Veď 10-11 litrov bola spotreba bežná aj pred 30 rokmi. Nech si dajú 8 litrov, alebo ešte lepšie 7,5! Toto je predpis len aby nejaký bol a mali to rovnako pohodlné ako doteraz... >:D
Porad stejna blamaz jako vzdy ... to uz tu jedno bylo kdy jakysi hejman mel plne pravo utratit a koupit drazsi auto nez jezdi sam premier nebo prezident... a vse dle mez zakona.... zduvodu reprezentace a jinych kravin.
Vzdy se vymlovaji, ze se potrebuji reprezentovat ale nakonec fakt je ten, ze pokud zadavas a rozdelujes milionove zakazky tak muzes jezdit s hnojem a porad podnikatele za tebou budou lezt a lobovat at jsou to oni co vyhraji danou zakazku. Skoda slov.
Je to v prvom rade päsť na oko pre každého daňového poplatníka v česku. Samozrejme, u nás to nie je lepšie, ale aj tak..
11 litrov, to je na smiech, papier znesie všetko a dnes vyššiu normovanú spotrebu podľa papierov majú snáď len AMG, S alebo M verzie luxusného tria. Teda čistý FAIL, ako vždy od politikov..
no ale si predstav, keď budú mocť vyhlasovať, že namiesto zákonom povolenej spotreby 11l dosiahli 10,5l a kolko vela peňazí daňových poplatníkov tým ušetrili! ;-)
Spíš bych řekl, že to stanovili podle cenovejch ekvivalentů - litr nafty je levnější než litr benzínu, proto může ropák žrát víc... Celý je to nesmysl, argumentujou ekologií a emisní normy stanovili stejně jako musí mít všechny nový vozy? Žádný limity CO2 (i když ty jsou spojený s tou spotřebou)? Spotřeby, který vylučují snad jen supersporty? Kocourkov, toto...
...až udělá buggati 16ti-válcové TDIčko tak se spotřebou do tohodle limitu vejde taky a státní správa bude moci jezdit v naftových Veyronech a Galibierech.... >:D >:D >:D
jenže buggati 16valcový TDIčko nikdy neudělá a hlavně by nemělo spotřebu 11l..benzínový motor přijde o 100tis levněji tudiž ušetřených 100tisic zbyde na provoz toho auta to vystačí uředníkovy minimálně na 2-3 roky a pak se takových aut úřady zbavují .. jak by to vypadalo kdyby ministr vnitra přijel na nějaké mezinárodní jednání ve fabii 1.2 TDI???
V S klasse 250 cdi by vypadal pořád jako frajer... Nebo myslíš že královna Alžběta by hned posílala komorníka aby běžel do garáže přepočítat válce pod kapotou auta návštěvy?
To je určitě to hlavní co jí zajímá...
>:D
Tak to je hodně velký výsměch. Stejné, jako kdyby řekli: "Chceme šetřit, a proto budeme kupovat jen auta s cenovkou pod 10 milionů korun" Dal bych limit 8 litrů a hotovo.
... zastávám názor, že správný auto má mít dvojcifernou spotřebu. Těch 11l by ještě šlo, ale při současný "zelený" politice to za dva roky stáhnou na 9, pak na 7 a nakonec se budou kupovat snad jen hybridy :-! Fuj :no: Tak si tak řikám, co by mi asi takovej Bursík řekl na to, že jsem si před nedávnem pořídil vůz, který neplní žádnou EURO normu, nemá katalizátor a papírovou spotřebu má 16,1l/100km, reálnou tak 20-25l, samozřejmě benzínu ;-) Tomu já řikám AUTO :yes:
tomu se jen neříká auto to je auto :-) reprezentativní auto má prostě dvoucifernou spotřebu ..TDIčka jsou drahý a po 100 000 by je servis vyšel na brutální peníze ..za to by měly 2 benzíňáky..
Státní správu platí stát, tak když si odečteš DPH a spotřební daň, která se stejně vrátí do rozpočtu, tak zjistíš, že když projezdí litr benzinu úředník, stojí nás to vlastně jenom cca 10 Kč. I s těma 11L se pořád vejdou do 110 Kč na sto ... šetřílci ;-)
:yes: No a kdyby jim dali fabii v dieselu, nebo treba thalii, tak by se usetrilo jeste vic. Jsou placeny z dani za praci. Ale, jak se urednik u nas dostane ke fleku, je si tak jist sam sebou, jako zadnej politik v tv. Na A8 s letadlovym motorem se vzdycky nekde par susaru najde.
Platíš to ty, len štát tie peniaze presúva sem a tam. A ten úrad to musí zacvakať z vlastných peňazí, ktoré mu z rozpočtu samozrejme chýbajú a mohol ich minúť aj na niečo užitočnejšie pre svojich občanov, nie na to, aby si úradníci vozili zadky v luxusných autách.
Na jeden úrad jedno auto, dva elektrické skútre a pár byciklov - to je šetrenie! >:D
Nene, to nemyslím :-) na tohle mám trošku jiný názor než ostatní, asi ho máme stejný.
Je mi jasné, že vysoce postavené hlavy potřebují rychlé a reprezentativní vozy. Spíš mi přijde vtipné hlásat, že budou vozy se spotřebou do 11l/100km, když se všude zavádí politické ekologické srajdy.
ano, vysoce postavené hlavy ať mají slušné auta. O tom žádná. Spíš je problém, s těmi níže až hodně nízko postavenými hlavičkami, kteří se rozhodnou, že taky potřebují slušná auta. A pak máš x ředitelů a vedoucích odborů, kteří mají pod sebou často 1-2 lidi, ale služební vůz na úrovni šéfa středně velké prosperující firmy....
Rozumné by bolo nakúpiť Superby, hoci TDI a TSI v plnej paľbe, pre tých menších Octavie a referentom Fabie. A nebudú nikomu klať oči, niečo aj ušetria a šéfovci budú mať rýchle, solídne, bezbečné, dobre vybavené autá ako chceli.
ale no nechalo se cekat ze si limuziny nevyzenou z garazi.
ona vidiny jezdeni ve skode superb napr. se jim asi nezamlouva ale je zajimave proc tady u vas se neudela normalni vyberove rizeni firem kde by byla zohlednena porizovaci cena a nejmensi spotreba a to komplexne v cele zemi a bylo by to vyresene jako je to vsude bezne...
moznost ze si kazdy urednik urad vybira sam je ve svete skoro naprosto unikatni..... :'-(
V UK si take vybiraji vesmes co chteji bohuzel, takove trdla uz jsme tu meli jako pan Cameron, kdy jel na kole ve sportovnim do prace a za nim Lexus GS sofer vezl oblek, kufrik ...atd. Vse je to fraska...
Uvedu dva reálné případy ze života, příklady od lidí které znám velice dobře a dlouho. Nikoho nenutím, aby mi věřil.
1. případ - REALNÍ SVĚT
cca 6 let dozadu se dotyčný stal personálním ředitelem v rámci zdejší pobočky jedné belgické firmy. Ta firma zde skoupila pár výrobních firem v rámci jednoho odvětví, mají několik tisíc zaměstnanců. Nafasoval služební Oktávku 1 TDI. (je zajímavé, že stejnou Oktávku má i ředitel, dosazený přímo z Belgie). Letos v létě mě byl navštívit a já se strašně divil, že pořád má tu samou Oktávku. Bez hanby, bez pocitu méněcennosti řekl situaci po pravdě - už měl sice nafasovat pomalu nový vůz, ale vždy se našel důvod, proč se musel ten nový vůz pořídit pro někoho jiného - třeba pro obchoďáky a pod. Firma je v zisku, v rámci možností prosperuje, ale prostě se chová racionálně.
2. případ - STÁTNÍ SEKTOR (Státní firma)
dotyčný byl ředitelem jedné sekce, součást Top Managementu. Po volbách nastala "nutná" obměna managmentu, samozřejmě politicky motivované. Nejdřív šli lidi přímo napojení na starého ředitele, ale zbytek pak taky postupně, pro sichr. Pár trafik se přece bude hodit. Autopark managementu - Oktávky, Superby.
První věc, kterou nový managment rozhodl - Škodovky jsou out, potřebují Passaty a Jetty.
Firma je ve strátě řádově několik 100mil, leto propustí cca 15% zaměstnanců (přezaměstnanost), výsledky se ani výhledově nelepší.
Dokaď budou lidi volit menší zlo, dobro nikdy nepříjde.
No vidíš, třeba jim to právě kvůli těm Škodovkám nešlo, teď sednou do VW a budou příští rok v zisku ;-) Ne, vážně, ten tvůj popis, celkem přesně vystihuje celkovou situaci české státní správy vs realita většiny firem na českém trhu. "Bohužel" je česká ekonomika navázaná na globální a tak je výrazná změna téměř nemožná a na to menší zlo si budeme muset bohužel asi zvyknout. To je tak asi všechno, co s tím můžeme dělat. ;-)
PS: Osobně znám majitele podniku s několika miliardovým ročním obratem a sám koupil a jezdí ojetou A8, starý model. Jeho dva synové, výkonný ředitel a obchodní ředitel, dostali taky každý jednu „ojetinu“.
problémem není značka auta - ať si klidně nakoupí třeba bavoráky, to je mi šumák.
Jde o princip - státní firmy, i když totálně v sr...ch, budou mít vždy na to obměňovat autopark v intervalech, který je i pro sebelépe prosperující soukromé společnosti ekonomicky neadekvátní.
To, že je to všechno fraška a typický český kocourkov bylo řečeno výše. Co mě ale zajímalo je fakt, že budou upřednostňovat nákup vozů splňující Euro 5 a u užitkových vozidel Euro 4. To mu se lze jen zasmát. Jiné auto než s E5 přece od příštího roku koupit nejde a pokud vím, tak u užítkáčů do 3,5t to platí taky. Padlo slovo o ekologii, takže vlk se nažral a koza zůstala celá...