Diskuse

VW Passat B3/Typ 35i (1988-1993): Slaví třicítku! Jak to, že se obešel bez mřížky chladiče?

16.4.2018

Passat třetí generace vynikal královským prostorem uvnitř, přišel o přední mřížku i verzi se splývavou zádí. Po třiceti letech od debutu se sem tam dá ještě potkat v běžném provozu.

 

  • 00 Reagovat !

    foto aproximus

    aproximus 16.04.  19:43

    jakto?

    protože to je přece zázrak techniky, no ne? >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 16.04.  20:27

      « Re: jakto?

      Ve předu byl tehdy ještě velký poctivý znak VW, že průchod kolem něj by uchladil i Fukušimu. :-!
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 16.04.  23:33

        « Re: Re: jakto?

        Co se samotné velikosti (znaku VW) týče, tak to není nic mimořádného ani vzhledem k současné produkci VW (dnes menší nejsou) a po tomhle Passatu se velikost loga VW ještě nějakou dobu zvětšovala.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 17.04.  09:16

          « Re: Re: Re: jakto?

          Největší logo měl busík, ne?
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 17.04.  09:58

            « Re: Re: Re: Re: jakto?

            dovolím si pochybovať

            [odkaz] >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.04.  10:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: jakto?

              To je jen nějaká malůvka, ne?
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 17.04.  10:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: jakto?

                ja myslím že to existuje,v gúgli ich je hafo
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 17.04.  11:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jakto?

                  Existuje a jazdí ich hafo v južnej Amerike, tuším to robia aj pod značkou Man.
  • 00 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 16.04.  20:46

    A nemá to na masce zombie, jak pěkné.

    Pro čtenáře auto.cz je zombie to hlavní. Čím větší zombie, tím se více naparuji, tím jsem větší silák a ostatní musí uhnout.

    Zombie je důležité, i když je zaslepené, zvyšuje odpor vzduchu, ... .
  • 63 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 16.04.  21:14

    Milovníci nafty

    "Milovníky nafty potěšily o měsíc později turbodiesely 1588 cm3 s 59 kW (80 k)" nejlepší oslovení pro dunihlavy jaké jsem kdy slyšel "milovník nafty" úplně si představuji Adka jak se večer miluje s kanystrem nafty.
    • 21 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 16.04.  21:48

      « Re: Milovníci nafty

      Decentne dráždi jazykom výfuk svojho Outlandera >:-[] >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 17.04.  11:56

      « Re: Milovníci nafty

      Svet Motoru Special, casopis s vuni nafty. Kdo tohle vymyslel... ale oslovi to padesatnika jako treba Ada, co za sociku jezdil Liazkou a preleval doma naftu do kanystru, jak nekde sehnal diselovy Mercedes Piano , pozdeji presej na rotacky TDI a ted prska, ze musi doletat mocovinu.
  • 31 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 16.04.  21:20

    Nechť si každý káže co chce, ale?

    V provedení kombi byl tento Passat velice úhledným autem. Vzpomínám na léto r. 1988, kdy s ním přijela návštěva z Německa k sousedům. Takže jsem si ho mohl dobře prohlédnout. Líbil se mi a myslím si, že je pohledný dodnes.
    • 11 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 16.04.  21:32

      « Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

      I v zajímavých barvách... pamatuju si takovou zelenkavou metalízu.

      Ani sedan nebyl nejhorší
      [odkaz]

      B4 pak bylo zklamání, napravené B5, zkažené B5.5 - je to takové nahoru dolů :-)
      • 11 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 16.04.  21:50

        « Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

        Jak píšeš, i sedan byl na tu dobu svým designem skoro revoluční. vysoká záď a prudký sklon přední kapoty. V to době doznívaly žigulikovské krabicoidní tvary.
        • 20 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 16.04.  22:07

          « Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

          Myslíš? V té době jezdily elegantní vozy jako XM, CX, Sierra, Vectra, překrásný Peugeot 405, extravagance v Saabu 900, nastupoval třeba Renault 19... Vůči nim je naopak Passat tou krabicí.
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 16.04.  22:37

            « Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

            Je fakt, že 405ka byla tehdy vrchol elegance.
          • 01 Reagovat !

            foto chytrak1

            chytrak1 17.04.  07:55

            « Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

            Ale houby, v roce 1988 byl passat kombi jako zjevení. Krásné elegantní linie, extrémně k povrchu vytažena skla, cisty design. Suverénně nejhezčí kombi své doby. Všichni konkurenti se jej následujících 10 let snažili dohnat. A podařilo se to až faceliftu P 406. Jestli měl passat nějaký problém tak to byl extrémně drahý vývoj, který se promítl do poměru cena/výbava. Jedno z nejdražších aut své třídy co mělo za příplatek i servo, výroba se vyplatila až při 90% naplnění kapacity. Ale auto to bylo bombastický, tohle udělalo z passata modlu.
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 17.04.  07:56

            « Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

            XM přišlo o rok později a byl za jinou cenu. CX byl starý drak, Vectra přišla později a byla až na top verze ještě mnohem unylejší. P405 byla klasická elegance od Pininfariny, ale že by o galaxii jinde taky ne. Saab 900 byl parádní ale opět cenově jiná liga, nenabízel šestihrnek, ani 4x4. R19 taky pěkné auto, ale o ligu níž a nijak větší parádník.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.04.  08:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

              R19 se mi líbila až po faceliftu, ten původní design byl spíš krok zpět proti R11. Ten zajímavý rukopis pak přišel s první Lagunou...

              Vectra souhlas, až "béčko" bylo to hezké auto.

              405 je klasika, to jo... ale je na ní vidět, že je to ještě to auto generace R21 apod.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 17.04.  09:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                405 měla hlavně výtečný podvozek, takové pohodlí bylo definicí francouzského auta a přitom žádný kompromis v jistotě dle tehdejších měřítek.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 17.04.  09:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                  405 byla podle mého tehdejší špička třídy, jak design, tak podvozek, tak motory.
              • 00 Reagovat !

                foto fostek

                fostek 17.04.  09:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                BTW R19 je k tématu - byl bez masky dřív než ten Pastevec.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.04.  09:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                  Ne že by na tom až tolik záleželo, ale B3 je březen 88 a R19 někdy... červen?
                  • 00 Reagovat !

                    foto fostek

                    fostek 17.04.  11:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                    Hm, čéče. Měl ho děda a přísahal bych, že to byla 87ka.
                    Njn...máš pravdu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 17.04.  12:08

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                      Strejda měl R19 před fl, my jednu dobu jezdili s poslední R11 po faceliftu a ta byla právě myslím rok 88 (samozřejmě ježděnka, s tehdy exklusivní výbavou jako centrál na dálkové, servo, přední okna v elektrice, tónovaná skla, světla s dvojí optikou a zajímavé "houpací" sedačky (celá sedačka spolujezdce se dala zhoupnout dozadu na ležení).
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 17.04.  23:54

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                      Mnohem dřív, auto s motorem vpředu a bez prodyšné masky, - Ford Sierra.
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 17.04.  10:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

              Mají snad věci jako cena, 4x4 nebo šestiválec vliv na design auta? Ne, v tomhle případě nemají, a řešil se fakt jen design.
              Chápu, že potřebuješ být vůči mně za každou cenu v opozici, ale tady jsi střelil dost mimo.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 17.04.  10:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

                Vypíchnul jsi jen věc k Saabu, tak dávám další kontext. Typ 900 byl jiný, to je vždy nějaké auto v dané generaci.

                Zbytečně se přeceňuješ, napsal jsem jen svůj názor, který by byl naprosto stejný, ať by původní příspěvek vytvořil kdokoliv ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 16.04.  21:53

        « Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

        Tak B4 byl jen "facelift", i když v tomhle případě spíš ublížil, než uškodil. B5.5 ublížil přídi a zase vylepšil dost nudnou záď.
        Akorát pak to obrátili, B6 byla divná, B7 to dost napravila.
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 17.04.  08:53

          « Re: Re: Re: Nechť si každý káže co chce, ale?

          To se vcelku shodneme.

          B7 byla za mně trošku nezáživná, něco jako ta B4... B8 je za mě mnohem zajímavější (a přitom pořád dostatečně konzervativní).
  • 11 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 16.04.  22:29

    Asi posledni

    folc, co se mi fakt líbil. Sedan taky, ale především kombík.
  • 10 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 17.04.  09:33

    Z mého pohledu

    jedno z nejlepších rodinných aut své doby, tchán měl v první pol. devadesátek přesně takové GT, jako je na obrázku, jen v kovově modré metalíze. Motor 1,6 td 59 kW byl v té době zjevení, prostor a standard interieru také. Pamatuju, jak jsme jezdívali čtyři dospělí na hory, kufr plný, na střeše rakev a passat si to mazal stošedesát bez zadýchání, na zadních polohovatelných!! sedadlech jsem pohodlně natáhl i svých 192 cm. Měl jsem to auto rád, byla to taková esence praktičnosti zabalená do úhledné střízlivé elegance. :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 18.04.  00:03

      « Re: Z mého pohledu

      Ano, 1.6 TD jela na svou dobu parádně (byla i v Golfu GTD) a měla o 5 koní víc, než pozdější 1,9 TD (bez mezichladiče).
      Otec měl v té době (93/94) služební funglovku (B4, což byl prakticky facelift B3) Passat Variant 1,9 TDI (tmavě zelený), a to na tehdejší dobu "tahalo" neskutečně, když si někoho svezl, tak se (na diesel!) nestačil divit. A to jsme netušili, že budeme už za 5 let jezdit v 530d. To ještě tenkrát byly doby "malých technických revolucí", kde jsou ty časy... ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto donPedro

    donPedro 17.04.  13:48

    Nostalgie

    Tož svého času jsem byl též hrdým majitelem :-) Byl to sedan r.v.87 1.8 benzín, barvy šedomodré. Automobil, kterýžto řízením sil osudu zakotvil v mé garáži, si od výrobce zakoupila firma Kamei, kterážto na něm na různých výstavách prezetovala své úpravy a doplňky (ext. i int.). A pak se přes několikero rukou ocitl u mne. Zažil jsem s ním spostu úžasných kilometrů, než jsem ho dal pryč. Což mne ovšem dneska mrzí, páto to fčíl mohl bejt parádní youngtimer. Tož tak.
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 17.04.  22:43

      « Re: Nostalgie

      "...r. v. 87"? B3 přišel až v 02/88, nejdřív v benzínu 1,6 a 1,8 a první (turbo)diesel (1,6 TD/59kW) v 08/88.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 17.04.  16:43

    Ohromný skok dopředu

    Tento Passat bylo geniálně řešené auto po všech stránkách. Vedle konečně napříč umístěného motoru bylo jednoduchými konstrukčními prostředky dosaženo nízkého odporu vzduchu, ohromného vnitřního prostoru a vynikajících jízdních vlastností.

    Jak článek předesílá, ukázali tvůrci tohoto Passatu, že mřížka chladiče posazená dolů přináší vedle snížení odporu vzduchu především snížení vztlaku přídě. I mnoho dnešních aut má na oko výše posazenou mřížku z vrchních 2/3 slepou (Škoda) a vzduch je nasáván především dole (vše doplněno splitrem, který nebyl u Passatu ještě dost výrazný). Ostatní dnešní vozy mají nastavenou velkou "tlamu" v celé vysoké přídi (třeba MB), a tady mi není jasné, co se s tou spoustu přijmutého vzduchu (zvláště při velkých rychlostech) v motor. prostoru dále děje.

    PS: Podobně geniální bylo malé soudobé Polo hatchback - před ani po něm už ne. A také následník tohoto Passatu udělal ve vývoji velký zpětný krok - zejména motor uložen ala Audi.

    PPS: Nějaké kilometry jsem s tímto Passatem (1,8 benzín) najezdil a pořád mě překvapovaly jeho dlouhé dojezdy a lehké sjezdy s kopců na neutrál (malý odpor vzduchu) a až překvapivé držení stopy, doslova jak po kolejích. Rovněž tak výhled z vozu a celkové přirozené ovládání všeho (handling), ticho v kabině (od motoru i obtékajícího vzduchu), to všechno bylo nadprůměrně úžasné. A výsledkem byla i vyjímečně nízká spotřeba - už tehdy jen kolem 7 l/ 100 km.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 17.04.  16:52

    Kdo byl autorem celkového konceptu? - prosba na p.redaktora.

    To by mne hodně zajímalo.

    Mám takové tušení, že to musela být stejná osobnost jako u výše zmíněného hatchbacku Polo.
    A mám takové tušení, že odešla.
  • 00 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 17.04.  19:44

    Díky za článek

    Chválím článek. :yes: :yes:

    Na tohle auto nikdy nezapomenu. To byl kočár.... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 17.04.  22:45

      « Re: Díky za článek

      Jj, Sleeper opět nezklamal, naopak! :yes: :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 18.04.  08:54

        « Re: Re: Díky za článek a prosba na pana redaktora

        Ano. Jen bych byl rád kdyby vedle stylisty pro nás našel hlavního návrháře celého konceptu vozu (hlavního konstruktéra).
        Byla to ohromná osobnost - ale neznámá (aspoň pro mne).
        Jeho dílem musel být soudobý hatchback Polo (totuším).
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 18.04.  22:18

    Fajn auto

    Tohle auto jsem měl možnost vlastnit taky a rád vzpomínám. Jak už tu padlo - prostor nad míru velkolepý, spolehlivost taky "ještě" byla výborná. Měl jsem 1.8, 66 kW verzi, 5MT, MY 1990, sedan, tenkrát téměř sedmiletá ojetina. Za cca 5 let provozu u mě, jsem řešil, krom drobností, jen běžný servis.
    Slabší místo byl spoj zadního čela s blatníkem. V něm se po čase vždy objevila drobná koroze (krut karoserie). Zvlástní, že krom tohoto místa, auto "nekvetlo". Centrálni zamykání (pneumatické) jsem po čase vyměnil za elektro-mechanické (spolehlivější).
    Po čase se mi za dobré peníze do rukou dostal repasovaný motor z Golfa II 1.8 16V (KR) 102 kW, který jsem měl v plánu do "pašika" namontovat, ale zástavba byla složitější, než se zprvu zdálo. Passat šel i s ním pak do světa.
    Rád vzpomínám. Chvíli jsem uvažoval nad B4 s "VR6", ale k tomu už nakonec nedošlo.
    • 00 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 19.04.  10:25

      « Re: Fajn auto

      Ano - spolehlivost a vytrvalost v provozu byl ohromná. Na to jsem zapomněl.
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 19.04.  20:27

    Chlazení

    Kamarád se kdysi kvůli snížení B3 zbavil "lízátka" spodního nárazníku...a hrozně se divil,že se mu přehřívá motor :-) Lízátko usměrňovalo proud vzduchu k chladiči >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři ČSSD bouří proti vládě s Babišem

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři…

Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…