Je ho docela velká škoda. Ač to není jeden ze dvou ztracených sedanů, pořád to je zajímavá karosářská verze. Mezi hatchbacky (někdo zas říká fastbacky) a kombíky by vyniknul
Škodovka další karosářské verze před listopadem neuvedla (Dle šéfkonstruktéra Hrdličky) zejména proto, že že se s nimi nechtěla otravovat. Ono vyrábět jedno auto (Favorit) je o dost jednoduší, než se otravovat i s Formanem, Kupé a Sedanem. (Minimálně forman byl mimochodem homologován pro provou v Československu, RVHP i EHS zároveň s Favoritem) Ale proč se zajímat o potřeby zákazníků, když ti byli stejně rádi, že vůbec nějaké auto dostali.
Dobre, to že pán Bureš nájde na nete fotku rozstrieľaného Favoritu sedan a vidí v nej potenciál na článok je celkom prirodzené. Prečo by to ale nešlo aj bez toho trápneho zavádzania. Práve vymyslenej rozprávke o unikátnom a vzácnom Favorite neverí ani sám autor. Čo tak radšej skúsiť zistiť, kto to upravoval, kedy a prečo sa to tam dovážalo?
[odkaz]
[odkaz]
mam respekt k novinarskej praci, lebo viem, co to obnasa...mam respekt aj k Vasej Skoda propagande a ked reagujem, reagujem na nu s nadsazkou satiricko-ironicky...aj ked si v kutiku duse o tom myslim svoje. Avsak aby ma z vojnovych zaberov v krajine, kde zomierali a budu zomierat ludia dat do popredia Favo sedan a obalit to spekulaciami...to je sila. Keby v tom aute boli postrielane deti, dali by ste to na tento web? Nestacilo dat jednu foto a potom sa investigativne venovat historii tejto karoserie, technickej dokumentacii?
PS s trochou nadsazky - dnes je moda sadnut do auta, rozbehnut sa a zbijat autom ludi. Ked nejaky magor sadne do Skody a urobi to, dufam, ze tomu venujete aspon 5 clankov...o tom, aky ma Skoda super skelet, ze sa nou da na so super DSG na IV. zaradenom stupni v 60 km/h zabit aspon 20 ludi v dave...
Trápne moralizovanie a nahlúple konštrukcie.
Zrejme musíš roniť slzy pri každej tv reportáži o tragickej autonehode v ktorej ukážu vrak auta.
A tisíckrát ohrané pindy o skoda propagande.... komédia vážený pokrytecky uplakaný sargis lebo sýrske deti máš u * a rešpekt nemáš k ničomu.
Pane redaktore,
trochu teď zklamu Vás i všechny, jenž jste svým článkem ovlivnil a kteří tak opravdu věří nalezení vzácného vozu.
Nejedná se rozhodně o prototyp, i když vzácný vůz to poměrně je. Jedná se o pickup MTX (Metalex) Pickup D.C. vyráběný na základě Škody Forman výhradně na vývoz do Afriky. Tyto pickupy často právě procházeli úpravami na sedan jednoduchou úpravou a dotvořením víka zavazadelníku.
A stačí jen trochu googlit, najdete to i na Wikipedii.
na ukázku:
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
Tak,tak, dokonce jedna firma je vyrabela,tedy upravovala formany na pickupy ve Štětí okr.Litomeřice.Myslím ze se ta firma dříve jmenovala Ratio.Jako mlady jsem chodival okolo do prace a vse cojsem o tom vedel bylo ze se dozadu vesly akorat dve basy piva a ze je to na vyvoz na dalny vychod.Takze zadna rarita ja moderator pise.
Přesně tak, tento je zajímavý jen tím, že nemá oplastování zadního okna, někdo si s tím pohrál trochu víc :-) Ale do továrního má stále daleko, C-sloupky jsou o dost kratší, než u boleslavského
1. Dle fotky to má černou palubovku. Nemontovaly se černé palubovky až s příchodem VW?
2. Tapecírovaná opěrka hlavy, opět nebyla až s příchodem VW?
3. Nalepený plast u zadního lemu. Nelepil se až s příchodem VW?
Za tohle Vás někdo platí? protože já bych se musel stydět takový článek vypustit do světa. Každý větší příznivec Škodovek ví, že je to úprava Metalexu pro blízký východ (DC pickup). Není tak těžké si to zjistit, stačí pár minut na googlu... :no::no::no::no:
Jen doplním diskutující, kteří narozdíl od redakce vědí, oč jde. Tato úprava se dělala proto, protože v některých afrických a arabských zemích bylo zakázané prodávat auta, která by měla propojený kufr s kabinou, tedy kombíky, hatchbacky...
(a nebylo by ani kdyby byly dvě, protože unikát = jediné na světě), ale zajímavé a vzácné rozhodně ano a pokud by někdo nějaké takové dovezl zpátky do ČR a tady provozoval (a dneska už by to možná šlo i na zelených značkách), určitě by byl na silnici středem zájmu.
Pri sedane musím oponovať. Vo viacerých článkoch v ostatnom období čítam, že boli vyrobené len dva respektíve tri kusy. Okolo roku 1996 som pri prekladisku v bratislavskej Rači videl niekoľko týchto modelov naložených na vagónoch. Ešte v dnešnej dobe je možné niekoľko týchto modelov "stretnúť" v afrických, či arabských krajinách.
Možno to bude niekomu úsmevné, ale z vystrihovačky v ABC som si prerobil forman na sedan. Niekde by som možno mal mať na kinofilme aj foto toho naloženého vlaku.