Pokud se vám líbí myšlenka operativního leasingu, pak vězte, že u Volkswagenu nyní můžete mít nejen Golf Sportsvan v benzinu, ale i jiné verze Golfu, třeba také s pohonem všech kol či dieselem.
1) Platíš zapůjčení auta, stejně jako někdo platí každý měsíc kabelovku a pronájem STB, platíš třeba nájem a byt ti taky nemusí říkat pane a není to nesmyslné.
2) Nadpis je trochu zavádějící .. pod pojmem soukromník si představuji podnikatele. Pokud se nemýlím, tato nabídka je pro fyzické osoby. Cituji VW: "Operativní leasing již není pouze způsobem financování pro firmy. Využijte nového produktu ve financování nového vozu i pro koncové zákazníky".
3) Zkuste trochu kalkulovat (Golf Comfortline 1.6TDI 77kW) za období 5 let
a) koupím si auto v hotovosti + zimní gumy za cca 500 000Kč. Připočtěte výměny gum 10x, garančky, pojištění a jste za 5 let někde na 550 000Kč (počítáno jen zhruba)
b) vezmu si leasing a za 5 let zaplatím cca 474 000 se vším všady.
Ano po 5 letech mám v prvním případě auto v osobním vlastnictví se zůstatkovou cenou 150 000. Avšak v případě druhém jsem ušetřil 75 000 a za tu dobu mám již třetího nového golfa pojištěného 5% spoluúčastí oproti prvnímu případu po celou dobu bez starostí jestli se mi něco nevyvrbí. To nemluvím o variantě 1% spoluúčasti jako třeba u Škodovky, které se tak kradou.
Netvrdím, že je to či to lepší, ale jen že ten leasing není tak marný jak to zprvu vypadá.
Já to vidím jinak, pokud mi to finančně vyhovuje, tak je to super věc. Proč chtít, aby mi říkalo pane něco, s čím jsou jen problémy a ročně to ztrácí desítky procent hodnoty?
Za rok utratim 100tis a nemam nic. K cemu je to dobre? Tohle je tak strasne super vyhodne jako pucovna naradi. Za 2x pujceni si to naradi muzu rovnou koupit a pak uz ho uzivam jen zadarmo >:D
Za 4 roky za OL na Golfa 1.6 tdi zaplatíš 379t Kč s tím, že máš po 2 letech "výhodu" nového vozu.
Když si tohohle Golfa koupíš (aktuální ceníková cena 477 + 14 za metalízu + případně 7 za prodlouženou záruku... ok byla by třeba sleva, takže klidně počítejme 480t), tak zaplatíš 480.000 + 4 * 15.000 (pojištění) + 6.000 (letní pneu) + 2 * 6.000 (zimní pneu) + 8 * 800 (přezutí) + 20.000 (3x servis, cenu odhaduju) = 584.000 a to jsem vše zaokrouhloval dolů. Mínus teoretická zůstatková cena 200.000 jsi na nákladu 384.000, tj. teoreticky o 5.000 dráž. A to jen za předpokladu, že se nic nestane a auto se podaří prodat za tu teoretickou cenu se spoustou starostá (pojištění, pneu a servis obecně, následný prodej).
Čekám, že časem tyhle nabídky zlevní čímž se to dostane v kontextu nových aut do velmi výhodných čísel.
Jak jsem psal už posledně u Peugeotu, moc se těším až se tento trh rozhýbe. Vše ale závisí na poptávce po ojetinách (= ceně za [dvou]roční vozy), což zrovna VW hraje v ČR do karet, takže by mohli zlevnit. Z osobní zkušenosti vím, že OL pro FO dokážou nabídnout za lepší ceny :-)