Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Toyota představuje techniku blízké budoucnosti. Co umí její motory, převodovky a čtyřkolky?

48 komentářů

Avatar - praděda7
praděda7
...nový šestikvalt....manuál..... :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V článku mohlo bejt víc k celý nový generaci motorů s účinností 40% a víc procent [odkaz] ale na ACZ dobrý

Koho by zajímaly drobnosti typu [odkaz] [odkaz] když nejsou koncernový 😄
marianek
To proto, ze kdyby o tom napsali, pak by se v diskuzi nekdo zeptal, proc to tak nema koncern. A kritika koncernu se tady nenosi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není namísto optických hranolů jednodušší tam prostě plesknout další displeje a využít kamerové systémy, které už dnes auta mají?
_MT_
Četli jsme stejný článek? Jeho čtení mě bolelo. Ty formulace, to by jeden brečel. Ale že je to Toyota, tak jsem to riskl. Video jsem radši ani nezkoušel (však víme, jak to tady je).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě taky = velmi nekvalitní = ale na ACZ dobrý 😉

Je to smutný ale za úspěch na ACZ považuju že vůbec něco napsali = s klidem bojkotovali i inovace MB S
marianek
2.0 se 40% je opravdu skvele cislo. V porovnani s nynejsim 1.8HSD, ktere ma 41%. Az ten motor spoji se systemem HSD mohlo by to byt velmi zajimave.
Za 2.0 bez turba, ode me :yes:
Libi se mi, ze Toyota pokracuje ve vyvoji, podle me nejprijemnejsiho zprevodovani spalovanich motoru, CVT.
Mino 1
Aj tento nový dvojliter má v hybridnom ústrojenstve účinnosť 41%. Tam bude výkon motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle činiť 107 kW (145 k) a krútiaci moment má mať hodnotu 180 Nm.
V nehybridnom prevedení má 40% a výkon 126 kW (171 k) a krútiaci moment 205 Nm.
marianek
V kazdem pripade zajimave, moc zajimave :yes😒br /> Odkud mas tu informaci?
Mino21
Třeba zde [odkaz] Je to samozřejmě i v tiskových materiálech Toyoty, které lze snadno dohledat.
marianek
:yes:
Mino 1
Tu je originál odkaz Toyoty na motor😒br /> [odkaz]

Tu je niečo o novej CVT😒br /> [odkaz]

A tu niečo o novej 6 stupňovej MT😒br /> [odkaz]
marianek
:yes:
Avatar - white label
white label
Mino21 a Mino 1, jen náhoda, nebo nějaká souvislost?
Mino 1
Nemame nic spolocne. Ja som Slovak, Mino21 je Cech.
Avatar - white label
white label
Takže žádná ČeskoSlovenská rodinná pouta... 😄
Mino 1
Ziadna rodina, podobnost cisto nahodna 😄
Avatar - speedfred
speedfred
rodina od čias Svätopluka.
Mino21
Podobnost čistě náhodná, mám ale slovenské kořeny
kyklop
To nevyzera ako Cherokee/ Magister >😁
Avatar - lamal
lamal
170ps@205nm to je velmi pekne stado na atmo 2.0 v dnesnych normach...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
205nm při 170 koních je mizerný krouticí moment. Já mám při stejném výkony 380nm.
pargi
Na klice. Kolik mas na kolech?
kyklop
Zbytočná snaha on má načipované tédéíčko
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Najprijemnejsie a najefektivnejsie sprevodovanie spalovacich motorov nie je CVT ale eCVT - nestastny nazov pre planetovu prevodovku. Ta samozrejme ostava aj v THS II.

Uz len dufat ze 6. marca nam Toyota ukaze konecne pekne auta a to tak Auris ako aj Supra. Auris hybrid by som si chcel kupit.
marianek
Pocitove je CVT a e-CVT stejne. JIna technologie, ale stejne prijemne. Jiste rozjezd s e-CVT je diky elektromotoru sametovy. Pouze ti s kopytem misto nohy nadavaji na prilis vysoke otacky pri akceleraci.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aj rozjazd ale hlavne rychle prepinanie medzi D a R napr. pri parkovania a manevrovani v uzkych priestoroch je vdaka cisto elektrickemu pohonu bez mechanickeho spojenia kolies s motorom ovela prijemnejsie.
db
eCVT má ešte jednu veľkú výhodu oproti CVT - a to je neporovnateľne vyššia spoľahlivosť a trvácnosť. Namiesto variátora je to jednoduchý planétový prevod (vlastne delič krútiaceho momentu medzi elektromotrom a benziňákom), ktorý sa zaobíde bez prenosu sily pomocou trenia. A pokiaľ dobre viem, tak eCVT ani HDM menič nemá na rozbeh (nepotrebuje ho).
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jak krasne zni ta dve slova 2.0L a 4 valce :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
2.0TDI zní ještě lépe 😄
Avatar - lamal
lamal
kliknem na video, vidim tam reklamu ktora nejde preskocit a trva 3minuty = zatvaram ACZ
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
..a kludne si pridajte k tomu CNG.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jejich dvoulitr má o 5 koní méně a 5Nm více. No jo, ale Mazda bude mít příští rok v prodeji vznětový benzín. A o převodovce škoda mluvit. Pořád se vymýšlejí jen komplikace, aby se to chovalo jako HDM. Mazda ani evropská prémie ani H/K nedělají z krychle kuličku a používají HDM nebo dvouspojku.
pargi
Kolik let má Mazda v nabídce použitelný hybrid, taky 20?
db
Ja si nemyslím, že by sa malo napodobňovať HDM. CVT a eCVT mení prevodový pomer postupne a vždy hladko (čo sa o HDM nedá povedať, minimálne pri potrebe svižnejšieho podradenia).
unicorn64
ad1. Nova Toyota Camry Hybrid 2018 prisla s novym 2.5l Dynamic Force Engine na novej platforme TNGA. Dynamika sa zachovala (208 hp, 1650kg, 0-100km/h za 8s), ale spotreba klesla o 20%😒br /> Camry 2017 LE (eko, uzsie pneu) / XLE (standard)
realne EPA kombi/mest👋dialnica120: LE 5.9/5.6/6.2 , XLE 6.2/5.9/6.4
vs
Camry 2018 LE kombi/mest👋dialnica120: LE 4.5/4.6/4.4 , XLE 5.1/5.4/5.0
zdroj EPA [odkaz] XLE 2018 test Car&Driver [odkaz]
Porovnanie medzi Camry 2018 Hybrid 2.5 - Benzin 2.5 - Benzin 3.5 V6, v meste ma hybrid takmer polovicnu spotrebu, vid. [odkaz] prevod mpg [odkaz]

ad2. Dvojliter 2.0l Dynamic Force je downsizing z Camry pre lahsie europske auta (minus ~200kg, napr. Auris, C-HR, Lexus UX, atd.), celkovy hybridny vykon necelych 180 hp je zlozenim 144hp spalovak (180Nm) + 109hp elektromotor (200Nm).
Toyota tvrdi, ze voci Prius 4G (THS II, 1.8l, 122hp) sa spotreba znizila podla japonskych testov o 9% a dynamika sa zvysila o 18%, vid. pdf [odkaz] Podla spotreby na spritmonitor.de by malo platit😒br /> Prius 4G 1.8l (spotreba 4.5l, 10.6s) -> Prius 4G 2.0l (4.1l, 8.7s)
C-HR 1.8l (5.2l, 11s) -> C-HR 2.0l (4.7l, 9s)
Prvy dvojliter ma dostat Lexus UX 250h v Zeneve a zrejme aj novy Auris.
---
Pozn. Dynamic Force Engine je dynamicky motor s vysokou tepelnou ucinnostou 41%, pri nizkom/strednom vykone pouziva priamy aj nepriamy vstrek, pri vyssom vykone len priamy vstrek. Inac je to atmosfera bez turba a teda mensie teploty, mensie emisie (castice).
marianek
:yes:
bonzour
Ten 2.0 bude v evrope bohuzel asi jenom v hybridech. Pochybuju ze tedy nabidnou klasickou 2.0, kdyz maj pro Evropu relativne novou 1.2 turbo.

Ta klasicka 2.0 bude pro USA a Australii, kde nahradi 1.8 vvti.

Kazdopadne 2.0 hybrid v aurisu by byla pecka. A co teprve kdyby to nabidli s E-awd! Soucasnej Prisu mel E-awd udajne v Japonsku. Rav-4 hybrid uz to normalne nabizi uz i u nas, tak auris by taky mohl. Jenze vim, jak to dopadne...nic nebude!
Mino 1
Preco by v Europe neponukli aj novy 2-liter? 1.2 Turbo je vykonovo omnoho slabsi motor (116 k). Okrem toho s novym dvojlitrom v pohode splnia nove emisne normy a aj spotrebu bude mat urcite dobru vdaka svojej vysokej tepelnej ucinnosti. Takze nie je ziadny dovod ten motor neponukat.
bonzour
Protoze v americe se starsi 2.0 L (3ZR-FAE I4) normalne nabizi a u nas ne ...
Mino 1
Lenze novy motor je mimo ineho mysleny aj pre novy Auris, aspon podla niektorych clankov. A Aurisu celkovo chyba vykonnejsi motor a tento novy sa mu vyslovene ponuka.
bonzour
Mno nevim, mimo Evropu ma Auris vsude staricke 1.8vvt-i pokud se nemylim. V evrope 18. neni a je nova 1.2turbo. Uvidime...
Mino 1
Uvidime. Ale 116 koni je skratka v dnesnej dobe velmi malicko. Silnejsi motor novy Auris fakt potrebuje a Toyota si je toho myslim velmi dobre vedoma. Konkurencia sa ohana v tejto kategorii motormi s vykonmi 200+ koni, aj ked samozrejme netvoria gro predajov.
Mino21
Zas tak maličko to není, ale jak Auris, tak Corolla by si v případě atmosférického motoru zasloužily doplnit to i o 1.8-2.0. Nemyslím si však, že i když by to bylo fajn, že by to Toyota až tak nutně potřebovala. Tahle auta se s výkonnými motory zas tak moc neprodávají, takže jejich absence není velký problém. Dvoulitr by byl super, ale taky by to mělo mít adekvátní trochu sportovní naladění.
bonzour
Tak tady angličani (carmagazine) už to maj prej potvrzený, novej Auris bude mit😒br /> 1.2-litre turbo 114bhp four-cylinder, direct-injection turbocharged petrol
1.8-litre HEV 121bhp fourth-generation hybrid, as seen in Toyota Prius and C-HR
2.0-litre HEV A new, more powerful hybrid with 178bhp
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Snížení měrné spotřeby je možné efektivně dosáhnout především zvýšením komprese. Jenže pokud zvednete kompresi na cca 15:1, začne se palivo zapalovat při stlačení samo z důvodu vysoké teploty při stlačení. Proto se stlačuje jen vzduch a do stlačeného, rozžhaveného vzduchu se pod tlakem vstřikuje palivo. Palivo v těchto podmínkách shoří a jeho zapalování již není třeba. Ze zážehového motoru se stane diesel. Ten se vyznačuje vyšší energetickou efektivitou a tedy nižší spotřebou. Otázka je, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě... Na jedné straně zbytečná hysterie kvůli zanedbatelnému množství NOx u dieselu, na straně druhé komplikovaný (a tedy s nižší životností) a drahý motor s měnitelným kompresním poměrem.
Nevím jak kdo, já ale hlasuji pro jednoduchý, spolehlivý diesel!
db
V praxi je to ale tak, že jednoduchý a spoľahlivý diesel neexistuje (už min. 15 rokov).
Avatar - Hittman
Hittman
říkám pořádný motor
[odkaz]