Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Cambridge vyvíjí nové Li-O2 akumulátory. Konečně elektroprůlom?

Nové Lithium-air akumulátory, které vyvíjí tým z univerzity v Cambridge, mohou výrazně prodloužit akční rádius elektromobilů.
Zpět na článek
2. 11. 2015 14:54
2. 11. 2015 18:05
3. 11. 2015 09:20
3. 11. 2015 08:21
2. 11. 2015 14:54
dalsi aku snu??
dojezd 2tis km při hmotnosti 50kg je z oblasti sci-fi
ale není to první clanek, který se zabyva timto typem aku
zatím problém se spinavym vzduchem, který aku potřebuje, ale to se urcite vyresi.
spis me prijde, ze se s temi nadějnými akumulátory poslední dobou roztrh pytel, a je otázka, co se dotahne do konce.
doba elektricka kazdopadne brzo prijde
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2015 17:10
Re: dalsi aku snu??
na druhou stranu nejde jen o parametry, ale taky o cenu.... Pokud bude stát akumulátor se sebeúchvatnějšími parametry víc než celé auto střední třídy, tak se prostě masově nerozšíří...
2. 11. 2015 18:08
Re: dalsi aku snu??
Souhlas. Ono tedy už teď běžný akumulátor kolem 25 kWh stojí kolem 150000 Kč. To není zas tak moc.
2. 11. 2015 20:17
Re: dalsi aku snu??
tak jesti do dobře chápu, za tu cenu by se mela poridit aku minimalne 100kWh, s cimz by auto typu oct mělo ujet minimalne 600km.
to by bylo skoro neodolatelny.
a když se vyhodej všechny ty slozity spalovaci motory, prevodofky, spojky, diferenciály, nadrz a nevim co ještě, celkova cena by ani nemusela byt vyssi..
3. 11. 2015 08:21
Re: dalsi aku snu??
Jenže on má být právě i výrobně mnohem levnější.
Avatar - Ada je zase tady
2. 11. 2015 17:51
Re: dalsi aku snu??
Zlatý diesel! >:-[]
Avatar - pelikoš
2. 11. 2015 19:15
Re: dalsi aku snu??
možná bys už mohl vytáhnout hlavu z vlastní p.dele
Avatar - Barry Lyndon
3. 11. 2015 11:18
Re: dalsi aku snu??
Diesel konečně končí >:D
Avatar - JohnST
2. 11. 2015 15:04
Aku fantazmagoria
Vedci z Cambridge zas predrbu kopec prachov a na konci bude prd makovy.... >:-[]na vyvoj je treba este mozno aj 10rokov a mozno aj 50rokov. Som sa nasmial
Rozbalit vlákno
4
Avatar - _Karel_
2. 11. 2015 16:03
Re: Aku fantazmagoria
Pokud by vědci měli tvoje IQ, byly by to opravdu vyhozené peníze.
Re: Aku fantazmagoria
Pred 5 rokmi odhadovali, že potrebujú 20 rokov na vývoj bateriek s podobnými parametrami. Ani toto nemusí trvať príliš dlho, niekedy to proste "padne" a urobia ďalší skok vo vývoji. Príde mi to podobné, ako ako keď vývojári tvrdili, že procesor nad 2 GHz nie je možné fyzicky vyrobiť, a netrvalo ani dva roky a bolo to na svete...
2. 11. 2015 17:36
Re: Aku fantazmagoria
a proc te to trapi, ty penize nejsou od tebe ani zadneho jineho danoveho poplatnika, ale od korporoci ktere si ten vyvoj na univerzitach plati, casto jsou to dnes prave ropne spolecnosti kdo leje finance do vyvoje baterii/ukladani elektriny
Avatar - habanero1
2. 11. 2015 18:33
Re: Aku fantazmagoria
Vyvíjet se musí. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 11. 2015 17:50
2000 cyklů?
Dobrý vtip! >:-[] Že takový akumulátor už dávno není třeba v tabletech... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2015 18:05
Re: 2000 cyklů?
do spotrebni elektroniky se davaji baterky takzvane zarukove zivotnosti a "neodchazi" kvuli cyklum ;-) kuprikladu v mem smartphonu mam puvodni baterku, stari 3 roky a 2 mesice, cyklu ma zasebou neco prez 800 a stale nema zadny problem, v Tablet PC me baterka odesla po 6 letech a to byl ten tabletPC pouzivanej vpodstate nonstop na zasuvce a baterku jsem v nem nechal, zalezi tedy jak to vyrobce osetril a jestli doufa zese bude baterka menit a za kolik (cena originalni baterky LG do meho telefonu je cca 180 korun s dani, takze vyrobce nema dovod nejak baterku predcasne "opotrebovat". neb by moc nevyydelal)
3. 11. 2015 09:20
Re: 2000 cyklů?
Také je to otázka rozměrů, hmotnosti a ceny. Nějak si neumím představit, že by si běžný spotřebitel připlatil za to, že jeho tablet bude tlustší a těžší, ale baterie vydrží pětkrát déle, než potřebuje místo dvakrát. Jinak životnost baterie hodně ovlivní uživatel a výrobce samozřejmě může pomoci (například nechceš, aby se nabíječka snažila udržet baterii na prakticky 100 %, když necháváš zařízení dlouho na kabelu). Já si nechávám zařízení delší dobu a pak je pro mne důležité, jak složité je baterii vyměnit (i když mi baterie normálně vydrží dlouho, nechci se na to spoléhat).
2. 11. 2015 20:51
Predstavte si ...
... ake vykonne baterie sme uz mohli mat, ak by sa za poslednych 20 rokov peniaze pouzite na vyvoj TDI motorov radsej pouzili na vyzkum Li-Ion baterii ... :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2015 21:14
Re: Predstavte si ...
přesně, veškeré náklady, které se v Evropě vynaložily na dieselové smradláky jsou vlastně utopené, protože v horizontu nějakých 10ti let už výrobci s diesely nepočítají. Takže to byla taková krátká smrdutá (a hlavně lokální) epizoda automobilového vývoje... slepá vývojová větev... Američané a Japonci holt měli rozum... Většina Evropy ne...
Re: Predstavte si ...
Zaujímavé, pred kauzou dieselgate až tak nesmrdeli, teraz je nafta najväčšie svetové zlo... :-!
Avatar - Barry Lyndon
3. 11. 2015 11:17
Re: Predstavte si ...
já už na webu antidieselově hateruju minimálne 15 let.... >:D

Je paradoxní, že na diesely došlo až v situaci, kdy se přece jen trochu zlepšily
Re: Predstavte si ...
Podobný argument mi napíše každý, koho na túto tému trochu podpichnem. A kde si tých 15 rokov bol, keď ťa okrem posledného obdobia nebolo vidno...? :-!
Re: Predstavte si ...
Ja ťa opravím. Predstav si, kde by sme už celkovo s elektropohonmi mohli byť, keby sme celé predchádzajúce storočie vyvíjali namiesto spaľovacích systémov elektrické...
3. 11. 2015 08:31
Re: Predstavte si ...
To je fakt. Navíc vezmi kam se ten vývoj TDI motorů za ty roky dostal. Nikam! Přijde mi, že za drahý peníze přešlapuje akorát na místě. Nikde není vidět, žádnej pokrok. Možná kdyby ve VW vzali původní agregát 1,9 TDI 81 kW, nechali mu vstřikování spolehlivým rotačním čerpadlem. Přidali vstřikování močoviny a DPF, trošku mu zvýšili výkon (rezervy ten motor má dostatečný, takže 110 kW by z něj dostali taky) Případně zkombinovali s hybridním pohonem, tak ho můžou používat ještě dneska a dosahovali by stejných nebo i lepších emisí než s draze vyvíjeným PD a CR. Jenže VW zaměstnává zástupy vývojářů, který musí něco dělat, tak se vyvíjí aby se vyvíjelo a když už se do toho nasype moře peněz, tak se to musí uvést do série, aby se to taky zaplatilo. Normální komoušov a pak to takhle vypadá!
Re: Predstavte si ...
Sakra, tí to ***i, že ťa neangažovali... Kam to s tebou mohli dotiahnuť... >:-[]
4. 11. 2015 08:56
Re: Predstavte si ...
Kam to dotáhli to vidíme teď všichni. Kolik je to bude stát je ještě otázka >:D Rozhodně je ten jejich "překotný" vývoj na poli dieselů bude stát pozici největší automobilky na světě >:D
3. 11. 2015 08:21
Budoucnost
tak až tohle bude uvedený v sériovej provoz, tak příspěvky místního antidiesel blázna začnou teprve dávat smysl. >:D >:D Do tý doby je spalovací motor (ideálně na benzín,CNG nebo LPG) jediný možný řešení. Pokud firmu, která tyhle baterky vyvíjí ovšem nekoupí arabáči a nestopnou vývoj. ;-\
Rozbalit vlákno
0