Německá automobilka Volkswagen se rozhodla připomenout historii vozů se jménem Scirocco a vydává knihu, která se věnuje první a druhé generaci, jejichž výroba probíhala v letech 1974 až 1992.
Včera jsem ho lehce staticky znásilnil v Německu. A tedy naživo... fantastická kára. Velmi inteligentní design, dokonalá harmonie všeho, autoritativní příď a nadrženě širokej zadek. Je zaděláno na evropskou ikonu malých levných geteček. To jednoznačně.
P.S. Ještě lepší než geteičko... no to snad... jo, je to tak, máš na co střádat. BRAVWO :yes::yes::yes:
Znasilnil, nazivo, fantasticka, prid, sirokej zadek. Scirocco ma dva vyfuky - co si to tam ty vlastne robil, hmm ? ;-) PS: zas take drahe nebude. Videl som cennik a da sa to v poho zvladnut.
Zdar brácho ;-) Já to štěstí naživo ještě neměl, le jestli bude šíro jezdit jako GTI, nepochybně půjde o velice dobré auto. V posledním autocaru ho srovnávali s tvým oblíbeným drzkem BMW 125i a světe div se, Rocco ze srovnávačky vyšlo jako vítěz.... Jak mě zezačátku odrazoval ten lehce nasRanej výraz přídě, tak se na něj čím dál víc začínám těšit... Apropos viděl jsi již fotky nového Pola??
Tady máš něco, [odkaz] ale pořád to není oficiální, už na Auto express byly i obrázky, které měli jiný zadek s malým náznakem kufříku, něco jako měla Astra G.
Díky Dinare. To polo vypadá dobře! Líbí se mi z koncrnových sourozenců asi nejvíc. Tak jen tak dál klucí vlkohradský. Konečně VW začíná nabízet i designově výraznější auta... ;-)
No je to taky...Volkswagen. Zatial tazko povedat. Nieco ako nova Ibiza...treba vidiet nazivo...potom okomentovat. Mimochodom podla mna jej mimoriadne pristanu svetle ziarive farby. :yes:
Pěkný krok od VW, odvážný, chválihodný. Udělali auto nikoli na krátkodobý efekt, ale s dlouhodobou hodnotou.
Zřejmě bude ale Sciro trpět nedostatkem dostatečně movitých evropských býčků. Řada z nich má těžkou hlavu z hypoték, požadavků svých jaloviček, telátek a dalších lákadel světa.
Prosadit Sciro proti rodinnému dieselovému S-Maxu bude vyžadovat býčkovo enormní úsilí. Někteří jistě uspějí.
Ale pozor, bude-li býček schopný prosadit Sciro, bude už umět dosáhnout i na atraktivní dravečky od modrobílé vrtule, které jsou právě mezi mladými býčky mimořádně populární.
A ne každý býček si řekne, že stylovka od VW ho bude před méně úspěšným zbytkem stáda reprezentovat lépe, než lehce přetáčivá modrobílá vrtule, třebas i rok jetá.
Také si všimni, kolik jezdí Golfů GTI. A kdo je řídí. Často v nich driftují právě ty jalovičky. Cílové skupiny GTI a Scira se budou částečně kanibalizovat. Sciro jde oproti GTI ještě dál.
V každém případě je třeba VW poděkovat za stylovku pro ty, co už něco ví, něco dokázali a nemají potřebu se příliš prezentovat různými TTčky či vrtulemi. Snad je mezi nimi i dost býčků.
Na tom něco je, i když proti S-Maxu Scíro asi stát nebude, jestli tak vedle něj před stejným domem, jako druhé auto, auto pro mamku, kterým si udělá si udělá radost taťka. :-) Další uplatnění najde Scíro u toho mladého "býčka", pro kterého to bude jediné auto, mlaďoch, který zatím S-Max řešit nemusí, ale místo Corsy OPC pořídí praktičtější Scíro. S tím, že má volbu mezi Scírem a 1-er souhlas.
To je fakt těžko říct, pro mě tenhle segment není, takže bych teoretizoval, teď bych si uměl představit, že si koupím v dané třídě auto, které je výjimečné čistě pro zábavu, takže 130i kupé se samosvorem. Jenže to nedělají a proti němu by Scíro nemělo co postavit, takže je to zas teorie.
Ale když se ptáš, tedy muset nutně volit mezi 125i a Sc 2,0TFSI s tím, že by to mělo být mé jediné auto, to by sice mohlo vypadat trochu jako oříšek, ale pro mně prostě zadokolka a R6 jsou natolik silné argumenty, že vrtulka vítězí. :-);-)
tak to sme dvaja. Ze si velebia domace a zdomacnele znacky, to chapem... Ale tie primitivne nadipsy teda... zacina to vyzerat jak nejaky bulvar. Tie ich kachny obcas... no dobre...
Ale som si zial ten diel kupil a test cital. Absolutne tam nie je zdovodnenie, preco by mal byt Scirocco zabavnejsi... (ako ja mu to prajem, je mi jedno, ci vyhralo ono, alebo BMW 1). Alte ten test mi pride strasne slaby. Vacsina testov tychto aut po europe hovori, ze Scriocco je skor znizeny sirsi krajsi golf a zase 1 coupe (najlepsie s M-paketom) a dobrym motorom jedno z najlepsie ovladatelnych BMW vobec. Autocar zacina byt navyse strasne pro VW, co nechapem... ;-)
Najradsej som mal magazin TOPGEAR ale aj ten uz ma parkrat nastval... clovek si nemoze uz ani kupit magazin o autach, ktoremu sa da aspo trochu verit :-O:no:
Hesla abstrahuj, obálka musí prodávat. Ale ten Priorův test je dobrej, Scíro je velmi povedená předokolka, řekl bych, pro VW docela úspěch, když mezi jeho autem a BMW se budou lidi rozhodovat v podstatě jen na základě osobní náklonnosti ke značce než kvůli objektivnímu faktu, že BMW líp jede.
Taky můžeme čekat znatelný rozdíl v ceně. Odstup mezi mainstreamovou čtyřválcovou předokolkou a srovnatelně výkonnou premiovou šestiválcovou zadokolkou bude jistě výrazný.
Myslím, že srovnatelně výkonné verze 1-er a Scirocca nebudou přímými konkurenty.
Dinare, to nemyslis vazne, ze ten test je dobry. Cim prosim Ta??? Je podla mna strasne slaby naopak. Ja som isiel len GTI a 125i a teda aj ked GTi vobec nie je zle auto, tak to by Scirocco muselo byt sakra ine, aby bolo lepsie ako 125i.
Znamy novinar u nas siel v 135i coupe (standardne na M-podvozku) a vravel, ze to je snad lepsie ovladetelne a vyvazene auto, ako 3er.
Já to tam nepsal :-) ale nebude od věci chápat ten nadpis jako razantní poklonu BMW a ocenění kvalit VW. Myslím, že to máme všichni pochopit tak, že ROCCO je opravdu kvalitní... bratr.
a co hovoris na ten test Navtech? Mne sa teda strasne nepaci (nie kvoli tomu kto vyhral), ale kvoli tomu, ze to vobec nie je zdovodnene, kto vyhral. Autocar zacina byt brak
V západoevropském kontextu bych to neviděl nijak tragicky. Na poměry u nás to samozřejmě bude velká nadstavba, ale i tak... kuruna tvrdne... umím si představit, že kluk co nastoupí někde do prvního zaměstnání za cca 20 klacků a žije ještě u rodičů by dokázal zvládnout ROCCA na jeden delší leasing.
Chudák malá, mít pětadvacet a pět let splácet lízačku, co jen tak tak dá měsíčně dokupy...to raději sponzoring od rodičů s vlastním přispěním, jiank to je cesta do pekel (28 let a příjde rodina...aj, co s šírem?)
Leasing je mrtvej, finanční. Ledaže se třema stovkama pomůžou rodiče a na zbylých tři sta si vezme úvěr, když bude mít slušnou práci, může to splatit, jen aby mu zbylo na bydlení a ostatní. U nás je šestset za nové auto pro mladýho kluka pořád moc.
Jasně, že je to hodně, ale nemyslím si, že by to nešlo. I s těma dvaceti měsíčně.
Leasing je mrtvej pro tebe, neb to ve společnosti točíš, ale mít ROCCA jako občan deset let není nic nemožného, a tedy i ten dlouhej leasing má pak logiku.
No, jak jsem psal v "jak se kupuje auto - 1" - prodejní technik se na tebe podíval, jestli tu koupi nového auta myslíš vážně. Jasně, žes to myslel vážně. Na dalších 30 let setsakra vážně :-) ...
Částečně máš pravdu, však si na marketingu ve VW jistě provedli detailní research a muselo jim vyjít že si to pár kluků taky koupí. V Evropě, západně od nás.
S tím zdejším mladíkem (kterému tvrdne koruna) v prvním zaměstnání to ale vidím jinak.
Scénář 1) Býček 24 roků. Má asi jalovičku. Řekněme že ta není zatím úplně dychtivá po bydlení, telátkách, prstýncích atd., zatím jí ještě moc nevadí bydlet u rodičů, prostě netlačí býčka do hypotéky na 2+1.
Býček nosí měsíčně 20 tyček. Auto zatím nemá ale už mooc chce.
No, vezme si 5ti letý leasing na Sciro aby zbytek z té dvacky sypal do pojistek, provozu, prezentace krásné hračky před zbytkem stáda atd? Bude mít i na garáž nebo se bude bát jak dopadne krásné nápadné Sciro přes noc venku na parkovišti.
Co na to jalovička, a co rodiče??
Býček musí být hodně dominantní aby si tuto nádhernou hračku prosadil. Takových býčků bude v našich končinách pramálo.
Scénář 2) Býček 20 roků. První job. Vydělá taky 20 tyček, hm, moc šikovnej býček, moc se musí otáčet. Jalovička se neřeší, telátka už vůbec ne, lednička je u rodičů zásobená.
Koupí si takový jinoch zánovní Sciro? Udělá dojem na dvacetileté kámoše? Kdepak, půjde nejspíš do vrtule. Nějaká výkonnější E46ka způsobí mezi vrstevníky malou revoluci. Býček bude králem.
Evropští hoši na tom budou lépe, ale ne moc výrazně. Narozdíl od našich hochů jim ty jejich eurocenty měknou a nejen benzin rapidně zdražuje.
Proti samotnému Sciru/Roccovi nic nemám, fandím mu, líbí se mi. V zelené, třeba.
Jak už někdo psal, reálně ho vidím u toho domku vedle S-Maxu. Pro zábavu. Ale musíš na to vydělat. A nejspíš už budeš mít nějaký čas tři křížky na krku, nebo i čtyři.
Ale budeš mít sakra dobrej vkus.
A co je víc?
Já si myslím, že to auto je povedené a bude se líbit. Proto majoritní klientelou nebudou mladí bejčci ale mladé jalovičky, kterým to koupí starej vůl. Bohužel tyhle jalovice vůbec nebude zajímat jaké to má jízdní vlastnosti a to je škoda protože tohle auto jede opravdu skvěle podle slov mého kamaráda který s ním už jezdil a moc ho chválil a protože tomu rozumí věřím mu. Jestli se to povede tak se s ním o víkendu také projedu, jsem zvědav na vlastní dojem. >:D
Pravda, nejmladší zrovna nejsem. Ale vůl ještě rozhodně nééé! Ještě ty jalovičky raději proháním osobně než abych je musel uplácet Šírem. :-! Nicméně jsem ho teď viděl v modré metle a opravdu nevypadá špatně. Na druhou stranu, můj šálek kávy to není, když sport tak Evolution. >:-[]
Ne. Ani jsem ho neviděl. To už je taky proti STi jiná liga. Kousek jsem jel s 63, ale jen po Praze. Tam to "je" každym coulem. Asi to bude podobný a pochybuju, že bych zaregistroval pro mne podstatný rozdíly.
Je pravda, že i takových bezmozků je docela dost.(Nic proti novýmu Šíru). I já znám pár takových co ještě chodí do školy, ale už přemýšlí, že jakmile začnou vydělávat, koupí nové auto na lízink. Mě to přijde úchylné a samotného mě po škole jako první věc zajímala vlastní bydlení(Asi su divnej). Nadruhou stranu to potvrzuje tvoji teorii o tom, jak důležitou roli hraje auto v zařazení do dnešní společnosti.
Jsem docela zvědavý na ceny Scirocca, hlavně pokud budou pod úrovní Golfu GTi - bude-li chtít VW pokračovat v pův. filozofii dostupného sportovního auta.
V takovém případě by Scirocco těžko hledalo rovnocenného konkurenta. Já tipuju, že 2.0TFSI za výše zmíněných 600 tis. nebude .. :-)