Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Passat slaví čtyřicítku: Ten první měl 40 kW a vážil 800 kg

Před čtyřiceti lety se zrodil Volkswagen Passat, auto, které je dnes pro mnohé etalonem své kategorie. A zdaleka nejde jen o Němce, případně Čechy.
Zpět na článek
6. 2. 2013 12:23
6. 2. 2013 12:40
6. 2. 2013 12:57
6. 2. 2013 13:03
6. 2. 2013 14:52
6. 2. 2013 15:00
6. 2. 2013 14:57
6. 2. 2013 21:10
6. 2. 2013 21:58
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2013 11:33
a co je najvtipnejsie
ze to bolo vtedy skutocne ludove auto ( ziadna nezmyselne predrazena krabica ) a vyzera dodnes lepsie ako novy pasat ;-)

Giugiaro bol velky frajer :yes:
Rozbalit vlákno
7
6. 2. 2013 11:47
Re: a co je najvtipnejsie
no to bych čoveče netrvdil, že vypadá líp než novej Passat. Mě se to teda pranic nelíbí a to že proti starým autům nic nemám.
Avatar - cerrbion
6. 2. 2013 12:19
Re: a co je najvtipnejsie
jo, je šeredný, ale to byla v 70tých letech většina běžné produkce, hranatý krabice :-) 70tý leta jsou alespoň podle mě na vzhled aut nejhorší, samozřejmně jsou vyjímky.
7. 2. 2013 07:48
Re: a co je najvtipnejsie
To si nemyslím. Třeba v Americe v tý době vznikaly jedny z nejkrásnějších aut. Třeba tohle

[odkaz]

To je prostě něco úžasnýho. ;-)
Avatar - Aladeen
6. 2. 2013 12:15
Re: a co je najvtipnejsie
Pred 40rokmi to muselo byť parádne auto ! Lacné , jednoduché a kvalitné .
Teraz sa to trochu zmenilo . Terajší je Drahý , škaredý ,komplikovaný a po pár tisícoch s ním pôjdeš hneď do servisu ! :yes: Vtedy to bolo DAS Auto.. Teraz je to skôr DAS Schrott Auto
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2013 13:15
Re: a co je najvtipnejsie
skareda krabica chladna bez zaujmu :no: presne tak ako samotni nemci ...
6. 2. 2013 13:30
Re: a co je najvtipnejsie
Passat B1 byl vlastně Audi 80 B1. Až do B6 byl Passat více či méně Audi 80/ A4. B6 počínaje přešel do linie Golfu (který také historicky vychází z techniky a know how Audi).
Avatar - johnny_player_special
6. 2. 2013 21:58
Re: a co je najvtipnejsie
jazdim na passate b2 rok 1981 . nemozem na neho povedat kriveho slova, aj ked vyzera uz ako srot >:D
Avatar - ORBiTH
6. 2. 2013 12:23
Etalon
Taktiež zdieľam názor kolegu nado mnou, nie všetko čo je novšie a drahšie je automaticky lepšie..
(Nielen) Podľa mňa bol posledný poctivý Passat B5.5 (200-2005) a to nehovorím len preto, že ho mám v garáži. :-!
Osobne si myslím, že keby túto generáciu vyrábali súbežne s B6 ako napr pri Octe - Octa Tour, to auto by stále mohlo žať úspech, pretože má aj na dnešnú dobu nesporné kvality.
Áno, dizajn, interiér aj technika sa môže niekomu zdať ,,zastaralá" , avšak nie každý berie auto, ako imidžovku na poslňovanie ega. >:-[]
Rozbalit vlákno
3
6. 2. 2013 12:40
Re: Etalon
Keby sa výrabal súbežne ako Octa Tour, tak by isto nemal kvalitu prvotného modelu, rovnako ako Tour. Zlacnelo auto, zlacnej aj použitý materiál. Mal som Octaviu 1998, bolo to kvalitné auto, jazdím passatom 3B6 a ten veru je kvalitné auto. Jazdil som aj s novými verziami octy a passatu, viem to porovnať.

Sere sa hlavne elektronika, dnešné auta jej majú tolko, že sa ani nedivím...
Avatar - ORBiTH
6. 2. 2013 12:57
Re: Etalon
Priznám sa, že neviem o nejakých velkých kvalitatívnych rozdieloch medzi Octou I. a Octou Tour.
Myslím to vážne - prosím ozrejmiť, lebo tiež som jazdil oboje a subjektívne - prišlo mi to úplne rovnaké.

Je jasné, že keby sa ten pred-minulý Passat (3BG) vyrábal súbežne s B6, musela by ísť dole cena, ale keby sa šetrilo iba tam, kde sa má, možno by sa kvalitou a spolahlivosťou mohol rovnať B6, ktorý ako vieme, hlavne v prvých rokoch výroby a s 2.0 TDi nepatril zrovná ku kvalitatívnej špičke koncernu. >:D
6. 2. 2013 13:03
Re: Etalon
Nehovorím, že sú velké. Ale sú. Kvalita laku išla dole, podbehy a ostatné plasty z tenšieho plastu. Muselo sa šetriť. Chcel som si ju kúpiť ešte raz, ale rozmyslel som si to.
6. 2. 2013 12:40
CHRÁM PASSÁTNÍ VÍRY
Ty, náš největší z největších. Ty, neokázalý z neokázalých. Ty, hrdý z hrdých. Ty, nezlomný král nezlomných. Ty, náš APOŠTOL, naše ikona, naše spása. Ty ses vrátil, Šamane her a kejklí. Tvé stopy v prachu cest nezavane ani uragán.

Neboť tváť passátní víra choré uzdraví a žádostivé naplní. Jako i znaveným údům poutníků ulevit nechá, a žíznivým vláze na rtech spočinout dá.

Tys PASSAT, tys věčný, tys nekonečný jako vesmír kolem nás, tys hluboký, jako vesmír v nás. Tvé tělo velebíme, tvou duši vynášíme. Ty jsi náš chrám, ty jsi náš GRÁL. Tobě oběť, tobě dar. SVWé tělo, sVWou víru, sVWůj zmar :-! :-!
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 15:13
Re: CHRÁM PASSÁTNÍ VÍRY
Kdybys raději napsal, proč těm tvejm apoštolům omezujou výrobu. Samej apoštol, ale pořádná kára nikde. >:D

( A slovo "víra" v poslední větě si nezaslouží napsat VWíra ? Chybí důslednost, chlapče.)
6. 2. 2013 12:55
APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
Nový PASSAT, antracitem v roucho oděný, lunou na čtyřech svých stříbrných kotoučích operlen, září do tmy nebeskostí svou.

Klíč tě hřeje v dlani. Vsuň ho horce dovnitř a tlačítkem pak do noci vykřičte společně tu symfonii tympánů. V šeru plující noci ti blednoucí měsíc na chromu rámečků vykrouží dvě polokoule, to abys nezapomněl co je život, co je láska, a co je žena... Pevně tě svírá bok sedadla, je obšitý stehem a na dotek je to ten steh, který umíš u své milé na jeden pohmat probudit k nekonečné rozkoši...

Řadička trčí k nebi jako věčný falický maják. Rozechvěle přijme tvou horkou dlaň, když zasouváš zvolna, v tušení zázraku, svojí první rychlost. Odpor volantu ti dává najevo, že se nechá vést jako při tanci života. Lehce tlačíš akcelerátor do centra Země a tvé tělo se noří do závoje opojení. Mezi okružím přístrojů ti probleskuje erb - VW. Ano, tvůj erb, erb desperáda, vyděděnce, erb rytíře, erb ochránce. Točíš plnou tři, svět se zavírá, před sebou dva kužely světel, které tě vedou až na okraj poznání.

Svíráš volant, mžikově řadíš, jsi sám, se svým Passatem. Až tam, za horizontem, je svět, je nebe, je peklo života. A ty soustředěný a vyrovnaný prožíváš extázi. Pak v okamžiku, kdy dosáhneš té rychlosti, která ti otevírá nejen svět, ale doslova celý vesmír, brzdíš a samet zpomalení ti připomíná, žes člověk. Vrátil ses. Ano, vrátíš se vždy. A vždy budeš se svým Passatem pokoušet nirvánu absolutna.

Ano ano, to je on - Passat. To pro tebe může být Passat. Nový Passat, Apoštol sedmý, zvaný sličný. Neboť na kůru dvojité Cé ti zní, toť anděl tvůj a osudem jeho bytí, rájem obtěžkán, slunce ti přec v garáží svítí… :yes: :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ORBiTH
6. 2. 2013 12:59
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
psycho :no: 8-s
Avatar - Misanick
6. 2. 2013 13:07
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
Twl, co bereš? To bych chtěl taky zkusit >:D .
6. 2. 2013 18:46
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
hej no, liečba sa nepodarila, ušiel z oddelenia a už sa nechce vrátiť... no čo tak ho nechajme nech sa odbaví, ukojí a bude zasa na chvílu ticho...len si myslím že taketo články tu už snad dávaju len preto, aby sa GTI vytiahol so svojimi uletenými ódami...
6. 2. 2013 19:53
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
Nepodařila. :-)

Už, už to vypadalo asi tak posledních čtrnáct dní poměrně nadějně, psychofarmaka slušně zabírala, bohužel dnes propukla ataka choroby zcela nekontrolovaně a naplno, víc, než kdy jindy. Je to asi beznadějné. >:D >:D

Dokonce se v dnešních výlevech objevují i až nebezpečné sexuální kontexty. >:-[]

Výfuky Passatů jsou v ohrožení. :-)
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 14:51
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO
Čo sa dá napísať o jednom aute bez toho aby som sa dozvedel čosi nové >:D
6. 2. 2013 13:00
APOŠTOLSKÝ DEKAMERON
Přiznám se, ani vlastně nevím proč mě to napadlo, asi nějakým intuitivním garážovým přetlakem jsem dospěl k závěru, že PASSAT, nejprodávanější vůz střední třídy v Evropě, by si zasloužil nějaký ucelenější pohled, vždyť co si pamatuji i na diskuzích vyvolává každý článek o Passatovi neumdlévající proud tu nadšených tu doslova oslavných příspěvků. Sem tam se samozřejmě najde i nějaký ten garážový hnidopich, ale jistě se na úvod všichni shodneme, že jestli něco Passat je, pak samozřejmě vynikající vůz.

V roce 2010, v roce kulatého letopočtu přijel nový Passat. Diskuze stíhají diskuzi, ohnivá prohlášení střídají chladné odsudky. Podívejme se na nového Apoštola reálně, a to okem dospělého člověka, okem poučeného řidiče, tedy okem toho, komu je Passat prioritně určen.

Tak především registrujme to hlavní (ve vizuálním kódu) s čím nový Passat přijíždí. Do třídy vnáší nebývalý prvek elegance, dokonce míru elegance z třídy luxusních vozů. Kdo čekal letadlo utržené ze řetězu neví, co je Volkswagen, neví co je střední třída a neví co je auto. Žijeme v éře cizelování značkových markant. Prakticky každá evropská automobilka se našla ve výrazu (tohle dopadá především na německé a severské značky), a ten, kdo se zatím najít nedokázal, na své tváři intenzivně pracuje. Registrujme tedy, že nový Passat tvář Volkswagenu podtrhuje, je to ten známý dominantní švihák, který získal navíc dávku elegance, noblesy a dávku až tiché, tajuplné krásy.

Generačně vzato nebylo jednoduché na předchozí generaci Apoštola navázat, vždyť co může být ve středním mainstreamu dokonalejšího, než předchozí Passat? Popravdě… nic. Volkswagen dokázal takřka nemožné, dokázal posunout karoserii Passata o patro výše. V tomto kontextu nelze než napsat, že nový Passat velmi přesvědčivě dokumentuje značku Volkswagen jako supermainstreamovou značku, vyrábějící jak esteticky, tak technicky to vůbec nejlepší, co lze v daných třídách pořídit, viz. např. POLO, SCIROCCO, GOLF, TOUAREG.

Auto jako takové lze samozřejmě hodnotit izolovaně, není ovšem od věci porovnat nový model s jeho konkurencí na trhu. Upřímně, kdo by se mohl postavit doslovné klase Apoštola? S velkou rozvahou lze jistě napsat – nikdo. Nikdo.Volkswagenu se podařil mistrovský tah, stvořit referenci ve třídě. Design Passata se naplno rozvine do dvou let, kdy bude na silnicích vídán v počtech na jaké jsme zvyklí z modelu předchozího. Tehdy prokáže v každodenní silniční pohledeové konfrontaci svou vysokou dávku estetické nadstavby. Nadstavby o které se konkurenci může jenom zdát.

Co ocenit dále? Jistě kabinu, ergonomicky bezvadnou, materiálově exklusivní. Sedadla Passata pak nejlépe dokumentují jistotu s jakou designéři aut Volkswagenu přistupují k práci na modelu. Vše je uvnitř špičkově vybalancováno – pohledový, uživatelský i materiálový komfort. Kompozičně nemá přístrojová deska chybičku, v komplexu řidičský ideál.

Passat těží i z výhody, plynoucí z četného modelového spektra koncernu jako celku. Nemusí tedy usilovat o to, vnutit jeho majiteli, že si koupil největší auto na světě, vždyť pokud chce zájemce větší koncernový vůz, bere logicky AUDI A6. Touto výhodou nedisponují žádní jiní konkurenti, a podle toho to pak ve střední třídě také vypadá…

Z pohledu techniky nelze na novém Passatu nalézt prakticky nic, co by bylo ke kritice, ať už se jedná o nedostatek, či přebytek. Motorová paleta benzínu i nafty pokrývá výkonové spektrum bez jediné výhrady. Doplníme-li tradiční možnost pořídit čtyřkolku, dvouspojku, nově jistě i adaptivní tlumiče, získáváme premianta třídy ještě před tím, než vyjede na silnici.

Nový Passat je doslovný silniční třídní klenot, definuje svou třídu, definuje image, definuje styl. Své konkurenci utekl o jednu estetickou epochu.

Někomu harmonizuje tvar karoserie sedan, někomu jinému kombi. Nic mimořádného, někteří výrobci nás v této třídě sice hýčkají i karoserií liftback, avšak tím výčet možností prakticky končí. Ne tak docela, produkční jednička Evropy, Volkswagen přišel s nejúchvatnější karosářskou třídní variací, jakou lze vůbec na tomto světě v této době pořídit. Ano ano, znalí ví - CC, VOLKSWAGEN CC.

Segmentární aktivita Mercedesu, který jako první v novodobé historii dokázal vytvořit čtyřdveřové coupé nachází v mainstreamu konečně důstojného pokračovatele. Co je však v tomto kontextu důležité – ono nestačí stvořit v prémiové třídě nový objekt zájmu (CLS), je především nutné nový styl zpřístupnit středním vrstvám, ty totiž počnou tvořit ikonu.

Tak jaký je, Apoštol nebe. No především je v rámci mainstreamu bezkonkurenční. Vydařený, stylotvorný, krásný až snový. Nižší karoserie, dravčí přikrčený postoj, širší rozchod kol, exkluzivní kokpit, to vše vrhá Passata do supermainstreamových sfér. A pak, tímto vozem pozvolna utichají orgastické tance kolem služebních sedanů… Představenstvo ti asi těžko odsouhlasí dvoudveřové kupíčko k reprezentaci společnosti, ovšem čtvery dveře, to je jiné presso. Tedy nic nebrání tomu, aby se Passat CC stal kultovním náčiním mladých horkokrevných úspěšných mužů.

Držme palce, ať Volkswagen nepodskakuje cenou a drží ji na prestižní úrovni… není totiž zoufalejších vykročení, než začít prodávat nový model ve výprodejních akcích se zárukou na štěstí v trvání sedmnácti let… Co by to udělalo s image, to vidíme všichni.

Rokem počátku výroby cecečka , rokem 2008 se začíná psát nová historie aut. Volkswagen (jako vždy) stojí na čelní příčce, definuje svou dobu, a spolu s Mercedesem udává směr. Při pohledu na šaramantního Apoštola mi na mysl vytanula až úsměvná scéna z filmu Casino Royale… co by Bond, James Bond dal tehdy za to, kdyby ke golfovému klubu mohl přijet v novém volkswagenu CC…

I přes značnou šíři estetického koridoru, který vymezuje vizualitu současných aut, zůstává i nadále požadavek na eleganci jakýmsi středobodem designových zájmů všech automobilek. Jistě, elegance, nadčasovost, optické harmonie, pohledům libé křivky, nikoliv nepodobné dokonalým křivkám krásných žen… to vše odráží soustavný zájem jak designérů, tak kupců aut. Jeli tedy středobodem krásy elegance, pak středobodem aut je střední třída. Kategorie, jejíž reprezentant pohodlně odveze čtyři dospělé osoby, reprezentant, který velikostí navozuje důstojnost, dominanci, tedy synonyma věrně svět aut doprovázející.

Čas od času se světovým designérům zdaří stvořit ikonu. Ikonu elegance, ikonu stylu. Ikonu, která přesáhne meze své třídy, ikonu, která zatřese ustálenými hodnotovými měřítky. V tomto kontextu je zcela mimořádným, ojedinělým produktem vozidlo z produkce koncernu VOLKSWAGEN, totiž CC.

Pozorovatel užasne nad tím, jaké kouzlo dokázali tvůrci vtělit do tohoto vozu. Jde o takřka absolutní harmonii, absolutní dokonalost tvaru. V měřítku své třídy přesahuje CC do jiných světů. Přitom tohoto efektu dosáhli designéři poměrně jednoduchými “fintami” – zjemněním střechy, důsledným zaoblením záďi a zdominantněním tváře. Napohled přirozené, v praxi výjimečné.

CC v sobě koncentruje vše, po čem může řidič toužit – elegantní základní tóny linií karoserie jsou dramatizovány akcenty z říše dravců – nízká stavba a široký rozchod. Panovačný pohled je pak vyvažován jemnou zádí s geniální kompozicí zadních světel.

Ve střednětřídním mainstreamu jistě dnes není přitažlivější vůz, než-li CC. Vůz na silnicích celé Evropy působí jako démant, popírá svůj třídní původ a směle se tak řadí k designové ikoně, jakou je z prémiového segmentu Mercedes-Benz CLS.

Elegance vnějšku je doprovázena (to u VW tradičně) také vysokou elegancí vnitřku.

Kokpit, přístrojová deska, kompozice středového tunelu, volant, sedadla, to vše je vyvedeno v nejkvalitnějších materiálech a s akcentem té nejnáročnější automobilové estetiky. Doplníme-li tuto charakteristiku ještě o klasickou volkswagenovskou ergonomii, stává se Passat CC objektem zájmu nejen řidičů, sedlajících tradičně střední třídu v mainstreamu, nýbrž i řidičů ze segmentu prémie.

Volkswagen tímto modelem (tak jako v případě Phaetonu či Touaregu) naplňuje svůj status, co evropské automobilové jedničky, jakož i status automobilky, která se zvolna z mainstreamu přesouvá do vyšší sféry. Jistě ne nadarmo naplňuje v Evropě termín supermainstream než právě automobilka Volkswagen.

Tedy závěr – Volkswagen vytvořil v Passatu CC auto, které buďto máš v garáži, nebo o něm sníš. Jiná možnost dnes vlastně ani neexistuje.

Jak zakončit toto naše passátní čtení? No slovem nejpovolanějšího, slovem profesionálního testéra. Následující text je otištěn v jednom z posledních evropských respektovaných testů, které PASSAT úspěšně absolvoval, jedná se o test AUTO.CZ z měsíce února 2011. Text samotný je jistě ústřední esencí toho, proč je PASSAT přitažlivý již pro více než šestnáct miliónu dosavadních majitelů. Tedy nyní slíbená citace:

„Jestli však chcete být hýčkáni vždy a všude, bude vaší volbou Passat Variant. Ten byl totiž z testované trojice (Mondeo, Superb, pozn. aut.) jednoznačně nejpohodlnější. Cestující byli od nástrah českých silnic téměř dokonale izolováni, za celou dobu testu jsme nezaznamenali ani jediný nepříjemný ráz do zad což rozhodně nebývá zvykem. Jízdní vlastnosti jsou proto logicky mnohem méně sportovní než je tomu v případě Mondea, i tak nás však překvapila ochota podvozku projíždět zatáčky na limitu…“

BRAVWO BRAVWO BRAVWO :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 15:51
Re: APOŠTOLSKÝ DEKAMERON
Evanielium podľa GTIho. ;-)
6. 2. 2013 13:03
REFERENČNÍ REFERENCE
Případ je uzavřen, nezbývá než zvolit frontu a čekat na nějakého Passata před nejbližší z mnoha překrásných prodejen Volkswagenu. Pomineme-li zazobance, veškerou tu rentiérskou chátru, diamantové kovboje, tedy všechny ty, co zcela přirozeně a elegantně brázdí zdejší silnice v prémiovém, luxusním či exklusivním autě a soustředíme-li se na střední (nejen sociální) třídu, pak zažíváme, a především zažívat v brzké budoucnosti budeme, absolutní diktát jednoho modelu, diktát, který v pozitivním smyslu vytváří silniční hierarchie, stanovuje hodnotová měřítka a vymezuje garážové světy.

Je-li střední (sociální) třída středobodem zdravé, prosperující společnosti, pak střední mainstreamová třída automobilová je jejím dokonalým ostrým a potřebným stínem, její garážovou pravdou, jejím silničním bohem.

Není v tomto kontextu potřebné psát, jak silnou pozici zaujímá v této třídě VOLKSWAGEN PASSAT. I méně znalý jedinec ví či alespoň tuší, že Passat je třídní referencí, je tím, který definuje technický, materiálový, designový a jízdní zenit třídy.

Vše posledně uvedené však zjara dostane novou, další dimenzi – dimenzi plnoformátové nabídky v rámci jednoho modelu, což je v konkurenčním kontextu věc ojedinělá, výjimečná a ve svém dopadu nepochybně závratná, potvrzující pevné postavení automobilky jako takové a modelu PASSAT zvlášť. Passat je ostatně zdaleka nejprodávanějším středním vozem Evropy již dnes. Úchvatné.

Shrňme si tedy takříkajíc passatovské portfólio do přehledného alba. Koneckonců, k čemu by se měl člověk vracet, když ne k oblíbeným snímkům svých budoucích aut…

Tak tedy prazáklad, sám PASSAT Velký, Apoštol sedmý, zvaný Sličný. Odvozená notoricky známá a oblíbená je mutace kombi (variant). Stylotvorná ikona v podobě modelu PASSAT, Apoštol sedmý, zvaný Krásný, též slangově CCLS, oficiálně pak – VW CC vypadá… ano ano opravdu takto nádherně vypadá mainstreamový vůz (od Volkswagenu, pochopitelně). No a na závěr rána z milosti, model vskutku z nejmilejších, absolutní stylová záležitost, tep doby, tep garáže – PASSAT, Apoštol sedmý, zvaný Silný – ALLTRACK.

Jen takto v souhrnné informaci vynikne absolutní nadstavba produkce Volkswagenu. Je to ovšem přirozené, produkční jednička Evropy, abonent jedničky sluneční soustavy, kdo jiný by už měl udávat tón našich garáží, když ne on?

Vzdejme upřímný a obdivný hold Volkswagenu, speciálně pak modelu Passat. Ostatně být nejlepším je u těch nejlepších tak nějak přirozené z podstaty… :yes: :-!
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2013 13:05
STO TISÍC APOŠTOLŮ
No, máme to konečně černé na bílém. Sto tisíc ostrých, drsných kilometrů najetých s Passatem 2.0 TDI, sto tisíc kilometrů zvěčnělých v aktuálním čísle AUTO-Tipu č. 21/2008. Jen si to představ, sto tisíc, takřka dva a půl krát kolem zeměkoule. To je výkon, co?

Tak jak? Především je potřeba si test zapasovat do reálné časové osy. Jedna věc je drásat auto od rána do rána a najet těch sto tisíc za dechberoucí čas a něco jiného je těch sto tisíc naroubovat na běžný motoristický život běžného (byť lehce nazoblého, supermainstreamového) evropského motoristy. Tedy řekněme, že ve zdejších zákopových podmínkách skororozvinutého kapitalismu najedeš těch sto tisíc kilometrů bratru za… deset let. To myslím je velmi realistická hodnota.

Pro ilustraci – deset tisíc kilometrů za rok, to jsi tradiční zdejší jezdec, chalupář, rybář, vajíčkář. Dvacet tisíc, to už občas vystrčíš výfuk i z okresu, možná i návštěvou předvánočních Drážďan si zpříjemníš šeď života, nakonec i to červencové Lipno sem můžeme máznout. Třicet tisíc, to už asi v zadní u tesilek žmouláš jeden živnostňák a při pojížďkách ve svém líznutém drakovi paseš území celého kraje. Čtyřicet, to je dobrý základ pro to být dobrým, vyjetým řidičem, to je taková soustavná řidičská maturita. Padesát tisíc ročně, no to je přestup do první ligy. V autě už obědváš, sem tam i usneš. Sedmdesát tisíc, to jezdí borci se závětí v trezoru a s kontem ve švajcu. Taky taxikáři. No a pak je těch pár, co to dotáhli na sto tisíc ročně. Ti blikaj i ušima, když výjimečně berou ve špičákách baldinini ostrou levou od Příkopů kolem Koruny směrem k Václavovi. Ale zpět k testu.

Řekněme, žes tedy toho Apoštola pořídil s nulou na tachometru a na kontě dne prvního ledna roku 2000 (nechytej mě za modelovej šos, jde než o ilustraci života jednoho auta).

Takže – leden 2010 – nákup auta. Normálně ho zajížďíš, kámoši valej bulvy, delvita, kino, první deflorace na zadním a tak. Jsi s novým Apoštolem králem sídliště. Ovšem pozor, podle testu v AUTO-Tipu musíš v červnu roku 2012 do servisu. Jo, po dvou a půl letech v ráji konečně vzrůšo.
- červen 2012: necháš vyměnit palivové čerpadlo (najeto 24 tisíc) zadarmo, jasně.
- srpen 2012: předchozí problém se vrací, mění ti hlavní komponenty PD (najeto 27 tisíc) zadarmo.
- leden 2014: blikla kontrolka pytle u spolujezdce, (najeto 40 tisíc) necháš to překontrolovat, kontrola zdarma.
- říjen 2016: zazlobila řídící jednotka motoru, v servisu opraveno, jasně, zdarma – najeto 69 tisíc.
- červenec 2019: výměna čidla teploty výfukových plynů, jo, jo, zdarma a preventivně ti ještě vyměnili jednotky PD, taky zdarma. Najeto 96 tisíc kilometrů…

Máš nějaký problém? Tys za tu dobu možná absolvoval protialkoholní léčebnu, dva potraty a jeden rozvod. Třikrát tě vyhodili z práce a dvakrát tě vytopil soused. Jenom Passat ti byl věrný a oddaný.
No vidíš, tak jsme těch deset krásných let s Apoštolem spolu absolvovali a ani to moc nebolelo, co? To víš, musíš umět nakládat s informacemi. Vždyť, kdybys těch sto tisíc najel za měsíc, tak se z těch oprav zvencneš, takhle ses vlastně na ně možná i těšil. Koneckonců hosteska v servisu, sukně vzadu s rozparkem, kávička, vtípky, pohledy… vydrhla ti ho, vysála ti ho, myslím Passata, sprosťáku, a zase jsi byl králem silnic.

A co dále? No, je to jasné - po deseti letech, v lednu roku 2020 si přece půjdeš koupit nového… NOVÉHO… Apoštola. Tentokrát to bude, já vím, Passat CC. Nebo snad hodláš šlapat chodník?

Nelze, prostě nelze než připojit – BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes: :-!
Rozbalit vlákno
5
6. 2. 2013 13:12
Re: STO TISÍC APOŠTOLŮ
Musíš se hodně nudit. >:-[]
Avatar - cerrbion
6. 2. 2013 14:00
Re: STO TISÍC APOŠTOLŮ
>:D to už je moc .
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 15:08
Re: STO TISÍC APOŠTOLŮ
To nebude Passat CC (alebo hej, z Áčok?) ale len CC. Popravde, pekné ale drahé auto.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2013 16:47
Re: STO TISÍC APOŠTOLŮ
Passat CC je ale hezčí než ten faceliftovaný model CC. Dle mě nej VW! :-)
7. 2. 2013 09:32
Re: STO TISÍC APOŠTOLŮ
No konečně ses naplno projevil. Ze tvých románových příspěvků lze vyvodit, že máš bohužel i o tvém milovaném koncernu pouze povrchní a teoretické vyčtené znalosti, které balíš do dlouhosáhlých keců, kterými se pak tady snažíš krmit hrstku tvých věrných čtenářů a ostatním, kteří naplno nesdílí tvoje VW nadšení, své názory vnucovat s urážkami typu diskusní prosťáčci apod.. Kdybys totiž passat modelové řady popsané v článku někdy jen viděl a něco o něm věděl + věděl něco o konkurenci z té doby, věděl bys také, že zrovna tento počin VW nebyl bohužel z nejpovedenějších a konkurence v těch letech mu utekla hoodně dopředu. Já jsem shodou okolností jeden z naftových kousků krátce vlastnil (jsem bohužel už tak starej) a můžu ti říct, bylo to neštěstí pro mě i pro mechaniky. Takže pro tvou informaci - ty nejlepší časy pro passat přišly až o 2 modelové generace dál, s nástupem TDI a VR6, ale to + vše co bylo poté až dosud už by mohla být i tvoje parketa a tvoje generační kategorie. ;-)
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2013 13:05
koncern vo fancuzsku opat na ustupe ( uz bolo nacase )
januar 2013 francuzsko ( porovnanie s januarom 2012 ) :

VW: - 24%
Audi: -27%
Seat: -23%
Skoda: -20%

gratulacia GTI :yes:
.................................

cely trh padol o 15 percent dole v janauri 2013 oproti januaru 2012 a len tri znacky stupli hadam ani nemusim pisat ake :

dacia : +10%
kia +10%
hyundai +42% :yes:

hit tohto roka ma meno sandero( 6 miesto za januar vo francuzsku je vyborne ) :yes:
Rozbalit vlákno
2
6. 2. 2013 14:53
Re: koncern vo fancuzsku opat na ustupe ( uz bolo nacase )
aspoň, že tvý korejský ódy jsou aspoň stručný.
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 15:06
Re: koncern vo fancuzsku opat na ustupe ( uz bolo nacase )
Narozdel od GTIho nemeckých >:-[]
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 14:52
Vidím...
...že GTI má svoj deň. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 15:00
Re: Vidím...
Hm, GTI nejspíš pracuje ve státní správě.
Nebo možná programuje registr vozidel.
6. 2. 2013 14:57
Passat.
Přemýšlel jsem, nač se tu koukám, tak passat. hmm, zrovna tak to mohl být saab nebo R16... naštěstí je to dávno.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 14:58
Najkrajšie Passaty
Jednotka, trojka, štvorka a sedmička. Dúfam že nový Passat dostane na starosť Giugiaro a inšpiruje sa jednotkou. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - johnny_player_special
6. 2. 2013 22:13
Re: Najkrajšie Passaty
najkrajsia je dvojka ;-)
Avatar - guze
6. 2. 2013 21:10
olalá
Fůůůůha, to byla šavle.....
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2013 21:58
Tak za mě...
...jen gratulace!!! :-) Passat byl a je etalonem neprémiové střední třídy. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to mělo být v budoucnu jinak... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - johnny_player_special
6. 2. 2013 22:14
klasika
nieje nad stary passat . mnam :*)
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2013 22:38
GTIho zvratky...
To je on! To je ten "plakatovy jezdec" co tu pise ody o passatovi...a to jazdi na starom volve :-)

Prosim! Uz to neber (v takom mnozstve) aby si netrpel ty a tvoja rodina...

To je naozaj choreee!

Pekny den.
Rozbalit vlákno
0