Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Tundra odtáhne raketoplán do důchodu

Japonský pickup odveze americký raketoplán do místa jeho posledního odpočinku.
Zpět na článek
14. 9. 2012 10:00
14. 9. 2012 10:03
14. 9. 2012 17:19
14. 9. 2012 12:02
14. 9. 2012 12:36
14. 9. 2012 14:12
14. 9. 2012 16:38
14. 9. 2012 17:17
14. 9. 2012 14:31
14. 9. 2012 17:24
Avatar - Ham.
14. 9. 2012 09:08
To moc originální nápad není.
Na takové prdítko jako je raketoplán by měla stačit RAVka. Když už berou Tundru tak což takhle táhnout 747 se Shuttlem na zádech? >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
14. 9. 2012 10:00
marjaboha
"Toyota Tundra bude táhnout raketoplán" - jo, a my to "budeme vidět", že jo? :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
14. 9. 2012 10:03
Pracant
Na tezkou praci to chce spolehlivou znacku, amici vi co delaj ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
14. 9. 2012 17:19
Re: Pracant
to by samozřejmě zvládl i nissan titan a i americké pickupy ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2012 12:02
NX-01
Raději bych zde četl: "Raketoplán vynese do vesmíru zmenšeninu Toyoty Tundra". V rámci nějaké reklamní akce. Tohle je smutný, moc smutný.
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2012 12:36
Nesmysl
Nesmysl, auto vážící 2,3 tuny nemůže nikdy rozpohybovat v tahu náklad váží 136 tun, je třeba připočíst i vzniklý valivý odpor pneumatik, který jistě při této hmotnosti bude znatelný.
Na víc uvedení nákladu z klidu do pohybu je vždy nejtěžší a není možné aby auto utáhlo 59 násobek své hmotnosti. Např lokomotiva uzpůsobená k tahům těžkých nákladů se značným počtem převodových stupňů vážící např. 120tun neutáhne 59 násobek své hmotnosti tj.7080 tun a to jezdí po kolejích, kde je valivý odpor menší než-li pneu na asfaltu. Proto takový to náklad táhne hned několik lokomotiv spřažených za sebou, např. tratě v Kanadě, USA.
Pochopím pokud někdo raketoplán roztlačí a Toyota pak bude v tahu pokračovat, ale jaké koliv sebemenší stoupání nebo nerovnost náklad zastaví. Přesto toto není co se týče fyzikálních vlastností možné. Domnívám se, že je v článku chyba o hmotnosti Toyoty, neboť se mi nezdá, že váží pouhých 2,3 tuny.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2012 13:04
Re: Nesmysl
Částečně souhlasím, ale zase pneumatiky mají větší grip, než ocelová kola. Nemyslím v tomto případě, ale obecně. Tundra s hmotností 2,5 tuny bude mít větší grip, než drážní vozidlo se 2 nápravami o stejné hmotnosti. Samozřejmě lokomotiva se 4 nápravami, navíc poháněnými, o hmotnosti několika desítek tun bude mít adhezní sílu větší, než 4 pneumatiky, možná tedy 6, vzadu asi bude dvojmontáž.
14. 9. 2012 14:12
Re: Nesmysl
Gumová pneu na drsném povrchu má mnohem lepší trakci než dvojnáprava na kolejnici s max. zatížením 22 tun. A vůbec nepochybuj o tom, že by to nešlo, položíš na plyn Tundry kobereček a povalí to jedna báseň :-)
14. 9. 2012 16:38
Re: Nesmysl
pargi: Nevim, kdes zjistil, ze ta Tundra bude na plyn?
14. 9. 2012 17:17
Re: Nesmysl
Tím jsem myslel pedál akcelerátoru :-)
Avatar - Ham.
14. 9. 2012 14:31
Re: Nesmysl
Váha prázdného raketoplánu je kolem 150 000 lb. takže něco přes 70 tun. Když Tundře naloží na korbu nějaký betonový kvádr, řekněme 5 tun tak 7-8 tunové auto na gumách a asfaltu se 70 tunovým raketoplánem pohne jak s malinou. ;-)

Valivý odpor pneumatik je sice větší než u železného kola na kolejnici na druhou stranu tento valivý odpor zároveň znamená daleko lepší trakci pneumatiky na asfaltu takže relativně lehké tažné zařízení (v tomto případě auto) vyvine daleko větší tažnou sílu než stejně těžké kolejové vozidlo. A zároveň pasivní odpor stojícího boegingu (i přes valivý odpor pneumatik) bude o dost nižší než stejně těžkého vlaku protože uložení kol je na daleko přesnějších a kvalitnějších ložiscích (a kol je daleko méně).
14. 9. 2012 23:29
Re: Nesmysl
Lokomotivy nemají žádné převodové stupně, alespoň ty co běžně jezdí jsou dieselelektrické nebo elektrické, v USA je ještě pár lokomotiv parních na mazut. Rozjet se není problém, u tohoto systému lze přesně regulovat točivý moment aby kola neproklouzla. Stejně tak u Toyoty s klasickým automatem.
Avatar - Pekelná Micinka
15. 9. 2012 00:38
Re: Nesmysl
Nemají sice převodové stupně, jak je známe z auta, nicméně lokomotivy pro nákladní vozbu mývají trvalé zpřevodování do pomala. A elektrické lokomotivy mají mnoho stupňů nemechanických,.které určují jak bude proud na motory "téct", takže svým způsobem je to takový elektrický "plynový pedál". Je ovšem velký mezigenerační rozdíl od lokomotiv koncepčně z 50., 70., 80., a současných let.
14. 9. 2012 17:24
....
Davnejsie tahali s Touaregom V10 TDI nejaky Boeing. Tu je link: [odkaz]

Tech. upravy su popisane v texte pod videom
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2012 22:06
Re: ....
Dík za link. Mě mnohem víc zaujal ten Boeing.
14. 9. 2012 20:33
Jo kdyby to bylo
Od VW auto, tak to bude vse v naprostem poradku :no:
Rozbalit vlákno
0