Skoda, ze uz minula doba, kdy se o autech psali lidi s technickym vzdelanim. Dnes jsou auta spis domenou kecalu a marketingovych sasku. Jinak davam jednicku Nissanu za to, ze dostal do auta TOKAMAK nebo jaderny reaktor. V pokracovani clanku se zrejme dozvime vic :yes:
Super, konečně! Jen by mě zajímalo, jaká je výhodnost toho vodíku (poměr energie na výrobu X energie, kterou dodá) Ale každopádně je to lepší než podělaný spalovací motory. Vemte si to takhle: 1km = zhruba 180-200g CO2. Každý řidič najezdí, budu počítat 15 000km. Z toho vychází, že: 15000x190=2850000. To je 2850kg CO2. A je nás na Zemi 6 miliard. Proč už se s tím sakra nezačlo dřív? :-( No nic, jsem moc malý pán na to, abych něco změnil. Ale ve vodíku a elektrickém pohonu je budoucnost...
Jeden z variantov. A dobry. Zatial hodne drahy. Cisty. S vynimkou pripravy vodika, ten sa nevyrobi, neschladi a nenaplni uplne cisto, ale je to bagatel voci tomu, co sa do vzduchu pusta bezne. Len aby sme potom z tolkej vody v atmosfere co vsetky auta vypustia nemali kazdy druhy tyzden nejaky monzun.... >:D srandujem....
Každá iniciativa ve vývoji alternativních pohonů je vítaná a je krokem vpřed. Stále víc nás jezdí autem a produkujeme stále víc CO2, a proto JEN TAK DÁL... :yes::-) Stále je ale problémem (a delší dobu ještě bude) cena těchto technologií. Tu si může dovolit jen málokdo. ;-\ A hlavními nepříteli v boji proti CO2, skleníkovému efektu, globálnímu oteplování a mnohým jiným jsou:
1. ČAS - potřebný jak ke zdokonalení vodíkového či jiného pohonu, tak na vytvoření infrastruktury a všech věcí kolem "tankování" např. vodíku, jeho dopravy apod.
2. LIDÉ - a jejich myšlení. "Proč kupovat dražší ekologické, když můžu mít levnější, sice méně ekologické a méně šetrné k životnímu prostředí. Teď jsem tu já, potřebuju auto a to hned."
Do jisté míry to chápu. Já sám když bych si kupoval teď auto, tak si ze své pozice vyberu starší, levnější, méně ekologické místo novějšího, dražšího, ekologičtějšího... :-(
Ale jak už tu Godzilka psal, je nás 6 miliard a když každý...
Zkutečnost je jen jedna. Budoucnost není ve fosilních palivech, ale v jiných, alternativních - hlavně ve vodíku a je jen na nás, jakou cestou se vydáme a jak dlouho chceme ještě na Zemi žít.
čili jaderná fuze tento automobil jistě nepohání. :-) Ta věc je prostý kyslíko-vodíkový palivový článek a objeven byl už v roce 1838. Vodík může být vyroben např. pomocí elektrolýzy vody a kyslík je obsažen v atmosféře. Skladování vodíku v automobilových nádržích je zatím problematické (vodík je ve směsi se vzduchem vysoce výbušný). Navíc účinnost celého cyklu elektřina->vodík->elektřina dosahuje jen asi 30-40 %. By mě zajímalo, jak to Nissan technologicky vyřešil, já osobně bych s nějakým stlačeným vodíkem v kufru jezdit nechtěl.