Tak hlavně že místní prognostici pomalu už když byl koncept věděli, že tuhle předraženou plečku nikdo nebude chtít, když je tu přece "kvalitní a nepřekonatelná" nabídka minivozů z jihu Evropy a Japonska. >:-[]:yes:
zase si beres wolffa do prstu..., ale... ja opravdu toto cislo neberu jako uspech. muzeme mluvit o tom ze to neni vyslovene propadak, ale za uspech bych to opravdu nevydaval. rikal sem vzdycky, ze budou radi, kdyz toho prodaji tolik co fiat f500 a to se mi zda se nenaplnili, kdyz vemu ze fiat jen v tech usa jich proda min. 30 tis. rocne. kdyz vemes na jakem trhu je vw castecne doma, o jak monopolni auomovilku se jedna, tak ty prodeje zazrak nejsou. a co se tyka seatu a skody, tam budou cisla nejspis pruserem. takze za mne... up asi splnil do nej vlozene min. naroky, ale za diru do sveta to snad memuze oznacit ani ten a tema motykama vypalenyma na cele....
Dávat do souvislosti prodeje F500 na US trhu je mimo. Můžeme srovnávat prodeje Up!u s prodeji F500 v Evropě, nebo s prodeji Pandy v Evropě, ale tahat do toho US trh nedává smysl.
Každopádně samotný Up! tvoje někdejší, velmi pesimistické, prodejní prognózy překonal, to vím jistě a bez ohledu na to, jestli si to dnes schopen přiznat, či nikoli. ;-)
Tady se přece nepíše o tom, kde a jak se UP prodává a nebo ne, píše se, že se ho v průměru prodalo 125 tis. ročně. A já říkám, že to není žádnej zázrak.. a v tom kontextu sem napsal číslo prodeje F500 v USA, který ty si před 4 dny označil za neúspěch...
Jinak, někdo tady deklaroval, že se bude prodávat už jen UP a já zcela jistě psal, že tohle auto neohrozí ani prodeje F 500 a měl sem pravdu.
Oni ti to napsali i jiní že to zase takovej úspěch není (zejména v kontextu značky). Ano VEJBUCH tisíciletí to není, ale úspěch taky ne.
Mimochodem: 19.4 2013 vyjel z Tychy miliontý Fiat 500. Když to zprůměruješ, tak na těch 6 let (a ono to ani nebylo 6 let, protože rozjezd prodeje F 500 celoevropsky byl na podzim 200)7 to vychází na téměř 170 tis. aut ročně a správně... nepočítám do toho U.S. verze co se dělají v Mexiku... I v tomto kontextu (a o tom píšu), když si porovnám jak se daří VW a jak Fiatu a jakou má ta která automobilka pozici na trhu, je UP! v podstatě tím vejbuchem... (musel sem si ty data vyhledat)...
Takže díky ti WL, upravuju svoje předešlé smířlivé vyjádření na: Měl si pravdu, že sem měl pravdu, že to bude vejbuch, je to totiž vejbuch, vemu - li ještě v úvahu, že 30% z těch aut stojí u dealerů a ti nevědí co s něma... Za rok výroba padne sotva na 100 tis. kousků ročně... a můžou se jít klouzat (tam ani po téměř 7 letech výroby nepadly prodeje F 500)...
A všimni si, že o Pandě taktně mlčím... ;-) , ona F 500 je přeci jen cenově a stylem jinde, než holobyt UPu...
Pokud si dobře pamatuji, TPCA v době největší slávy vyrábělo ročně cca 320.000 vozů, za dva roky 640.000 takže pokud se Škodovek a Seatů vyrobilo též cca 200.000 od každého, pak jsou na tom v Bratislavě stejně dobře jako byli v Kolíně
[odkaz]
Pamatuješ si to velmi dobře, plány byl 300 000 ročně a mírně se překračovalo.
Dokonce i dnes TPCA vyráví cca 250 000 ročně a nikde se tím nechlubí. To by znamenalo 500 000 / 2 roky.
Tento článok pôsobí ako úspech projektu ( NSF - New Small Family platform ), ale opak je pravdou. Ako každý kto sa pohybuje v automobilovom priemysle vie že štandardný výrobný cyklus modelu je cca 6-7 rokov. Prechádza rôznymi PVS fázami, štartom sériovej produkcie SOP a ukončením produkcie EOP. Na začiatku projektu je nábehová krivka a zhruba v polovoci výrobného cyklu je tzv. PEAK teda maximálny objem aút vyrobených za rok. No a od tohto vrcholu zasa objem vyrobených aút klesá až do spomínanej EOP. Ešte ďaleko pre tým ako sa začína vôbec o konkrétnych autách písať v médiách sa vytvárajú automobilkou tzv. kapacitné štúdie, čo vlastne nie je nič iné ako odhady predaja. Tieto štúdie sú poskytnuté dodávateľom a na ich základe sa vytvárajú cenové ponuky na konkrétne diely. Kapacitné štúdie sú veľni dôležité, dodávatelia si vedia amortizovať do jedného predaného dielu ceny rôznych nástrojov, logistiku atd atd. V prípade že sú skutočné predaje nižšie ako predpokladali kapacitné štúdie, môže kľudne dôjsť k navýšeniu ceny za ktoré dodávatelia predávajú svoje diely. ( o tom by svoje vedeli povedať páni z Renaultu pri niektorých modeloch ). Je to bežnou súčasťou kontraktu a obvykle je takým prelomovým pokles o 30% oproti plánu. No a to sa tu práve deje. Pracujem v dodávateľskej firme a pre VW dodávame HVAC (heating, ventilation, and air conditioning). Aktuálne predaje ani náhodou nedosahujú plán z nábehových kriviek a od začiatku produkcie, teda SOP sa predalo cca o 20% aút menej ako VW počítal v kapacitných štúdiach. To sa môže zdať relatívne ako nízky a akceptovateľný pokles, pravda v reálnom svete je však taká že takýto pokles už škrtá pracovné pozície. Bohužial ( aj podľa slov ľudí priamo z VW BA ), projekt NSF je skor sklamaním ako úspechom.
Otázka ovšem je, jestli někdo v období, kdy se ty původní odhady dělaly ("Ešte ďaleko pre tým ako sa začína vôbec o konkrétnych autách písať v médiách sa vytvárajú automobilkou tzv. kapacitné štúdie, čo vlastne nie je nič iné ako odhady predaja."), mohl vůbec vědět, jak hluboká a vleklá bude krize na trhu s automobily v Evropě.
Za současných okolností je tedy mnohem objektivnějším měřítkem úspěchu srovnání plánovaného a skutečného procentního podílu na evropském trhu v této třídě.
Áno, uznávam. Akosi sa nám tá kríza vlečie. Stačí ak si napríklad necháte nové auto namiesto 5 rokov o jeden rok dlhšie a hneď tu máme celoplošne pokles predaja o 20%. Navyše aj ľudia ktorým sa nezmenili pomery si radšej odložia ako by mali minúť keď všade počujú o kríze.
Prvé finančné nástrely k NSF projektu boli myslím na prelome 2009/2010. To už kríza bola v plnom prúde, ale ozaj asi nikto nečakal jej dĺžku.
Každopádne, to ale nič nemení na tom že s predajom NSF nie sú spokojní ľudia priamo vo VW a to aj po zohľadnení aktuálnej situácie.
Ano, hodnocení úspěšnosti může být relativní, jedna věc je, co tenkrát čekali, druhá co je na dnešním trhu reálně možné, a co lze považovat za úspěch vzhledem k aktuálním výsledkům konkurence...
Trocha matematiky a logického uvažování není nikdy dost ... Kdo chce psa bít, nějakou argumentovou hůl si vždycky najde. Malá nápověda, číslo 3 nejsou roky, číslo 2 ...
Bez ohladu na ocakavanie vyrobcu a reci miestnych odbornikov tu mame 1/4 miliona mestkych plechoviekvyrobenych vyrobcom, ktory nema extra meno medzi malymi autami . Vyroba a predaj tychto koncernovych prckov ubral trhovy podiel tradicnym vyrobcom mini aut, ktory su od tohto trhu vyrazne viac zavisly ako vw, ktory ma up-a ako doplnok produkcie ;)