Aj keď silný dízel ide mimo mňa, verím, že trhový potenciál to má veľký: 240 koní v kompaktnom hatchi, ktorý by jazdil za 5 litrov, na to by počúvali mnohí. ;-)
Mňa skôr zaujalo vyhlásenie predstaviteľov VW, že uvažujú po úspechu Golfu R o zavedení verzie R aj do iných modelov. Tu som síce viac skeptický k trhovému potenciálu, ale predstava Pola napr. s motorom z Golfa GTI Performace (169 kW) znie zaujímavo. U Passata neviem presne, čo by tam mohli dať, keď momentálne má byť vrcholom 2,0TSI - 206 kW; 221 kW verzia z Golfu R by nemala dostatočný výkonový odstup a o viac ako štvorvalci u Passatu neuvažovali. Každopádne uvidíme.
OK, ja som ho mal zafixované iba ako WRC. Ale ako limitka to nie je klasické R (naviac aj cena zodpovedá limitovanej edícii len pre homologizačné účely).
On ten rozdíl mezi Polem a Golfem v podstatě vůbec, ale vůbec není... velikostně trošku jo, ale váhově jsou si jako vejce vejci. Takže zase takový maso to není :-)
Passat R by konečně mohl dostat přepracovaný VR6 (3.0 twin-turbo), který byl k vidění v konceptech Design Vision GTI i novějším Roadster Vision Gran Turismo. Motor s 503 koňmi a 560Nm by slušně zahýbal i Passatem. >:-[]:yes:
Každopádně na ten motor čekám jako na spasení, ale hoši z Vlčího hradu ještě asi nedotáhli emise tam kam by chtěli... :-(
EDIT: Kdyby se Passat dostal do teritoria E-Class AMG, tak by u Mercedesu asi začali trochu panikařit. To by ještě umocnil Golf R400, který by to samé udělal A-Class AMG. Jen to chce ty prototypy vypustit mezi lidi. :yes:
Myslím, že Passat bude držet "lajnu" a nejvyšší výkony přenechá RS4. Nicméně soft naladěnou VR6 s nějakými 400hp by dostat mohl, protože nová RS4 dostane V8, takže "hiearchie" by byla zachována (Sup R4, Passat VR6, A4 V8).
Soft v oblasti přeplňovaných motorů, srovnávat to s atmosférou je nesmysl. Při uvedení ten motor prezentovali s více než 500hp, takže nějakých 400hp by bylo soft nebo middle ladění. ;-)
Bývávalo, turbobenzíny jdou neustále nahoru, 310ps má dneska 2.0 TSI v TT a určitě to není nějaké hard přeplňování. Na 320 koní do Passatu by byl nesmysl tam cpát cokoliv víc než čtyřválec, to by pokrylo bez problémů 2.0 TSI.
Rekl bych, ze dneska uz se to nedela tak, ze auto s vykonem od-do by melo mit takovy pocet valcu a auto s jinym vykonem zase makovy. Protoze kde je dneska limit pro ctyrvalec? Volvo predstavilo 450 koni a v diskusich cteme, jak kdekdo cipnul dvoulitr na vic... Passat R si, i kdyby byl sebevykonnejsi, se ctyrvalcem "vystaci" urcite. Pokud by mel dostat sestivalec, tak to nebude kvuli vyssimu vykonu. A otazka co je soft a co uz ne... Mne prijde dost i 220 koni v GTi.
Souhlas, jedna věc je výkon a druhá je kultura běhu a celkový průběh výkonu. Čím víc je čtyřválec nadopovaný, tím má tvrdší běh (jdou nahoru vstřikovací tlaky i spalovací tlaky ve válci) a výraznější tuboloch. Takže šestiválec by se dával především kvůli hladkosti běhu a podání výkonu. Pokud VW deklaruje, že chce Passat trochu přiblížit k prémii, tak bez šestiválce to nejde dosáhnout i kdyby tomu čtyřválci dali pět vyvažovacích hřídelí a celý ho zabalili do 20cm tlusté izolace, samozřejmě vytlačit z něj 400hp není dnes problém.
problém není dostat z dvoulitrovýho čtyřválce 400 koní problém je odladit ho tak aby se dal používat v běžným provozu každý den , spotřeba , projev motor, převodovka,spojka na všechno se musí brát ohled aby to po 50tis km nešlo všechno do kopru takže všechno je to o softu , dneska už většina aut používá několik modů eco, sport atd. a i v tom nejsportovnějším režimu to auto neždímá na maximum.
To, čo strednotriedny mainstream s vyššou strednou prémiou: podobné rozmery a priestor a ak mainstream ponúkne viac, ako mainstreamové motorizácie a techniku (napr. V6), tak už lezie do kapusty aj prémii. Potom sa môže oprávnene objaviť otázka: vybavený Passat s V6, alebo holá prémia s R4? A ani otázka koncepcie pohonu by tu nebola aktuálna (silný Passat bude iste štvorkolka).
Ten dvoulitr zvládnou naladit i na více než 300 kW, kdyby bylo nutné (mluvilo se i o novém šestiválci, jen ne v kontextu Passatu, co vím). ;-) A dvoulitr v Polu má 162 kW, ne 169. Tedy ne Performance.
Jasné, viď Golf R400 či TT Sportback, ale to sú jednak stále iba koncepty, jednak sú to charakterovo trošku iné autá a nejak mi extrémne fúkaný dvojliter s výkonom 300-400 k do limuzíny strednej triedy nejak nepasuje, tam by sa žiadalo niečo viacvalcové (povedzme 2,5 R5 od Audi), ale ako píšeš pri Passate sa ani výhľadovo o inom motore ako R4 nehovorilo.
O VR6 se ve spojení s Passatem hovořilo a hovoří. Je jisté, že ten motor je k dispozici, není jisté, zda VW skutečně bude stavět verzi R. A pokud ano tak možná spíš po uvedení nové generace i jinde mimo Evropu a pro tyto "benzínovější trhy" pak VR6 padá do úvahy. To je ovšem spíše otázka 2-3 let, nyní při uvedení v Evropě těžko.
[odkaz]
“There is a lot of potential in the VR6 engine. We are continuing to develop it,” said Volkswagen’s head of petrol engine development, Fritz Eichler at the unveiling of the new Passat. Z uvedeného mne vyplýva, že motor je len vo vývoji a aktuálny Passat VR6 nedostane. To je taká PR hantírka reálne znamenajúca: "nemáme a tak skoro nebudeme mať, ale nechceme vás sklamať, tak povieme, že sa na tom pracuje". ;-)
Mě z toho naopak vyplývá, že ten motor mají a šetří si jej pro premiéru jiného modelu než je Passat. Pro evropský Passat si jako tahák připravili 2.0 TDI 176kW a také jej nějaký čas nechají exklusivně jen v Passatu, byť by nebyl nejmenší problém dát jej třeba do v tomto článku zmíněného Golfu a až se Passat rozběhne, tak jej naperou všude, kde mají MQB. VR6 si naopak schovávají pro modely mimo Evropu, velmi pravděpodobně zní to co napsal _MT_, nové SUV se kterým budou chtít prorazit především v USA a v Číně. A až se tyto modely rozeběhnou tak jej naperou všude, kde se to hodí, třeba do Passatu R, pokud se pro něj rozhodnou.
Takže PR okecávka to bezpochyby je, ale tak jako okecává řečmi o hmotnosti proč ještě není 176kW v Golfu i když všichni vědí, že to nemůže být technicky žádný problém, tak úplně stejně okecává proč není VR6 v Passatu, protože si jej šetří pro launch jiných modelů.
Řekl bych, že ne. Phaeton bude na platformě MLB s motory podél a ta je připravená na klasické motory V6/V8 podobně jako třeba v Touaregu.
VR6 je vyvíjená pro platformu MQB, tedy pro příčnou zástavbu, takže do úvahy připadá cokoliv s motory napříč od Scirocca až po to nové SUV, které má být sice velké, ale pořád koncepčně na levné platformě s motory napříč.
O VR6T se mluvilo hlavně v souvislosti s novým SUV pro Severní Ameriku a to už je nějaký pátek. Ten motor není důležitý pro EU a Passat R, který možná ani nebude. Pro mne je pochopitelné, že mohou mít nalajnovaný harmonogram podle nějakého modelu, kde bude hrát důležitější roli. Nejde jen o vývoj, ale i o výrobu. Když představí Passat R za dva roky, tak se toho moc nestane. Nejvýkonnější verze stejně typicky představují později. Dokáži také pochopit, že by se jen kvůli Passatu R do výroby nepouštěli, byť by byl připravený.
Vidím, že kolegovia Ham a _MT_ ma tu zastúpili dokonale ;-) takže už doddám len malinký môj uhol pohľadu:
Áno - US Passat, "US SUV na MQB" - ktoré potom môže zamieriť aj do Číny.
Podľa mňa sa teraz boria s motorom ako takým - aby tak ako v minulosti - nemal o moc väčšiu spotrebu a emisie než podobná klasická V6. Spomeňme si na napr. V6 2,8 v Audinách a VR6 vo Volkswagenoch - áno, reálne boli trošku smädnejšie a aj trochu nevyváženejšie - hold koncepcia VR6...
Takže vzhľadom na to, ako dlho už na ňom pracujú, tipujem, že pre US Passat za nejaké 2 roky už bude k dispozícii.
To už bude mať aj tu EU Passat cestu vyšlapanú, a podľa nálad klientely a možností s jeho emisiami sa rozhodnú, či ho ponúkať aj tu. ;-)
R5 2,5 TFSi je už "domestikovaný motor divízie Quattro GMBH" ;-)
- a myslíš, že by im ho len tak dali ? Túto jedinečnú lahôdku si Audi len tak nepustí ;-)
O G7 RD se psalo už před cca rokem a od začátku si nikdo nemohl myslet, že, při konfiguraci 2,0 BiTDI + 4Motion, to nebude relativně těžký kompakt. Pokud je někde problém, tak v tom to nebude...