Pěkná T4 s R5 TDI by mě neurazila ani dnes :-)
Ve firmě jedna dojezdila nedávno, se 620 tkm šla k nějakému živnostníkovi, který ji nejspíš bude provozovat ještě dalších x let. Je obdivuhodné, co to auto vydrželo - střídání pěti řidičů, město brzda-plyn, věčně přetížené, na dálnici v DE stakilometry těsně pod "omezovačem"...a jediné, co odešlo, bylo kromě spotřebáku turbo při 400 tkm.
Pred 10-timi rokmi som mal T4(Caravelle) s týmto motorom a 110kw zapožičanú na svatbu z práce.Vynikajúce auto s výborným motorom.Dnešné Multivany s 2,0tdi s 103kw to je len slabý odvar,ešte biturbo 2,0tdi s 132kw sa tomu R5 môže rovnať.Darmo tak velké a ťažké auto potrebuje záťah od spodných otáčok a to R5 rozhodne mala. :yes:
to je posedlost.. výkonem, dneska.
K čemu je to dobrý?
Používal jsem "služební" T5 s 96 kW a to byl ještě 4x4! A úplně stačil i na cesty do Stuttgartu...
Nemám VW rád... ze msty osudu teď pro změnu jezdím Passatem - a popravdě?
Transporter byl lepší auto.
>:-[]
Tým porovnaním motorov som chcel iba poukázať na rozdielny priebeh výkonu týchto motorov.Dnes sú autá s tzv.dlhším sprevodovaním a na diesloch sa jazdí v rozpätí 1500-2500 ot. a tam má navyše výkon R5.Keď je takéto 9-miestne auto plne naložené(2,5t a viac)+čelná plocha ako autobus,tak výkon v použitelných otáčkach rozhodne potrebuje.
T1 je krásný výrobek své doby. Líbí se mi oba koncepty a myslím, že je docela škoda, že VW nějaký "lifestylový" van nedělá. Techniku by pro to "na skladě" určitě našel.
Podle meho by to bylo neumerne drahe. Dneska vedle nepreberneho mnozstvi sedmimistnych SUV neni pro VW Bus prostor. Nerikam, ze to neni skoda, osobne mi VW bus dava vetsi smysl nez velke SUV.
Asi by opravdu byla problém návratnost, protože jinak není důvod proč by do toho Volks nešel. Přesto jako globální model by to nemuselo skončit nutně v červených číslech.
To by musel prijit nekdo hrozne kreativni, co by dokazal vyuzit soucasnou platformu transporteru a treba nektere dily z new new beatle (treba svetla) a cele to zkloubit dohromady, aby to bylo za akceptovatelnou cenu. Stejne je to ale utopie, protoze si moc nedokazu predstavit cilovou skupinu. To by nebylo jako new beatle, auto pro zeny mlade i starsi. Bus mel image neceho noveho a brutalne odlisneho, cilil na mladou generaci, ta dnes daleko radsi sahne po x-terre, 4runneru, kdyz mensi tak XV, kdyz ciste uzitkove tak civic. Nejvetsi problem busu by byla asi podobnost s vanem, coz je i pro usedle petatricatniky s rodinou naprosto nepripustne, tvrdi mi, ze se to tyka spolecenskeho statutu a ze bych to jako evropan nepochopil. Ja o teda chapu tak, ze van si dneska typicky kupuji nizsi soc vrstvy s hromadou deti z bible beltu, od kterych je treba se odlisit, pokud se clovek nechce citit jako uplny looser.