Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéfové automobilek: Na elektromobily nesázíme, děláme je „pro jistotu“

Tržní podíl elektromobilů a hybridů bude i za třináct let jednociferný, naznačuje průzkum mezi manažery.
Zpět na článek
5. 1. 2012 15:55
5. 1. 2012 18:37
6. 1. 2012 02:58
5. 1. 2012 17:10
5. 1. 2012 15:55
vědí prd
Čím dlouhodobější předpověď, tím nepřesnější. Jako hodně životaschopný shledávám koncept PHEV, kdy není spalovací motor spojen s koly, protože je to celkem jednoduché a není ani potřeba nijak hightech aku - i když proti NiMh (Toyota) je hightech snad všechno, kromě olověného akumulátoru. S velkým množstvím (do 30%) PHEV nabíjených často v noci by se ani moc nemusela upgradovat elektrická infrastruktura.

Nejvíc bude záležet na ceně ropy, ale zlevňování nečekám ani omylem, takže pokud bych si v roce 2012 kupoval nový automobil za cenu od 350 tisíc výš a plánoval bych ho provozovat minimálně 8 let, tak jedině něco s cng. Je příšerné sledovat jak je lidstvo blbé, protože neschopnost poučit se z minimálně dvou ropných krizí, blbostí prostě je. PHEV a CNG mohly být bezdiskuzí už hodně rozšířené (desítky procent) před minimálně 10 lety - technická bariéra už tehdy nebyla...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2012 17:16
Re: vědí prd
Jo, všichni jsou blbí a vědí prd. Naštěstí máme Tebe a ty jim poradíš. Například jak vyrobit PHEV levně, ať už hybrid nebo (falešný) range extender jako je Volt/Amprera.
Platí - obě tyto řešení mají v sobě 2 typy pohonů a tudíž budou vždy drahé. Levné budou - vozy s čistě spalovacími motory & EV.
Ale u všech systémů s bateriemi a elektromotory se již teď, ještě před masovějším rozšířením, se dostáváme na mez dostupnosti surovin, především vzácných kovů používaných v bateriích a elektromotorem. Příkladem je např. nedostatek Ytria a Lithia.
Tak a to teď ty chytrej vyřeš a pozlatí Ti ruce.
Pokud jim to nevyřešíš, poletí ceny těchto surovin prudce nahoru a nemůže dojít ke zlevnění díky zvýšené sériovosti výroby.
To jsou totiž věci o kterých Ty plkáš a oni o nich vědí protože se tím živí, je to jejich práce, zvažovat všechny faktory.
5. 1. 2012 17:43
Re: vědí prd
Dovol, WinDiesele, abych te, jako obvykle, trochu opravil. Lithium donedavna nikoho nezajimalo, a proto se nehledalo a netezilo. Ted se scitaji zasoby a ukazuje se, ze je velmi mnoho, cti treba na [odkaz]

"In 1976 a National Research Council Panel estimated that Western World lithium reserves and resources totaled 10.6 million tonnes as elemental lithium. Subsequent discoveries, particularly in brines in the southern Andes and the plateaus of western China and Tibet have increased the tonnages significantly. Geothermal brines and lithium bearing clays add to the total. This current estimate totals 28.4 million tonnes Li equivalent to more than 150.0 million tonnes of lithium carbonate of which nearly 14.0 million tonnes lithium (about 74.0 million tonnes of carbonate) are at active or proposed operations. This can be compared with current demand for lithium chemicals which approximates to 84,000 tonnes as lithium carbonate equivalents (16,000 tonnes Li). Concerns regarding lithium availability for hybrid or electric vehicle batteries or other foreseeable applications are unfounded. "

Vzacne zeminy nejsou nezbytne nutne pro vyrobu elektromotoru. Napriklad elekotromobil Tesla ma stridavy motor bez magnetu.

Ze vsech materialu, ktere potrebuje lidstvo na mobilitu, aktualne dochazi jen nafta.

Nevim, jestli se da s timhle clankem vubec souhlasit, protoze aliance Renault Nissan tezce investuje do EV skutecne mohutne. Toyota zase do hybridu, zaplava modelu v nejblizsi budoucnosti. Dalsi priklad je Honda.
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2012 18:04
Re: vědí prd
Víme všichni jak ty elekro-vehikly miluješ a tím pádem si klidně dál lži do kapsy.

DOE report finds some materials for EVs and other clean energy technologies at risk of supply disruptions in the short term.....................

Baterie vyžadují:
Lanthan, Cer, Praseodym, Neodym, Kobalt, Ltthium, Nikl, Mangan
Elekromotory vyžadují (větrné elektrárny také):
Praseodym, Neodym a Dysprosium

Vesměs jsou to látky získávané z exotických destinací a je tam riziko nedostatečných dodávek.
Ostatně s mědí to také není valné a třeba desetinásobná poptávka by vyhnala cenu mědi do astronomických výšin.

Řešením je přesně to, co manažeři popisují - směs nabídky a v krítkodobém horizontu vylepšování vlastností spalovacích motorů.
Mimochodem agentura EPA u USA nedávno konstatovala, že bylo dosaženo tak významného zlepšení spotřeby spalovacích motorů, že to silně ovlivňuje poptávku po EV.

Renault a Nissan silně riskují a Chevrolet už si naběhl, poptávka je velmi slabá.
5. 1. 2012 18:37
Re: vědí prd
Zatímco ty teoretizuješ o budoucí nedostupnosti nějakých materiálů, tak ti uniká situace s ropou. Ta je úplně ideální a perspektivní co? :-)

Na alespoň trochu stabilní cenu ropy i v budoucích pár letech bych nevsadil ani korunu.

Jak vyrobit PHEV levně? Díky absenci mechanického spojení spalováku s koly se něco ušetří za složitou převodovku/spojku (případně i kardan) a i hodně výkonný automobil může mít za spalovák jen specialní stacionární dvouválec. Nejlevnější to samozřejmě nebude, ale to jsem taky nikde nepsal. Stačí když to bude pod cca 800 tisíc, protože to bude provozně levnější.
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2012 08:26
Re: vědí prd
Tuto písničku o nedostatku ropy zpívají již pěknou řádku let....... ti, kdo její cenu potřebují udržovat vysoko - Rusko, Írán apod.

V Chevroletu Volt taky nemělo být žádné spojení mezi elektrikou a koly - a ejhle, najedno se tam objevil planetový převod a z range extenderu se stal hybrid.
No a ty veletoče s tím nabíjením ze zásuvky ............ elektrické společnosti jsou "very busy" jak si nenechat ujít rozdíl v zisku - a oni cestu najdou, to mi věř, za mohutné podpory států, které nevědí jak získat dost peněz do pokladničky.

Renault tak dlouho koumal až to vykoumal - prodá zdánlivě relativně levný EV, ovšem v součtu za pronájem baterií a nabíjení (kde účinnost není ani zdaleka 100%) uživatel vozidla zaplatí stejně, nebo víc jak za ropná paliva. Nejlepší je, že všechna ta auta budou muset mít zabudovaný bufík (náklad navíc) který bude spalovat naftu (náklad navíc) aby řidič takového EV v zimě a po ránu neumrznul. >:D >:D >:D
5. 1. 2012 18:51
Re: vědí prd
Elektro-vehikly jsou fajn. Ten moment, zrychleni, ticho a absence vibraci te taky vezmou, az se svezes.

Nedostatek materialu pro aku, o kterem se obcas pise, je nedostatkem soucasne tezby, tj kolik se produkuje v provozovanych dolech, ne svetove zasoby. A Li je opravdu dost, dokonce se experimentuje s extrakci z morske vody (230 billion tons of lithium in seawater). Ani neni znamo, odkud se bude dat tezit, proto dnes kricet, ze je toho MALO je opravdu predcasne. Navic mira recyklace je vysoka.

Stridavy asynchronni trakcni elektromotor nepotrebuje nic z tech vzacnych zemin - pisu to jiz podruhe, zrejme to ani nectes. Takovy motor ma Tesla.
6. 1. 2012 02:58
Re: vědí prd
Tyhle automobilky budou asi v té třetině, která si myslí, že budou tvořit větší část trhu.
5. 1. 2012 17:10
Ty víš prd
Volkswagen Tuareg tak isto ako Toyota používa aku NiMh,lebo je to asi lacnejšie ako aku LiOn.
Rozbalit vlákno
1
5. 1. 2012 18:42
Re: Ty víš prd
No tak to samozřejmě vím, ale trochu to kazí tu ekologickou přínosnost elektrifikace dopravy, protože nikl je svinstvo a v těhle aku je ho moc.
29. 2. 2012 01:45
Proto taky jejich elektromobily jsou jake jsou
Dělat něco jen tak pro jistotu, nikam nevede. Je to důvod proč Prius stále převyšuje svými parametry vše co ostatní automobilky na poli hybridů dosud předvedly a jeho tržní podíl je dominantní. Prius dělá Toyota na 100% ne jenom pro jistotu jako ostatní.

Potvrzuje se jenom to, že elektromobily mastodontní automobilky sice dělají, ale vlastně je ani moc prodávat nechtějí. Jejich přesvedčení o malém podílu elektromobilů, má charakter samonaplňujících se vizí. Protože to není jenom přesvědčení ale současně i názor, který ovlivňuje jejich přístup k vývoji a prosazování elektromobilů a tím zpětně tlumí jejich rozvoj.

Proto jedinou nadějí jsou automobilky, které tradici spalovacích vozů vůbec nemají, jako je Tesla. Ta Tesla, která nedělá elektromobily jenom "pro jistotu" ale na 100% a jejich modely předhánějí o několik délek vše, co mastodonti prozatím předvedli. Myslím, že pokud se nepodaří nějakými zákulisními tahy Teslu zlikvidovat, tak pokud zůstanou vedení automobilek na svém přesvědčení , má Tesla před sebou skvělou perspektivu a v podstatě volný trh.
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2012 13:09
Elekromobily rozhodně NE
Dodnes nechápu lidi kteří si myslí,že elektromobily a hybridy jsou budoucnost.X let je vyráběla jen Toyota,v poslední době už se do prvních pokusů pustily všechny automobilky,protože je to "in",ale vůbec se nedivím,že šéfové tomuto směru nevěří.Automobilky to prostě dělají jen proto,aby nebyly terčem kritiky,že se nesnaží chovat ekologicky a měly klid.I když jaká ekologie,že?90% lidí si zřejmě myslí,že elektrická energie se vyrábí jaksi samovolně,bez dopadu na životní protředí.Ve skutečnosti jsou dopady stejné,ne-li horší než při používání fosilních paliv.Další věc je hrozná nepraktičnost elektromobilů.Směšný dojezd,dlouhá doba nabíjení atd.Prostě tímto směrem se to rozhodně ubírát nebude.Osobně bych si vsadil,že dalších minimálně 300 let se bude valit na ropné produkty.Bohudík tady tak dlouho snad nebudu,(pokud teda Kraďousek nevymyslí elixír života,aby nás mohl ždímat co nejdéle).Ropy je navzdory kecům,které nám pořád média tlačí do hlavy,víc než dost a nová a nová naleziště se pořád objevují.Mimochodem kecy o nedostatku ropy a brzkém vyčerpání slyším nějakých 35 let a situace je pořád stejná.Kromě ceny benzínu a nafty,ale za to už můžou loupežníci v čele s Mirdou Kraďouskem,který z nás chce vydojit co nejvíc a jakkoliv,aby měl s kamarády opět z čeho krást.
Rozbalit vlákno
0