Není tak ošklivý jako pětidvířko. A důvod proč vymírají? Určitě ne pro předražené SUV, ale pro malé chlívečky parkovišť, kdy neotevřete více dveře, tedy pro špatné vylézání a vstupování do vozu včetně zadní posádky.
S vynimkou nastupovania je trojdverak vo vsetkom lepsi. Skelet, vzhlad, vaha, cena (vacsinou). Je ale fakt ze v preplnenych mestach vadia najma vacsie dvere na uzkych parkoviskach (nie nasrupovanie dozadu), uz som viackrat lutoval ze som nekupil nueco dvojmiestne :-)
tak musis kupit kym este budu 3dveraky..lebo vela casu uz nemas... samozrejme do zeleneho pekla je vzdy lepsie si ist zajazdit na trojdveraku... ale v realnom zivote sa tato situacia uz otaca v prospech 5dveraka ... ten ma pri realnom pouziti uz vacsie esa v rukave :-)
viem si predstavit ze 3dverak plnil kedysi rolu takeho akehosi stylovejsieho vozu pre jedneho alebo dvoch ludi ktorym ozaj kombiky alebo MPV nebolo treba... ale dnes ked uz chcu ludia nejaku tu stylovku pre dvoch tak aj tak idu radsej z k nejakym tym stylovym crossom/ SUVEckam ( juke, vitara a podobne ) akoby mali nahanat 3dverove golfy... pohlad na auta sa za posledne dve desatrocia proste uz uplne zmenil ... dokonca co si vsimam tak aj v tych mnohych velkych SUVeckach jazdia ludia mnohokrat dokonca uplne sami... alebo v nich zbadas maximalne dvoch ludi.... napriek tomu aj tak tito ludia kupuju radsej 5DV SUVecka a nie 3dv kupatka .. ale necudujem sa im
Ty důvody nemusí být úplně racionální. Stejně jako velká část dnešních hatchbacků se nabízí s 3 válcovými motory..to je taky z racionálního pohledu kravina.
Ale ne pro koncového zákazníka. Páč v praxi to nežere méně než 4 válce, ale méně to vydrží. Nemluvě o sekačkoidním zvuku a s malým objemem zvyšujícím se vlivu zatížení.
No vidis a ja nevidim jediny racionalni duvod pro 5 dveri. Segment B je prakticky pro svobodne a bezdetne lidi, prip. jako druhe treti auto do rodiny. Ok, dejme tomu ze na to rozvazeni deti do skoly se zadni par dveri hodi, aby se jim lepe vystupovalo/nastupovalo. Ale treba pro svobodneho a bezdetneho cloveka, jako jsem ja, postrada 5dv. jakykoliv smysl a akorat jde u vetsiny modelu o mene pohlednou karoserii.
Takze za sebe rikam, ze u aut v segmentech A a B bych urcite uprednostnil 3dv., v pripade potreby prevazet vice nez dve osoby, bych zase vubec nekoukal po takhle malych autech. Od segmentu C nahoru u me vedou sedany. Petidverovy hatchback, az na vyjimky jako napr. Lancia Delta, nikdy nebyl muj salek kavy.
Jasně, při vylézání z auta zaparkovaného na úzkém parkovacím místě u supermarketů je pětidvířko v jasné výhodě. Ale pokud majitel mini či malého hatchbacku příliš neobsazoval zadní sedačku, mělo třídvířko logiku - výrazně nižší cena, nižší pohotovostní hmotnost, tužší skelet karoserie, sportovnější vzhled... A hlavně, každému vyššímu člověku se u třídvířka na přední sedačku nastupuje lépe, protože B sloupek je posunutý mnohem více dozadu, taže se kolem něj na dozadu více posunutou sedačku (a zpět) nemusí "obtáčet"... Na druhou stranu je ale přezka navinutého bezpečnostního pásu mimo pohodlný dosah ruky a to je fakt protivné... :-!
...raději tak kupovali pětidveřová auta, do nichž se snáze nastupuje, než do těch třídveřových......... To je přece nesmysl. 2/3 dveřové auta mají dveře širší a proto se do nich snáze nastupuje i vystupuje. Možná to platí o pasažerech vzadu, ale to se v článku nepíše. :-!
"...2/3 dveřové auta mají dveře širší a proto se do nich snáze nastupuje i vystupuje"
To jo, pokud je prostor že ty delší dveře máš kde otevřít.... >:D
obecne hodne miznu aj sedany., kabria.. kupatka.. a v neposlednom rade mame aj kombikov uz menej ako v minulosti ( polo variant, ibiza combi, 207 combi, alfa 159 combi, lancia lybra, civic kombi .. rovnako uz nemame ani baleno kombi ako kedysi... a aj ta posledna croma mi prisla ako taky poloMPV-kombik ) a to vsetko je z casti prave aj vdaka SUVEckam.... ja som to uz pisal ze aspon teda u nas tych kombikov na parkovisku uz tolko nevidim ako kedysi .. naopak.. kazde druhe auto je uz nejaky ten cross/SUVecko.... ktore zvladnu plnit rolu v podstate aj takych akoby rodinnych kombikov miestami ( P2008, ASX, vitara, duster a podobne ) .. prisaham ze si ani nespominam kedy som videl nejaky ten 3dv golf 6 alebo 7... to je pravda... to su kusovky a modely odsudene na zanik ... 3dv predoslu i30tku som v podstate dodnes nikdy ani nevidel.. jednoducho 3dveraky dnes uz netiahnu... a automobilky aj tie svoje vykonne verzie nazyvane hothatche tlacia vsetko do 5dverakov ... tak to je... tak potom sa necudujem ze o 3dveraky nie je zaujem ... o kabriach uz ani nehovobim.. tie dnes uz vyrabaju ozaj len ti vyvoleni... cize par znaciek... pritom pred 30 rokmi sme mali desiatky kabrioletov... a mala ich takmer kazda znacka... takze urcite je nad cim premyslat kde sa stala chyba... a ci to zrovna nie je prave biznis a masovost comu sa automobilky dnes uz uplne podriaduju... a co vlastne pochovalo tak krasne automobilove kasne ;-\
Já jsem teda ještě nepřišel na to, na co jsou třídveřáky dobrý, přijde mi to jako adolescentní mezičlánek, než si člověk najde práci a našetří na normální auto. Jasný, když není zbytí, tak to poslouží jako každý jiný auto, ale pro dospělýho člověka SUV může být jasná volba, zvlášť když plánuje rodinu. Nemluvě o tom, že i v autobazarech se dají najít moc pěkný SUV, že na to člověk nemusí mít zrovna našetřený melouny
povedzme starsiemu bezdetnemu paru alebo dochodcom moze stacit aj 3dv golf lenze dnes uz takyto par radsej vitaru... lepsie sa do nej nastupuje a pritom je za podobne peniaze a ma aj podobne rozmery... a este na ceste aj lepsie vyzeras... sikovne posadene crossy a SUVecka proste vsetky tieto 3 dveraky uplne zadupu do zeme.. este 5-6 rokov a 3dveraky komplet zmiznu .... nevidim ziadnu sancu na ich zachranu ...
ako je to vlastne s novym meganom? dostane 3 dverovu kasnu aspon ta RS verzia? ak nie tak otazka prezitia trojdverakov je zda sa uz zodpovedana... a mozeme im uz len zamavat na rozlucku
Ne každý jede v zajetých kolejích 1. dovolená v Chorvatsku, byt, dítě a Octa TDI. Já rodinu na výlety vozím v Mustangu. 3 dveřový hatchback jsem měl, když jsme byl svobodný. Dnes má manželka na město 5dvéřový, na nákupy a parkování je to jednodušší.
SUV? mam rodiný MPV , mnohem praktičtější než nějaký SUV, má menší spotřebu, gumy na to nestojí milion , brzdy, atd a polní cestu to taky zvladne.... Mám i třídvířko, jezdím s ním do práce 30km cca k čemu bych měl 5ti dvířko když 99,9% v něm jezdím sám?
Píšeš "mnohem" praktičtější. To by mě zajímalo v čem? A spotřebu neřeším, mám ji poměrně nízkou. Dlouhodobě jezdím za 8 litrů. Dneska na pohodu za 6.3. Je fakt, ze mi PP dost kecá, realita bude vyšší.
Třeba zadní dveře jsou vysouvací, což když vozís děti v autosedačce je super hlavně na parkovištích nezapasis s místem a se strachem že někomu odrůdy auto, taky s tím zaparkuju všude protože to není nesmyslně nafouknuty a široký aby se to v zatáčkách nepřevrátilo, kočárek dám do kufru aniž bych ho rozkladal...
SUV? proboha proč. Prober se.
Jenom móda, jinak k ničemu.Vevnitř není větčí než kombi nebo MPV.
Horší dynamika, jízdní vlastnosti i spotřeba.
Dražší údržba (pneu, brzdy)
No a hlavně v autobazarech, tam si pro něj zajheď. 8-s
No, neviděl bych to tak jednoznačně. Já měl sice celý život 2dv. kupátka a to i když jsme vychovávali 2 děti. Ale pak jsem na nějakou dobu používal služební Toyotu Prado s 3lt šestiválcem a byl jsem velmi příjemně překvapen, jak se s ní hezky jezdí. Na ten pocit jsem si opět vzpoměl, když jsem se po mnoha létech svezl v roce 2014 s X5kou. Moc hezké svezení! Dynamika, jízdní vlastnosti i spotřeba byla víc než v normě. Po dvou létech jsem se sice opět "vrátil ke kořenům", ale pouze k vůli velikosti. Na tu jsem si bohužel zvyknout nemohl... ;-) Jestli si někdo myslí, že SUV je jen "móda", tak by si měl nějaké moderní SUV (ideálně v šestiválci), na víkend půjčit a přesvědčit se o opaku... ;-)
Ty první opravdové SUV byly pickup trucks s jinou kastlí = to se těm U.S. automobilkám rýžovaly prachy! Jen těch drahých regulací co ubylo... (profit margins of $10,000+ per SUV).
Escalade s V8 = to je kočár! :-!
Ale hovais! :-! To je z Anglie, my tomu říkali "angličáky", ale ono to byly de facto MATCHBOX. >:D >:D
[odkaz]
Pravé suv je americké monstrum co v nich jezdí agenti trípismenkových ústavů na ochranu svobody nejen ve světě ale v celém kosmu! >:D >:-[]
Zapomenout zmínit ve výčtu v článku nejprodávanější hb na světě, který se samozřejmě stále (a od začátku) nabízí (i) s jedním párem dveří, je docela úlet... a pak, že je to tu tvwrdě prokoncernovwý vweb. ;-)
Díky za upozornění. Nedošlo mně, že verze R a GTI se třema dveřma pořád nabízené jsou. Běžné modely Golfu na našem trhu už nabízí jen pětidveřovou verzi
A taky GTD. Ale článek je přece jasně psán v kontextu evropského trhu (přečtěte si ho znovu *), nikoli ryze pro situaci na českém trhu, kde máme v tomto ohledu docela "náskok" (viz i zpětně produkce novodobé Škodovky) a navíc i běžný 3 dv. Golf se u nás dá objednat, akorát nejsou 3dv. skladovky a zřejmě na to nebude žádná sleva (proti 5dv.). Loni jsme např. objednávali CrossPolo s verzí motoru, která se u nás pro něj oficiálně nenabízela a nebyl s tím žádný problém a rozdíl ceny pouze kopíroval rozdíl u běžných verzí Pola, takže, když se chce a člověk nemá línou hubu, jde leccos.
Dvoudveřové sedany už vymřely a teď jsou bohužel na řadě nejen 3dv. hb, ale pomalu i kupé, viz velká móda tzv. kupé se dvěma páry dveří.
*
"Třídveřové hatchbacky byly dříve naprosto běžnou součástí evropských ulic."
"A právě zájem evropských zákazníků o třídveřové vozy v posledních letech prudce klesal."
"...26,8 % celkových evropských prodejů..."
"...v roce 2007 se v Evropě prodalo 2,4 milionu třídveřových aut..."
"...jmenovitě Pola, jednoho z nejprodávanějších vozů v Evropě,..."
Správně! První pokus o 4 dv. kupé byla myslím Mazda RX8. Také si myslím, že tato "napůlcesta" byla nejpodařenější.
BMW se snaží "tlačit" plněhodnotná 4 dv. Gran kupátka, ale myslím, že s nevalným prodejním úspěchem.
Mini Cooper 2002, C2 VTS 2008, C4 Coupe 2008, Porsche 944 S2, Boxster 1999 a další dveře mi nechybí >:D
Stejně tak jako argument u Cactusu, že zadní okna jsou jen výklopbná, C2 i C4 je má pevná a světe div se ono to funguje krásně bez i s klimou
3 dvířko je hezčí a pevnější a o starost míň s dalšíma dveřma
Samo pokud přijde na řadu rodina tak je 3 dvířko jen nákupní taška >:D
3dv boli vzdy okrajova kategoria, takze aka panika ?
Argument, ze ake je to paradne druhe/tretie auto do rodiny je smiesny a len tu poziciu tejto kategorie podporuje.
A podla "logiky" z clanku, SUV mozu za vymieranie vsetkych kategorii, kedze ich pomer globalne narasta - nielen 3dv HB (nechapem, preco zrovna na toto padol vyber). Hlavne ked tym slovickom "SUV" sa uz oznacuje kadeco a tym sa este viac skresluje cela statistika.
Záleží jak se na to človek kouká. Protože pokud chce tak si negativu vždy najde. Třídvířka jsou hezká (většinou hezčí než pětidvířka) a to je hlavní :-). Praktičnost ja na každém z nás jak ji má nastavenou. Já osobně jsem o třídvířku už uvažoval a nepřišlo mi tak nepraktické. Ve většině případů poslouží úplně stejně jako to 5dv.
Nemyslím si, že za to můžou pouze SUV, to by se dalo říct že za vymírání kabrioletů můžou také SUV. No možná trochu, ale určitě ne striktně.
Člověk si musí promyslet jestli je důležitější styl a odlišnost se kterými se setkává každý den nebo nuda praktičnosti kterou využijete když....... No nic mě nenapadá. :-)
Když tak nad tím přemýšlím, třídvířka nejspíš nevyhynou. Pořád tu máme Smart a Fiat 500 u kterých se 5dv. snad nedočkáme (i když po Mini cooper 5d a Fiatu 500X, L,
L Living. Bych se ani nedivil).
Taky je tady bezpečnostní hledisko - při případné větší havárii je vyprošťování vzadu sedících (a dnes i většinou připoutaných) cestujících mnohem náročnější a trvá déle. A i moderní auta někdy po havárii začnou hořet.. brr
Každopádně si pamatauju, že když jsem byl coby ještě mladík párkrát byl vezen ve dvoudveřovém autě na zadním sedadle, byl mi pocit, že nemám "vlastní" dveře (na případný únik) velmi, velmi nepříjemný...
Taky je fakt, že praktičnost třídveřového hatche je hodně závislá na tom, jak dobře je vyřešeno sklápění předních sedadel - např. o kolik při odklopení lze přední sedadlo posunout směrem dopředu a hlavně, jestli ta sedačka má polohovou paměť, Pokud ne, je to dost peklo. Co si vzpomínám, tak absolutně nejlíp měly toto vyřešeno některé starší Fiaty - např. 3dv. Punto I. generace nebo i Cinqucento. U nich se přední sedačka celá odklápěla šikmo vpřed na speciálním paraleogramu a přístup dozadu i manipulace se sedačkou proto byla perfektní. Ani nevím, jestli tuto konstrukci dnes ještě někdo používá, ale vzhledem k dnešní mánií se snižováním výrobních nákladů za každou cenu o tom vážně pochybuju... :'-(
Bezpečnostní hledisko je nejednoznačné, bude to případ od případu, každé řešení má své pro i proti i co se bezpečnosti týče. Já se jako kluk cítil naopak ve třídveřáku bezpečněji a dítě ti z něj ani nevypadne, ani nevletí pod auto, pokud ho sám nepustíš.
Rozhodně není pravidlem, že se zrovna těmi zadními dveřmi po nehodě dostaneš ven, stejně jako můžeš o ty dveře při nehodě přijít a dál tě nemá co chránit.
a) Nelíbí se mi. Ano, je to subjektivní a jak čtu diskuzi, někomu se to líbí. Dnes je to pro třídvéřáky ještě horší, jelikož dnešní auta mají vyšší pontony karoserie a chybějící zadní dveře to ještě umocňují a pak ta obrovská masa jednolitého plechu opticky zmenšuje zadní kola.
b) Jsou nepraktické (přeprava více osob, přeprava dítěte v autosedačce, otevírání větších dveří v zúžených prostorech). Už je to asi tak 10 let, co jsem naposledy seděl v třídvéřáku, ale dobře si pamatuju, že jsem měl velký problém se dozadu nasoukat a ještě větší problém zezadu vylézt (šlo o P306).
Čili kdybych to shrnul. Třídvéřák chápu u malých autíček typu Fiat500, kde se druhý pár dveří nevejde. Ale u aut jako je Golf mám jednoznačně negativní názor.
BTW Pamatujete na třídvéřové kombíky, např. Opel Kadett Caravan?
3dv. kombíky? Ale samozřejmě, to je z dnešního pohledu zcela absurdní karosářská varianta, ale naposledy ji nabízel ještě třeba Ford Escort III. generace (první s předním pohonem), nebo druhá generace Kadettu s pohonem předních kol (tzv. vajíčko). Zajímavé přitom bylo, že oba tyto modely měly v nabídce i pětidveřové kombíky... :-O