Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají na 16.500 Euro (410.000,- Kč)

Diskuze (152)
Volkswagen už zveřejnil ceník nové generace Golfu pro německý trh. Třídveřové provedení začíná na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíc Kč), respektive 17.250 Euro (asi 430 tisíc Kč) za pětidveřové provedení. Prodej bude zahájen v říjnu.

Nová generace není zcela novou konstrukcí, ale vychází z aktuální páté generace. Přesto obsahuje řadu technických novinek a došlo k určitému posunu v oblasti designu. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí. Viditelná je také inspirace novým Sciroccem.

V tuto chvíli je na výběr celkem šest motorů. Základ tvoří benzinový atmosférický 1,4 o výkonu 59 kW následovaný osmiventilovým 1,6 (75 kW). Vrchol benzinových motorizací v tuto chvíli tvoří přeplňovaný 1,4 TSI ve verzích 90 a 118 kW. Turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 81 nebo 103 kW. Všechny motory už nyní splňují emisní normu Euro 5. Postupně se nabídka dále rozšíří o nové motory 1,2 TSI a vznětové 1,2 TDI a 1,6 TDI. Pro výkonné verze bude určen přeplňovaný benzinový dvoulitr.

Nabídka se při uvedení na trh skládá ze tří výbav s tradičními názvy Trendline, Comfortline a Highline. Trendline je určená jen pro benzinové motory 1,4 a 1,6 a pro slabší turbodiesel 2,0 TDI. Verzi Highline je naopak možné zkombinovat jen s přeplňovanými motory TSI a TDI.

Základní Trendline na rozdíl od mnoha konkurentů z nižší střední třídy má nárazníky, zpětná zrcátka a dveřní kliky lakované v barvě karoserie. Bezpečnostní výbava zahrnuje úchyty na dětské sedačky Isofix, kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a systémy ABS, EDS, ASR a také stabilizační systém ESP. Už Trendline má celkem sedm airbagů – čelní, kolenní pro řidiče, boční vpředu a průběžné okenní.

Ve výbavě dále nechybí elektromechanický posilovač řízení s variabilním účinkem, elektrické stahování oken, klimatizace Climatic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. V této verzi ceny Golfu začínají na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíck Kč) za motor 1,4. Turbodiesel stojí od 20.625 Euro, což odpovídá částce asi 515 tisíc Kč.

Comfortline tento relativně bohatý základ rozšiřuje například o 16palcová litá kola, chromované lišty na masce chladiče, systém varování narušení bezpečné vzdálenosti před a za vozidlem ParkPilot nebo rádio s CD přehrávačem a podporou MP3. Vzhled interiéru vylepšují chromované doplňky, kůží potažený volant a kožená hlavice řadící páky a rukojeť ruční brzdy.

Nejvyšší výbava Highline má kola 17palcová, dále například rozšířený chromový paket v interiéru, přední sportovní sedadla s vyhříváním, potahy v kombinaci Alcantara/látka a dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic.

V nabídce jsou tři nemetalické barvy, šest metalických a dvě s perleťovým efektem. Příplatek za nadstandardní barvy je 480 Euro. Pro interiér je možné v závislosti na stupni výbavy vybírat až z pěti barevných provedení. Za zadní pár dveří si Volkswagen v Německu žádá 945 Euro, tedy zhruba 24 tisíc Kč. Pokud se zákazník spokojí s mechanickým stahováním zadních oken, příplatek je 750 Euro (necelých 20 tisíc Kč).

Parkovací asistent Park Assist společně se systémem ParkPilot vyjde na 623 Euro, ve výbavách Comfortline a Highline, kde je ParkPilot zahrnut, stojí 103 Euro. Další možnosti příplatků zahrnují vedle obvyklých položek například omezovač rychlosti (+ 195 Euro), adaptivní tlumiče DCC (+ 925 Euro), asistent pro rozjezd do kopce (+ 105 Euro) nebo boční airbagy pro zadní řadu sedadel (+ 330 Euro).

Volkswagen Golf VI - Ceny německém trhu
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9
Cena Trendline [Euro]16.50017.900--20.625-
Cena Comfortline [Euro]18.00019.40020.675 (22.450)(23.975)22.12524.100 (25.875)
Cena Highline [Euro]--21.925 (23.700)(25.225)23.37525.350 (27.125)

Ceny v závorkách platí pro verze s šestistupňovou (u motorů TDI) nebo sedmistupňovou (u motorů TSI) převodovkou DSG.

Diskuze (152)
13. 9. 2008 14:40
Re: bravo vs golf
Tak si predstav ze se sef rozhodoval prave mezi temito auty do firmy.Bylo tam i nekolik dalsich(Ceed....)Takze jsme si z predvadeckama zajlitali vsichni.A ver ze TSI je pocitove silnejsi nez T-jet.Jinak G5 vs Brava?Podvozkove zabavnejsi Brava,ale tupe rizeni a citis kazdy hrb na silnici.Golf je lip utlumeny od podvozku ale pripada vam trosku tezkopadneji.Jinak priste si vyprosuju ty tve urazky Valentino... :no:
13. 9. 2008 14:28
Re: ????
I.d.i.o.t.e.Na T-jet muzes cudlikem kratkodobe zvysit kroutak.Ale vis co je to slovo kratkodobe hnupe?
11. 9. 2008 15:08
Re: bravo vs golf
Možná nemá zkušenosti, trochu mele i kraviny, ale to je jedno. Ceed asi srovna nebude lepším autem než golf, ale rozhodně golf není o nic lepší než-li bravo..A bravo, jak už jsem zde zmiňoval, alespoň vypadá pěkně. Já nikomu nechci brát názory, ale at tady prosím vás nikkdo už nepíše podobné nesmysly jako: "TSI je lepší než T-Jet", když ty motory mohl spatřit akorát tak tady na serveru. Já osobně mám raději bravo(nakonec je i doma:) i se mi více líbí a rozhodně nebudu srovnávat jízdní vlastnosti těchto vozů, když jsem řídil pouze jedno z nich. Až tu přijde někdo, kdo řídil jak bravo i golfa a řekne, že třeba golf se mu řídil líp, tak mu jeho názor brát nebudu. Ale podobní hoši na zdejší diskuzi, kteří se svezli maximálně ve škodovce a kteří zde melou, jak je fiat nezpracovaný, poruchový a pod., ti at tady ani raději nechodí...
11. 9. 2008 14:47
Re: ????
Ahoj demente(sory, ale jinak se to rict neda) T-jet, kdyz si k nemu prikoupis rezim sport, tak ma 230 Nm od 1800 otacek a 150Hp od 2000... :no: takze nejaky podelany golfik s Tsi se muze jit tak akorat zahrabat. Asi tak ti to reknu, nejdriv si over fakta a pak tu mel hovadiny. zatim se mej hezky:)
Avatar - Chari
9. 9. 2008 00:14
Re: bravo vs golf
>:D