Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V USA klesá zájem o domácí auta

Podle průzkumu společnosti R. L. Polk, nejstarší marketingové firmy v USA, Američané přestávají tolik upřednostňovat domácí auta, poprvé v historii se totiž prodalo více asijských a evropských vozů než těch domácích.
Zpět na článek
27. 7. 2006 11:44
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 12:08
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 12:16
neregistrovaný "GTI"
27. 7. 2006 12:48
neregistrovaný "Coulin"
27. 7. 2006 14:15
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 14:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 15:26
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 17:54
neregistrovaný "Coulin"
27. 7. 2006 19:13
neregistrovaný "bingo"
27. 7. 2006 21:04
neregistrovaný "Tom"
28. 7. 2006 09:11
neregistrovaný "smudliky budliky"
28. 7. 2006 11:32
neregistrovaný "Tom"
28. 7. 2006 16:46
neregistrovaný "smudliky budliky"
28. 7. 2006 09:19
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 7. 2006 10:32
neregistrovaný "Coulin"
27. 7. 2006 15:41
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 17:37
neregistrovaný "Ace2"
27. 7. 2006 18:23
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 21:42
neregistrovaný "snoop2"
28. 7. 2006 09:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 15:52
neregistrovaný "mates"
28. 7. 2006 09:27
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 16:05
neregistrovaný "Petr"
27. 7. 2006 18:30
neregistrovaný "Homer"
27. 7. 2006 21:11
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 21:19
neregistrovaný "major"
27. 7. 2006 19:07
neregistrovaný "bingo"
27. 7. 2006 20:49
neregistrovaný "Johny.Rico"
27. 7. 2006 21:17
neregistrovaný "Tom"
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 11:44
Aby ne...
Dyť ty jejich auta nestojí za zlámanou...Před pár dny jsem o5 navštívil tu jejich "svobodnou"zemi a znovu jsem se přesvědčil o tom,že Japan rules the world! Ve všech segmentech JAPONSKÁ produkce předčí tu AMERICKOU!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 12:08
Bude líp
S Ricarditem nesouhlasím, ale článek má pravdu. Tohle léto se zdá být dost katastrofální. Není to však proto, že by Japonci dobyli tradiční americké segmenty (velká suv a pick-upy); letos naopak klesl podíl Toyoty a spol na těchto segmentech. Nový pick-up Tundra je ještě větší propadák než jeho předchůdce a nikdo soudný nemůže tvrdit, že zastaralý Land Cruiser s jinýma světlometama (Lexus LX) má snad na Escalade nebo Navigator. Je to jen a jen proto, že se začínají kupovat menší auta a jak správně uvádí článek, Američané vývoj v tomhle zanedbali....Chevrolet Cobalt nebo Saturn Ion se Corole a Civicu nevyrovná...výbavou, materiály, spolehlivostí. To je neoddiskutovatelný fakt. Co je k diskusi, zda se jedná o definitivní trend nebo výkyv. Hlasuju pro to druhé. Moje důvody: 1)meziroční pokles je u amerik značný ale oproti době před 2 roky je tomu naopak! Příklad koncern GM: červen 2004: 380 267 aut. 2005: 558 092 aut. 2006: 413 473 aut. Důvod? 2005 nahnal nereálné úspěchy masivní kampaní "zaměstnanecké ceny". Slevové akce jsou v USA sice 300 dní v roce, ale tahle byla rozsahem úspor pro potenciální kupce výjimečná. Proto letošek musí zákonitě být ve srovnání horší. 2)cena benzínu byť desetiletí od desetiletí roste, v krátkodobějším horizontu prochází výkyvy nahoru dolů. A teď jsme na vrcholu oné sinusoidy. Za rok dva bude benzín levnější. 3)I kdyby nebyl, masivní nástup biolihu vrátí V8 do hry. Počet akciovek zaměřených na bioethanol vzrostl za poslední rok o více než 100% a většina z těchto firem je teprve ve fázi úvodní výstavby a investic. Toyota jako jeden z mála koncernů v USA nemá zatím jak z tohoto boomu těžit. Shrnu-li to, imho je letošek pro Japonce v USA "peak", vrchol, dál už to nepoleze...možná rok, rok a půl.
Rozbalit vlákno
26
neregistrovaný "GTI"
27. 7. 2006 12:16
Re: Bude líp
Moc pěkné :yes: :yes: Nepochybně jde o časově omezenou souhru okolností... nikoliv o "genialitu" nějakého dovozce. S tím biolihem velkej souihlas... to je trefa :yes:
neregistrovaný "Coulin"
27. 7. 2006 12:48
Re: Bude líp
Dobrej vizionář... jen abys měl pravdu >:-[] >:D 8-s Mám dojem-neznám tu velkou NE svobodnou zemi jako ty,žese tak trochu chlácholíš.... Ale je to tvoje věc-čísla Japíkum rostou a rostou >:-[] >:D TTT Už není ani Americká silná trojka :no: :no: :no: tak nevim
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 12:52
Re: Bude líp? Nejsem takový optimista.. hlavně aby nebylo o
Pokusím se nebýt obsáhlý.. tenhle článek (o prolomení psychologické bariéry jsem psal již před několika dny ;-) ) jen potvrzuje to, o čem tu furt (podle některých) "plkám".. současná situace není náhoda (OK, Lones má pravdu s těmi slevovými akcemi.. ale já mluvím o horizontech 5-10 let), je to jen pokračování dlouhodobého trendu.. je to výsledek dlouhodobé propracované strategie a "chytrých" investic do progresivních, úsporných a ekologických technologií.. je to výsledek ekonomické síly Toyoty (a častečně i Hondy a Hyundaie), která i přes nízké ceny dokáže na svých autech vydělávat (nesrovnatelně více než trojka z detroitu) a kumulovat řádově jiné zdroje pro další expanzi a investice.. pokud bych měl tento trend kvantifikovat: pro japonské a korejské automobilky platí pravidlo 5-10.. tedy za 5 let se jim daří získávat 10% US trhu.. díky okolnostem o kterých píše Lones, se jim nyní krátkodobě daří ještě více, ale dlouhodobě platí přibližně těch 5-10
neregistrovaný "Homer"
27. 7. 2006 13:34
Re: Bude líp? Nejsem takový optimista.. hlavně aby nebylo o
Já osobně si nemyslim, že by nemohli Amíci konkurovat Japoncům a Korejcům. Cenově ty jejich auta vyjdou nastejno. Jde ale o to, že americký auta nejsou tak spolehlivý jako japonský a v současnosti i korejský. Vem si žebříček TÜV. I těch málo americkejch aut co se tam dostanou, tak to jsou absolutní propadáky ve spolehlivosti. Není se čemu divit, že na prvních místech průzkumu JD Power jsou Toyota, Honda a Hyundai.
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 14:15
Re: Bude líp? Nejsem takový optimista.. hlavně aby nebylo o
Trochu víc se porozhlédni. 1)"I těch málo americkejch aut co se tam dostanou" je absolutně střelba mimo. Protože mluvíš o evropském průzkumu a tam se jaksi dostávají jen auta, která vlastní dostatečně velký vzorek lidí. Takže jen Chrysler-Jeep, který je detroitské trojky vnímám dlouhodobě jako nejméně spolehlivý. Tedy vůbec ale vůbec se nejedná o to, že by se tam nepropracovaly ostatní značky, protože jsou nekvalitní. Člověče v posledním evropském JDPA nebyl ani Lexus. Jak ti dává smysl věta "Lexus se do J D Power ani nedostal"? >:D 2)JDPA které zmiňuješ se nevztahuje na počet poruch. Počet poruch měří tohle: [odkaz] Račte si všimnout, že v Top Ten nejspolehlivějších značek je 5 japonských značek, 4 americké a za Evropu jen Porsche. Americká auta nejsou navíc žádná homogenní hrouda prašť jako uhoď. Například kam se hrabou Toyoty spolehlivostí na takový Chevrolety Malibu nebo Buicky. Oproti tomu má Detroit i své propadáky. Nic tedy není směšnějšího než fanatická generalizace typu " Ve všech segmentech JAPONSKÁ produkce předčí tu AMERICKOU!" 8-s :no: :no: :no:
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 7. 2006 14:21
Re: Re:Tome
Nic neroste do nebe. A nejde být víc než první. A nikdo není první věčně. :-) Navíc být vítězem díky produkci pidiaut.... To snad ani GM nepřeju. >:D Ale teď vážně Toyota se blíží svému vrcholu a za deset let budeš na dnešní dny vzpomínat jako na zlatou éru. Tak si to prodnešek užij. :-) :yes:
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 15:26
Re: Re:Tome
Před 15 lety jsem se začal zajímat o Toyotu, četl jsem odborný tisk, sehnal jsem si pár knížek.. čím více jsem o ní věděl, tím pevněji sem byl převědčen, že jsou fakt dobrý, že to maj všehno perfektně vymyšlený a naplánovaný a že to světu jednou opravdu ukážou.. mé přesvědčení je stále pevné a v podstatě mi i realita neustále více a více dokazuje, že literatura nelhala a že jsem to tak nějak správně pochopil ;-) OK, v příštích pár letech očekávám propuknutí problémů v souvislosti s narážením na meze růstu (problémy s "ukočírováním" celého koncernu, s financováním poměrně brutální expanze, s udržením kvality všech modelů po celém světě apod.).. žádný z těchto problémů ovšem nepovažuji za zásadní, za něco co by mohlo nějak podlomit pozici Toyoty.. víš v čem spatřuji HLAVNÍ VÝHODU TOYOTY? Mohutně expanduje, ale téměř nedělá akvizice jako to dělá např. GM, Ford či VW. Jinými slovy - IMHO Toyota v podstatě nemá žádný problém, aby se zbavila VW v Evropě tím, že ho koupí a včlení do koncernu.. stejně tak by si pomohla ve "sportovním" segmentu nákupem BMW či Porsche.. taky by třeba mohla koupit Ford či GM a definitivně "vyřešit" Ameriku.. jenže Toyota takhle nepostupuje (moc dobře ví proč..) a expanduje pouze "vlastním" růstem bez akvizic jiných koncernů (srovnej s GM, Fordem a VW, kteří "v době hojnosti" pořádali nákupní orgie), což s sebou přináší nezpochybnitelné výhody.. právě takovéto chování mi dodává jistotu, že růst Toyoty (ceteris paribus.. zdravim makro >:-[] ;-) ) bude pokračovat a že svůj růst úspěšně zvládnou.. Toyota sama říká, že by se mohli dostat někam k 15% světové produkce, což docela jde.. P.S. před 15 lety jsem byl ohledně Toyoty (!) exotem, před 10 lety se mi lidé stále ještě posmívali, před 5 lety mě začali alespoň poslouchat, před 3 lety se začali sami ptát, poslední 2 roky už mě ani nebaví o Toyotě vykládat.. ale, jak píšeš, tuhle zlatou éru si vyloženě užívám >:D >:D >:D >:-[] ;-)
neregistrovaný "Coulin"
27. 7. 2006 17:54
Re: Re:Tome
Přesně tak,před deseti lety,když jsem někam přišel tak to bylo samý:JAPONEC až nakonec,tři roky a dost...atd. Dnes už to neřekne ani velká trubka-no >:D >:-[] Některá ano.Nebo spíš to nechce slyšet... lonesi ,nikdo ti nebera ty tvé Americké káry,mají své kouzlo ve své zami,ale přiznej si že většina Am aut jsou ryze spotřebně udělaná auta.Každej kdo se vrátil ze států mi to ptvrdil... 8-s a z mého okolí kdo má auto made in USA tak je to kasička jako prase... Mám kámoše co má dílnu a když si koupí někdo z okolí AM auto tak si mne ruce...Takovej Jeep z r.2001 nebo Voyager 2.5TD výroba A nebo i GrandVoyager USA-viděl jsem faktury oprav za rok 2005-za to bych koupil jiný auto :no: :no: :no: Možná v USA,když bude jezdit po Highwai ale tady... 8-s :-!
neregistrovaný "bingo"
27. 7. 2006 19:13
Re: Re:Tome
A mas za to velebeni od Toyoty aspon neco, nebo je to jen ryzi globalni laska? ;-)
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 21:04
Re: Re:Tome
Nemám z toho nic, akorát mi to bere čas ;-)
neregistrovaný "smudliky budliky"
28. 7. 2006 09:11
Re: Re:Tome
No jo, Tome, ale zadny strom neroste do nebe. Kazde imperium jednou skoncilo. Jednou skonci i nadvlada Toyoty (ktera vlastne jeste ani oficialne nezacala). A mezi nama - ja jsem radsi pro diverzitu. Co to bude za paradu, az budeme vsichni jezdit Toyotama? Za dvacet let tady na auto.cz budou jini cucaci nadavat na Toyotu stejne jako dnes na VW - prave proto, ze to bude mainstream, ze to budou mit vsichni, ze to bude nuda...
neregistrovaný "Tom"
28. 7. 2006 11:32
Re: Re:Tome
Doufám, že se nikdy nedočkáme situace, kdy by na trhu byla jediná automobilka - to by fakt nebylo nic dobrého. Je mi jasné, že každé umperium jednou skončí nebo se transformuje v jiné. Dlouho, opravdu dlouho byla největší a zároveň nejsilnější automobilkou General Motors - americké "rodinné stříbro", pyšná automobilka, která dominovala světu.. jenže pýcha předchází pád. GM se dlouho dařilo, konkurence byla poměrně slabá a tak usnuli na vavřínech.. a to neměli dělat. V 50. tých a 60. letech začla Toyota vytvářet poměrně revoluční systém produkce (TPS) a rozpracovala podrobné strategie, jak uspět.. a pak přesně podle hesla kaizen (pomalé postupné ale neustále zlepšování současného) vyrazili do světa.. Toyoty byly dříve jednoduchá levná srandovní autíčka, ale každý rok je postupně vylepšovali.. neustále se zlepšovali ve všech oblastech.. prodeje rostou rok co rok už více než 50 let - každý rok pár procent, ale každý rok (žádný FIAT apod. kteří postupují systémem jeden rok hop, pak tři roky trop..) a to se počítá.. navíc se neženou jen za prodejními čísly (jako někteří, zdravím GM), vždy to musí vydělávat (žádné dotované Golfy z Vlkohradu).. také dokázali a stále ještě dokáží odolat nákupní horečce, vystříhali se megalomanských akvizicí a raději investují - píšeš, že nadvláda oficiálně nezačala, což je pravda.. ale na druhou stranu Ti jistě každý z odvětví potvrdí, že Toyota již nějakou dobu neoficiálně vládnea že z ní mají vítr. Nikdo nemá nic předplaceného, to je jasné, ale jsem přesvědčen, že pokud nedojde k nějaké zásadní nečekané změně, tak předpokládám že příštích pár let (minimálně 10-15) bude ve znamení "Toyota.. bojim, bojim, moc bojim". Když sem u toho, tak si jen tak tipnu, že Toyota bude působit ostatním takový vítr, že se dočkáme nové vlny mamutích akvizic a vzniku nových aliancí: už se uvažuje o GM+Nissan+Renault, také se trochu mluví o DaimlerChrysler+VW Group a pak mohlo nastat Ford+PSA.. docela by mě zajímalo, co by pak dělali BMW a Honda.. jejich spojení by zas tak moc nelogické nebylo
neregistrovaný "smudliky budliky"
28. 7. 2006 16:46
Re: Re:Tome
No a pak i Toyota ztrati drajv a najde se zase nekdo jiny, jeste chytrejsi - tak tomu zatim bylo vzdycky. Ja v to doufam. Hlavne at je tu pestrost a svoboda volby. To je muj nazor. Zadna Toyota mi zatim neucarovala, je to pro me auto zcela bez emoci, podlozene jen racionalnimi argumenty. Jsem rad, ze existuje i Alfa Romeo (i kdyz se treba kazi vic), BMW, VW, Volvo, ba dokonce i ty americke kraksny... :-)
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 7. 2006 09:19
Re: Re:Tome
To s těma akvizicema je velká pravda....3-4 značky je akorát. Ale když ono GM nasbíralo tolik klenotů a teď co s nima. Mě by se jich taky nechtělo zbavovat. :-) :-(
neregistrovaný "Coulin"
28. 7. 2006 10:32
Re: Re:Tome
Je to asi opravdu tak Lonesi :-!
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 15:41
Re: Re:Tome
Vyděls Nissan Titan?!Ukaž mi hezčí velký pick up!
neregistrovaný "Ace2"
27. 7. 2006 17:37
Re: Re:Tome
obávám se, že nová F-150 je někde jinde. Viděl jsem ty auta na vlastní oči a pokud je F-150 luxusním provedení (tj ne v pracovní verzi) tak je to dokonalé auto v tomto segmentu. Bydlet v USA tak by mi to možná před domem parkovalo. Zvláště interiérem je Ford o 2 kroky vpřed.
neregistrovaný "ricardito"
27. 7. 2006 18:23
Re: Re:Tome
...viděl... :*)
neregistrovaný "snoop2"
27. 7. 2006 21:42
Re: Re:Tome
Ram 1500 ...ale to je subjektivní
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 7. 2006 09:21
Re: Re:Tome
Souhlas. Pro mě je srdcová volba Dodge Ram a volba rozumu Ford F-150. Titan je taky pěkný, ale kupujou ho snad jen zaměstnanci Nissanu USA. >:D
neregistrovaný "mates"
27. 7. 2006 15:52
Re: Re:Tome
... davam bolsevikovi rok, maximalne dva...;-) Jinak to ale ma hlavu a patu :yes:
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 7. 2006 09:27
Re: Re:Tome
Tak díky. :-) :yes: Samozřejmě si nemyslím, že po tom roku nebo dvou se Toyota v USA propadne kdovíkam....ale existuje vůbec nějaký precedens trvalé nadvlády jediné značky na cizím trhu? Vezmi si třeba náš porevoluční vývoj... nejdřív Ford, pak najednou VW a pak Renault. Odhlížím teď samozřejmě od Škodovky. IMHO bude v USA vést střídavě Chevrolet, Ford, Toyota, Honda...budou to teď desetiletí vyrovnaných prodejů. Opravdu si nemyslím, že GM nebo Ford krachnou. Hodně by mě to překvapilo.
neregistrovaný "Petr"
27. 7. 2006 16:05
Re: Re:Tome
Pripomnel jsi mi "Davam bolsevikovi rok, maximalne dva." ;-)
neregistrovaný "Homer"
27. 7. 2006 18:30
Re: Re:Tome
Největší ironií je, že kdyby tenkrát Američani Japončíkům hospodářsky nepomohli, tak by dneska asi sotva nědko slyšel o ňáký Toyotě a spol.
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 21:11
Re: Re:Tome
Svět je samo mnohem složitější a mezinárodní politika nesrozumitelně zamotaná.. pokud bychom to zlehčili - Amíci (ale ani nikdo jiný) nikdy nebyli, nejsou a nebudou žádná charita, Japíků pomáhali naprosto záměrně, protože potřebovali silnou průmyslově orientovanou zemi poblíž bývalého SSSR, která by mohla sloužit jako případná vojenská a výrobní základna (to samé platí i o Jižní Korei) pro případnou válku.. silné Japonsko se bude Amíkům hodit i v budoucnosti v souvislosti s roztoucím sebedůvěrou Číny..
neregistrovaný "major"
27. 7. 2006 21:19
Re: Re:Tome
Nejde len o to pomoc prijať, ale ju aj vedieť náležite využiť. A to zvládli Japonci takmer dokonale. Inak aj Európa dostala po vojne od Američanov pomoc. Marshallov plán sa tomu ľudovo nadáva...
neregistrovaný "bingo"
27. 7. 2006 19:07
Americane si kaleji na hlavu - novy Focus
A muzou si za to sami. Segment malych aut bude do budoucna rust a co za mala auta se tam prodava? Ford tam odmita prodavat novy Focus, protoze by pry jednak snizoval prodeje jinych svych modelu (coz mi prijde uplne absurdni, pritom kolik ma ford skoro stejnych SUV) a ze by nedokazal udrzet cenu stejne nizko jako u stareho Focusu. Ale pritom relativne draha Mazda 3 se prodava dobre, tak proc by nemel novy Focus? Ten ma do US zamirit az 2008 (pritom 2009 ma byt novy model). Saturn (GM) dostane brzy novou Astru. Ale ta soucasna ciste americka produkce (Cobalt, Ion,...) od pohledu vypada docela zoufale. Asi nikoho nenapadlo, ze by se mohla zacit prodavat draha kvalitni mala auta. Resenim muze byt zacit sekat mala auta v ramci koncernu podle evropskeho vzoru (nebo alespon import), nebo doufat v pokles ceny benzinu pro SUV bestie 8-s .
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Johny.Rico"
27. 7. 2006 20:49
Re: Americane si kaleji na hlavu - novy Focus
Naprostej souhlas...objektivní názor, a navíc podložený. :yes: :yes:
neregistrovaný "Tom"
27. 7. 2006 21:17
Re: Americane si kaleji na hlavu - novy Focus
Rozdíl proti Evropě je v tom, že Ford je v USA chápán jako naprostej mainstream, kdežto Mazda je chápána jako sportovně orientovaná značka a má vyšší renomé než Fordy - proto je M3 v USA úspěšná ikdyž stojí mnohem více než US Focus, evropský Focus by se v současné době za cenu M3 prodával poměrně obtížně.. jinak s Tebou naprosto souhlasim :yes: