Americká Komise pro mezinárodní obchod (ITC) začala vyšetřovat, zda německý automobilový koncern Volkswagen a jeho dceřiné společnosti neporušily patenty související s hybridními vozidly, které vlastní americká společnost Paice LLC.
Chcel by som sa zastať VW. Teda netuším, aké je pozadie tohto konkrétneho prípadu, či len ku klamstvám náhodou nepribudlo kradnutie, ale v princípe: právo na patent, ochranu duševného vlastníctva je v poriadku, pokiaľ tým neobmedzujem pokrok a ochrana nie je neprimerane silná. To obvykle býva, považujem za fér, aby vlastník patentu dostával primerané poplatky, ak ho niekto iný využíva, nemalo by to ale byť dôvodom na odstavenie celej konkurencie. Zvlášť ak je patent všeobecný, patentovú ochranu hranatého tvaru telefónu predsa nemôže nikto myslieť vážne :-)
Takže VW - plaťte férové čiastky, vylepšite to a prinášajte osoh všetkým, som s tým ok.
A to jsi pominul využívání patentů (jedno jak kvalitních, to je podstatné až v soudním procesu) k vydírání. To samozřejmě funguje jen na menší firmy, které může patentový spor zruinovat (to je podstata té hrozby, spravedlnost není zadarmo). Nebo v případech, kdy je požadovaná částka výrazně menší než odhadované náklady. Takové legální výpalné.
Nicméně minulý rok, pokud si dobře vzpomínám, tahle firma vyhrála spor s Hyundai/ Kia a v minulosti i s Toyotou, pokud vím, a mám takový pocit, že žalovala i Ford (který si část systému licencoval od Toyoty, takže nejspíš byl ve stejné situaci). V tomhle tedy nejsou žádní nováčci.
Dobre vravíš, súvislo :-)
Toyota sa vraj mimosúdne dohodla, nič viac správy nehovoria, to môže znamenať čokoľvek.
Informácie, ktoré som si o firme dohľadal hovoria, že Paice nič nevyrába, nič nekonštruuje a s veľkou pravdepodobnosťou ide práve o patentového trola, ruky takýmto odtínať ;-\ 8-s
Četl jsem myslím přímo rozhodnutí soudu a co si vzpomínám, Toyota prohrála (tedy do toho sporu šla a bránila se, ale neobstála) a vyrovnání nechal soud na nich. Pokud by se nebyli schopni sami dohodnout, určil by ho soud. Mám takový pocit, že šlo o odvolání a předchozí soud jí vyměřil něco jako pár desítek dolarů za prodané auto. Což v případě Toyoty v USA může být pěkná sumička. Vždyť i na H/K trhli snad 20 milionů dolarů.
Lenže toto je súkromná firma. Skus si niečo naštudovať ohľadom patentového práva v USA, je oveľa benevolentnejšie ako naše a to nahráva rôznym špekulatívnym firmám, ktoré si nechajú patentovať rôzne kombinácie technológii, bez toho, že by sa pokúšali jedinú z nich dostať na trh, alebo aspoň spraviť vývoj, ktorý by tu technológiu spravil použiteľnou. Proste čakajú kým to niekto vyvinie. Potom ešte počkajú kým sa to etabluje na trhu, aby zmena nebola jednoduchá a potom horsa na súd. Tu predpokladám podobný scenár, keďže ta firma pred rokmi vytiahla prachy aj s Toyoty a ich hybridný pohon ma s tým od VW spoločne len elementárne princípy.