První dojmy naznačují, že u nové generace oblíbeného SUV zůstalo vše při starém. Což platí i pro pohonné jednotky, mezi kterými nechybí vidlicový osmiválec.
... za me rozhodne hodne povedene. Hodne překvapil interier. Designeri se celkem hecli. trochu jsem cekal ze to bude pokracovani golf - passat - arteon...
Není Hofmeisterova křivka náhodou přímo spojena se zadní linií zadních bočních dveří, navazující na linii bočního okénka, která se po chvíli zalamuje do směru zadního sloupku ?
Když ve hře nejsou dveře, je to Hofmeisterova křivka ?
Touringy i SUV hoffmeisterovu křivku měly, i když nešlo o navázání na zadní dveře. Jistě, Tourareg nemá onu ikonickou křivku, ale převzal velmi podobný tvar, zatímco BMW jej zcela opouští.
Ještě ke mé kritice BMW ohledně Hofmeisterovi křivky. Ohromné zklamání s novou X3. Ta se s tímto vozem úplně minula. Zdá se, že stylista dostal za úkol přijít s něčím originálním. A to se mu taky povedlo. Originálně to zkkurrvill...... ;-\ [odkaz]
Já v masce auta vidím trošku Cayenne (ty otvory pro chlazení brzd) a nelíbí se mi trojuhelník pod blinkrem u chladiče.
V interiéru je děs to zalomení displejů na palubce, jasně viditelné okraje zobrazované plochy (asi použité laciné LCD a nutnost velkého jasu), středný výdechy klimatizace (při nasměrování do strany budou maximálně ohřívat polstrování, které mu brání v rozptylu a směrování), spojená linka výdechů u spolujezdce = uch. No protože nejsem zastánce dotykového ovládání, tak i málo tlačítek pro ovládání bez nutnosti měnit směr pohledu. Tohle umí S-klasse lépe! Jo a ještě bych zapomněl úhel a schování tlačítek nalevo pod volantem, koncernová šílenost. Nevím jestli je to úhlem focení, ale ta bouda na palubku mi přijde zbytečně bachratá?
Plus ma zadní konzole za přehlednost.
Umístění osvětlení v kufru dle mého jako vždy špatně, protože lenoch jako já má kufr skoro plnej a svěla takto umístěná nedosvítí všude. Já osobně bych přidal na páté dveře zevnitř světlo, které při otevření víka bude osvětlovat z výšky celý prostor pro nakládání.
Tak to vyzera dost nadejne....aj ponuka motorov super....mozno pre fajnsmekrov silnejsi benzin bude chybat ale 250kW na nase cesty je viac ako dostatocne. Interier super hlavne v R-line. Pekne, za mna minimalne exterier urcite lepsie ako Cayenne. Ak to rozumne nacenia tak bude mat premiova konkurencia tazky spanok.
Krásné auto, na které jsem se těšil a uvažoval po upgradu ze 7 místného Allspace až bude Touareg někdy v prodeji. Bohužel mě absence 2 extra nouzových míst, které nabízí mnoho konkurentů v této třídě, zklamala.
V začiatku tuareg zaťal vysoko a chytil sa a drží sa dodnes. Podľa mňa to trochu ukazuje, že ľudia nemajú problém dať melóny za vw a že fejtón mohol dosiahnuť viac. keby ho zvládli.
touareg bol vzdy brutalny... uz ten sucasny obcas ako keby zavanal aj akousi polopremiou s nejakym 6 valcom v R-line pakete je ozaj slusne naslapany ... ale tak tento novy je uz fakt narez ... pritom zober si ake je nove polo nudne a rozplacnute a z istych uhlov aj nepekne a tvarovo nevyvazene... a zrazu takato SUV pecka menom touareg.... :yes:
no tak som si prečítal aj niečo z tých odkazov čo si sem dal: Dojmy z jízdy se čtyřválcovým SUV jsou smíšené. Ačkoliv se inženýři Mercedesu snažili co nejvíce motor utlumit, diesel se nedokáže nikdy zbavit svého typického klapotu, který je slyšet nejen na neutrál, ale i ve vysokých otáčkách při akceleraci. Do kabiny se kupodivu dostávají i vibrace jednotky, naštěstí jen v minimálním podání. Po okamžitém přesednutí z verze se šestiválcem je ale rozdíl silně patrný.
Takže si si riadne nasr. do úst >:D
:yes: jasna že jde.
Do Touaregu Discovery, Touaregu X5, Touaregu GLE a nakonec Touaregu Sport.
Tam všude se dá čtyřválec objednat. Jen hlupáci to můžou po tvých důkazech popírat.
Jen teda má zoufale slabou nabídku barev. :yes:
Víš co je nejhorší? Že ty svý í-kvok nadřazenosti fakt věříš :yes: >:D >:-[]
Přitom kdybys svuj mozeček zapojil nadoraz = i tobě nejspíš dojde = že na tom z čeho se snažíš tak zoufale tak křečovitě = dělat problém = prostě nic neni. Ty auta fakt používaj 4válce = už dlouhý roky. Ostatně první Touareg měl 120 kW :-)
Takže jediná otázka je = proč se snažíš dělat problém? ;-)
Pre mňa bol prvý Touareg zaujímavý, druhý taký nemastný neslaný, ale tento vyzerá dobre jak z vonku tak vo vnútri. Dokonca mi ten interiér príde krajší ako v Q7.
Tady by to chtělo asi nejlépe sedět 14 dni v Q7 a pak 14 dni jezdit v tomto Touaregu. Fotky jsou jedna věc, realita muže být jiná (což ale neznamená, ze Touareg nemá hodnotnejsi interiér).
Další věcí je, ze u Touaregu si zřejmě nepůjde objednat z desítek barev kůže, prosivani, dekorací, koberců a rohožek.
Mno to určite nepopieram, že Q7 zrejme bude v možnostiach konfigurácie a materiálov niekde inde. Zatiaľ vieme všetci vysloviť svoj názor len na základe fotiek a priame porovnanie akosi ešte nejde.
Hovoříte mi ze srdce. Ale nevím, co máte na mysli s tím, že Phaeton "nezvládli". Technicky i designově jde o unikát, ikonu, souběžníka bentleye... Snad jen ty rychle se šířící informace o banálních závadách několika desítek prvních vyrobených aut mohly způsobit odliv zákazníků. Daň za zcela novou továrnu se zcela nezkušeními montéry (a možná ještě za něco, o čem nevím).
...se Touareg trefil. Pokaždé je to pohledné SUV a má slušnou techniku. Obešel bych se bez chromu na masce, ale jinak bych neměl vůbec problém mu dát přednost před prémiovou konkurencí. :yes:
mensi tigi mi moc nesedi tym nizkym tupym a kratkym predkom .. ktory vedla sportagu vyzera akoby bol sklesly a bojazlivy ale vacsi touareg sa vw dizajnom vzdy zadaril ... uz ten sucasny je podla mna velmi slusny.... a toto ... ( teda az na tie displeje ) asi nebude mat moc chyb ... ale hlavne cakam ze to opat bude mat uspech
Dvojka je proti jedničce hranatější, nižší a lehčí, Takže to údajné (byť pouze optické) opuchnutí moc nechápu.
Dvojka je spíš taková nejméně "nápadná".
Nemozem si bohuzial pomoct ale vidim to tak ako som napisal vyssie. A ze by bola hranatejsia a nisia na mna fakt neposobi. Tento treti ano ten je hranatejsi.
První Touareg byla pecka..druhý se taky povedl..a tohle je designem karoserie docela bomba !!! :yes:
Vnitřek taky dobrý , a bez těch displejů bych se obešel.. :-)
Líbí se mi hlavně retušovaná světla, ta nová jsou dominantnější, více vytažená do šířky a méně utopená... v tom je ta podobnost s Cayenne. Líbí se mi i upuštění od stříbrné single-frame masky, dělená klasika mi přijde lepší.
[odkaz]
Ale proti gustu...
PS: pro Blue Sun... taky hezká fotka demonstrující to, že k modré metle jde chrom hezky, za mě líp, než lakovaná černá.
sucasna generacia je vcelku este dost konzervativna [odkaz] ale v peknej modrej a na peknych diskoch je to docela fajn ... na inak klasicku vw nudu to az prekvapujuco ujde ... to aj nove X5 je nudnejsie ;-)
po arteone by to mohla byt dalsia podarena kara ... dizajn prekvapivo sviezi a pritom ziadna gycovina ani preplacanost .. toto vw poslednu dobu zvlada doslova bravurne.... je fajn ze to nema diodove ovalne lemy v narazniku ako "stylovo gycovy" T-roc... je vidiet ze v tejto triede je to uz ina liga... tu sa nosia ine "obleky" ... cakam tu uspech... a nie pre znak na kapote... ale celkovo ponuak motorov.. dizajn a aj uzitkovost touarega bude zase na spici triedy... klobuk dole... jak golf ani nove polo ci tigi sa mi v podsate nepacia.. tak zase naopak passata ale hlavne arteona a touarega to fakt mozem.. tieto vozy su ozaj okrem vsetkeho mozneho aj fakt vcelku pekne a otocim sa za nimi rad :yes:
tak poprosim jednu takuto bidu v zaklade s manualom v ciernej metle a na 18tkach ;-) .. uplne by mi stacila na bezne jazdenie ... ja som skromny... viac mi fakt netreba :-)
Presne. Cenu a techniku (vo vzájomnom kontexte) je dôvodné kritizovať, o obtlstlosti sa však nedá určite hovoriť, naopak je to štíhle, dynamicky pôsobiace auto.
Kluci asi se s vámi neshodnu, jakákoliv barva s jinými než největšími koly zvláště ze tříčtvrtečního zadního pohledu je jako teta Berta. Stejný tlustoprd jako Talisman.
Na tom se shodneme, passat proporčně pěkně vyvážený sedan, arteon taková hrouda ve snaze o kupé, a ano dát mu na předek hokejky s pítchou, tak jsou to s talismanem bráchové. ;-)
moc čínské ladění exteriéru, spousta chromu spíš vzhledu škodí. Jinak je to proporčně OK, na rozdíl od spousty dnešních aut vypadá hezky i zezadu. Co ale nedávám, je ten skleník uvnitř. Různě podivně lomené hrany, do toho hyperobří displej, že by se i Tesla mohla jít stydět. Prostřední výdechy už někde u koulí...
A na závěr tu máme všedotekové ovládání... Že by konečně tablet v palubní desce získal odůvodnění, když to konečně začal dodávat i VW?
tie displeje tiez nemusim ale aspon to nie je kdesi na palubovke "domontovane" jak je to dnes v mode... hlavne by to za mna chcelo kalsicke budiky ( aspon ako volitelnu moznost vybavy ) .. lebo je jasne ze ten displej v stredovej konzole tomu sa uz nevyhneme.. ale klasika budiky to mat mohlo... je to tym padom kusok take predisplejovane a asi to bude aj "zranitelnejsie" pri nechcenom dotyku ked polku palubovky tvoria displeje.... ale tak vzdy je to nieco za nieco...
Displej... hm, to je horší... je to takové megalomanské. Zakomponované je to asi v rámci možností dobře, lepší než tablet... ale výdechy, napojení na digitální budíky... to se mi taky úplně nezdá. A kolečko na teplotu by to samozřejmě chtělo.
Jo, eRko je designově přijatelnější... I když v černé to zase bude působit jak nějaká sociální verze...
Radši bych viděl tablet třeba poloviční, než takovou zbytečnou plochu. Pak by celek mohl působit i líp. Otázkou je, zda by to pak číňánci taky kupovali.
Možná... bude záležet na barvě. Obecně černá lakovaná moc nejde k mé oblíbené modré (viz třeba Octa RS, která s černým paketem vypadá dobře červená i zelená, ale modrá ne), dobře asi bude fungovat červená a taková ta tmavě šedá.
zakomponovanie je fat ok... ale presne ako pises je to akesi az moc megalomanske .. k comu takato doslova telka v aute? rovnako to posobi uz aj kusok zranitelne a proste nepekne ... neviem co bolo zle na palubovke sucasneho touarega ale chapem.. nove auto si ziada opat nove riesenia hoc lepsie nie su.. tak to dnes chodi..
pekne... som zvedavy ci sa to nebude navzajom bit uz aj s Q7... pride mi ze touareg k nej nikdy nebol tak blizko ako dnes ... navyse ked bude aspon o pol melona v priemere lacnejsi.. ale chapem.. kto prachy neriesi stejne pojde do Q7 ... touareg sa nam pekne vytiahol... kludne by som si to vedel uz predsatvit ako konkurenta aj pre X5 ;-) ... urcite totiz horsi nebude navyse je 100 krat krajsi
Zaklad Q7 je za 60k zaklad Treg nech bude za 55, otazka je co v zaklade bude. Takze cenovo sa velmi blizia, neviem ci tebou spomenuty rozdiel v cene bude.
Technika ta ista.
Takze sa bude rozhodovat takto :-)))
chces auto s vyzorom nafuknuteho kombi -> Q7
chces auto s vyzorom SUV -> Touareg
to v žiadnom prípade nepopieram, len konštatujem. Aj tu v diskuzii sa objavil ktosi čo chcel po Tiguane Allspace zobrať Touarega a teraz má smolu. Koľko ale je takýchto záujemcov si fakt netrúfam odhadnúť.
Možná že moc ne. A třeba i většina z těch, co si ty dvě "jakomísta" připlatí, to dělá jen pro Strýčka Náhodu. Blbý nicméně je, že když to jedno až dvě místa navíc opravdu potřebuješ, tak s tím prostě nic nenaděláš a řádně ti to "prosije" seznam kandidátů.
Podle galerie to samotné eRko vyřešit nemusí:
[odkaz]
Takže na to tvém odkazu bude zřejmě R-line v black verzi, nebo s nějakým black paketem (viz třeba i ta černá zrcátka).
Kolečko na teplotu ne, ale klasická tlačítka, prosím:
[odkaz]
Akurat dnes som mal moznost sa previezt v novej a7 a a8 a musim povedat ze tie displeje nie su nazivo vobec take zle ako na fotkach.... vyzera to super hlavne v a7 a ovlada sa to tiez prijemne.... myslim ze v tuaregu to problem tiez nebude
Jedine, co se mi na novem Touaregu libi je jeho zakladni tvar. Proti nemu ani slovo.
Ale, kdyz se podivam bliz, predek je zvonkohra chromu splacana s "nastvanym" vyrazem. Doslova nuti podivat se jinam. Z boku zacina klasicky "design" Volkswagenu. Rovne plechy bez detailu. Zadek je pak klasika, Volkswagen se v tom placa uz od dob tretiho Golfu. Nuda, kde nic tu nic. Jak je predek odpudivy, zadek nepovedene nudny.
Interier je pak "tresnickou na dortu". Ergonomicka katastrofa. Na co je "kaplicka" pod volantem tak velka, kdyz ji z poloviny zakryva volant? ...toho ohybani, nahybani, krceni se....jen abych videl na rychlomer.....
Absence "tlacitek, cudliku, kroutitek, spinacu a vypinacu" na pristrojovem stitu nahradila jedna velka obrazovka. Uplne si dokazu predstavit, ze mi na pracovni ceste firma vnuti zase neco od VAG ...s touhle hruzou. Tahle obrazovka odvede pozornost od rizeni dokonale. Uz jen zapnuti radia a zmena frekvence bude o krk. Na co tak velka navigace? Silnice jsou znacene a clovek si dokaze zapamatovat cestu i bez ni. (Odpovim si sam, pristrojova deska odvadi tolik pozornosti, ze ridic ani nevi kam jede)
To zcela jistě ne, jen nejezdím pouze po těch co znám. Naopak oceňuji v husté, pro mě neznámé zástavbě větší detail u odboček. Navigaci si zapínám hlavně kvůli objížďkám na neustále rekonstruovaných cestách. Tam ji využiju a ocením nejvíc. Opět, jsem rád za větší než menší.
(nejen) v tom se lisime. Ja se pred jizdou pripravim, silnice v rekonstrukci nepouzivam, navigaci nepouzivam sleduji oznaceni a posloucham mistni radio.
[odkaz]
Tak jako kazdy zodpovedny ridic, mistre Labile. Pokud se pred jizdou nijak nepripravujete, potom radim, abyste se nad tim vazne zamyslel..... a neptal se tak hloupe.
Jednou mi jeden starý zákazník (brňák) vyprávěl, že když měl jet do jiné brněnské čtvrti (přes celý město), den dopředu si trasu prošel pěšky. Ohaduju 10km a pro důchodce půl dne. Někdo holt přípravu potřebuje. >:-[]
Ked uz si zabudol na to, este je mozna aspon ciastocna naprava a do pripravy zahrnut aspon:
1. Pozriet vodu v ostekovaci
2. Odmerat chladiacu zmes
3. Prezret lekarnicku
4. A skontrolovat pred jazdou smerovky
Základní tvar se mu líbí, dokonce bez připomínek, jinak je to ale za všech stran úplně na hov.no, mimochodem už od dob G3. >:D;-)
Čím víc snaží působit kompetentně a zasvěceně, tím větší je to pr.del. >:-[]:yes:
Na AF psali o tom, že nový Touareg "slibuje kabinu Mercedesu". Ťukal jsem si na čelo, ale po otevření galerie se jim musím omluvit. Vono to má fakt display jak Éčko. :-| Začíná napravo a končí až nalevo. Méně by bylo více. Zbytek interiéru pěkný, zvenku moc pěkný, technika super.
Souhlas Karle.. ;-)
Interier vypadá parádně , jen osobně nejsem příznivec tabletů v autě..takže za radio bez tlačítek :no:
Taky nemusím ten děsný digi štít.. :no:
Jinak je auto parádní , nejhezčí VW ! :yes::yes:
Uvnitř vypadá super , sedačky , volant , místo vzadu..tunel na lyže.. :-)
Jen by mne zajímalo , jestli už VW umí i bezpečnostní vak na lyže jako Audi , BMW či Mercedes-Benz.
Design auta je úžasný..na VW fakt paráda :yes:
Cena už asi úžasná nebude , jde ale o luxusní SUV.. ;-)
Zajímavý jak se tu řeší ze touareg je skoropremiovka. Přitom to auto v první generaci byla “superpremie”. Nikdo z konkurentů neměl V10, tak extrémně luxusní Interier atd. Třeba rozdíl mezi první cayenne a touragem uvnitř byl asi jako mezi dacii a golfem. Ve prospěch VW. Tehdy nové Volvo Xc 90 vedle nej vypadalo jako auto pro plebs. Druhá generace nebyla tak extrémní, ale na své konkurenty neztrácela nic. Takže touareg je zakladatel luxusního suv segmentu a zůstává typickou prémií i ve své třetí generaci.
Přesně tak, Touareg měl vždy "prémiový podvozek s klasickou koncepcí" navíc první dvě verze uměly i dvě uzávěrky. Pokaždé měl i prémiové motory (diesel V6, V8 a v minulosti i V10 a V6, V8 a dokonce v minulosti W12 benzín a pak i hybrid). A kabina, výbava atd. byla luxusní vždy tak nějak akorát. To auto si na nic nehrálo, ale svoje vždy mělo.
Ostatně tenhle Touareg stojí proti XC90 a RX s "nepremiovým" pohonem a podvozkem. Přímý konkurent je stárnoucí GLE (které má poněkud "americký" interiér a jeho provedení), RRS (pořád s teréním podvozkem - uzávěrky), X5 s mezinápravovou spojkou a koncernovými sourozenci. Takže si myslím, že zapadá tak nějak přesně kam má.
Každopádně já do něj půjdu. Počkám koncem roku, jestli opravdu představí hybrid s 2,9TSI použitý v Cayenne/Panaměře/Bentley. Ale nejlogičtější volba (pro mě, nechci už diesel) asi bude vzít 3,0 TSI a naládovat podvozek (vzduch, stabilizátory a natáčení zadních kol). Protože to bude lehký na čumák, oproti V8 TDI to bude vůbec lehčí a pravděpodobně i podstatně levnější. A na spotřebu já už asi nějak kašlu, s 90l nadrží to i někam dojede.
Potrefená husa co se neumí vyjádřit, jako obvykle.
Ano, měl i pětiválec a pár kilometrů jsem s ním najezdil a ještě v kombinaci s manuálem. A nejelo to, protože první Tuareg byl těžkej jak kráva.
Každopádně já vůbec nemám nic proti tomu, že lze RRS, X5, GLE apod koupit s R4, ale pouze pokud k tomu je i jiná možnost. Což u Volva není. Lex a BMW zase nenabízí pořádný pohon všech 4 kol. RRS (BMW, MB) má oproti koncernovým SUV velkou výhodu v poloze motoru, proto taky RRS a RR vypadá proporčně lépe (není tak těžký na čumák), navíc k tomu nabídne lepší podvozek do terénu. Zase koncern nabídne natáčení zadních kol a v poslední generaci zajímavý podvozek (vícekomorový vzduch). Tím chci říct, že je to prašť jak uhoď a Tuareg zapadne kam má. Tedy nad Volvo a Lexus, ale mezi RRS a GLE (a pro někoho X5).
Proto uvidím co hybrid. Cayenne E hybrid se už testuje a v zahraničních článcích zmiňují, že čínská verze PHEV Tuarega dostane 270kw kombinaci 2,0 TSI z Q7, zatímco do EU půjde 2,9 TSI jako je v koncernových sourozencích.
Nestouply, jsou tam kde byly prvních pár let prodeje první generace. Kolem 30 tis. kusů v Evropě, než to začlo zastarávat. Stejně je na tom Q7. Naopak X5 se prodává o dost víc.