Uz vidim nasi slavnou vladu, jak sponzoruje nakup hybridnich vozu. Neumeji ani zastavit priliv ojetin do CR, natoz pak neco takoveho. To je na nasi vladu prilis inteligentni.
Ja vim, sponzorovani novych aut je u nas hloupost, protoze je drahe. Osobne bych zavedl neco jako dan z emisi. Znevyhodni se tim stare (nejen dovazene) sunky a nejvyhodnejsi budou nova (mala) auta s nizkou spotebou a tim i nizkymi emisemi. Hlavni vyhody jsou nasnade - ekologie a bezpecnost provozu. Bohuzel to je asi na nasi vladu prilis.
To mas sice pravdu, ale predpokladam, ze kdyz uz mas na to krasny, vykonny auto, tak uz si budes moct dovolit i tu dan. Vis co me vzdycky nadzvedne? Kdyz vidim nejakej starej diesel, kterymu je tak 20-25 let (nakladaky nebo autobusy jsou vice nez nazorny), ridic v tomhle vraku slapne na plyn a za nim neni nic videt pres oblaka koure. O lidech, kteri to musi dejchat napr. na zastavkach busu nebo tramvaji uz vubec nehovorim. Myslim, ze tvuj argument s krasnymi a silnymi auty by u nich moc neobstal.
Zkus se na vec podivas trochu ze sirsiho pohledu nez jen z toho tveho.
jo, tohle beru, ani nevíš, jak nemám rád pach nafty, zvlášť když se kolem mě prožene starý TD nebo TDI a já pak ležím zelenej ve škarpě (na kole)... ale já to beru tak, že spoustu lidem nevyhovuje malý auto, ať už z jakýhokoli důvodu a tak mi přijde nespravedlivý danit to, že mají auto větší, protože velký auto s malým motorem pojede dost špatně.. stačí to hrozný povinný ručení... jediný co by stálo za zvážení a je to i rozumnej nápad, jsou ty pruhy, jak píšou v článku.. ps. kdyby vláda lidi tak daňově nedusila, tak by možná nemusely jezdit tak starý náklaďáky a autobusy...
Alespon na necem se shodnem. Ale ja jsem nepsal zdanit velka auta. Ja jsem psal zdanit podle emisi. Nikdo nerika, ze velke auto nemuze byt ekologicke - viz. napr. prius. Ale u maleho auta bude stejna technologie vzdy uspornejsi - ve spotrebe i v emisich. Jinak souhlasim s tebou, ze zdanovat motoristy jeste vice je jen dalsi okradani statem. Ale reseni by se opet naslo. Mene zdanit benzin/naftu a zdanit emise.
Cilem by podle meho melo byt, aby ekologictejsi auta byla vyhodnejsi na provoz. Jinak se jich jen tak nedockame.
Už vidím jak se u nás zavede to s tima pruhama.. cha, cha, cha Už takhle se D1 furt opravuje a ještě k tomu přidat omezení pruhů? To by fakt začal uvažovat o tom, že se naučím lítat Podle mě by se mělo zavést daňové zvýhodnění pro nízkoemisní automobily - ne zvyšovat daně, ale naopak je snížit těm, co se chtějí chovat alespoň trochu ekologicky..
Micku, ty máš v garáži nepochybně krásný, výkonný auto - že? Tak jdi do garáže, nakopni to fáro a běž si na 5 min. přivonět k výfuku a pozvi i manželku a děti...
Když si budete takto "užívat" každý den několik let, určitě změníš názor. Pak ti možná bude i ten malý sráč dobrej, až tě s ním budou vozit na ozařování s rakovinou plic A proč se sráčem? Protože bude už benzín na příděl. A ti zdraví a draví majitelé krásných a výkonných aut získají nějaké příděly na úkor těch slabých a nemocných, co si užívali dříve.
divil by ses, ale nemám.. pokud vím, tak mnohem více karcinogení jsou splodiny z dieslových motorů a tak je třeba současná mánie nákupu všech TDI atd. docela závažnej problém.. nemám nic proti malým vozům, ale nechápu, proč danit větší.. jestli se ty s manželkou a dětmi rád těsnáš v malém autě, tak prosím, nic a nikdo ti v tom nebrání nadále pokračovat... a pokud si rád s tvojí rodinou dýcháte z výfuku, tak klidně pokračujte, já takový koníček nemám..
Česká vláda sa už vyfarbila, na toyotu prius dá grátis a to sa podržte ,dialničnú nálepku. Aby neskrachovali, preje.bali niekoľko miliárd na diaľniciach tak môžu darovať len 4 alebo 5 nálepiek,na viac už neostalo. Sú to takí istí parchanti ako tí naši slovenskí. Defenestroval by som ich.
Tak další věčné téma. Evropské emisní limity jsou nespravedlivé, protože nezohledňují látky přímo škodící lidem, zvířatům a rostlinám. Zaměřují se hlavně na skleníkové plyny poškozující klimatické podmínky. Takže turbodiesel může klidně plnit normu Euro23457 (klidně i vyšší ) a v Kalifornii ho nepovolí. Věčný zastánce malých aut a ještě menších motorů nám tu píše o tom, jak si budou bohatí trhat vlasy až zjistí, že své velké silné auto neuživí. A já říkám "prd". Tohle ponechej trhu. Kdo má na benzín, jezdí. Kdo nemá, nejezdí. Tak to bylo a bude. Čím míň bude benzínu a nafty, tím větší to bude luxus a nakonec budou jezdit jen ti bohatí. Takže právě naopak. Silný spalovací auta budou vždycky.
a čím pak budeme jezdit my?No já mám kolo takže se nijak moc nestrachuju .Jinak evropský a americký emisní limity, no nemůžeš tvrdit, že třeba Cadillac má nižší emise než prius.Máš pravdu taky s těma dieslama tam je velkej problém se sazema (pevnejma částicema), ale dobře to řeší filtr pevnejch částic.Do jistý míry taky to , že v benzínu a naftě je velký množství síry zhoršuje spalování takže by se dost vyřešilo úpravou nebo změnou paliva , ty víš co já bych nejratši tankoval.Ve výfukovejch plynech je spousta látek jako:oxidy dusíku,uhlovodíky,CO,CO2,oxidy síry a v dieslech velmi oblíbený pevný částice.Všechny tyhle plyny sou škodlivý , někde se podívej na tabulku emisních limitů EURO.
Jak tak pročítám diskuzi, napadá mě, že by nebylo úplně od věci zdanit myšlénky. Prostě čím větší blbost, tím vyšší daně Ježišmarja, jak může někdo sem přijít s nápadem, zdanit čoud z vejfuku. To jako podle barvy dýmu bychom měli vyměřovaný daně. Nebo podle ujetejch kilometrů? to by na tom želvaVTI vydělal. To je nespravedlivé Nejlepší bude, jak píše Lones, ponechat to na peněžence - buď máš a jezdíš, nebo nemáš a sáňkuješ. Miluji ekoterminatory, co snídaj zásadně jogurty dopovaný vlastním spermatem...
A proč ne? Realizoval bych to pomocí rozřazení aut do určitých kategorií (něco jako US normy LEV, ULEV atd) + pravidelné přeměření při provádění STK. Jednotlivým emisním kategoriím by pak odpovídalo daňové zvýhodnění/znevýhodnění (např. odpočitatelná položka..)
1)americké normy LEV, ULEV, SULEV opravdu zohledňují sajrajt z výfuku. To normy Euro nedělají. 2)u nás se prodává i nálepka o STK po telefonu, dokud tohle nevymítíme represivníma opatřeníma, jakékoliv další zpřísnění předpisů vyvolá jen větší podvádění a zbohatnou na tom zase jen podvodníci.
S těma STK je to vážnej problém, ale jako metodika pro výpočet zdanění je to dobrý, ne? Pokud by se o něčem podobném uvažovalo, muselo by se to provádět komplexně (aby se zároveň něco udělalo s těma STK). Myslím si, že je to řešitelný. Největším problémem, ale je najít na to vůli to vůbec nějak řešit (což se v ČR jen tak nestane, jedině že by si to nějakej papaláš vzal jako osobní ambici)
Nejsi idiont? Proc podle barvy dymu? Emise se prece daji merit. Proste by ti po kazdem mereni emisi urcili vysku dane. A ty tvoje dalsi poznamky opravdu svedci o tve inteligenci.
to je nadsázka.. ale některý kouře jsou víc do modra.. .. a to by zase byly úplatky, za "správné" měření, protože v tomto státě by to asi ani nijak jinak nešlo..
Klidně spi dál... soudím, že na vedlejšák na ministerstvu financí neděláš... i když dneska... Jen jednu větu - existuje silniční daň, mrkni na to, pak to tu můžem rozebrat. To si jako představuješ, že by ti výši daně stanovil technik v STK. O tomhle neuvažuje snad ani Castro, a že ten má myšlénky...
Nechápu, proč se zde píše o kalifornském zvýhodnění zrovna pro prius. Zvýhodnění se týká VŠECH hybridních automobilů, takže i Hondy Civic Hybrid, Hondy Accord Hybrid, Hondy Insight, ale třeba i Fordu Escape. Aby se všichni z té toyoty nepo......