Je trend, který jako první nastolily adaptivní tempomaty, proces, který nevyhnutelně končí u toho, že z automobilů za několik desítek let zmizí volant?
Nic proti vývoji, ale radši se budu držet volantu a spoléhat na svoje vlastní schopnosti. nechci být pasažérem bez vlivu na to co se děje a ještě k tomu ve vlastním autě :no::no::no:
Spíš bych raději autopilota na dálnici - už dnes by to skoro šlo s pomocí AFILu co má Citroen (držení se v jednom pruhu) a adaptivního tempomatu. Klidně bych se "zapřáhl" za někoho a nechal "odtáhnout" z Prahy do Brna, zatímco bych si četl knížku nebo civěl na film.
Nejhorsi je, ze dement za volantem obalenej elektronikou bude porad dement. Lidi se budou spolehat na elektronicky systemy a budou si myslet, ze jsou v aute neznicitelny.
Soudě podle rozpaků s tím, kde je vůbec nějaká družice, kterou má moje navigace po ranním probuzení za mlhy v lese, by to mohla být docela eutanásie, nechat chvíli řídit tohle hejblátko. >:D
Je to dobrá blbina, stačí, aby na križovatke stál policajt a stopka nemusí platiť. Len ja ako blbec zastavím, lebo mám v aute ten pr.drbaný systém a ešte to do mňa zozadu niekto napáli. Na letisku, kam okrem povolaných nikto nemá prístup je to niečo celkom iné. A dobre to píše KZ vyššie - dement za volantom bude vždy dement, aj keď ho bude strážiť 10 elektronických systémov...
Dement si v prvom rade ty (vsak Blava néééééé?), lebo v kazdej vyspelej krajine funguje TMC a kazda zmena v doprave sa ti zobrazuje na navigacii. A STOPka sa dava na miesta, kde je z hladiska bezpecnosti potrebne zastavit a nikdy ti tam nepride policajt upravit plynuly prejazd ;-)
A ak by sa aj take nieco dialo, tak by to museli odoslat do centraly a tvoj system by na to patricne reagoval.
...todlecto? Za chvíli už to bude v rpdeli..já vám to řikám!! Už nebudem moct valit po déjedna dvoukilem, předjíždět na dvojitý plný a už vůbec si nedáme adroš přes Rumunskou na červenou....!! Woe ti řikám, to je spiknutí..za to jsme bojovali jo? To je nějáká demogracije?? ;-)
Tak todle bych si do auta dát nedal. Když vezmu, že se mapy nav. systémů aktualizují (v nejlepším případě) tak jednou za půlrok, tak to bude asi hódně spolehlivé 8-s Nebo to maj kucí od Toyoty tak vychytaný, že maj maníka na každým stavebním úřadu, který okamžitě informuje o každé změně, která je pak neprodleně přes GSM poslána do všech navigací??? Asi ne, co? :-)
Navíc mi nějak uniká smysl tý kamery na zádi. To má jen kontrolovat, aby do mě nikdo nenajel, nebo co? To vysvětlení, že to monitoruje stopky je nějak utažený za vlasy, ne? Vždyť když ta kamera stopku vidí, znamená to, že už jsem jí přejel, ne???
Podívejte se na obrázek, kamera sleduje vodorovné značení, které jste přejel (tady je jedno, zda si systém ověří polohu 65 metrů před nebo 75 metrů, důležitá je nějaká visuální kontrola). Umístění kamery vzady je logické, využijete jí i při couvání a navíc se (odhaduji) pomaleji znečistí, pokud bude dobře umístěna - viz. dnešní parkovací kamery.
Jo tak. To vodorovný značení jsem přehlídl. No jestli je todle značení opravdu před každou stopkou v Japonsku, tak by to možná fungovat mělo. Co se ale stane v případě sněhu nebo napadaného listí? Prostě je v tom tolik proměnných a tolik možností, který ten systém můžou zmást, že bych tomu osobně moc nevěřil... Ale dík za odpověď :yes:
Re: Nerad bych zastavoval na STOPce pred nebrzdici LIAZkou
No to mas pak na vyber, jestli te sejme zezadu ta nebrzdici Liazka nebo z boku ta piskem plne nalozena a nalezite rozjeta Tatrovka, co jede po hlavni 8-s;-)
Pak se rozbije anténa a je tu problém. Mám takovou zkušenost z Německa se služebním Mercedesem. Tam mě naštěstí nic nebrzdilo, ale každou chvíli mi navigace hlásila, že jedu "Off road."