Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R TDI může být realitou, problémem je ale hmotnost

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
25 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (36)
Nejsilnější vznětová verze Volkswagenu Golf by mohla být ještě atraktivnější. Pod kapotu by se totiž mohl dostat motor z nového Passatu.

Přestože je tento článek o nejsilnějším vznětovém Volkswagenu Golf, začít musíme u Passatu, který si odbyl světovou premiéru minulý týden v Paříži. Atraktivní model má totiž v nabídce dvoulitrový diesel se dvěma turbodmychadly, výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m. Byl by problém dosadit tento motor také do Golfu? Ani náhodou!

Informaci zveřejnil server Motoring.com, který ji získal prostřednictvím rozhovoru s Hanno Jeldenem, šéfem vývoje motorů automobilky Volkswagen. V nabídce modelové řady Golf již samozřejmě ostrá verze je (jmenuje se GTD a má 135 kW), proč ale nechtít více výkonu, když k tomu značka prostředky evidentně má?

Díky modulární platformě MQB nenastane problém se zástavbou motoru do menší karoserie Golfu, úskalí však tkví v hmotnosti a také přenosu síly na vozovku. Vznětové biturbo je totiž nejtěžším agregátem celé nabídky Passatu, a kdyby se objevil i v hatchbacku, chtělo by to také pohon všech kol. To jsou další kila navíc, srovnání nejsilnějšího Golfu (říkejme mu třeba R TDI) a klasického GTD by tedy nebylo tak jednoduché.

Hanno Jelden si v rozhovoru pro Motoring dával dost dobrý pozor na to, co říká, proto také nic oficiálně nepotvrdil. Představa Volkswagenu Golf s 240 koňmi, pohonem všech kol a spotřebou okolo 6 litrů nafty ale vypadá velmi lákavě, což bude mít nakonec v celé věci velkou váhu. Vůz by si totiž svou klientelu zcela určitě našel poměrně rychle.

Vstoupit do diskuze (36)