Hlavně, že VW má nejméně závad. Když se na to podívám teda mou optikou, tak VW Polo může mít nejméně závad, ale jako producer aut si moc dobře tedy nevedu z pohledu této tabulky v nových vozech.
Ale co, u Japončíků je (ne)poruchovost známým jevem. I tak je dobré pogratulovat VW, neb je to evropský výrobce. V dnešní době co je v Evropě by se mělo cenit... neb to není v Asii.
tvoja reakcia je odveci pretoze potom lacne braky typu dacia renault a spol do servisu nechodia a neopravuju sa pred prehliadkami hej? tak ale co cakat od cloveka ktory ma vysnivane auto renault
Scenic 1,9dCi r.v.2004. Dokud byl v záruce, tak to bylo v pohodě. Pak jsem si musel začít platit opravy sám a šel z domu (2007). Přečti si článek o ojetinách. Ze všech poruch, které tam jsou vyjmenovány nevynechal žádnou. Dokonce kreativně přidal několik dalších a některé se mu tak líbily, že si je zopakoval vícekrát. Jednu závadu se pak nepodařilo odstranit za celou dobu co jsem ho měl. Prostě si čas od času postavil hlavu a hrál mrtvého brouka. Potom, třeba za dvě hodiny začal normálně fungovat a nikdy se nepřišlo na to co mu vlastně je.
Mimochodem technickou vždy prošel bez zaváhání a ztráty kytičky. Takže kdybych žil v Německu ve statistikách TÜV by figuroval jako vzorné auto. :-)
Čiže elektronika, stará to bolesť. S tou som sa tiež trochu trápil, ale to bol Scenic, ktorého som mal predtým, šiel z domu ako 7-ročné auto, nové Kangoo je vpohode.
pozri to ze renault je podla teba dobry mi nestrkaj pod nos pretoze tie auta su onicom a ano radsej by som si kupil polo nez zabozruta cely renault je pre mna ubohy vsetkym keby to bol vyrobca niecoho zaujimaveho ok ale su to este raz zopakujem lacne braky pre ludi co neriesia auta cize ked sa ti nepaci moj nazor tak mas na to pravo tak isto ako aj ja mam pravo povedat ze proste renault= sh.t, a este ked dospejem to mi ako chces povedat ze dospeli ludia si kupuju len rendle lebo su dospeli alebo nechapem pointu pretoze ostatni ktori jazdia na nemeckych premiovkach a vseobecne na nefrancuzkych autach su asi este nedospeli >:D ??? pre mna je auto napriklad porsche 911 a to je auto pre skutocnych vodicov nie nejake skoro skrachovane francuzke auta cize svoje komplexy ktore mas z francuzkych aut ries inde
Decko je decko a ešte taká trúba....no, veď prírode sa nemusí podariť všetko. Trénuj hlavičku a používaj ju na to, na čo má slúžiť - na rozmýšľanie. Máš čo dobiehať.
Na tobě je mindrák z VW znát z každého příspěvku. Holt sis špatně vybral, ale za to se na mně nezlob, já to tu jenom píšu... Příště už to vyjde, uvidíš.
Uznávám, že to byla trochu podpásovka, protože porovnávat to s Polem je pokus směřující k debaklu, ale to víme oba, POLOje holt zaslouženým králem třídy :-!
Nechci ti do toho kecat, ale v blue.sunovu prispevku zadny mindrak z VW nevidim. Co vidim je, ze si utahuje z toho tveho POLOinteligentniho nesmyslu... ;-)
Koukám, že tě vzpomínka na to, žes nevěděl, a možná dodnes nevíš, na jakém pohonu jede BMW X1 rozběsnila k nepříčetnosti. Znak prosťáčků. Prosím, nepatříš tu k ozdobě, ale alespoň se proboha pokus příště psát slušněji :-!:no: Díky.
Nepricetne tady tancujes jenom a pouze ty, chlapce. A nikde v mem prispevku nevidim nic neslusneho, takze sve rady se, prosim, pro priste drz hlavne ty sam. Vetsina diskusi, do kterych se ve sve prostote zapojis je zaneradena dost nevybiravymi invektivami, kterymi kompenzujes sve tristni (ne)vedomosti...
Diky! ;-)
Tak ty považuješ častování kolegů "blbe" za přípustnou formu dialogu? :no::no::no: Jsi jak ratlík v amoku. Někdo ti připomene tvé znalostní selhání a ty tu kolem sebe sršíš sprostotou. Uznávám, že ses tu dokonale zesměšnil, ale tohle se tu může občas stát každému z nás. Tak pokud jsi měl dnes špatný den, věnuj se něčemu, co tě uklidní, ale abys tu kolegům nadával, to ne, to se tu nedělá :-!
Poradne si precti muj prispevek, evidentne ti chapani psaneho textu dela znacne potize. Vztahovacnost ti zatemnila mozek. Az pochopis prectene, muzeme se bavit dal. Zatim bohuzel plati vyse napsane. :-(
PS: To vztekle palcovani jenom potvrzuje ma slova. Hlavne klid, aby ti nepraskla zilka, chlapce... ;-)
Ty jsi se nam rozohnil...
Akorat ti ten filtr na prisprostla slova dela v prispevku trosku paseku. Zkus to znova - takhle si to vubec neuziju, kdyz ti filtr vyhvezdickuje pulku vrcholneho produktu tveho intelektu... >:-[]
Kkk: "jako zamindrakovany pablb ale z toho vaseho dialogu zatim vychazis ty"
Což ovšem zrovna ty nemůžeš posoudit... (Nemám rád, když se tu používají tak silná slova, a ještě míň mám rád, když nějaká nedochůdčata kritizují někoho, kdo je vyjadřováním, rozhledem i historií na fóru převyšuje 10 k 1...)
V blbosti zajiste, klidne 15 k 1 a ty mu zdarne sekundujes, veliteli. Abys mel lepší predstavu o tom, komu tady ve sve jednoduchosti tleskas, nahledni vedle do.diskuse o ABS a verím, ze pokud nemáš úplne vymeteno, zahy prozres. Zatim se tady projevujes velice podobne jako tvuj guru u ktereho provozujes rektalni alpinismus, ty rozhlede... >:D
no nevravim polo je prve ale holt japoncici su na tom v tabulke lepsie co sa tyka jednej znacky (myslim ze je to Toyota) cize vw nieje taky vitaz ako by sa mohlo zdat
Koukal jsem, to ovšem není nic překvapivého, japonská produkce (až na občasné výpadky) :-) je známá svým akcentem na... spolehlivost (záměrně nepíši "kvalitu"), oba jistě víme proč...
mám takí pocit že si už dlho neišiel okolo Mazdy , sadni si do Nejakého modelu a pocítiš kvalitu ! Nie každý Japonec má tvrdé plasty a čudný zápach v kabíne ;-)
suhlasim aj s tebou sice sedel som len v jednej mazde teda v dvoch obidve boli 3ojky a jedna MPS a v tomto pripade si myslim ze su v pohode nie mozno az tak ako nemecke (co sa interieru tyka) ale myslim si ze je to ok
Já si žárovky moc nekontroluju a před technickou už vůbec ne. Bydlím kousek od STK a kdyby náhodou nějaká žárovka zrovna odešla, sjedu tam po její výměně klidně podruhé.
jednym z vydarenejsich ludovych aut.... a asi aj jedinym co sa mi ako tak paci po stranke dizajnu :yes: , novy golf a passat su skutocne vzhladovo otrasne auta.... nuz uvidime ake bude dalsie nove polo.... lebo terajsie vyzera ako tak fajn ..... ale mam strach ze dalsia generacia bude opat uz niekde dizajnovo inde a pacit sa mi to asi nebude ;-\
Protože je to Topper1982 ;-)
Nyní k článku: jestli jsem to pochopil správně, v Německu jezdí na technickou už po třech letech a zatímco u nás až po čtyřech letech?
Jako vlastník zvítězívšiho auta mohu potvrdit, že Polo je dobré auto. Za dvaapůl roku a 25.000 km žádná závada.
Když jsem měl auto asi půl roku, nechal jsem si seřídit světla, protože byly z továrny nastaveny moc nízko. To je všechno, kromě garanční prohlídky, samozřejmě.
Je to zcela normálně možné, protože Passat je vzhledově tragicky nevyvážený. Golf je designově příjemně čistý, Polo vypadá hezky jen v některých barvách, jinak působí dojmem do výšky nakopnuté krabice. Divné, že? Tři auta jedné značky a na každé jiný názor...
Nebolo by na tom nic divne, keby napriklad moja priatelka Golf od Pola rozoznala :-)
VW robi auta ednym stylom, viac podobne auta ma uz asi len Audi. Preto ked sa mi jeden model zda byt uzasny, tak dalsie na tom musia byt minimalne dobre.
Ale kdesi som cital, ze Topperovi sa zda byt minuly Swift hnus a terajsi nadhera, takze to by mnohe vysvetlovalo...
Tragicke neciste by som nazval asi vsetky pociny VW od 2008. Maju velmi vydarene predne celo po predne koleso, dalej vsak nasleduje zlepenec.
Polo je uplne najtypickejsi a asi najhorsi predstavitel, kde predna cast je z auta A, z bokohladu je to auto B a zadnu cast usekli z auta C.
Dalsi mutant je Jetta, ktora kym nie je v plnej vybave, vyzera ako nejaky Xiandong alebo ako sa cinske koce volaju.
Golf 7 to konecne upravil, G6 vsak kazdopadne bola najlepsia variacia na ten isty dizajnovy smer. Passat je natiahnuty golf, preto by som ho zaradil este pred Polo. Snad az Passat8 to spravi tak ako G7.
Z koncernu je dalsi typicky traged Rapid, kde opat po vydarenej prednej maske a narazniku nasleduje nejaka divocina vrcholiaca na zadnom veku kufra.
Je to neuvěřitelné, POLO je však stále králem třídy. V designu, v jízdě, a nahoře máš informaci o tom, že i ve spolehlivosti. Speciálně produkty VW ještě vítězí i v tom, že jsou nejlepší v... kvalitě, ale tohle psát, to je nošení šroubováků do garáže.
O něco zajímavější mohou být některé horní reakce vystrašených glosátorů silniční reality. Jeden, který neví na jakém pohonu jede BMW X1, ano je to ten, který tu k lepšímu z lepší společnosti dával nedávno blazeovaně POLOznuděnou informaci, že kamoš už nemíní čekat na novou ixcédevadesátku a že vezme ještě letos jednu ixšestku. Pravděpodobně jde o vyhraněnou osobnost, která jde na autě výhradně po písmenku "x"... tak tenhle expert je horní informací natolik rozběsněný, že zapomíná na základní pravidlo diskusí na AUTO.CZ - ostře, avšak slušně. Ale však to známe všichni - neslušná slova, neslušný člověk, neslušná garáž...
Tedy abych této zásadě dostál - POLO je ve třídě subkompakt absolutním králem. Aktuálně jde současně o auto, které se ve třídě kupuje automaticky, tedy těmi, kteří o třídě subkompakt něco ví. Po té, co jsem shlédl horkou novinku, jezevčíka (jistě víš) mohu jednoznačně prohlásit - BRAVO POLO, BRAVO POLO, BRAVO POLO :yes::-!
Asi těžko mě tu někdo může nařknout z toho, že tu kdy stavím tabulkové spolehlivostní chrámy na základě nějaké tabulky. Vezměmě to v obecnější rovině. Současně musíme vzít do úvahy jaksi zkušenějšího šoféra, který ví, na co se v autě soustřeďovat.
A tedy u auta jde především o kvalitu - jde o jakost výroby - lícování, materiály, jejich dlouhodobá výdrž proti otěru či proti prosezení atp. Jde tedy o kvalitu v širokém významu tohoto slova.
Jaksi redukovaná kvalita na spolehlivost definuje stav vozidla z hlediska jeho provozu, z hlediska výskytu provozních závad.
V obou kategoriích, tedy v široce pojaté kategorii "kvalita" i v subkategorii "spolehlivost" přináší proukty VW, nyní tedy POLO do třídy vždy referenční stav. O tom tu snad diskutovat nebudeme.
K diskusi by však bylo například to, jak na pojem "kvalita" resp. splehlivost" nazírají jiné automobilky. Pamatuji na památný stotisícový test avensise, který měl po ujetí kolimetrového limitu prosezené sedadlo řidiče. A tedy toto je pro mne kvalita, resp. nekvalita. Nikoliv to, že mi praskla žárovička obrysového světla.
Problemy s motory TSI jsou co? Passat CC do ktereho tece je co? prosezene sedadlo znamena, ze vsechna auta Avensis toto maji? Nebo muze znamenat jeden vadny kus od dodavatele?
U toho prosezeného sedadla bych to viděl na špatný materiál výplně sedadla. Tedy problém každého kusu. Mimochodem, četl jsi dnešní zprávy - Subaru má problémek s motory... nevím jak je to s procentním výskytem závady, ale tohle holt bude Subaru řešit za pochodu, to se při složitosti dnešní techniky stane. Je to samozřejmě šok, ale tak to je. U toho sedadla, to je (po dvou letech) problém.
Aha, takze dojmologie. Super. Subaru je unikovy manevr - mimochodem problemy s TSI jsou jinym problemem nebo ve stejne kategorii - vaze jako problemy s TSI?
Nemusíš na sebe mrkat, cítím tvou nejistotu i bez toho. Rozděl si závady na plošné (prosezené sedadlo) a na individuální, prostě na nahodilé selhání nějaké součástky. Nemůžeš z tohoto důvodu dávat rovnítko mezi prosezené sedadlo a nahodilou závadu motoru. To sedadlo se logicky musí prosedět ve všech totožných sedadlech. U motoru to neplatí.
Nechci ti brát iluze, ale třeba odcházející zapalovací cívky u HTP motorů jsou typickou závadou, takže nejde o nic mimořádného. Je to stejný případ jako praskající hlavy u 2.0TDI kdy se ve výrobě použil levný nekvalitní materiál. Stejně tak tyto cívky odchází, protože to jsou šunty. Prostě u VW platí staré dobré přísloví navrch huj, vevnitř fuj.
A pak tady mame jednoho, ktery statistiku TUV vydava za statistiku spolehlivosti a je diky tomu vsem k smichu.
Tomu rikam vlastnak jako noha... BRAVO GTI >:D >:D >:D:yes:
... ale!
1. TUV sa zameriava na nemecký trh,
2. z tabuľky tým pádom môžme vyradiť fleetové automobily (tzn. japonci, taliani + celá nemecká nižšia stredná, stredná, manažérske...), pretože fleet = veľký nájazd = viac porúch,
3. do tabuľky sa nám teda dostvajú malé autá s cestami "okolo komína",
4. keďže Fabia je v DE rozšírený fleet v tabuľke nie je,
5. ...už som zabudol... ;-\
to znamená, že veľké BRAVWO partí Toyote a nášmu drahému Kocernu, ktorý je ale, bohužiaľ štatisticky značne znevýhodnený, vďaka európskemu naturelu: Najlepší Off Road je služobné auto!!! :'-(
Uniká mi nějak spojitost mezi poruchami a TÜV. To jakože až na technický přijdou na to, že nefouká turbo, neřadí automat a neklimatizuje klimatizace? :-)
Mne nejako uniká moč! ... sorry tvoja otázka! :-)
Keby na technických neprišli na nedostatky, chyby, poruchy tak by neboli žiadne štatistiky!
A nemuseli by sme čítať tento článok!
Ale aby som ti odpovedal - áno na technických kontrolách nachádzajú na autách chyby! Aj s automatom aj s kímov aj s motorom.
A kolik myslíš, že tam přijede Subaru na laně? To se tu chceš jako vysmívat Subaru za to, že má problémek s motory? ;-\ To je hodně plochá diskusní platforma.
Nedelej tady ze sebe vetsiho hlupaka, nez jsi. O co GTImu jde je tady jasne kazdemu - to Subaru sem zatahl uz o nekolik prispevku vys, v uplne jine souvislosti... 8-s:no:
V top 10 opěvované válce automobilového trhu Evropy ;-\ Za to posledních 10 není žádným překvapením tvrdá realita >:D NA druhou stranu bych chtěl vidět ty podstatné závady u čtyřletých aut ;-\
Znovu krásně ukázáno, že i přes vyšší pořizovací cenu nedostanete jen lepší auto co se materiálů, vyspělé techniky, ale hlavně spolehlivosti! Jen blázen by koupil Sandero za 160 tis. místo VW Polo za 220 tis. Já bych klidně koupil Polo 3 roky staré v Německu za podobné peníze, který bych dal za Dacii Sandero, v které smrdí plasty, vše vrže a ještě bych pořád jezdil do servisu. A to mluvím o těch plastech a vrzání z vlastní zkušenosti. Ještě k tomu, to bylo předváděcí vozidlo.
Lidi proberte se a vykašlete se na nové "levné" auta a kupujte zánovní ojetiny za podobné peníze. Opravdu se to vyplatí! :-)
"A to se vyplatí!" Zase výkřik jednoho zoufalce, kterému stačí jeden titulek a hned ví, které auto je nejspolehlivější. Nebudu tady vykřikovat na celé lidstvo jako ty "Lidé bděte", vystačím si jen s málem. Prober se!
Bohužel před sebou mám kompletní TÜV Report 2012..
Pořadí VW Polo:
2-3 roky staří pozice 90 ze 127 (průměr 71 až 74)
4-5 let pozice 79 ze 120
6-7 let pozice 84 ze 104 !
8-9 let pozice 64 z 85 !!
10-11 let 18 ze 73 to býval ještě VW kvalitnější?
Takže ještě jednou blahopřeji Polo
u nových vozů a 11i letá auta byla v poho.
Všichni víme že čím více auto najede tím je méně spolehlivé.
Přijdemě že tato statistika nezohledňuje nájezd kilometrů.
Viz tabulka co jsem vyrobil z dat co tady prezentuji.
1. sloupec najezd KM bez zavad 2.Koeficient spolehlivosti po dobu najezdu v%
AUDI Q5 59292 97,2 61000
sorento 50456 90,1 56000
DOBLO 43850 87,7 50000
avensis 42724 97,1 44000
logan 41616 86,7 48000
Prius 41495 96,5 43000
Kangoo 40770 90,6 45000
Mazda 3 36974 98,3 38000
C4 36654 89,4 41000
GOLF plus 35853 96,1 37000
Mazda 2 31977 96,1 33000
C2 31815 90,9 35000
Sandero 31815 90,9 35000
Aveo 31605 90,3 35000
polo 31296 97,8 32000
Sirion 29040 88 33000
YARIS 27985 96,5 29000
IQ 27985 96,5 29000
Panda 26490 88,3 30000
matiz 26129 90,1 29000
agila 23825 96,3 25000
Za relevatní výsledky ukazující skutečnou spolehlivost vozů považuji ADAC a ne technickou stanici. Tohle přece není o spolehlivosti!. Stačí se podívat na výsledky VW. Dle ADACu je například Touran na chvostu společně s VW Sharan a dle TUV je naopak nadprůměrně spolehlivý. Logicky - na TUV se jaksi nezohlední to, že jste s Touranem zůstali včera viset na dálnici....
Zklamu te. ADAC stejne jako TUV nema se spolehlivosti nic spolecneho. Nejcastejsi vyjezdy ADAC jsou k vybitym baterkam, prekousanym kabelum a k zabouchlym klicum. Nehlede na to, ze nemecke automobilky maji sve vlastni asistencni sluzby, takze ridici pri poruse logicky nevolaji ADAC. Tohle se tady resilo uz hodnekrat.
Nejvetsi vypovidaci hodnotu ma www.reliabilityindex.com
U toho reliabilityindexu ovšem dochází k zajímavému paradoxu: jejich seznam Top 10 Best se v zásadě kryje se seznamem aut, kterých bych se nedotkl ani klackem (1. Kia Picanto, 2. Vauxhall/Opel Agila, Suzuki Alto a podobné předměty), kdežto ze seznamu Bottom 10 Worst bych polovinu aut koupil bez váhání (SL, CL, S, 7er, ale i Pathfinder). Co to dokazuje - že tzv. spolehlivost zdaleka není tak důležitým ukazatelem, jak se to zdá bazarovým kovbojům, popřípadě že ten jejich žebříček je taky trochu pošahaný. Myslím, že platí obě možnosti.
Podívej se na metodiku Adacu. Máš sice pravdu, že Adac vyjíždí i k tobě popsaným závadám, ale většina těchto "závad" se ve statistice neukáže. Překousaný kabely tam jsou, protože to je docela podstatná závada a může kvůli tomu třeba shořet auto. Vybitá baterka je taky docela problém. Obě tyto závady se u některých aut vyskytují mnohem častěji než u jiných aut. Výrobce to tedy může výrazně ovlivnit a pokud to nezvládne, tak zůstaneš viset na cestě. Další zajímavá statistika je index závad ojetých aut od DEKRY.
Kabely ti kuny prekousou bez ohledu na znacku, proste, kdyz budou mit na ne chut, tak se do nich pusti. Vybita baterka je nejcasteji diky zapomenutemu spotrebici - vnitrni svetlo, potkavacky, radio atd. - lidskou blbost vyrobce neovlivni. To same zabouchnute klice.
Podívej se na metodiku. Do statistiky se započítává menšina výjezdů. Nějaké klíče se tam opravdu neobjeví. Některá auta trpí na vybíjení i docela nových baterek a není to tím, že něco zůstane zapnuté. prostě je to normální závada. Stejně tak kuny se u některých aut ke kabelům dostanou mnohem líp než u jiných a je na konstruktérovi, aby si s tím poradil.
Vzhľadom na minimálne záruky je pre majiteľa VW tá "rebríčková" záruka aspoń nejakým potešením, ktoré mu ale v prípade závady vôbec nepomôže ....
Zaujímavé, že hoci som čítal xy-rozhovorov novinárov s ľuďmi od koncernu, ktorí samozrejme vychvaľovali kvalitu svojich vozidiel, nikdy nepadla "zákerná" otázka, prečo koncen nepredĺži záruky, keď má údajne tak spoľahlivé autá ....
A to si představ, že takový Rolls-Royce má jen 4letou záruku, takže je to jen z 57% procent tak dobré auto jako ten slavný kočár ze Žiliny! Další dacan, který si myslí, že se kvalita auta měří délkou tzv. záruky... je až neskutečné, kolik lidí na ten laciný PR trik od Kie skočilo. Stejná záruka se dá u většiny výrobců dokoupit za pár šupů, takže holt padlo rozhodnutí nedat tam dva airbagy a místo toho radši chroptět v TV "sedum"...
No, chtěl bych vidět, kdyby "sedum" nabízel VW, to bys to měl v každém příspěvku, že? Ale takto to minimálně odráží, jak si VW vytírá se zákazníky ř.ť >:-[]
Rolls-Royce je trochu iná liga ......s individuálnym prístupom, kde oficiálna záruka ťažko niekoho zaujíma ....
Ten "PR trik" funguje ..... a samozrejme, že sa kvalita meria zárukou, lebo sú to dodatočné náklady v prípade poruchy ... a to VW neriskuje ..... a načo aj, keď to zákazníkom stačí ...
No a tých "pár šupov" je často pekných pár sto eúr a i to na smiešny nájazd km - zväčša od 60 - 100 tis. ....
Fiat daval v roku 1990 na Cromu zakladnu zaruku 3roky alebo 100 000km a 6 rokov na prehrdzavenie karoserie.
Doteraz sa to zrejme nikam nepohlo, ked stacia 2 roky a este sa tu ideme bit, ze je to vlastne v poriadku a takto je to spravne.
... si mám tedy pod tím představit, že majitelé Pol lépe připraví svůj "car" na technickou prohlídku? Nebo dokonce je nutná tak častá návštěva servisu, která statisticky vychází před každou technickou prohlídkou ze všech aut časově nejtěsněji, než si stihne něco dalšího posr.t (tedy cestou ze servisu přímo na deutscheSTK) >:-[]
Sakryš, mám 2 roky staré Dobló, najeto 30 tisíc, zatím bez jediné závady, ale za rok se to rozsype :-( No nic, dojdu si koupit to Polo, sice děti poběží za autem, protože se tam nevejdou, ale co, třeba to zase dotáhnou na olympiádu v maratónu.
Teda nic proti, ale statistika ukazuje jen to, jak se kdo stará o své auto. I na svým druhým 14 let starým autě vím závady, které by na technický byly problém, takže je před technickou nechám opravit. Řeknu Vám, jaký je rozdíl mezi tím Polem a Doblem. Polo má německá Gertruda, která na technickou jezdí do sevisu, kde jí to prohlídnou, opraví a pak zařídí technickou. Dobló má řemeslník, který na auto kašle, na technickou dojede tak mimochodem, když jede kolem, a doufá, že to projde. Když ne, tak opraví to nejnutnější a zopákne si to, nebude přece vyhazovat peníze za nový výfuk, když ješte neupad, že?
Na druhou stranu, když se podívám do statistik z loňska, tak Polo propadlo, takže možná jde jen o akci VW, kdy na své náklady nechal opravit všechna Pola, aby se dostal do žebříčku vysoko. Porstě nevěřím statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval...