Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Unikátní Škoda Favorit sedan zničena v Sýrii. Je to jeden ze dvou vyrobených kousků?

Škoda na konci osmdesátých let zvažovala různé karosářské verze tehdy nového favoritu. Zvažovaný sedan ale nakonec zůstal jen ve fázi prototypu.
Zpět na článek
10. 4. 2017 20:02
10. 4. 2017 20:12
10. 4. 2017 22:01
10. 4. 2017 22:24
11. 4. 2017 10:48
11. 4. 2017 13:00
10. 4. 2017 22:52
11. 4. 2017 11:17
10. 4. 2017 19:07
co s takovým unikátem
Nemá žádnou extra cenu a jak se tam vůbec dostal? Jo tákhle škoda 720, to by bylo něco.
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2017 20:31
Re: co s takovým unikátem
To je IS tuning, víko kufru se oddělí a je možno postavit s lehkým kulometem džihadisty...
Avatar - JiRkA997CZ
11. 4. 2017 10:38
Re: co s takovým unikátem
Je ho docela velká škoda. Ač to není jeden ze dvou ztracených sedanů, pořád to je zajímavá karosářská verze. Mezi hatchbacky (někdo zas říká fastbacky) a kombíky by vyniknul
10. 4. 2017 19:35
Hora porodila myš
Je to Double cab, ktery realizoval v mensi serii MTX .. Patrne si nejaky turban sundal puvodni oplastovani otevrene korby a pridelal tam viko kufru.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DidierA
10. 4. 2017 20:02
MTX
To bude MTX Pick-Up D.C. Ty se tam běžně vyvážely.
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2017 20:12
MTX
Taky bych to typoval na MTX DC, ,,nakoleně okufrovanej" v Sýrii.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
10. 4. 2017 20:21
Nejásal bych předčasně
Zadní část se od dochovaného kousku hodně liší. Vidím to spíše na (ne)obyčejnou přestavbu.
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2017 20:38
Re: Nejásal bych předčasně
Spíš obyčejnou.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
10. 4. 2017 20:41
Fávo, český bávo.
Škodovka další karosářské verze před listopadem neuvedla (Dle šéfkonstruktéra Hrdličky) zejména proto, že že se s nimi nechtěla otravovat. Ono vyrábět jedno auto (Favorit) je o dost jednoduší, než se otravovat i s Formanem, Kupé a Sedanem. (Minimálně forman byl mimochodem homologován pro provou v Československu, RVHP i EHS zároveň s Favoritem) Ale proč se zajímat o potřeby zákazníků, když ti byli stejně rádi, že vůbec nějaké auto dostali.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - netcar.xx
10. 4. 2017 20:56
Krom veci ktere pisete nahore
( C sloupek, prestavba z Pick Upu ) ma ten Syrskej sedan i cernej vnitrek, cili posledni FL
EDIT: Predposledni FL, protoze posledni FL byla Felicia
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
10. 4. 2017 21:21
RIP žurnalistika
Dobre, to že pán Bureš nájde na nete fotku rozstrieľaného Favoritu sedan a vidí v nej potenciál na článok je celkom prirodzené. Prečo by to ale nešlo aj bez toho trápneho zavádzania. Práve vymyslenej rozprávke o unikátnom a vzácnom Favorite neverí ani sám autor. Čo tak radšej skúsiť zistiť, kto to upravoval, kedy a prečo sa to tam dovážalo?
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
10. 4. 2017 22:01
vazena redakcia
mam respekt k novinarskej praci, lebo viem, co to obnasa...mam respekt aj k Vasej Skoda propagande a ked reagujem, reagujem na nu s nadsazkou satiricko-ironicky...aj ked si v kutiku duse o tom myslim svoje. Avsak aby ma z vojnovych zaberov v krajine, kde zomierali a budu zomierat ludia dat do popredia Favo sedan a obalit to spekulaciami...to je sila. Keby v tom aute boli postrielane deti, dali by ste to na tento web? Nestacilo dat jednu foto a potom sa investigativne venovat historii tejto karoserie, technickej dokumentacii?

PS s trochou nadsazky - dnes je moda sadnut do auta, rozbehnut sa a zbijat autom ludi. Ked nejaky magor sadne do Skody a urobi to, dufam, ze tomu venujete aspon 5 clankov...o tom, aky ma Skoda super skelet, ze sa nou da na so super DSG na IV. zaradenom stupni v 60 km/h zabit aspon 20 ludi v dave...
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2017 10:40
Re: vazena redakcia
Trápne moralizovanie a nahlúple konštrukcie.
Zrejme musíš roniť slzy pri každej tv reportáži o tragickej autonehode v ktorej ukážu vrak auta.
A tisíckrát ohrané pindy o skoda propagande.... komédia vážený pokrytecky uplakaný sargis lebo sýrske deti máš u * a rešpekt nemáš k ničomu.
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2017 22:24
Vrazi
Ten, kdo zabíjí, je vrah. Bez ohledu na barvu uniformy, či ručníku okolo hlavy :no:
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2017 10:48
Re: Vrazi
Já jednou zabil slepici.
11. 4. 2017 13:00
Re: Vrazi
Já Kapra. Několikrát. Jsem sériový. :-!
10. 4. 2017 22:52
objasnění
Pane redaktore,
trochu teď zklamu Vás i všechny, jenž jste svým článkem ovlivnil a kteří tak opravdu věří nalezení vzácného vozu.
Nejedná se rozhodně o prototyp, i když vzácný vůz to poměrně je. Jedná se o pickup MTX (Metalex) Pickup D.C. vyráběný na základě Škody Forman výhradně na vývoz do Afriky. Tyto pickupy často právě procházeli úpravami na sedan jednoduchou úpravou a dotvořením víka zavazadelníku.
A stačí jen trochu googlit, najdete to i na Wikipedii.
na ukázku:
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
- [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - stanleysparrow
11. 4. 2017 08:48
Re: objasnění
Tak,tak, dokonce jedna firma je vyrabela,tedy upravovala formany na pickupy ve Štětí okr.Litomeřice.Myslím ze se ta firma dříve jmenovala Ratio.Jako mlady jsem chodival okolo do prace a vse cojsem o tom vedel bylo ze se dozadu vesly akorat dve basy piva a ze je to na vyvoz na dalny vychod.Takze zadna rarita ja moderator pise.
Avatar - KubikCv
11. 4. 2017 20:03
Re: objasnění
pamatuju si fotku snad z abíčka...byl tam podobnej formano-pickup,ale s plachtou vzadu...od tý doby jsem o tu fotku nezavadil :-(
12. 4. 2017 07:21
Re: objasnění
Přesně tak, tento je zajímavý jen tím, že nemá oplastování zadního okna, někdo si s tím pohrál trochu víc :-) Ale do továrního má stále daleko, C-sloupky jsou o dost kratší, než u boleslavského
11. 4. 2017 05:19
Nejsem odborník, ale prototyp to nebude
1. Dle fotky to má černou palubovku. Nemontovaly se černé palubovky až s příchodem VW?
2. Tapecírovaná opěrka hlavy, opět nebyla až s příchodem VW?
3. Nalepený plast u zadního lemu. Nelepil se až s příchodem VW?
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2017 09:27
To je "novinařina"
Za tohle Vás někdo platí? protože já bych se musel stydět takový článek vypustit do světa. Každý větší příznivec Škodovek ví, že je to úprava Metalexu pro blízký východ (DC pickup). Není tak těžké si to zjistit, stačí pár minut na googlu... :no: :no: :no: :no:

Jen doplním diskutující, kteří narozdíl od redakce vědí, oč jde. Tato úprava se dělala proto, protože v některých afrických a arabských zemích bylo zakázané prodávat auta, která by měla propojený kufr s kabinou, tedy kombíky, hatchbacky...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
11. 4. 2017 09:39
Unikátní auto to není
(a nebylo by ani kdyby byly dvě, protože unikát = jediné na světě), ale zajímavé a vzácné rozhodně ano a pokud by někdo nějaké takové dovezl zpátky do ČR a tady provozoval (a dneska už by to možná šlo i na zelených značkách), určitě by byl na silnici středem zájmu.
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2017 11:17
Prototyp
Ten sedan, co sloužil ve Škodovce, měl podstatně kratší zadní převis. A už mi paměť neslouží, ale tuším, že byl zelený....
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2017 10:15
Favorit sedan nebol len v počte dva kusy
Pri sedane musím oponovať. Vo viacerých článkoch v ostatnom období čítam, že boli vyrobené len dva respektíve tri kusy. Okolo roku 1996 som pri prekladisku v bratislavskej Rači videl niekoľko týchto modelov naložených na vagónoch. Ešte v dnešnej dobe je možné niekoľko týchto modelov "stretnúť" v afrických, či arabských krajinách.
Možno to bude niekomu úsmevné, ale z vystrihovačky v ABC som si prerobil forman na sedan. Niekde by som možno mal mať na kinofilme aj foto toho naloženého vlaku.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0