Diskuse

Toyota představuje techniku blízké budoucnosti. Co umí její motory, převodovky a čtyřkolky?

2.3.2018

Japonci představují vůbec první CVT s rozjezdovým převodem, to ale není všechno. Toyota odhaluje technických novinek hned několik.

 

  • 40 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 02.03.  10:30

    Toyota

    ...nový šestikvalt....manuál..... :yes:
    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 02.03.  10:51

      « Re: Toyota

      V článku mohlo bejt víc k celý nový generaci motorů s účinností 40% a víc procent [odkaz] ale na ACZ dobrý

      Koho by zajímaly drobnosti typu [odkaz] [odkaz] když nejsou koncernový :-)
      • 03 Reagovat !

        foto marianek

        marianek 02.03.  12:27

        « Re: Re: Toyota

        To proto, ze kdyby o tom napsali, pak by se v diskuzi nekdo zeptal, proc to tak nema koncern. A kritika koncernu se tady nenosi.
      • 12 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 02.03.  12:27

        « Re: Re: Toyota

        Není namísto optických hranolů jednodušší tam prostě plesknout další displeje a využít kamerové systémy, které už dnes auta mají?
      • 30 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 02.03.  13:03

        « Re: Re: Toyota

        Četli jsme stejný článek? Jeho čtení mě bolelo. Ty formulace, to by jeden brečel. Ale že je to Toyota, tak jsem to riskl. Video jsem radši ani nezkoušel (však víme, jak to tady je).
        • 02 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 02.03.  15:58

          « Re: Re: Re: Toyota

          Mě taky = velmi nekvalitní = ale na ACZ dobrý ;-)

          Je to smutný ale za úspěch na ACZ považuju že vůbec něco napsali = s klidem bojkotovali i inovace MB S
  • 52 Reagovat !

    foto marianek

    marianek 02.03.  11:02

    Ucinnost

    2.0 se 40% je opravdu skvele cislo. V porovnani s nynejsim 1.8HSD, ktere ma 41%. Az ten motor spoji se systemem HSD mohlo by to byt velmi zajimave.
    Za 2.0 bez turba, ode me :yes:
    Libi se mi, ze Toyota pokracuje ve vyvoji, podle me nejprijemnejsiho zprevodovani spalovanich motoru, CVT.
    • 10 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 02.03.  11:07

      « Re: Ucinnost

      Aj tento nový dvojliter má v hybridnom ústrojenstve účinnosť 41%. Tam bude výkon motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle činiť 107 kW (145 k) a krútiaci moment má mať hodnotu 180 Nm.
      V nehybridnom prevedení má 40% a výkon 126 kW (171 k) a krútiaci moment 205 Nm.
      • 00 Reagovat !

        foto marianek

        marianek 02.03.  11:22

        « Re: Re: Ucinnost

        V kazdem pripade zajimave, moc zajimave :yes:
        Odkud mas tu informaci?
        • 00 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 02.03.  11:27

          « Re: Re: Ucinnost

          Třeba zde [odkaz] Je to samozřejmě i v tiskových materiálech Toyoty, které lze snadno dohledat.
          • 00 Reagovat !

            foto marianek

            marianek 02.03.  12:01

            « Re: Re: Ucinnost

            :yes:
            • 10 Reagovat !

              foto Mino-1

              Mino 1 02.03.  15:10

              « Re: Re: Re: Ucinnost

              Tu je originál odkaz Toyoty na motor:
              [odkaz]

              Tu je niečo o novej CVT:
              [odkaz]

              A tu niečo o novej 6 stupňovej MT:
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto marianek

                marianek 02.03.  15:23

                « Re: Re: Re: Ucinnost

                :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 02.03.  16:50

                « Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                Mino21 a Mino 1, jen náhoda, nebo nějaká souvislost?
                • 00 Reagovat !

                  foto Mino-1

                  Mino 1 02.03.  17:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                  Nemame nic spolocne. Ja som Slovak, Mino21 je Cech.
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 02.03.  17:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                    Takže žádná ČeskoSlovenská rodinná pouta... :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mino-1

                      Mino 1 02.03.  17:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                      Ziadna rodina, podobnost cisto nahodna :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto speedfred

                        speedfred 02.03.  18:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                        rodina od čias Svätopluka.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mino21

                      Mino21 02.03.  20:31

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                      Podobnost čistě náhodná, mám ale slovenské kořeny
                • 00 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 03.03.  07:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

                  To nevyzera ako Cherokee/ Magister >:D
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 02.03.  11:30

        « Re: Re: Ucinnost

        170ps@205nm to je velmi pekne stado na atmo 2.0 v dnesnych normach...
        • 14 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 02.03.  19:45

          « Re: Re: Re: Ucinnost

          205nm při 170 koních je mizerný krouticí moment. Já mám při stejném výkony 380nm.
          • 00 Reagovat !

            foto pargi

            pargi 03.03.  07:53

            « Re: Re: Re: Re: Ucinnost

            Na klice. Kolik mas na kolech?
            • 10 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 03.03.  07:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ucinnost

              Zbytočná snaha on má načipované tédéíčko
    • 00 Reagovat !

      foto -StenLi-

      .StenLi. 02.03.  12:14

      « Ucinnost

      Najprijemnejsie a najefektivnejsie sprevodovanie spalovacich motorov nie je CVT ale eCVT - nestastny nazov pre planetovu prevodovku. Ta samozrejme ostava aj v THS II.

      Uz len dufat ze 6. marca nam Toyota ukaze konecne pekne auta a to tak Auris ako aj Supra. Auris hybrid by som si chcel kupit.
      • 21 Reagovat !

        foto marianek

        marianek 02.03.  12:24

        « Ucinnost

        Pocitove je CVT a e-CVT stejne. JIna technologie, ale stejne prijemne. Jiste rozjezd s e-CVT je diky elektromotoru sametovy. Pouze ti s kopytem misto nohy nadavaji na prilis vysoke otacky pri akceleraci.
        • 00 Reagovat !

          foto -StenLi-

          .StenLi. 02.03.  13:02

          « Re: Ucinnost

          Aj rozjazd ale hlavne rychle prepinanie medzi D a R napr. pri parkovania a manevrovani v uzkych priestoroch je vdaka cisto elektrickemu pohonu bez mechanickeho spojenia kolies s motorom ovela prijemnejsie.
      • 00 Reagovat !

        foto db

        db 20.03.  12:12

        « Re: Ucinnost

        eCVT má ešte jednu veľkú výhodu oproti CVT - a to je neporovnateľne vyššia spoľahlivosť a trvácnosť. Namiesto variátora je to jednoduchý planétový prevod (vlastne delič krútiaceho momentu medzi elektromotrom a benziňákom), ktorý sa zaobíde bez prenosu sily pomocou trenia. A pokiaľ dobre viem, tak eCVT ani HDM menič nemá na rozbeh (nepotrebuje ho).
    • 40 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 02.03.  12:52

      « Re: Ucinnost

      Jak krasne zni ta dve slova 2.0L a 4 valce :yes:
  • 30 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 02.03.  11:27

    tie vase trapne reklamy

    kliknem na video, vidim tam reklamu ktora nejde preskocit a trva 3minuty = zatvaram ACZ
  • 13 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 02.03.  12:08

    Skodovka(VW): cum a uc sa :)

    ..a kludne si pridajte k tomu CNG.
  • 42 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 02.03.  14:26

    Tak Toyota to dotáhla tam, kde 6 roků je Mazda

    Jejich dvoulitr má o 5 koní méně a 5Nm více. No jo, ale Mazda bude mít příští rok v prodeji vznětový benzín. A o převodovce škoda mluvit. Pořád se vymýšlejí jen komplikace, aby se to chovalo jako HDM. Mazda ani evropská prémie ani H/K nedělají z krychle kuličku a používají HDM nebo dvouspojku.
    • 00 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 03.03.  07:59

      « Re: Tak Toyota to dotáhla tam, kde 6 roků je Mazda

      Kolik let má Mazda v nabídce použitelný hybrid, taky 20?
    • 00 Reagovat !

      foto db

      db 20.03.  12:06

      « Re: Tak Toyota to dotáhla tam, kde 6 roků je Mazda

      Ja si nemyslím, že by sa malo napodobňovať HDM. CVT a eCVT mení prevodový pomer postupne a vždy hladko (čo sa o HDM nedá povedať, minimálne pri potrebe svižnejšieho podradenia).
  • 20 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 02.03.  15:17

    Info pre fandov Toyota Hybrid System

    ad1. Nova Toyota Camry Hybrid 2018 prisla s novym 2.5l Dynamic Force Engine na novej platforme TNGA. Dynamika sa zachovala (208 hp, 1650kg, 0-100km/h za 8s), ale spotreba klesla o 20%:
    Camry 2017 LE (eko, uzsie pneu) / XLE (standard)
    realne EPA kombi/mesto/dialnica120: LE 5.9/5.6/6.2 , XLE 6.2/5.9/6.4
    vs
    Camry 2018 LE kombi/mesto/dialnica120: LE 4.5/4.6/4.4 , XLE 5.1/5.4/5.0
    zdroj EPA [odkaz] XLE 2018 test Car&Driver [odkaz]
    Porovnanie medzi Camry 2018 Hybrid 2.5 - Benzin 2.5 - Benzin 3.5 V6, v meste ma hybrid takmer polovicnu spotrebu, vid. [odkaz] prevod mpg [odkaz]

    ad2. Dvojliter 2.0l Dynamic Force je downsizing z Camry pre lahsie europske auta (minus ~200kg, napr. Auris, C-HR, Lexus UX, atd.), celkovy hybridny vykon necelych 180 hp je zlozenim 144hp spalovak (180Nm) + 109hp elektromotor (200Nm).
    Toyota tvrdi, ze voci Prius 4G (THS II, 1.8l, 122hp) sa spotreba znizila podla japonskych testov o 9% a dynamika sa zvysila o 18%, vid. pdf [odkaz] Podla spotreby na spritmonitor.de by malo platit:
    Prius 4G 1.8l (spotreba 4.5l, 10.6s) -> Prius 4G 2.0l (4.1l, 8.7s)
    C-HR 1.8l (5.2l, 11s) -> C-HR 2.0l (4.7l, 9s)
    Prvy dvojliter ma dostat Lexus UX 250h v Zeneve a zrejme aj novy Auris.
    ---
    Pozn. Dynamic Force Engine je dynamicky motor s vysokou tepelnou ucinnostou 41%, pri nizkom/strednom vykone pouziva priamy aj nepriamy vstrek, pri vyssom vykone len priamy vstrek. Inac je to atmosfera bez turba a teda mensie teploty, mensie emisie (castice).
    • 00 Reagovat !

      foto marianek

      marianek 02.03.  15:25

      « Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

      :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto bonzour

      bonzour 02.03.  16:57

      « Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

      Ten 2.0 bude v evrope bohuzel asi jenom v hybridech. Pochybuju ze tedy nabidnou klasickou 2.0, kdyz maj pro Evropu relativne novou 1.2 turbo.

      Ta klasicka 2.0 bude pro USA a Australii, kde nahradi 1.8 vvti.

      Kazdopadne 2.0 hybrid v aurisu by byla pecka. A co teprve kdyby to nabidli s E-awd! Soucasnej Prisu mel E-awd udajne v Japonsku. Rav-4 hybrid uz to normalne nabizi uz i u nas, tak auris by taky mohl. Jenze vim, jak to dopadne...nic nebude!
      • 00 Reagovat !

        foto Mino-1

        Mino 1 02.03.  17:15

        « Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

        Preco by v Europe neponukli aj novy 2-liter? 1.2 Turbo je vykonovo omnoho slabsi motor (116 k). Okrem toho s novym dvojlitrom v pohode splnia nove emisne normy a aj spotrebu bude mat urcite dobru vdaka svojej vysokej tepelnej ucinnosti. Takze nie je ziadny dovod ten motor neponukat.
        • 10 Reagovat !

          foto bonzour

          bonzour 02.03.  17:28

          « Re: Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

          Protoze v americe se starsi 2.0 L (3ZR-FAE I4) normalne nabizi a u nas ne ...
          • 00 Reagovat !

            foto Mino-1

            Mino 1 02.03.  17:31

            « Re: Re: Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

            Lenze novy motor je mimo ineho mysleny aj pre novy Auris, aspon podla niektorych clankov. A Aurisu celkovo chyba vykonnejsi motor a tento novy sa mu vyslovene ponuka.
            • 01 Reagovat !

              foto bonzour

              bonzour 02.03.  17:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

              Mno nevim, mimo Evropu ma Auris vsude staricke 1.8vvt-i pokud se nemylim. V evrope 18. neni a je nova 1.2turbo. Uvidime...
              • 01 Reagovat !

                foto Mino-1

                Mino 1 02.03.  17:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

                Uvidime. Ale 116 koni je skratka v dnesnej dobe velmi malicko. Silnejsi motor novy Auris fakt potrebuje a Toyota si je toho myslim velmi dobre vedoma. Konkurencia sa ohana v tejto kategorii motormi s vykonmi 200+ koni, aj ked samozrejme netvoria gro predajov.
                • 00 Reagovat !

                  foto Mino21

                  Mino21 02.03.  20:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

                  Zas tak maličko to není, ale jak Auris, tak Corolla by si v případě atmosférického motoru zasloužily doplnit to i o 1.8-2.0. Nemyslím si však, že i když by to bylo fajn, že by to Toyota až tak nutně potřebovala. Tahle auta se s výkonnými motory zas tak moc neprodávají, takže jejich absence není velký problém. Dvoulitr by byl super, ale taky by to mělo mít adekvátní trochu sportovní naladění.
    • 00 Reagovat !

      foto bonzour

      bonzour 05.03.  22:37

      « Re: Info pre fandov Toyota Hybrid System

      Tak tady angličani (carmagazine) už to maj prej potvrzený, novej Auris bude mit:
      1.2-litre turbo 114bhp four-cylinder, direct-injection turbocharged petrol
      1.8-litre HEV 121bhp fourth-generation hybrid, as seen in Toyota Prius and C-HR
      2.0-litre HEV A new, more powerful hybrid with 178bhp
  • 24 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 02.03.  19:35

    Toyota vyvíjí novou generaci dieselu.

    Snížení měrné spotřeby je možné efektivně dosáhnout především zvýšením komprese. Jenže pokud zvednete kompresi na cca 15:1, začne se palivo zapalovat při stlačení samo z důvodu vysoké teploty při stlačení. Proto se stlačuje jen vzduch a do stlačeného, rozžhaveného vzduchu se pod tlakem vstřikuje palivo. Palivo v těchto podmínkách shoří a jeho zapalování již není třeba. Ze zážehového motoru se stane diesel. Ten se vyznačuje vyšší energetickou efektivitou a tedy nižší spotřebou. Otázka je, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě... Na jedné straně zbytečná hysterie kvůli zanedbatelnému množství NOx u dieselu, na straně druhé komplikovaný (a tedy s nižší životností) a drahý motor s měnitelným kompresním poměrem.
    Nevím jak kdo, já ale hlasuji pro jednoduchý, spolehlivý diesel!
    • 00 Reagovat !

      foto db

      db 20.03.  12:03

      « Re: Toyota vyvíjí novou generaci dieselu.

      V praxi je to ale tak, že jednoduchý a spoľahlivý diesel neexistuje (už min. 15 rokov).
  • 11 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 02.03.  20:03

    Čemu

    říkám pořádný motor
    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tragédie v Turecku: Češi bourali cestou na výlet, otec (†41) zemřel

Tragédie v Turecku: Češi bourali cestou na výlet,…

Tragicky skončila pohádková dovolená v Turecku pro skupinu českých turistů. Ti havarovali cestou na výlet. Jeden…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…