Jestli se mladoboleslavští mimo svou domovinu těší někde obdobnému úspěchu, pak jednoznačně ve Velké Británii. Důkazem toho budiž výsledky ankety auto roku, jíž uspořádal Auto Express.
Ano Skoda je v UK popularna pomer ceny a kus solidneho auta tomu vela ludi s tensimi penazenkami neodola. BMW ma inu cenovu politiku , image a kvalitu vyrobkov je to ina liga nemiesajme BMW so Skodovkami ak by spravili mesacnu akciu kto vymeni Oktaviu za BMW 5 zistili by sme aka je skutocna realita. Cena Oktavie konci tam kde BMW 5 este ani nezacina neratam bazarovu 5 ku po havarii...Samozrejme miluju to co maju a v com sa vozia ak by mali Ł 60 000 na BMW milovali by este viac...
Tak nejak... Ja som mal volakedy davno Daewoo Nexia ked to dovliekli do SK,CZ a zacali to vo velkom valit Espera,Nexie a Tico ...Milovali sme to hlavne koli cene a oproti Felicii to vyzeralo tiez OK...este viac som to ale miloval ked som to predal... >:D
Po průběžně pěti Škodovkách v rodině nám už další nesmí přes práh, protože něco tak nespolehlivého a překombinovaného, aby člověk pohledal a když Škodovka, tak jedině služební, aby si servis platil již ten, kdo si stále naivně myslí, jak skvělej kup tahle auta jsou.
Pro Brity je to levná alternativa volva, pro nás drahá alternativa zahraničních značek. Úspěch značky Škoda je u nás postaven na pro mě nepochopitelných preferencích firem (služebáky), a v zahraničí na poměru cena/výkon. No a ti, co vymění normální auto za SUV, protože reklama, jsou zvláštní kategorií lidských bytostí, kterou nechápu, ale toleruji... ;-)
Ty preference firem jsou jasné, Octavia a Superb jsou největší zástupci ve svých třídách. Pro zaměstnance je to vítaný bonus, mít skoro “zadarmo” služební auto pro rodinu ;-)
Když stovnáš OIII combi s čímkoliv jiným ve třídě, je v ní víc prostoru a upřímně, cokoli jsem měl jiného (focus, i30, Leon ST) vždy to bylo o něco menší ;-)
No, já být na místě ředitele firmy, dal bych přednost efektivitě před drahotou. Za peníze, které stojí Octavia v konfiguracích, které vidím v naší firmě, se dá dnes pořídit Prius. Octavie bych jím direktivně nahradil. :-!
Ber to tak, že firmy za ceníkovku nekupují. Já mám Octavku podle ceníku za více jak 600tis Kč ale reálně ji firma koupila za cca 500tis Kč a kde je Prius? Minimálně o 200 tis výše = komu by se to vyplatilo? Nikomu ... ;-)
Ale ovšem, Prius byl jen příklad jedné z rozumnějších alternativ. No a za další, nezdráhám se věřit, že flotilovou slevu dokáží nabídnout i u jiných značek. Tady jde v případě firemních flotil o politiku, v naší firmě jsou na výběr služební auta jen německých značek (včetně Škody), protože jde o německou firmu. Německé vedení nikdy nedovolí nákup japonských aut, to dá rozum.
Firem, které jsou v Česku navázány na německé vlastníky, nebo odběratele, je u nás spousta. Pokud jejich majitelé nebudou prokazovat loajalitu s Němci, mohlo by se jim to vymstít. Takže se leze do zadku Němcům podobně, jako se kdysi lezlo do zadku Rusům.
Nijak to neodsuzuji, jen konstatuji. Po žigulíku a návratu komančů nikdo příčetný netouží. Jen, že trh je pokřiven preferencemi nastavenými hospodářské závislosti na Německu. Soukromí zákaznící totiž naopak, podle statistik, jestli si je dobře pamatuji, diverzifikují automobilové značky mnohem přirozeněji. Zde žádná politika roli nehraje.
Proč paradox? Když budu chtít nahradit svého Rapida 1.4 TSI DSG tak u konkurence vyberu co? Peugot 308, Citroen C-Elysée, Hyundai i30 Fastback, Toyota Auris, Nissan Pulsar? Když si naklikám stejnou výbavu dostanu se všude k ceníkové ceně okolo 500 tis. ano někde je to levnější, ale za cenu citelně slabší motorizace. Poměr cena/výkon je u Škodovy řekl bych nastaven poměrně dobře a na kvalitu si taky nemůžu stěžovat. Věčné téma tady na Auto.cz je jak budou Škodovky vypadat po 10-15 letech a 300t Km, ale to je prakticky věc co nikoho nezajímá. To auto 5 let a 250t Km bez problému se servisem vydrží, což je firemní použití a soukromá klientela co si kupuje nové auta si to auto nekupuje na 15 let to procento zákazníků co to takto dělá je zanedbatelné a názor Franty z hospody co nadává, že si koupil 10-15 let staré auto a ono se sype nikoho nezajímá.
Rapid je socka. A jediným z vypsaného je jeho konkurent C-Elysée. U Peugeota je to 301 ne 308. Toyota, Nissan ani Hyundai podobnou socku nemaj. U Hundai to byla posledni Elantra. Proto jsi při tý konfugaraci logicky o 100 k výše. Sám Rapida mám a může bejt načinčanej a vybavenej jak chce, ale je to konkurent Dacie. To je realita, s tím se smiř. Máš asi něco takovýho >:D
Se zenskejma souhlas, ale nevim jak casto takhle chodis v Anglii do solidnich hospod.. ale jak pivo, tak jidlo, je, bohuzel, nesrovnatelne lepci nez u nas. Ovsem to se nesmi papat mrazakovej fish and chips a bumbat k tomu Foster’s z plechovky, u Toweru..:)
Tyvoe ted sem se asi nechal vytrolit.
V prve rade, ve slusne anglicke hospode je na vyber asi 20 druhu piv, protoze hoste jsou kosmopolitni smes. Proto se ceske mnohdy najde. Poradi vyskytu je vetsinou Staropramen, Plzen a Krusovice. Britske pivo neni pitne, je to jak vysypat krabicku tic-tacu do spinave vody, dolite pivem
Nejhezci britske devce je vetsinou polka po maturite! A ze jich je.
Auta deli na British (vcetne vsech licenci) a nejake ostatni. Skoda je v Anglii rovnitko Volkswagen, ale za nizsi cenu. Velmi dobry zvuk spickoveho auta ma Audi! Bmw je rozsireno mnohem vic nez v CR, ale je jako levnejsi konzumni vuz na denni jezdeni.
Ty asi nebudes tak docela pivni znalec, vid:) Dobre, ve spodne kvasenejch treba maj rezervy, ale napsat zejmena o alech z mensich pivovaru typu skotskyho Brewdog, ze je to voda s tictackem..
No a ani s tím jídlem to není v Anglii tak žhavý. Co vařej v hospodě není asi podstatný, ale co dlabou doma. Jejich lojový pudink je "bašta" >:D Něco jako když pejsek s kočičkou dělali dort.
Jen pro predstavu - v roce 2017 prodala v Anglii Skodovka 80 tisic aut.
V poradi 13. mezi znackami.
Ford prvni 280 tisic, VW je druhy s 210 tisici prodanych aut.
Nejlevnejsi Octavia litrovy trivalec stoji v prepoctu 530 tisic Kc.
BMW prodalo 175 tisic a Mercedes 180 tisic aut.
[odkaz]
Od znamyho vim, ze rocni zakonna (road tax) na BMW 340i je zhruba Ł1000 rocne (tj. asi 30 tisic Kc - za CO2 se musi platit) a potom to je jeste potreba pojistit, ze ... :-)
Ten road tax nemyslim ze ma Ł 1000 ja mam E 350 dizel a platim Ł300 , skor poistka tam bude na rok okolo Ł 1000 , ja ma Ł800. Este platis parkovene povolenie na ulici pokial nemas vlastny dvorek zalezi od ullici a zony. Prejazd centrom sa plati myslim Ł12 pokial nemas hybrida, Teslu alebo rocnu zlavu. Ostatne veci ako vsade rocna prehliadka + MOT/STK atd. Nafta to asi bude drahsia dnes okolo Ł 1.30 za liter. nie V Power ...
Prvni rok plati 830 + 310 (priplatek za auto pres 40tis liber, plati se prvnich 5 let)
Dalsi roky 515 + 310.
Masakr.
Duvod? Zmenila se pravidla. Stary auta maji VED road tax podle starych cen! (tvuj pripad). Ale nova auta uz jedou podle novyho ceniku.
[odkaz]
“If all of these changes seem daunting, they won't affect a car that has already been registered and is liable to annual road tax. None of these new tax rates are backdated, so they will only apply to new cars, so your current car will cost the same in road tax for the rest of its serviceable life...”
Jinak o Anglii a Londyne neco vim, vsechno co pises jsem si i zaplatil :-)
Ale je dobre, ze to tady je, jen at se lidi priuci o pomerech v jinych zemich :-)
Dokonce méně než Kia a Hyundai. tak to je tvrdý úder malému sousedovi. Asi ta reklama nelhala >:D Ale říkat někomu, že ho má malýho se prostě nedělá >:D
Ve Velké Británii možná, přeci jak už tu někdo psal, tak to tam kupují jako levnou náhražku volva. U nás naopak škodovce prodeje klesají a není se čemu divit, když nám nic nového nepředvedla. Nebo se snad pletu? Teď přišel na náš trh hybrid Tuscon od Hyundaie a to myslím, že bude škodovku hodně bolet. Přeci jen, jakým autem se mu vyrovná? Žádným jelikož takovou motorizaci ani nenabízí. Za mě škodovka zapsala dobu, co myslíte?
..nemůžeš přeci srovnávat škodofku s Hyundai.Hyundai je průkopníkem nových technologií,prodejem X milionů aut,je to jedna z největších firem.Škodofka..nó dobrý,ale úplně jinde..;-)