Poradie clankov na auto.cz v case pisania tohto prispevku:
1. Volkswagen T-Prime GTE naznačuje příchod nového luxusního SUV
2. Porsche 718 Cayman: Přeplňované čtyřválce také pro kupé
3. Bugatti a jeho moderní historie (1. díl)
4. Autosalon Peking 2016: Koncernový večer VW. Znáte VW Magotan?
5. Volkswagen chce s partnery investovat v Číně čtyři miliardy eur
Ale katastrofalne financne vysledky VAG sa dostali na web na bezpecne posledne miesto na top strane v sobotu vecer.
A tohle se píše v tiskové zprávě:
The T-Prime Concept GTE is part of an SUV product offensive that was launched this spring with the European launch of the new Tiguan. In future this successful model will, for the first time, also be available with an extended wheelbase. In the classes above it, this will be followed by a new mid-size SUV for China and the USA as well as the successful Touareg or a vehicle based on the T-Prime Concept GTE.
... a žádný tvůrce spikleneckých teorií na tom nic nezmění. Moderní, slibná technologie, pohledný, snad jen ty rozměry nemusely být tak gigantické. Konečně se u VW objevuje elektromotor o slušném výkonu, žádný podměrečný chcípáček. Docela by mě zajímala váha takovéhoto 100 kW kousku.
Podle mého je to obraz nového Touarega, už v minulosti bylo jasné, že bude sedmimístný a o dost větší.
Bude:
Touareg (5,1m MLB), Midsize SUV (4,9m a případně od něj odvozené coupé na MQB), Tiguan XL (=Kodiaq a případně Seat), Tiguan (= Jeti a Ateca v menším a případně Tiguan Coupe) a pak ještě jedno menší SUV.
Ozátka je, které kombinace se do Evropy dostanou a které ne.
ano, ved aj tu to tak pisu:
[odkaz]
ten hybridny system je klasicky MLB-evo modularny PHEV system v benzinovej verzii.
Moze ho dostat hocico ( a aj dostane ) od A4 vyssie.
Určitě, dává to smysl a zapadá to do strategie VW. A tímhle odstupem se vytvoří prostor pro všemožné variace MQB SUV, které se dejte na mě do Evropy nakonec podívají. Osobně bych si tipnul, že Tiguan XL bude pouze na trzích, kde nebude Kodiaq, tedy převážně v USA a zbytku Ameriky. Naopak Kodiaq bude v Evropě, Rusku a Číně.
Tiguan bude globální model, Tiguan Coupe spíš nebude. Ale Midsize SUV se nakonec podle mého ukáže i ve verzi Coupé a to i v Evropě. Tuhle variantu ostatně VW už dávno připustil. Nemluvě o tom, že u SUV Coupe se lépe obhájí Haldex či Twindrive pohon než u plnohodnotnějšího SUV jako je Toureg.
A na MLB (evo) budou jen top modely SUV (Touareg, Q7, Bentley, Porsche atd.)
Ciste technicky co ine by to mohlo byt? Prebuchali Q7 aby to mohli buchat na jednej linke v Bratislave. Ohladne uvedenia toho hybridu najskor v Touaregu som ale skepticky. Cakal by som ze prvy s podobnymi parametrami pride v ramci koncernu new Cayenne ci Q7 a VW ci Skoda az v dalsom slede.
No Skoda asi tazko >:D ( ta sa asi nicoho na MLB platforme nedocka... :-! )
Prva neviem ci uz aj nieje Q7 PHEV pre US a China trh.
Teda aspon pri predstaveni to tak formulovali: 2.0 TFSI benzin+PHEV = US a China, 3.0 TDi + PHEV = EU. S tym, ze v pripade zaujmu klientov, moze prist ten benzinovy aj na nas trh.
Kedysi davno som cital ze vacsie auto ako Octavia sa pre Skodu v europe neplanuje. Po necelych 20 rokoch tu mame Superb 3. :-) VW klesa,Skoda vykryva a rastie.
Niesom jej neprajnik, skor naopak. ;-)
Skoda, ze Supa nemohli urobit na MLB-cku. Nech je to vyssia stredna se vsim vsudy...
Octu uz nafukli, je priestranna ako cca priemer strednej triedy, tak jej dat len nejaky cm na sirku a kvalitnejsi interier a stredna je hotova.
Rapid - poupravovat pre bud. gen., dat to na MQB, zlepsit interier a nizsia stredna hotova...
Fabka je hadam gut. Aj ked do interieru by som este nejaku korunu vrazil ;-)
No a Wolfsburg by mal problem väcsi ako nafto-gate >:D