Volkswagen už zveřejnil ceník nové generace Golfu pro německý trh. Třídveřové provedení začíná na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíc Kč), respektive 17.250 Euro (asi 430 tisíc Kč) za pětidveřové provedení. Prodej bude zahájen v říjnu.
Nejde o kvalitu, o té asi málokdo (byť i tacéí se najdou) pochybuje. Jde o tu pálku, kterou si za to VW řekne. Všechno co říkáš Golf nabízí. A konkurence ne? Megane, Focus, 307/308 se dělají pouze v hatchbacku s 1.6 a nic jiného? V ceně je tu problém, nikoli ve voze jako takovém. ;-)
Nechápeš, stejně jako mnoho zdejších diskutérů. Golf je nepochybně velmi úspěšný model VW. Pořád figuruje na předních místech žebříčků evropských prodejů. Je to velmi úspěšné a žádané auto. Proč ho prodávat schválně levněji? Odbyt má a ne málý.
Nechápeš spíš Ty, A2 se pozastavoval nad myšlením KUPUJÍCÍHO a ne prodávajícího (VW). Jistě, pokud se Golf prodává v takových kvantech, v jakých se prodává, tak VW nemá jediný důvod cenu snižovat, v tom se shodnem, to je jasné.
Jenže tohle je diskuze o autech a ne o ekonomické situaci zdejšího (zdejších) diskutérů.
Pokud se Golf prodává v těch kvantech, jak jsi ty a já zmiňoval výše, chyba asi tak úplně nebude u VW, ale v peněžence toho, komu se to zdá (na jeho možnosti) moc.
Stále. Nikdo nemluví o zdejších lidech. Bavíme se všeobecně. Měl jsem na mysli, že když budu mít na výběr dva produkty rozdílných kvalit a vlastností za 410 000Kč, tak budu vybírat. A já osobně bych dal třeba přednost vozu za 410 000Kč jiné značky než vozu VW Golf za 410 000Kč. Chápeme se?
Kdybych to řekl ještě jinak, tak pokud budu mít dvě naprosto shodné a totožné věci stejných vlastností a kvalit, a jedna bude za 390 000Kč a druhá za 410 000Kč, kterou koupíš?
Takže já tu říkám, že za stejnou cenu, kterou bych zaplatil za Golfa (ať už v jakékoli výbavě), bych si našel alternativu za stejné peníze, která by se mi zamlouvala lépe. Pořád se chápeme? Je jedno jestli to bude Golf v základu za 410t Kč proti něčemu za 410 t Kč nebo Golf za 900tKč proti něčemu za 900tKč. OK?
Ten poslední odstavec bych lehce pozměnil, chyba nebude v peněžence. Alespoň většinou ;-):yes:
Jasně, všeobecně. Jenže právě tu "všeobecnost" ukazují prodeje Golfu. Za rok 2007 je v Evropě na prvním místě. Opravdu si myslíš, že to ukazuje, že na něj lidé nemají? Vždyď se v podstatě jedná o nejprodávanější auto v evropě napříč třídama.
Abych to tedy schrnul: Ty hodnotíš asi sebe a pár zdejších lidí, kteří na Golfa nemají, páč je pro ně drahý. V podstatě tvoříte jen zanedbatelný statistický vzorek populace, která prodeje Golfu nijak neovlivňuje.
Za druhé ano, pokud budu mít dvě naprosto totožné věci (jako jsou třeba sádroví trpajzlící) a budou stát jinak. Vyberu si toho levnějšího. Problém je ale v tom, že u aut to prostě nepaltí. Golf je špička a jen tak někdo na něj nemá. Viz diskuze dole. Široká nabídka motorů, karosérií, převodovek, pohonů, podvozků a výbavy. A to vše v jednom obalu.
Já nehodnotím sebe ani nikoho dalšího. Vůbec nemluvím o tom, že na Golfa někdo nemá. Když si někdou koupí třeba Focuse, tak má na Golfa taky, protože stojí zhruba stejně. To, že na Golfa někdo nemá, mi podstrkuješ jenom Ty, já o tom neřekl ani slovo.
Říkám, že na to, co Golf objektivně nabízí (výbava, užitný prostor, kvalitní motor, jízdní vlastnosti, design,...) je subjektivně drahý. Drahý v porovnání (s konkurencí), nikoliv drahý absolutně. Chápeš konečně, o čem mluvím?
Samozřejmě že Golf je špička, netvrdím opak. Konkurence je na tom zhruba podobně, čili bych neřekl, že ten či onen je nějak vepředu, každý vůz má něco. Svá pro a proti. Golf má spoustu plusů, ale u mě jedno mínus za cenu, která je vyšší než adekvátní. OK? ;-)
Sorry ale som na strane Deception-a, keď je raz tvoj predukt lepší a ľudia ho chcú prečo ho predávať lacnejšie? Keby sme šli do detailov A3 je tá istá trieda dokonca má ku Golfu riadne blízko a stojí ešte viac a nikto to nerieši... Chceš Audi plať, chceš Golf plať, ak chceš investovať menej nech sa páči, máš na výber, nikto ťa nenúti kupovať napr. Golfa, v AutoTipe bolo porovnanie Golfa 5 a Dacie Sondero za skoro polovčnú cenu... Rozhodnúť sa musíš ty. ;-\
Skôr by som podotkol, že vzhľadom aj na pôvodne proklamovanú "polovčnú" generáciu Golfa je jeho cena dosť sebavedomá. Vyplýva to zrejme naozaj z jeho doterajších predajných úspechov. Že s touto cenou obstojí, osobne tiež trochu pochybujem, mám pocit, že všeobecne nastáva obdobie "pádov cien", cena sa stáva silným predajným argumentom.Vážnym rivalom je cee´d - o viac ako 100 tisíc dolu voči Golfu. Jeho image síce nedosahuje, a v mnohom možno (alebo asi?) ani jeho kvalít, rozdiel v cene je však už na zváženie. Možno si VW takto pripravuje priestor pre budúce veľké znižovanie cien, ktoré je dnes tak v móde.
Ber konkurenci jaka je >:-[]Do Brava,coz je stejna trida se dava 1,4 150ps coz je stale min...nehlede na jizdu jako takovou.Fiatacka 1,4 vs VW TSI je nekde jinde prubehem kroutaku a vykonu.1,4TSI je nejlepsi motor ve sve tride,ale nepocitam s tim ze ty to nekdy pochopis. ;-)
Piš si svý sny.., namlouvej si tu co chceš.., ale prosím nelži tu.
Jestli o těch motorech nic nevíš, neztrapňuj se.
Maj totiž úplně stejně velký točivý momenty tj. lehce přes 200Nm. a položený zhruba 1850ot. reálně kolem 2000ot., Fiat dokonce v delším spektru.
Radši už toho nech.. :no:
Aha, dobře,já myslel, že aspoň čestně srovnáváš 1.4 turba, nikoliv tento hybrid s kompresorem, ano ten Fiat nemá, i když výkonové varianty 170/200 Hp budou lepší, ve vyšších otáčkách už nejsou Nm. tolik důležité, nastupuje výkon. Navíc rozdíl 30Nm. není v celku až tak podstatný, až je projedeš v reálu uvidíš, že papírových 1800ot. je ve skutečnosti 2000ot.
Jako kdybych srovnával TDI s Bi-turbem JTDM, nemyslíš?
No jo ale při měření na brzdě měl 1.4TSI 102Kw 221Nm(měl mít 103Kw a 220Nm rok 2006),1.4T-jet 112Kw 245Nm (měl mít110Kw a 206Nm rok 2007).Pocity jsou subjektivní.
Asi je to maly rozdil ze? >:DNehlede k tomu ze TSI tahne od 1800ot/min a T-jet od 2tis,coz je maly rozdil ale v realu je TSI daleko prijemejsi...takze mel si tady dal ty sve pohadky o makaronech :no:
Ahoj ***(sory, ale jinak se to rict neda) T-jet, kdyz si k nemu prikoupis rezim sport, tak ma 230 Nm od 1800 otacek a 150Hp od 2000... :no: takze nejaky podelany golfik s Tsi se muze jit tak akorat zahrabat. Asi tak ti to reknu, nejdriv si over fakta a pak tu mel hovadiny. zatim se mej hezky:)
Tak a známe ceny. V případě Golfu VI (tohle označení mi přijde dost zavádějící) jsme se od VW dočkali několika překvapení.
1) 5=6 ; VW lehce pozměnil design karoserie a hrdě to pojmenoval jako nový (a přelomový a špičkový a bezkonkurenční,...) model. Udělal to už kdysi s Polem i Passatem. Po pár letech došlo i na Golfa. Přijde mi to vůči zákazníkům dosti troufalé. Kdyby šlo o facelift, VW bych dal :yes:, ale tohle vydávat za nový model?
2) Ceny ; VW myslím obhajoval tuto kamufláž V za VI tím, že pouze potřebuje ušetřit před náročným vývojem špičkového VII. To bysme asi všichni byli ochotni akceptovat, ale jak je možné, že ty ceníkové ceny jsou takhle vysoké? Náklady na vývoj kompletních vnitřností G VI = 0, tak proč takhle okrádat zákazníky???
3) Design ; Tentokrát VW a Golfa musím pochválit, design VI se mi líbí o dost víc než V, hlavně ten zadek se jim tentokrát povedl. Předek je inspirován Sciroccem, to je jasné. Že nový předek golfa opticky odlehčil je taky jasné. Jestli mu pomohl k lepšímuvzezření, to je otáýka vkusu.
4) 1.6 ; Může mi někdo objasnit, co dělá tento motor v nabídce modelu, uvedeného v roce 2008 jako novinka na trhu? Ostatní motory OK, u dieselů se čeká na 1.6, proto ten dvoulitr se 110k, základní 1.4 OK, 90kW základ by byl až moc, ale proč ta 1.6??? 75kW by šlo přeci získat i z mnohem důstojnějšího motoru. Navíc papírová spotřeba 75kW motoru o litr VYŠŠÍ než u 118kW, to je fór měsíce >:-[] >:-[]
Celkově bych tedy VW pochválil za pěkný a povedený facelift. Naopak pokáral za sebevědomé označení tohoto faceliftu jako nový model, dále za vysoké ceny falešně obhajované úsporou nákladů při vývoji, a dotřetice za neustálé protlačování motoru 1.6 8V do čehokoliv.
Jsem zvědav na české ceny, jestli s tím něco importér neprovede... :yes:
Nic na tom není. Stará 1.6 je prostě jednoduchý motor. Nenáročný na údržbu a vydrží toho sakra hodně. A člověk se k němu může chovat jako k sekačce na trávu. Nemá problémy s olejem (téměř jakýmkoli), není citlivý na kvalitu benzínu a má další dobré vlastnosti. Pro někoho je možná zastaralý, ale...
Jmenuj mi ty další dobré vlastnosti. V principu nejde o to, že je starý, ale o to, že v mnoha ohledech zaostává za konkurenčními motory. Navíc když koncern rozhodně disponuje novějšími a lepšími motory.
To samé, co jsi řekl o této 1.6 by se dalo použít třeba na litinový 2.0 85kW, dokonce bych řekl že ještě "nadruhou" . Tak proč se tam jenom nedává???
A do Fabie to nebyl zbytečně velký motor? ;-) >:-[] Kupovat ho rozhodně nebudu, ani jiné auto, teď jsem spokojeným majitelem svého vozítka. Diskutovat o případných výhodách či nevýhodách při případné koupi toho kterého vozu ovšem bez problémů mohu.
Ano, 1.4TSI bych do golfu viděl jako ideální variantu. 90kW uspokojí 95% zákazníků. :yes:
Buď se chceš jen hádat nebo nevím. Každý ví, jakou roli hraje v koncernu Škodovka. Ani se jim nedivím, že do Fabie svého času montovali starý dvoulitr. Ostatně komerčně úspěšný nebyl. Malou Fabii s velkým motorem prostě zákaznící nechtěli.
"Ani se jim nedivím, že do Fabie svého času montovali starý dvoulitr. Ostatně komerčně úspěšný nebyl." - tohle mi prosím vysvětli, proč se nedivíš? Nějak to nedává smysl. Já se docela divím, kdyby tam dali právě tu 1.6, mohla být Fabie mnohem úspěšnější. Byl by to mnohem logičtější motor. To že by tak konkurovala sesterským modelům tomu ale nejspíš zabránilo. Nepokoušej se mi ale namluvit, že VW dává schválně Škodovce jen to nejhorší, aby měla co nejmenší prodeje >:D
Protože Škodovka v koncernu plní - má plnit - je jí to nařízeno, roli levné značky pro široké masy. To, že se za léta vypracovala mnohem výše, než ji pánové ve Wolfsburgu předpovídali, je zásluhou velmi schopných lidí sedících na těch správných místech.
Škodovka nikdy dříve nedostala žádnou novou techniku. Pánové z Německa to výslovně zakazovali. Vždy dostala výběhové podvozky, motory atd. Nyní už je situace trošku jiná a pochopili i Němci. Ze škodovky se může stát něco více a ekonomické výsledky to jen potvrzují. Škoda má velký potenciál a poroste.
410 000 KC za motor, ktery by stacil tak do auta o kategorii nizsi :-! Jsem zvedavy, kdy ty 2 zakladni "motory" konecne nahradi VW maloobjemovymi preplnovanymi motory a necha na ne tu samou cenu!! Jestli chce konkurovat s 1.4 59kW a 1.6 75kW, tak to tedy potes Panbuh. A to si jeste pripocteme nejake tisice, protoze tady to urcite na 410k zacinat nebude. Secteno podtrzeno, za Golfa s odpovidajicim motorem clovek vysazi tak 550k, podle me. Jinak proti designu golfu a ztvarneni interieru nemam nic, ale tou cenou by me, v pripade, ze bych ted premyslel o novem aute, totalne odradil. Rozhodne bych se dival po konkurenci.
A ci to zle vidim? 2.0 disel a len 80 koni? nemal taky motor tak zhruba 7-8 rokov dozadu pri uvadzani Peugeot 307?
Zatial co vsetky ine znacky uz dokazuju produkovat nizkoobjemove diesele, koncern ako taky asi zaspal dobu.
Auto moze byt vynikajuce, moze ocarit, ale aj tak nechapem cenovke ktora prevysuje takmer vsetky porovnatelne vozy o zhruba 20%...Je este niekto schopny za takuto vec dnes priplacat?
V 307 měl 90koní, stejně jako v 206 případně 406. Ale tady ten motor má 80kW ;-), což je koní 110. 110koňové 2.0HDI bylo v první generaci toho motoru taky. Taky v 307 a taky v 406, stejně jako v některých citroenech... :yes:
V tomto případě ale zřejmě jde o přechodné řešení, než na trh přijdou 1.6TDI. Stejně jako Fiat dával do Brava rok 1.9MJet(120k), a po roce výroby ho nahradil dvěma variantami 1.6MJet.
VW treba pochvalit za vydareny facelift :yes: Golf tak aj napriek vyssim cenam zostane aj nadalej EU-bestsellerom.
Jediny model, ktory by ho mohol potencialne ohrozit je Focus...V priamom porovnani vsak Focus aj napriek faceliftu vyrazne zaostava v interieri, tiez nepochopitelne je ze taky koncern ako Ford (tiez Mazda, Honda zaspali dobu) stale nevyvinul preplnovane benzinove motory 1.4 az 2.0 :no:
Souhlas, za facelift je třeba Golf hodně chválit, aby VW dělalo víc takových vcelku povedených faceliftů! :yes:
Porovnání interiérů Focusu a Golfu po faceliftech (u golfu rozuměj u nového modelu ;-) ) bych neviděl ani zdaleka tak jasně pro Golf, Focus se v interiéru hodně zlepšil a rozhodovat u potenciálního kupce budou spíš sympatie k rozdílným filozofiím obou vozů.
Zpoždění Fordu s downsizingem je ale vážně neomluvitelné, je to taky jeden z největším handicapů Focusu. Motor. 1.6 100k je skvělý motor, ale nad ním je už pouze 2.0. 1.6Ti-VCT nebo jak se jmenuje ta 1.6 s variabilním časováním to nezachraňuje. 1.4T, 1.6T Focusu citelně chybí. Navíc ve Focusu najdeme pouze 5 stupňové převodovky. U benzínů.
Jinak Honda podle mě přeplňované malé motory ani dělat nechce, teď do nového Jazzu mají dávat 1.2 VTEC s 66kW tuším, to evropské automobilky dolují až s turbem ;-):yes:
A Mazda není náhodou spřáhlá s Fordem?
pristrojova doska Focusu je fajn az na ten strieborny obklad, v Mondeu uz ponukaju vkusny cierny klavirny lak. Nadalej tragicky posobia vyplne dveri vo Focuse :no: Myslim, ze v interieri je Golf spicka, v tom mu moze aktualne konkurovat len 307 (uvidime ako Megane, nova Astra, Mazda 3...)
Postoj Fordu nechapem, mozno prave Mazda ako zdrava koncernova sestra by mohla konecne tie motory pre Ford vyvinut...
Samozrejme, Honda ma skvele atmosfericke motory :yes: ale na preplnovane T od konkurencie nestacia...Je totiz rozdiel ked mas plny zatah k dispozii uz od 2000 ot.
A Honda preplnovat vie, v USA ma Acura 2.3T s 240 HP :yes: ten by sa naramne hodil do Accordu, Civicu TR
Pokud se tu snad někdo sebezáchovně domníval, že od zítřka bude evropská kompaktní ikona za porovnatelnou cenu neporovnatelných modelů konkurence, ať si zítra koupí v baumaxu dva metry konopnýho provazu. Golf není hračka se sedmnáctiletou zárukou na naději, že dojedeš do Žiliny, Golf je třicetiletej evropskej majstrštyk své kategorie.
Cena očekávaná, výbava fantastická, zde snad postačí jen připomenout, co že to opět dere golfa na vrchol pyramidy touhy. No především maloobjemové dvojitě přeplňované benzínové motory, dvojspojková automatika DSG a pak bonbónek přejatý z prémiového segmentu - variabilita nastaverní tlumičů, volantu a plynového pedálu. Jo přesně, to co dnes ještě nenabízí ani mainstreamová střední třída řadí Golf ke svým extras. Za pár šupů si nastavíš golfa ke svému jízdnímu obrazu... za tohle velké BRAVO.
Tedy co doporučit? Sedni si večer a sestav si ho podle svých představ. Viděl bych to vizuálně nekde kolem té fantastické (titulní) červené, samo na TSI a stopětašedesáti koních. Na sedmnáctkách bude vypadat fantasticky. A když si dáš vevnitř ta překrásná sedadla potáhnout kůží, budeš to auto závidět i sám sobě. Že na něho nemáš? Na tohle existuje jen jedna krutě pravdivá odpověď. Znáš ji sám...
Pokud se gépětce vytýkala jistá až šedá strohost interiéru, pak i jen letmý pohled dovnitř géšestky dává tušit, že Volkswagen ťal do tvého sportovního srdce. Jo, sedí to dokonale. Tak ještě přemluv šéfa, ať ti znásobí základ, budeš si alespoň moci připadat, že neživoříš, že žiješ, a možná, že až pak ve stodole vyměníš svou obrezlou deset let zašlou slávu za vrcholný evropský kompaktní produkt pochopíš, že jsou v této třídě jenom dva druhy jezdců. Ti první ví, ti druzí vědět nemohou. Kam patříš ty?
No před časem jsi tady jak stará panna hulákal něco o tom, že nový Golf bude průlom v technice i designu a místo toho tady máme obyčejný facelift - tak co nám povíš dnes ... >:D ?
Dyť to má moderní techniku, přímo boom v inovacích, třeba Keyless entry. Sice autor téhle inovace to má již 7 let, ale na VW je velký skok. Malý krůček pro motorismus, ale velký skok pro VW >:D
Nojo, to musí bejt rána pro fanoušky Fiatu, jako bejk. Ty prodeje Golfu, množství variant, motorů, převodovek, nebo podvozků oproti Bravu jsou neuvěřitelný i přes takovej cenovej rozdíl. :yes:
JJ a jsme zase u toho, že jo? To, co má Golf pohromadě, se musí zplácat jednotlivejma argumentama od konkurence.
Která konkurence nabízí takovou techniku, možnosti výbavy a variabilitu, jako Golf, bez ohledu na to jestli je to zbytečný, nebo ne. A nestyď se, já nejsem fanoušek Golfu, mě nena.ereš a stačí ti na odpověď jedno slovo. >:D
Je pravda, že Astra má za příplatek také aktivní podvozek s el. řízenými tlumiči od Sachs. Dokonce se upravuje i reakce motoru, řízení myslím ne. I nabídkou motorů má Astra blíže ke Golfu než Focus. Sice nenabízí zadní víceprvkovou nápravu, ale její podvozek je velice schopný. Opel z něho vymáčkl opravdu max. Interiér současný Astry mi vyhovuje, hlavně poloha za volantem, sedadla... vůbec řízení, řazení, brzdy, to vše je dobře naladěné. Trochu slabší je středový panel (i když s černým klavírovým lakem vypadá dobře).
Focus je na to sice podobně s ovládáním, spíš o fous lépe díky podvozku, ale nabídka motorů je hodně slabá a interiér je trochu ospalý. A pak jeho sedadla, ani vizuálně (zvláštně nafouklá s nevýrazným vedením). Za to patří Golfu pochvala, sedadla jednak dobře vypadají (ty sportovní) a navíc nabízí parádní oporu (jsou za příplatek, v GT v sérii).
V nabídce motorů má Fiat celkem dobře našlápnuto, jak nafty tak benziny. Ale nabídka karosářský verzí je slabá. Golf v sobě spojuje všechny vymoženosti konkurentů a vždy přidá něco navíc. Na kvalitu jeho interiéru jsem opravdu zvědav.
A pro Ronaulta, víš jaký podvozek používá Bravo?
Jako vždy si přednesl kvalitní rozbor :yes: Já se přiznám, že ty auta neznám, nevim jaký maj sedačky, jak to jezdí a podobný. Nepouštím se tedy do hodnocení jízdních vlastností, nebo designu... znám jenom čísla prodejů a konfigurátory jednotlivých modelů. Kdo chce automat jde sem, kdo chce 4x4 jde sem, kdo chce V6 jde sem, kdo chce kůži jde sem atd.
Pokud si vezmu Golf, tak jednoznačně nabízí z možností alternativní výbavy, nebo motorizace nejvíc a na to se neustále ptám. Dostávám pouze odpovědi, jak je všechno zbytečný, že se nejvíc prodává kvedlačka s 1.6 a že nejlepší je stejně tesil a proto Renault, nebo Fiat.
Astra je opravdu velmi příjemné auto (ty Sachs používá i BMW M5 ;-) ), jsem na ní zvědav v další generaci. Jak vyřeší podvozek, jestli dostane víceprvek, motory se samozřejmě ještě více rozšíří. Obecně se trocha kritiky snesla na její interiér, ale když si ho člověk trochu vyšperkuje vypadá hodně solidně, mě teda sedí.
V možnosti individualizace výbavy a kombinace různých variant na VW nemá nikdo. Interiér šestky má znovu nabídnout kvalitu se kterou přišla 4. generace. Ano, sám Piech se o 4.G zasloužil. Je to ten člověk, který si vydupal Phaetona, jehož interiér (kvalita) či výkonná klimatizace berou dech a to ve srovnání s M-B. Je to hodně opomíjené auto, ale velice kvalitní. Jeho lepší variantou je Bentley Conti, který se prodává za dvoj násobek a to už něco znamená.
Interiér Golfu bude určitě špička, stejně jako nekonečný seznam výbavy. Kdo čekal, že cena Golfu bude na hodnotě Ceeda se trochu zbláznil. Stačí mrknout na kvalitu displejů na středovým panelu (jak digitálky z 80. let). Nejhorší je, že ten interiér v Ceedu vypadá stejně za 300tis Kč v 1.4, tak v 2.0 CRDi za 500tis 8-s
Ty jsi opravdu hodně zaujatej. Golf skutečně není špatnej, ale takovýhle zbytečný opěvování je plytký. Vadí mi nulové ekologické založení tebe i tohoto vozu.
za takyto sunt, obycajny facelift nevydarenej G5ky, s motorom 1,4 ktory je najnespolahlivejsi vo svojej triede, vyhodit 16.500 eur... este ze je tam ta klima, ta tvori zrejme asi polovicu tej ceny...
tolko penazi za taketo auto vyhodi iba blazon...
Pokud se někdo domnívá, že G6 je vlastně pořád G5, VW okrádá své zákazníky, nebo se rozplakal/nerozplakal na konci filmu Titanic, tak prý není povinen si Golfa kupovat a bez jakéhokoliv postihu, nebo vysvětlování důvodu, může přejít ke konkurenci. Das Auto.
Ako pozerám, tak pozerám, ale okrem exteriéru žiadne prevratné zmeny v VI. generácii nevidím. Už druhý mesiac som majiteľom nového Golfa V 1,6 ale neľutujem, že som nepočkal na VI. generáciu. Vizerá to naozaj ako facelift až na pár drobností. Neviem, čo sa niektorým ľuďom nepáči na motore 1,6 75 kW. Je to konštrukčne zastaralý motor, ale svoj účel splní rovnako dobre ako 1,4 TSI 90 kW, ktorý je cenovo na úrovni 1,9 TDI. Ale tie ceny nového Golfa sú dosť vysoké, keď si vezmem, že 5 dverový Golf 1,6 s metalízou a výbavou o niečo lepšou ako má Golf VI som kúpil za 15.500 EUR. Ale zas je pravda, že minimálne na Slovensku pôjde cena tak po roku určite dolu, dotlačí ich do toho konkurencia. A snáď sa už VW trošku zlepšilo v kvalite pri G VI. :-)
kde su tie auta predane golf V tu na sk ich moc nebeha v rakusku tiez tak kde potom ? "ak ich vidim tak iba u policajtov a par ojedinelcov" pre mna sa golf skoncil III generaciou potom uz je to iba nuda
Nazvat facelift novou generaci se mi prici. Nova generace ma prinest svezi design, novou techniku, prevratne detaily, zajimve vychytavky. U "noveho" Golfu jsme jiz vsechno videli. Nic noveho, design bez detailu. Slysel jsem neco o riroke nabidce motoru? V POUZITELNE nabidce vidim dva vznetove a dva zazehove motory. Konkurence zde dokaze nabidnout vic.
Oznaceni "nove" generace vidim jako vysmech jeho zakaznikum. Golf se velice dobre prodava a timto trestuhodne usina na vavrinech. Pokud si chce VW tuto pozici udrzet, mel by radne zapracovat. Zde jiz Golf neni leaderem v nicem hodnotnem. Technicky a spolehlivosti jednim z mnoha kolem cary prumeru, designove hluboko pod ni a prodeji se, verim, bude k teto care blizit.
Mne by oznaceni teto generace jako nove ani nevadilo. Koneckoncu, design je docela odlisny, palubni deska vypada uplne jinak, technika je sice stejna, ale tak kdyz privreme vsechny oci. Mne ale strasne vadi ta cenova politika - 410 000Kc (ja si myslim, ze tato cena bude v CR jeste vyssi) za motor, ktery by se hodil tak max. o kategorii niz (ale 59kW z 1.4?? 8-s ). Uprimne, zakladni pouzitelny motor je 1.4TSI a ten na ceskem trhu asi pod 530k nepujde. 1.6 je uz prilis stary a mel by byt uz opravdu nahrazen, i kdyz netvrdim, ze nema sva pozitiva. V tomto ohledu je na tom Golf podle me opravdu spatne a konkurence rozhodne nabizi zajimavejsi nabidky. A jestli si VW mysli, ze jejich auta jsou tak uber, ze na ne nikdo nema, tak to si tedy troufnu nesouhlasit.
Automobil je spotrebni zbozi. U spotrebniho zbozi je cena primo umerna vysi prodeju. Golf se prodava, tedy cena je v poradku.
Omilani stale toho sameho v podobe Golfu je ale neodpustitelne. Na unylost exterieru a nuda interieru by si Volkswagen mohl dat ochrannou znamku. V pripade "nove" generace Golfu se o urcovani smerunebo jedinecnosti mluvit neda.
Jo, jasne, Golf se prodava a cena je tedy v poradku. Pokud jim ale prijde v poradku prodavat takovy motor za takovou cenu, pak mi to neprijde ani usmevne 8-s A to podotykam, ze proti VW nic nemam, nejsem zadny odpurce. Jinak bych nesouhlasil s tebou s tim interierem. Dejme tomu, ze ten minuly mohl pro nekoho pusobit trosku stroze(mne tak nepripadal), tento novy mi ale prijde docela povedeny. Tady bych zase Golfu dal plusove body. Design exterieru si kazdy musi posoudit sam, mne osobne nevadi. Jasne, nekomu to prijde chladne a nezajimave, ale to je nemecky styl. Chladna elegance. Mne se to treba libi.
Nárazníky a zrcátka v barvě vozu - to je ovšem jiná, to fakt jen tak někdo nemá ;-). Ale vážně: je to drahé. Někdo na to kouká z pohledu image a vnímá to jako důkaz jisté prémiovosti VW. Jiní na to koukají z pohledu zákazníka a říkají, že za jakoukoliv myslitelnou cenu seženou objektivně (tj. pokud abstrahujeme od image) lepší auto než je Golf, často i o třídu výš. Všichni mají pravdu.
Nechť se tedy příznivci FIATu smíří s tím, že pozice VW v mainstreamu mu umožňuje nasadit za faceliftovaný Golf s 1,4 59 kW ceny, o kterých se FIATu ani nezdá.
Příznivci a zejména majitelé nového Golfa nechť si uvědomí, že si za své peníze mohli koupit i lepší auto. Kdybych chtěl provokovat, tak vyhlásím anketu "najdi horší auto za stejnou cenu", hodnocení kvalit je ale dost ošidné... možná někdy na blogu.
diskusi jsem v zájmu duševního zdraví nečet,asi hádky a výpady,nebo ne?Na konci roku se sečte,kolik kdo čeho prodal,jaká je ekonom.bilance,no a pak je možné buď :yes: nebo :no: časem i na auto.cz lidi zjistí,že auto je jen spotřebák,potřebuji,aby splnilo mé požadavky a další je mi ukradeno.Co si myslí čtenáři a zpravidla majitelé vraků či ojetin, to neřeším,navíc VW nemám,takže co?De se spát,zítra je třeba budovat kapitalismus.No a redakce musí mít další článečky,neb těch 400 ks je hned. >:D
Tak na čo sem chodíš, keď je také zbytočné, dokonca nezdravé, tunajšie diskusie čítať? Radšej keby si vypotil niečo inteligentné čo stojí za to si prečítať, namiesto tých hlúpostí čo si sem nacvakal...
Dovedl by si mě třeba vysvětlit, proč se vyrábí hodinky Rolex, nebo IWC, když například hodinky Casio taky ukazujou kolik je hodin a možná i teplotu těla?
Ano, ale u Vás bych zrovna neočekával, že jste ten s prominutím "blázen", co si kupuje Golfa, přestože je konkurence dál, na vyšší úrovni a za menší peníz. ;-)
Kde jinde jsou vidět u aut úspory tak jako v interiéru. Doporučuji si toho Ceeda trochu prolézt a zaměřit se třeba na středový panel s hrozným informačním digitálním displayem (žádný Maxidot jako u Octavie mezi budíky), pouze jednoduchá automatická klimatizace a naprosto nulová možnost tento interiér jakkoliv odlišit od levnějších variant. Čili žádné lišty z hliníku, kůže či aspoň alcantara. I sedadla mají pouze jeden tvar a design, jedno zda máš 1.4 či 2.0 CRDi, elektrické nastavování je pro ně tabu. Navigace se ani nenabízí. A třeba výplně dveří, čekal bys aspoň látku? Tak to si nech zajít chuť, jsou vytesány z jednoho kusu plastu. A co třeba jen xenony, i bez přisvěcování do zatáček. Nic takového Hyundai nenabízí. A pak samotné budíky [odkaz] , takhle vypadají v Pro_ceedu za víc jak 500tis, to jde ne? Tak si nech chutnat cosworthe...
máš pravdu, tohle všechno si můžeš u Golfa nabo Oktávky dopřát. Faktem však taky je, že s těmahle hračičkama je výsledná cena na úrovni vozů o třídu výš, kde vetšinu toho budeš mít v základu, a je to přece trochu jiné mít nabušeného Golfa/Oktávku, nebo slušně vybavenou střední třídu (schválně nejmenuji >:D ).
Prostě je nereálné srovnávat Kiu a koncern. Kia se zaměřila na úplně jiný typ zákazníka, má úplně jinou pozici na trhu apod.
Kdo chce mít auto nabušeno srandičkami od výmyslu světa, jaké nebude mít nikdo široko daleko, určitě nepůjde do Ceedu.
Naopak, kdo auto bere jako spotřební zboží, není fixován na jednu značku, hospodské povídačky o kvalitě filtruje racionálním pohledem, pro toho naopak Golf bude právě kvůli svojí ceně výrazně handicapován.
Tohle neustálé přesvědčování, která značka je lepší, která značka nabízí víc vychytávek, kdo má lepší výbavu, lepší plasty.....
Kdo si chce koupit Ceeda, ten si ho stejně koupí. A bláboly o Goflsburgu a pod. ho určitě do Golfa nepřesvědčí. ;-)
A aby bylo jasno - nemám ani Kiu natož VW. Protože pohodlí, skutečné pohodlí, člověk najde jenom u frantíků :yes: >:D
Nevidím v tom problém, mít parádně vybavenou Octavii, i když za stejné peníze pak seženu větší Mondeo. Jenže nejde o to sehnat co největší auto za dané peníze. Někomu se zdá Mondeo příliš velké a chce zkrátka nižší střední třídu.
Jasně, jenomže kolik lidí kupuje auto jako ty? Prostě ti stačí nižší střední, ale chceš tam mít parádní motor a fajnovou výbavu. Když si takhle někdo vybírá rodinný vůz, sestaví si Golfa, ejhle najednou zjistí, že si za ty peníze může koupit třeba Mondeo. No a znáš to - děti, kočárky, hračky, pes....
Já bych si třeba taky raději koupil menšího Saaba než většího Forda, prostě proto že se mi víc líbí. ;-)
Prostě Kia a Golf jsou pro různou cílovou skupinu. I když možná cílová skupina pro vrcholnou Kiu se začíná prolínat s cílovou skupinou pro Golfy na nižších stupních.
Ok, takže si rozumíme. Je fajn, že se tady ještě občas dá podiskutovat i bez toho ideologického balastu :yes:
Můžeš mi napsat, co na těch budících zásadního chybí? Pokud ti jde jen o provedení (design), tak sorry, ale svůj účel plní a já osobně nepotřebuji aby mi palubka svítila jako vánoční stromek ...
Nějak nechápu, proč se pod Golfem mluví o Fiatu, Renaultu, Opelu. Tady je to o Golfu. A ať sám Golf ukáže jaký je a jak bude úspěšný a za jakou cenu jsou lidé schopni si ho koupit a jaký profit svému výrobci přinese. Nutno podotknout, že ceny jsou to základní ceníkové a reálně slevy prodejců se pohybují někde min. kolem 10%. Jiné automobilky tak štědré se slevami nejsou.
Jediná věc co je trochu mimo jsou ódy na to, co Golf má a co nemá. Reálně ty „vychytávky“, co jdou objednat bude mít tak 1% všech prodaných automobilů zn. Golf. Mimoto spoustu „vychytávek“ od konkurence Golf prostě nemá (namátkou třeba panoramatická střecha, elektronická brzda atd…). Ale je to tak dobře. Snažit se všem nabídnout vše dneska prostě nejde. A každý má nějaký ten svůj balík toho co nabízí. A buď to zákazníkovi sedne (s ohledem na cenu) a nebo ne. Pokud by někdo chtěl Golfa a nebude mu stačit motor 1,6, a nebude mít na TSI, půjde ke konkurenci a nebo to koupí jako ojetinu (Někdo si takhle koupí třeba ojeté volvo v kombíku, aby mohl na internetu, ale i někde jinde machrovat). Jak přirozené. Buď VW o zákazníky přijde (protože konkurence je ostrá) a nebo ne. Čas ukáže. Špatné auto to nebude... ale nejlepší také není... (protože to co je pro někoho nejlepší ovlivňuje mnoho faktorů a mnohé z nich jsou subjektivní - tedy pro doktora práv J, zcela závislé na daném subjektu, který se o konkrétní koupi věci rozhoduje)
1% si natipuje do Golfa asi kuřáckej paket, zatím co střešní okno si dá polovina zákazníků u konkurence? To, co si napsal charakterizuje leda tak tebe, ale ne každej ojíždí skladový zásoby, nebo předváděčky.
Nepochopil sem to. Můžeš mi to objasnit? Jen aby bylo jasné..., když se podívám třeba na škodovku a její skladová auta (Octavií asi 1000 ks a u Golfu to bude podobné), tak 99% jsou to motory 1,9 TDI 77 kW a nebo 1,6 MPI 75 kW a pouze typizované výbavy. Z příplatkových položek max. barva. Nevím co meleš za kraviny. U všech automobilek se najdou zákazníci co si to auto nabuší vším co se tam dá dat (třeba já), ale faktem je, že je to mizivé procento, neb každý hledí na korunu.
Jen by mě tedy zajímalo, jestli už jsi to auto konečně koupil, nebo tady zase mluvíš o tom, jak sis hrál s konfigurátorem? Což by u tebe nebylo poprvé.
Docela jsem se bavil, když jsi tady psal o tom, jak už zase kupuješ Fiata, ale jak se tak na to dívám, i pro tebe je za ceníkovou cenu drahý a za ty peníze ti nestojí. Osobně se tomu ale nedivím.
Stojí... jde jen o to, že když ostatní značky díky kurzu koruny zlevňovaly, Fiat ne. Ale měl k tomu své důvody. Mě šlo o princip, že u ostatních značek sem měl nabídky za ne ceníkové ceny a u Fiatu ne. Mrzelo mne to. O peníze mi až tak moc nešlo, byť každý se snaží najít co nejlepší nabídku za své peníze. A u mne to vyhrál: Fiat. Věřím, že tak se rozhodnou i další lidi a bude jich víc, protože dobré nabídky jsou fajn. A v konečném důsledku nemusí být levné věci levné. A mimochodem. Fiatu teď prospívá to, že si může dovolit prodávat za vyšší cenu než třeba francouzská konkurence.
P.S. Speciálně Golfy se za ceníkové ceny neprodávají. Kdyby si věděl, jakou nabídku sem třeba dostal na Octavii, tak hned by si věděl, že je to jedno z nejlevnějších aut na trhu, cenově srovnatelné se Ceedem. Ale kvalita tomu také odpovídá (a technologie).
P.S: Ceed má také xenony a další prvky výbavy, ale jen v nejvyšším stupni výbavy. A fabie xenony nemá. Předchozí generace měla, ale teď už nemá.
K Fiatu toho moc nenapíšu. Jen to, že cenově půjde dolů. Teď si cenu možná drží, ale je to jen díky tomu, že jde o nový model (Bravo). Prodeje tomu zatím neodpovídají a slevy budou časem následovat. Už jen proto, že největším konkurentem jsou právě francouzi a korejci a ti šli cenou progresivně dolů. Fiat se na této cenové úrovni dlouho neohřeje.
O Škodovce mi vůbec nemusíš psát. Několikrát jsem zde zdejším diskutérům psal, že ceníkovou cenu platí za auto jen trouba. Kdykoli se člověk jen zeptá, dostane slušnou slevu. To, ale zdejší "odborníci" neví, páč auto asi nikdy nekupovali a neustále budou mlet něco o tom, že škodovka je předražená. Není.
Kdybych volil Octavii, byla by to dvojka s 1.8 TSI a slušnou výbavou. Takové auto se s Ceedem už srovnat nedá. Je mnohem výše.
Já s tebou souhlasím... Ale pak nechápu tvoje narážky na mne, když sem si dělal já cenový průzkum a hledal rozumné nabídky...ty posměšné hlášky.. A vidím, že máš názor na věc přesně jako já. Taky sem nakonec koupil auto, které je jiná liga, než Golf 1,6 MPI a nebo ten CEED, srovnatelné s tou Octavií TSI. Prostě takový je život... Kdo má kupuje podle srdce a kdo nemá koupí CEED. Ale Fiat si ceny bude držet to je jasné. Auta půjdou po novém roce na horu (cenově).
V celku souhlas. I s tím, že auta půjdou po novém roce "na horu".
Já, ale tvrdím a čas mi to jen potvrdí, že ceny aut půjdou dolů. Prodeje se pořád propadají, výrobci neprodávají tolik, kolik by si přali. Některé automobilky nasazují agresívní cenovou politiku. Zákaznící v ČR přestávají repsektovat zdejší ceny a nakupují v zahraničí (již poměrně ve velkém). To vše vyústí v to, že ceny půjdou dolů.
Nevím z jakého důvodu si myslíš, že auta budou dražší. Máš proto nějaké logické vysvětlení?
Myslím si to, kvůli zvýšení cen vstupu. Hodně oceli se začalo tahat do číny. Pokud se zvýší poptávka zvýší se i cena. Samozřejmě jsou tam ještě rezervy,ale např. Laguna za 480 000 je podle mne v podstatě pro automobilku bezrabatová cena, která nejde zdravě dlouhodobě udržet a musí se někde projevit. Podle mne je jen otázkou kdy krachne nějaká velká automobilka… Trh to prostě nepobere. Je na trhu přetlak (a to se nebavím o ČR).
No uvidíme jakým směrem se budou ceny pohybovat... Pro zákazníky bude jen dobře, pokud půjdou ceny dolů u všech značek. Fiat a VW nevyjímaje. Aspoň bude větší možnost výběru a lidé si budou moci dopřát snad více bezpečnostní výbavy...
Ceed nemá xenony ani projektory. Fabia II také xenony nenabízí, ale má projektorový světla. A pokud se rozhédneš kolem sebe, pak zjistíš, že je to dost častý příplatek.
Tady kolega cosworth se opírá do Golfu, proč vlastně nestojí stejně jako Ceed? Je to jasné, vždyť ten Ceed nenabízí ani duální klimatizaci, xenony či projektorové světlomety (má je i Fabia, mimochodem velmi častý příplatek + mlhovky s funkcí Corner). Kdo bude chtít auto z dané kategorie s nejlepším poměrem cena/nabízená hodnota bere Ceeda s 1.4. Ovšem, ten kdo se nežene za cílem dostat co největší kus auta za pár šlupek a chce dobře udělaný a vybavené auto, bere Golfa. A že si za to musíš připlatit? Tak to přece v životě chodí, tedy pokud máš snahu se odlišit.
Je vidět, že jsi ještě rozhycovaný z výběru auta.
neviem naco tu diskutujete o nezmysloch... trh urci ci sa auto bude predavat alebo nie... porovnat ceeda s golfom.. pcha, aj predajca KIA ho porovnava s Fabiou a Polom... lebo za rovnake peniaze vam ponuka viac miesta, ale menej kvality... pokial niekomu nevadi nepresne radenie KIA, posilovac riadenia bez odozvy od kolies, calunenie silne pripominajuce koberec atd tak si kupi ceed, prip. si kúpi ceed len preto aby mal auto v triede GOLF... a po vlastnej skusenosti s roznymi znackami a modelmi hlavne v triede Golfu by som si ine auto ako Golf nekupil... a ani si nekupim...
Je těžký ti něco vysvětlovat pokud žiješ ve světě průměrnosti. Těžko ti něco vysvětlovat, když jsi přesvědčen, že v teniskách od žlutýho spoluobčana dojdeš do hospody stejně, jako v teniskách Nike, když z piva desítky se taky ožereš, jako z dvanáctiletýho Jamesona, když celej život měříš kvalitu nejnižší cenou a ze svýho brlohu vyrazíš do světa až když ti přistane slevovej leták v kastlíku.
Nakonec zjistíš, že nejvíc si unavenej z obhajování svých činů.
Já mám takový dojem, že v dnešní době mají někteří tolik práce s tím, aby nebyli průměrní, že si ani nevšimnou, že už se dávno stali nejprůměrnějšími z průměrných. Fajfka na botě nebo Jameson nikoho z průměru nevytáhne - spíš naopak. Je to v něčem trochu jiném... ;-)
Já už nevím, kdo tady zase měl snahy ztrapnit fiata před golfem, to je mi jedno(jen pláču nad jeho debilností..), ale když si do brava člověk objedná takové kouzelné tlačítko s názvem "sport", a zmáčkne ho, tak má nejednou 230Nm a koní stejně, co náš slavný golfík, čili z 0-100Km/h shodných 8s a maximálka na chlup stejná 220Km/h. A navíc, ten fiat má alespo'n styl, tohle je strašné...za ty prachy, to je už pomalu nápaditější ta nová dacia...
:yes::yes: neznasam reci tipu....fiat sa sere fiat je sracka atd...ten kto sa v nom nepreviezol nemoze pindat...myslim ze bravo je omnoho zaujimavejsia ponuka ako tento "novy" golf...myslim ze aj ceed je lepsi ako golf(mam skusenosti)
GOLF VI :no::no:
Možná nemá zkušenosti, trochu mele i kraviny, ale to je jedno. Ceed asi srovna nebude lepším autem než golf, ale rozhodně golf není o nic lepší než-li bravo..A bravo, jak už jsem zde zmiňoval, alespoň vypadá pěkně. Já nikomu nechci brát názory, ale at tady prosím vás nikkdo už nepíše podobné nesmysly jako: "TSI je lepší než T-Jet", když ty motory mohl spatřit akorát tak tady na serveru. Já osobně mám raději bravo(nakonec je i doma:) i se mi více líbí a rozhodně nebudu srovnávat jízdní vlastnosti těchto vozů, když jsem řídil pouze jedno z nich. Až tu přijde někdo, kdo řídil jak bravo i golfa a řekne, že třeba golf se mu řídil líp, tak mu jeho názor brát nebudu. Ale podobní hoši na zdejší diskuzi, kteří se svezli maximálně ve škodovce a kteří zde melou, jak je fiat nezpracovaný, poruchový a pod., ti at tady ani raději nechodí...
Tak si predstav ze se sef rozhodoval prave mezi temito auty do firmy.Bylo tam i nekolik dalsich(Ceed....)Takze jsme si z predvadeckama zajlitali vsichni.A ver ze TSI je pocitove silnejsi nez T-jet.Jinak G5 vs Brava?Podvozkove zabavnejsi Brava,ale tupe rizeni a citis kazdy hrb na silnici.Golf je lip utlumeny od podvozku ale pripada vam trosku tezkopadneji.Jinak priste si vyprosuju ty tve urazky Valentino... :no: