Diskuse

Víte, jak jezdit ve tmě? Máme pro vás 10 pravidel!

7.11.2016

Jízda v noci má svá specifika. Řidič by kvůli tmě měl rozhodně upravit svůj jízdní styl. Poradíme jak.

 

  • 42 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 07.11.2016  19:09

    10 důvodů

    No, nebýt oné bulvární desítky, kdy bylo třeba pro dosažení plného počtu "pravidel" vymýšlet i hlouposti, to vůbec není špatné téma.
    Já bych se přimlouval sebrat řidičům s IQ pod 60 mlhová světla. Je hrozně příjemné jet ve tmě kilometry za někým, komu je viditelnost 500m málo a má pocit, že bez mlhovek ho přehlídnu.
    • 31 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 07.11.2016  19:53

      « Re: 10 důvodů

      Takovému bl.ovi napalim dálkové do doby než mu to dojde. :-!
      • 22 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 07.11.2016  20:00

        « Re: Re: 10 důvodů

        Dřív oslním ostatní v protisměru. Jinak jo- dálkovky na ně. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto RADEK1

          RADEK1 07.11.2016  20:23

          « Re: Re: Re: 10 důvodů

          To dálkové samozřejmě vypínám. ;-)
    • 22 Reagovat !

      foto Brin

      Brin 07.11.2016  20:01

      « Re: 10 důvodů

      Tak ono je dost dobré, když mlhovkami lidé svítí i za lehkého deště. Lesknoucí se vozovka a mlhovky udělají své. To mám někdy chuť mu tam vrazit dálkový, ať si užije.
      • 00 Reagovat !

        foto positivemind

        positivemind 08.11.2016  12:26

        « Re: Re: 10 důvodů

        A teď si vem mít nové bmw, co cloní dálková. Jak pak budeš trestat tyhle magory?
        • 00 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 09.11.2016  17:53

          « Re: Re: Re: 10 důvodů

          asi je cloni blbe protoze za posledni mesice se mi x krat stalo, ze me neco oslnovalo.. tak nejak napul.. a vzdy z toho vypadlo nejake soucasne BMW. nevim jestli to jsou tyzo dalkace nebo jen obyc svetla ale z ostatnich aut se s timto setkavam jen u starych krapu s buhvijak serizenymi svetly.
        • 00 Reagovat !

          foto pep

          pep 05.12.2017  19:17

          « Re: Re: Re: 10 důvodů

          Ty všechny uvedené rady jsou tak akorát RADY PRO KOČKU. Prač?
          Inu přemýšlejte.
          Na silnice s 90 nepatří jak jízdní kola, tak všechna vozidla do 60 km/hod i chodci. A to hlavně po setmění. PROČ? Při dnešním provozu a výbavě moderních aut si zkuste představit zaregistrování blikátka či koncovky mopedu, když vás oslní 3 či více za sebou jedoucích moderních vozidel s xenonkami. (A to jich bývá daleko víc než 3). TO JE JASNĚ NA HAVARII. Neboť dosvit potkávaček je cca 50m reakční doba dle výzkumů 0,7-1 sec. a brzdná dráha při 90 asi 40m. Plus 25m na reakci (A ta se může hodně lišit). A JSTE V HAVARII. Stejně tak u stojícího blikajícího auta. TOHLE SI JEŠTĚ ŽÁDNÝ Z ODPOVĚDNÝCH POTENTÁTŮ NEDOKÁZAL SPOČÍTAT. Pochopitelně ve dne za dobré viditelnosti je to trochu o něčem jiném, i když skoro stejně nebezpečné pro nevypočitatelnost cyklisty či mopedisty. Proto jediná možnost je BLIKAJÍCÍ PŘENOSNÝ MAJÁK.Podobně je tomu i s chodci - i na přechodech. Jakýsi pásek na rukávu mnohdy i polozakrytý JE K NIČEMU, pokud neuvidíme ozářenou celou figuru - a to DÁLKOVÝMI SVĚTLY. Proto ani chodec na silnice nepatří. Příliv moderní techniky u aut je jasný a viditelný Byrokratické šimly naopak značně líné. KDY SE NÁM KONEČNĚ ODPOVĚDNÉ ORGÁNY PROBUDÍ???
    • 00 Reagovat !

      foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

      T.E.S.L.A už na ACZ serie 07.11.2016  20:16

      « Re: 10 důvodů

      Osobne by som bol za prehodnotenie takzvaných adaptívne svetlometov, ktoré (okrem iného) počas jazdy stále upravujú svoj sklon podľa polohy vozidla voči vozovke. Ich reakcia je samozrejme vždy trochu oneskorená, takže výsledkom je rýchle sa striedajúce silné a slabé svetlo a oslepený vodič v protismere, alebo aj zozadu cez zrkadlá.
    • 10 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 07.11.2016  20:20

      « Re: 10 důvodů

      Pořád snesitelnější, než neseřízená světla podle zatížení. Nebo experti, co si přes stavěcí šroub světla ještě přizvednou, aby jakože dosvítila dál a pak prý "to svítí jako xenony"... Ale na vrcholu jsou podomácku dělané xenony, lahůdka pro fajnšmekry.
      • 10 Reagovat !

        foto RADEK1

        RADEK1 07.11.2016  20:26

        « Re: Re: 10 důvodů

        Ano a tyto prasarny by měla postihovat policie. A ne se krčit v křoví a měřit.
    • 10 Reagovat !

      foto Hovnohlav

      Hovnohlav 07.11.2016  21:52

      « Re: 10 důvodů

      10 je moc.
      Doporucuju 6 pravidel Hrobka & Pitva.
    • 10 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 08.11.2016  07:27

      « 10 důvodů

      Zrovna to mi až tak nevadí. Z čeho ovšem kvetu, to jsou šašci, co vjedou z lontu do města se zadní mlhovkou. Dávno už jedou v souvislé koloně aut, takže se asi nestane, že je někdo letící zezadu přehlídne, ale mlhovku nevypnou, přeci je tma a trošičku mrholí… Pak ještě zastaví na semaforu a stojí na brzdě a jestli to jsou nějaké lepší LEDkové brzdovky (což o to, tohle zazlívat nelze, ale když někdo stojí ve tmě za mnou, tak brzdu pouštím a dávám ručku, je-li to vůbec nutné), to už nevím kam se mám koukat, abych u toho nebrečel 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto H0nz490

      H0nz490 08.11.2016  12:41

      « Re: 10 důvodů

      souhlas , za par km mam cervene oci a mam chut zabijet.
    • 00 Reagovat !

      foto O5kar

      O5kar 09.11.2016  20:40

      « Re: 10 důvodů

      Když právě ta chyba je v tom myšlení. Oni si totiž myslí, že tím jsou právě lépe viděni a sami lépe vidí. Když se ve fyzice učili o lomu světla, tak ve škole nedávali pozor, a nebo jim to vypadlo z hlavy. Někdy se mi zdá, že pro řadu řidičů byla fyzika opravdu slabou stránkou.
  • 10 Reagovat !

    foto Dagmarrr

    Dagmarrr 07.11.2016  22:25

    A HLAVNĚ NEČUMĚT PŘÍMO DO SVĚTEL

    a někteří dokonce v případě přibližování s protijedoucím oslňovačem přimhouří jedno oko a v okamžiku míjení ho otevřou a tím pádem nejedou do tmy, oko se rychle adaptuje.
  • 30 Reagovat !

    foto bufes

    bufes 08.11.2016  08:58

    odporucanie odbornikov

    "Mnozí odborníci doporučují jet maximálně tak rychle, aby řidič byl schopen zastavit na vzdálenost, do které dohlédne."
    To snad nie je odporucanie, ale povinnost kazdeho vodica. Ked vodic zbada stojacu prekazu na ceste, musi byt schopny zastavit.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.11.2016  15:48

      « Re: odporucanie odbornikov

      Moderní auto zastaví ze 100km/h dejme tomu na nějakých 35m, za ideálních podmínek... v reálu ale třeba i na 50+m, podle povrchu, pneu, nutnosti zatáčet apod. K tomu reakční doba, dejme tomu 1s = dalších 30m. Fakt máš při jízdě stovkou vždycky minimálně těch 80m?
      • 00 Reagovat !

        foto bufes

        bufes 08.11.2016  20:56

        « Re: Re: odporucanie odbornikov

        Odhliadnuc od toho, ako si myslim, ze jazdim ja, vediet zastavit na vzdialenost kam dovidim sa musi vyzadovat. Na ceste moze stat pokazene auto, alebo lezat clovek s infarktom. Kto soferuje auto a nedokaze zastavit na vzdialenost kam dovidi, tak nie je sofer, iba cestujuci v smrtiacom stroji, ktory ale on sam rozbehol. Za vystrelenu gulku moze ten kto stlacil spust. Od koho ineho by sa to malo vyzadovat ako od vodica? Nemalo to zniet tak pateticky, ale neviem to lepsie povedat.
        Zákon 8/2009 Z.z.
        § 16 Rýchlosť jazdy
        "Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad."
        Takze odporucanie odbornikov je vpodstate znenim vyhlasky :-)
  • 20 Reagovat !

    foto hopsahejsa

    hopsahejsa 08.11.2016  10:14

    člověk hned pozná, že přejel hranice

    do Východního království - cca čtvrtina řidičů zde kašle na seřízení světel, takže zatímco jeden světlomet do vás palí plnou palbou, druhý skomírá, nebo nesvítí vůbec. starší auta mívají zcela v pytli koncová světla, což je geniální zvlášť na dálnici při horší viditelnosti. zvlášť osvětlení nákladních aut je mnohdy ostudné. někteří borci vyšperkovávají svůj vůz osvětlením, které se hodí spíš do cirkusu - nasvícený podvozek, modře či jinak přisvětlená potkávací světla. asi bychom se měli poučit od vyspělých západních sousedů, kde mžourající auto prakticky nepotkáte, a když ano, nebývá místní. a vzít bychom si měli příklad i z užívání zadní mlhovky - jakmilie ji v Německu zapnete (a to je možné pouze když je viditelnost 50m a nižsí), můžete svištět maximální rychlostí 50 km/h - a to i po dálnici!! navíc máte povinnost OKAMŽITĚ zadní mlhovku vypnout, pokud se dostanete do pomalého provozu, kolony atp.
    • 10 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 08.11.2016  12:03

      « Re: člověk hned pozná, že přejel hranice

      Vypínat mlhovku, když není potřeba... Neškodil by podobný foršrift aji u nás, ale hlavně je k naštvání, že to lidi nenapadne samo od sebe.
      • 00 Reagovat !

        foto ikoptak

        ikoptak 08.11.2016  14:18

        « Re: Re: člověk hned pozná, že přejel hranice

        Ono to tak je prakticky i u nás dáno. Jenže komu není dáno, tak hlavně že na palbce svítí o symbol víc.
        Spíš by měla být stanovena ta dohlednost, třeba dva patníky tj. ca. těch 50 m. Ono snížená viditelnost je dost obecné.
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 09.11.2016  12:23

      « Re: člověk hned pozná, že přejel hranice

      V zásadě souhlasím, ale západní sousedy bych moc nepřechvaloval. Technický stav aut je sice výrazně lepší, ale inteligence za volantem pomálu. Po ránu či k večeru mnoho aut nesvítí vůbec. Především němečtí důchodci zcela ignorují snížené podmínky viditelnosti. Neustále potkávám jedince, co v husté mlze, dešti, sněžení jezdí zcela zhasnutí.
      Situace kdy před vámi jede děda 40km/h, a tucet aut se ho snaží předjet, přičemž v protisměru se z mlhy vynoří jeho sousedka ve stříbrném Áčku bez světel, je opravdu vzrušující...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“ smartphonu se vyprodala za minutu

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“…

Nubia X je další z novodobých smartphonů, které se snaží od konkurence odlišit atypickou konstrukcí. V případě…

Drexler po skončení StarDance: Nespravedlnost! Nedokázala sledovat taneční páry

Drexler po skončení StarDance: Nespravedlnost!…

Po pátém vyřazovacím večeru StarDance skončil Dalibor Gondík s Alicí Stodůlkovou. Jaké měla z průběhu včerejšího…

 

iSport.cz

Anglie otočila duel s Chorvaty a ovládla skupinu. Modrič a spol. sestupují

Anglie otočila duel s Chorvaty a ovládla skupinu.…

Angličtí fotbalisté otočili v Lize národů utkání s Chorvatskem a po výhře 2:1 ovládli skupinu A4 před…

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz iSport Cup. Postoupil?

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz…

Nikdy předtím se žádného turnaje nezúčastnil. "Poprvé jsem se nechal zlákat!" zdůraznil Vojta Mikulík alias The…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…