Letos je tomu právě deset let, kdy Toyota začala v Japonsku prodávat své první dva hybridní vozy. K desetiletému jubileu se přidal i milník v podobě milionu prodaných hybridních vozů.
mari ma pravdu, jen neodhadl delku ty ulicky ;-) Taky by me zajimalo, kolik jich je v provozu, jestli se to nemusi vyhodit, kdyz tomu dojdou baterky >:-[] >:-[]
Pokud se to vezme takto, pak je ovšem každá "ulička" slepá (včetně třeba benzínu) ;-) To by mě také zajímalo.. tipuji, že baterie Priusu vydrží minimálně 5x déle než průměrný Jag bez neplánované návštěvy servisu >:D >:-[];-)
Co sem taháš škodovku??? Máš s ní nějaký problem? Mimo to že na ni nemáš? Já nic ( kromě pickupu felicia ve firmě) z MB nevlastním, ale tyhle kecy nesnášim.
Pokud jde o Prius II ....ja nezkousnu ten interier - pristrojovku ...zvenku to take moc nemusim, zejmena vzhledem k tomu, co si pod pojmem "auto" predstavuju. Jenze pred par dny jsem jej videl v Ostrave v centru a dneska jsem jej videl zase stat o ulici dal (pobliz Nove radnice). Kdyz jsem jej obesel musim konstatovat, ze jeho tak trochu futuristicke a zvlastni vzezreni jen podtrhuje to s cim ma clovek tu cest. Tohle neni auto jak jej zname, tohle nejsou emoce, tohle je dopravni prostredek pro treti tisicileti.. at se to nekomu libi nebo nebo ne.
:yes: presne slovem "svuj" se to da cele pekne shrnout... vzhledem k tomu cim to auto je, tak je svym zpusobem i hezke a prave jeho vzezreni mi osobnost Priusu II dokresluje. (Osobne je pro mne zajimava zejmena zadni cast.) Proste na tohle auto se clovek musi koukat jinak nez na ty kvanta jinych kolem.
Prius je "přesně takový, jaký ho jeho zákazníci chtějí".. příští rok bude uvedena nová generace - Toyota samozřejmě sondovala, zda by neměla být nová generace více konvenční (viz např. Civic Hybrid) - zákazníci nechtějí konvenční auto, oni chtějí Priusu ;-) Prius není o tom, že by zvažoval jestli koupíš Golf TDi či Prius.. Prius je o tom, že prostě chceš Prius, proto, co znamená.. proto, co vyjadřuje.. proto, jaký jsi ty apod. Prostě na Prius nelze pohlížet měřítky "běžných" aut.. Prius je jen jeden :yes:
To co jsi napsal by znamenalo, zes Toma nepochopil, nebo to podvedome nechces ;-) ...Golf je jen jeden, ale jeden mezi mnoha stejnymi. Prius je od ostatnich odlisny koncepcne a mezi hybridy je jakousi ikonou, takovym vychozim bodem a mozna i proto je designove "jiny". Hybridy tady nebudou naporad ale dnes proste predstavuji jeden z novych smeru, davaji to viditelne najevo a poukazuji tak na zivotni hodnoty svych majitelu. Nechci aby to znelo prilis nadnesene, ale ja to tak vnimam a je jen dobre ze se v oblasti pohonu automobilu prolamuji ledy.
Tenhle prispevek jsem si precetl az potom co jsem poslal tu reakci na tebe vyse a koukam, ze jsme pouzili obsahove vlastne stejnou zaverecnou vetu >:D;-)
No jo, jenže myslim že by na stejném základu mohli nabízet i alternativu pro lidi co chtějí klasiku. Problem by to určitě nebyl. Ta Honda sedan je mooooc hezká, na japonce. >:D Ale chápu že v době kdy jsou hybridy pro běžného uživatele spíš moda než přínos /zatim to tak nejspíš je-můj názor/ chtějí zákazníci aby bylo na první pohled vidět že jsou in a jdou s modou. To chápu.
Tome, podívej na případ Hondy a jejího hybridního Accordu... ;-) Existují výrobci, kteří pochopili že mít v nabídce hybridní model z jiného než prestižního hlediska je takřka nemožné... Realita se pomalu bude od hybridní epizody vracet zpět do svých zaběhnutých kolejí... Snížení spotřeby i emisí lze dosáhnout i méně okázalou technologií.
i ja bych si ji koupil kdyby nevypadala jak dacia kombi, nemela vetsi spotrebu jak muj stary favorit, plny kufr baterek ktere vydrzi jen 100tisic mil, kde je potom ta vyhoda? V prius forech jsem nasel stiznosti vlastniku tohoto auta ze toyotou slibena spotreba 4,1 je uplne nerealni! pri opatrne jizde min. 5 litru, na dalnici zere 7,5litru. V evrope kde lide pouzivaji rozum nikdy nemuze mit takove auto velkou sanci, stejne jak ji nemel prvni seriovy hybrid od audi (duo) z roku 1994
Hybridy su iba taka barlicka ktora sama o sebe nie je riesenim. Maju vsak jednoznacne vyhody 1) v meste 2) v nizsich emisiach (ktore sice v strednej europe nikoho nezaujmaju, ale to sa velmi rychlo zmeni).
Kazdopadne je ale milion (len si to predstav..) pri par modeloch na trhu skvelym uspechom. :yes:
jazdim na priuse v lete za 5,0 - 5,5 max v meste a ani cez zimu som nemal priemer viac ako 6,3 pri beznej jazde. Na dialnici pri 140 - 150- tke zerie priemerne 6,5. najazdenych mam 50 000 km a ziaden technicky problem ....
Hybridní pohon je ukázkou toho, kam až dnešní technika dospěla a čeho je schopna. Nehledejme ale v tomto pohonu spásu. Svět bude v budoucnu potřebovat mnohem jednodušší řešení. Nejefektivnější cesta k cíli je ta nejvíce přímá: V blízké budoucnosti zřejmě přebere hlavní úlohu dieselový motor se systémem, který například Mercedes označuje jako AdBlue. To znamená poměrně jednoduchým způsobem omezit dosud problematické emise jinak vysoce efektivního dieselu. Ve vzdálenější budoucnosti pak zcela nové palivo, patrně vodík. Hybridy ve své podstatě neposkytují žádné měřitelné zlepšení, protože o něco menší spotřebu (a to pouze v určitých režimech) anuluje vyšší technická náročnost, vyšší cena, a dosud neověřená spolehlivost (to, že auto je schopno jezdit pět let ještě neznamená že ho můžeme označit jako spolehlivé, na to bude potřeba nejméně dalších 15 let...). Čili ano, hybridy se zde zřejmě občas objeví, ale jen jako demonstrace technických možností dneška, a jako taková samoůčelná hračka pro technické plutokraty. Samozřejmě jde taky o prestiž, o důkaz pokroku. Již dnes ale můžeme v americe pozorovat trendy, které směřují k masívnějšímu prosazování dieselového pohonu s filtry DPF a časem i výše zmíněnou technologií AdBlue, coby kompromisnímu řešení pro střednědobou budoucnost. A světe div se, to dokonce v zemi, která nad tímto pohonem ještě nedávno ohrnovala nos. Zdravý rozum brzy pochopí, že nepřinášejí-li hybridy opravdu markantní rozdíl ve spotřebě paliva, který by vyvážil větší náročnost a komplikovanost (a to se již dnes ukazuje že nepřinášejí, neboť obdobných hodnot či dokonce lepších dosahují i jednodušší systémy), pak i samotní zákazníci, potažmo výrobci, přehodnotí své vize a sázku na hybridní kartu. První vlaštovkou je Honda, o které si může čtenář počíst přímo zde na serveru... ;-)
Za si zase dokazu predstavit, electromobil z recyklovatelnymi akumulatory nabijenymi v dobe, kdy elektrarny nemaji velky odber pripadne. nabijene ze "zelenych", ale nestabilnich zdroju (vetrne, vodni, slunecni, elektrarny).
jedna věc je to, co si dokážeme představit, resp. co by se nám líbilo, a druhá je realita. Zdaleka ne všude mají motoristé přístup k elektrické zásuvce...