Život není arkádová hra kde si to můžete v klidu narvat do zdi dvousetkilometrovou rychlostí, inkasovat body za styl a nerušeně pokračovat dál v jízdě.
Ke dpojdes s clovekom, ktory si mysli, ze preteky na Playstatione odrazaju realitu, budes pisat inak....v kresle necitit brzdene, pocne zrychlenie, nic...a chlapik si myslel, ze aj zakruty sa daju prechadzat bez naklonu auta a dobrzdenia do nej...taky spoteny som nikdy nebol ;-)
Pokiaľ viem, na amerických diaľniciach funguje trochu iný systém radenia do pruhov, ktorý prakticky znemožňuje zvýšenie rýchlosti. Všetky pruhy sú si rovnocenné - na rozdiel od Európy, kde je jeden alebo ´2 pruhy hlavné a ostatné predbiehacie.
Ty mas vobec paru aky je vyznam tych semaforov na vjazde na dialnicu? Na toto som prisiel sam pri spekulovani ako zabranit zapcham u nas, potom som sa dozvedel, ze to uz funguje v USA a teraz to tu vidim na vlastne oci.
Jednym pruhom dialnice pretlacis maximalne okolo 3000 aut za hodinu, co je zhruba kazdu sekundu aj nieco jedno auto kedze hodina ma 3600s.
Ak tam ovsem pridas co len jedine auto, uz sa nezmestia a vznikne ti staticka zapcha, kde sa pohnes 20m stojis, pohnes, stojis. Takymto sposobom prejde cez jeden pruh dialnice len okolo 500aut/h. Si to zrataj niekde v zapche kolko ti priemerne trva cesta od predneho naraznika auta pred tebou, az kym sa tvoj predny naraznik dostane na to miesto.
Preto ucel tych semaforov je drzat dialnicu tesne pod maximalnou kapacitou, niekde pod 3000aut/h a vyuzivat ju takto na maximum.
Vysledok: pred semaformi ti stoji par aut, ale dialnica ide plynule
U nas sa tie auta natrepu na dialnicu a stoji cela dialnica s par tisic autami.
ale pokud u tech semaforu nestojí Highway patrol ;-) tak to stejně nikdo nerespektuje a jede , viděl jsem pár videí od americkej truckerů , přijedeš na nájezd na dálnici a svítí červená zastavíš blikne zelená a než se rozjedeš je tam zase červená nebo jsem to tak aspoň viděl ;-)
Ale respektuju, nevidel som nikoho aby siel na cervenu. A ano pusta to po jednom, zelena je uplne kratka, aby druhy nestiho preletiet a mnozstvo vpustenych aut reguluje dlzka cervenej.
To je celé úsměvné... Pokud je mi známo, tak rychlostní limity se v USA na hajvejích a frývejích začaly objevovat někdy v sedmdesátých letech kvůli ropné krizi, tedy cílem bylo ušetřit za palivo a ne "iný systém radenia". Dále pomineme-li průjezdy velkými aglomeracemi (kde je provoz hustý a i tak se rychlostní limity nedodržují - jede se tak o 15 mph rychleji), pak mimo města bývají silnice oproti běžnému stavu v EU tak prázdné, že se 100 mph dá valit klidně na obyčejné směrově nedělené okrsce (z vlastní zkušenosti). Je pouze potřeba si dát pozor na policajty. Ti jsou v USA mnohem ostřejší (nezaměňovat se slovy schopnější nebo chytřejší) než ti naši. Proto se také mimo města ty rychlostní limity tak dodržují. To není o tom, že by amíci více respektovali pravidla než my, to je o tom, že mají mnohem větší strach z případných sankcí .
To jsem nikdy nepochopil. Hlavně všichni řídí V8 7.0 a do další zatáčky zbývá 30 minut, nejbližší město je 200 km a jezí cca 90km/h. Jsou úseky kde nejen nezatočíte, ale ani nepotkáte auto. Hm? Tříválce by jim byly přebytečný! >:D
si představ americkou rodinu kde průměrný člen váží 130kg , k babičce to mají do vedlejšího stáu 900km a celou cestu jedou po dálnici , to by se ten tříválec za tu cestu roztavil >:D
Bral jsem to z pohledu výkonu. J58 a jeho použití se to z mého pohledu dnes nemůže rovnat. Pionýrské časy. I když je F135 a jeho aplikace také pokrok a světová špička, tak už to není tak velký skok jako to realizované sci-fi v 50tých a 60tých letech. ;-)
Kolko by zral trojvalec na dialnici, ak by tahal 2t plne obsadene auto, 125km/h? A kolko by mal pritom otacok?
Trochu napoviem, manzelkine Suzuki Wagon R+ 1,3 55kW zozerie pri ceste po dialnici cez Slovensko 8,7l/100. To som viezol len seba, auto ma 1000kg. 155 siroke pneumatiky. Viac ako 130 sa ist nedalo, tocilo okolo 4000 otacok.
Moj Dodge Journey 3,6 V6 v US toci pri dialnicnych 125km/h 1300 otacok, plne nalozeny, pneumatiky 225, okamzita spotreba 8l/100km.
Tak ktore auto by si si vybral na cestovanie?