pro vzrušení a radost za volantem, které poskytovala řidičům. Model Celica, který se dá považovat za předchůdce GT 86, se v Evropě přestal prodávat v roce 2006.

S vývojem auta Toyotě pomáhala japonská automobilka Subaru, která bude prodávat vlastní verzi tohoto sporťáku. Ta se bude jmenovat Subaru BRZ. Oba vozy bude Subaru vyrábět v továrně Gunma severně od Tokia.

O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1.

Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo se samočinnou převodovkou se stejným počtem převodových stupňů. Síla dvoulitrového čtyřválce je přenášena na zadní kola pomocí samosvorného diferenciálu.

Automobil zrychlí z 0-100 km/h do 6 sekund a jede maximální rychlostí 230 km/h.

Vstoupit do diskuze (185)