Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW žádá odstoupení Marchionneho z čela ACEA

Největší evropská automobilka se staví proti pomoci od EU, po které volá prezident sdružení.
Zpět na článek
27. 7. 2012 12:43
27. 7. 2012 12:55
27. 7. 2012 13:10
27. 7. 2012 13:45
27. 7. 2012 14:10
27. 7. 2012 22:16
27. 7. 2012 13:31
27. 7. 2012 14:03
27. 7. 2012 15:02
27. 7. 2012 15:17
27. 7. 2012 15:28
27. 7. 2012 17:07
27. 7. 2012 19:25
27. 7. 2012 20:06
31. 7. 2012 21:34
27. 7. 2012 23:16
27. 7. 2012 23:47
28. 7. 2012 22:17
27. 7. 2012 18:24
27. 7. 2012 18:35
27. 7. 2012 14:08
27. 7. 2012 21:40
27. 7. 2012 17:58
28. 7. 2012 13:49
30. 7. 2012 11:02
27. 7. 2012 12:43
zrovna VW!
~50 rokov zakony spolkovej vlady branili komukolvek v tom aby VW prevzal a investovanie bolo obmedzene do vysky 20% (az kym sa do toho neobula EU). Pravda, takato "priatelska ochrana" od politikov Volkswagenu samozrejme nevadila. Dodnes ma VW velmi silne vazby na spolkovych aj regionalnych politikov a z toho vyplyvajuce vyhody (~20% stale vlastni dolnosaska vlada, ktora ma v dozornej rade 2 clenov, jeden z nich je samotny premier Wullf).

A zrovna Volkswagenu sa nepaci ak o pomoc od vlady ziada ina automobilka???
Rozbalit vlákno
7
27. 7. 2012 12:55
Re: zrovna VW!
No během dneška sem si přečetl (zejména na idnes), ale i autorevue a dalších asi 90 reakcí, ve stylu....:
šmejd italský
zgarp Fiat
to není kapitalismus, to je horší socialismus... atd...

Přiznám se, že na podobné blitky podpořené tendenčními texty zdejších pisálků (jak příznačné, vždyť tady místní TROUBOVÉ mají zásadní výkladové chyby, které celý článek překrucují) sem neměl ani potřebu reagovat. Hnusilo se mi to.

Ale, ty si napsal první příspěvek, který je (z mého pohledu a pohledu Marchionneho a evropského trhu) zásadní!!!!

VW se daří (zejména díky Číně), přičemž Marchionne neřeší a nche řešit ekonomiku automobilek jako takových,a le situaci na Evropském trhu, kde to až an ty korejce není růžové pro nikoho a VW využívá VŠECH výhod, které mu jsou umožňovány (nebudu například připomínat daňové prázdniny u škodovky, které mimochodem taky pomohly nastartovat její růst, který sme platili všichni aniž bychom z toho měli kdy nějaký prospěch, zájem, či užitek). Podobně je VW podporován (nejen tou zemskou vládou, jak si uváděl), ale i jinými v rámci Německa.... a o dalších výhodách, které VW čerpal (různé rozvojové fondy přímo a nebo nepřímo zemskými společnostmi) netřeba mluvit. Jakým způsobem VW tyto peníze použil (a výhody) se můžeme tady dohadovat jak dlouho chceme. Více se k tomu nebudu asi vyjadřovat, nicméně bych prosil, aby příště zpravodajství bylo alespoň trochu vyvážené a ne tak, jak to bylo podané dosud. Protože tak to opravdu není.

V momentě, kdy by se Itálie (ale i Francie) začala chovat jako některé spolkové vlády, pravděpodobně by to jakousi akci vyvolalo... a je potřeba si uvědomit, že to po čem Marchione volá je, aby všichni měli rovné podmínky na trhu, když už je ten trh dlouhodobě pokřivován.
27. 7. 2012 13:01
Re: zrovna VW!
Ona je otázka zda podobné výhody a taky v jaké míře, má každá jednotlivá automobilka.Bráno i historicky.
Jedno je ale jisté, FIAT není prodejně a cenově konkurenceschopný.Proč to tak je, jaké jsou důvody je k diskuzi.
27. 7. 2012 13:10
Re: zrovna VW!
Pobidky dostava v Evrope uplne kazdy, kdyz otevira novou nebo rozsiruje stavajici tovarnu - vyjimkou neni ani Fiat (napr. vyrobni zavod v Polsku), Renault (s Dacii v Rumunsku) nebo PSA (v Koline). To kolik, kdo dostane zalezi hlavne na tom, kde vytvori kolik pracovnich mist. To, ze Fiat nerozsiroval vyrobu jako ostatni je jen a jen chyba Fiatu a jeho neschopnosti nabidnout a prodat takove modely, ktere si trh zada.
27. 7. 2012 13:17
Re: zrovna VW!
Tak v zásadě to pišeš logicky a v této rovině to má logiku.
27. 7. 2012 13:45
Re: zrovna VW!
Marchionneho snaha mi přijde pochopitelná jen z pohledu toho, že chce využít veškerých možnosti pomoct upadajícímu Fiatu. Na téhle vlně se samozřejmě svezou rádi předevšim Francouzi... Jinak si sám protiřečí, racionalizace? A rovné podmínky na trhu?! Jakákoliv forma šrotovného nebo dotace je velké pokřivení trhu přece. A nevytíženost továren? Zase problém především u Italů, že ano, jak by asi ta intervence EU probíhala, aby byla "spravedlivá" a všichni z ní profitovali stejně? [odkaz]
27. 7. 2012 14:10
Re: zrovna VW!
Marchionne v tomto případě orpavdu primárně nehájí Fiat jako takový, ale spíše Evropskou výrobu automobilů... ;-) Škoda, že to nejsou někteří jedinci schopní pochopit....
Viz. nový článek o PSA na autorevue..., tam už je patrné co nás čeká... A dojde to do dvou let až sem...
27. 7. 2012 22:16
Re: zrovna VW!
Tak tvrdit že z prosperity škodovky neměla celá republika užitek je trochu mimo, ne?
27. 7. 2012 13:05
Prosím o vysvětlení
Ještě mě napadlo, jak se ale pak vysvětluje "vada" VW-koncernu, že je prostě neskutečně předraženej?To si přeci odporuje... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2012 13:31
Dotace
V podstatě se v EU nedaří ve všech odvětvích, tak to by chom je měli dotovat všechny a ne jen automobilky. Teď vymyslet z čeho.
Plačky špagetářu nad marketingem VW a reklamama H/K jsou jen výmluvy jak omluvit neprodejné italské zboží. Nikdo jim nebrání to dělat stejně, jenže základ všeho je právě ten prodávaný produkt. Asi tak v současnosti 9let starý Golf je pořád na špici a i30 i Ceed se opravdu snaží, naopak Fiat ani frantíci nejsou schopni nic pořádného předvést. Fiate přijeď s novým Bravem co v testech zremizuje s Golfem a porazí i30 a nebude problém.
Rozbalit vlákno
13
27. 7. 2012 14:03
Re: Dotace
Bože to sou furt kecy... Je těžké si přiznat, že to Bravo co se neprodává, je lepší než ten nový Ceed a nebo Golf co se prodává 9 let? Asi ano...

V tom problém skutečně není... Problém je v tom, že VW dotace nechce z EU, páč už je dostal (a nechce aby je dostala i konkurence) - mimochodem byl o tom tady článek... a další peníze dostává od spolkových vlád, které jaksi mají zřejmě volnější ruce než vlády státní.

Jojo, to že to celé spěje do * v ruku v ruce s tím, že VW prodává tak lacino, že x procent dílů je nekvatiních z číny (namátkou viz. slavné TSI řetězy) je jen jeden díl koláče... Fiat žádné podobné problémy v současné době nemá. Lidi třeba zjistí za 5 let, že ten Fiat je kvalitnější než cokoliv od VW (viz. třeba i to moje Bravo, které slouží narozdíl od uber aut naprosto bezproblémově), jenže otázka zní, jestli v té době tady ještě v EVROPĚ nějaký Fiat bude...

A VAŠE představa, že se tady VW bude bez konkurence chovat jako lidumil je v lepším případě... použiju slovo úsměvná...

Mimoto... Fiat to celé řeší jen a z toho důvodu, aby zachoval pracovní místa v Itálii (Evropě)... Pokud by svoji celkovou výrobu přesunul jen mimo - Polsko, Srbsko..., tak by měl polovic starostí... Ono se mimochodem (zejména z pohledu Němců stačí podívat, kde ten jejich VW dnes vyrábí ;-), aby kazdému soudnému člověku bylo jasné kam to směřuje... Ona už se totiž ani ta škodovka netají s přesunutím výroby dál na východ...

...to jen tak na okraj pro všechny ty co kupují "kvalitní německá" a kvalitní "levná" korejská auta... Jen tito lidé můžou za to, co se teď v Evropě děje...

A znovu opakuji.. není to o značkách a výrobcích, ale je to obecně o Evropské výrobě a Evropském trhu aut. Ten Fiat v pohodě přežije s Chryslerem na Jižní Americe a Severní Americe (bohužel PSA tuhle možnost nemá).
Avatar - white label
27. 7. 2012 15:02
Re: Dotace
"Je těžké si přiznat, že to Bravo co se neprodává, je lepší než ten nový Ceed a nebo Golf co se prodává 9 let?" >:D
Pro tebe si to "přiznat" těžké zjevně není, ale proč si to "nechce přiznat" drtivá většina zákazníků, na to skutečně racionální vysvětlení nemáš... >:-[]
27. 7. 2012 15:17
Re: Dotace
A ty snad máš?
Zajímalo by mě to.

Z mého pohledu je Bravo v mnoha oholedech povedenějším autem...
Ať už nabídkou motorů a nebo výbavy...
Můžeme tady znovu opakovat mnohokráte proběhlé debaty..., které sou mi s odstupem času skutečně ukradené... a nehodlám se k ním vracet..., na druhou stranu nejsem na tolik jednoduchý člověk, abych tady podobně jako ty prohlásil, že je Bravo špatné auto jen proto, že ho nepřijal trh. Pokud by bylo všechno tak v životě jednoduché, asi by ten svět vypadal ve finále úplně jinak...

Znovu říkám.. představa zákazníka nemusí být vždy v soualdu se skutečností... a v klidu za sebe (nebudu se vyjadřovat za H/K) mohu říct, že považuju Bravo, po zkušenostech co mám za jednoznačně spolehlivější než je současný Golf... a mám na to xy podpůrných argumentů (když už nic jiného, tak alespoň problémovost TSI a nebo výsledek na 100 000 km podle Bildu, kde konec konců Bravo patří mezi "japonskou" špičku...

Takže ano.. z pohledu prodejní úspěšnosti je to ŠMEJD jak Brno... v reálu je to velmi povedené auto bez zásadních much.... Ale.. je to chyba Fiatu, že ho neuměli prodat a že se nechali odvařit na kecech - zastaralá koncepce převzatá z předešlého Stila... Ale tak už to bývá... Zajímavé je, že tak jako už mnohokráte v minulosti... jako ojetinu si to hodně lidí umí představit, páč s tím autem skutečně nejsou v podstatě žádné problémy.
Avatar - white label
27. 7. 2012 15:28
Re: Dotace
To že Bravo (nebo i jiný kompakt) není komplexně tak dobré auto jako Golf, ještě neznamená, že je špatné.
Ovšem, abych zrovna tebe přesvědčoval, že Bravo není lepší, než Golf, tak to bych tady musel být úplný nováček.... ;-)
Logické taky je, že si běžný zákazník konkrétní modely spojuje také s jejich značkou a vším, co s tím souvisí...
27. 7. 2012 17:07
Re: Dotace
No vidíš to..., takže najednou jde psát i trochu rozumně...

Bylo by mi to úplně jedno... neřešil bych to... Zásadní je, že se tady něco vytýká Fiatu, ale i podle Brava je v současné době vidět (a nebavme se o tom proč), že prostě Fiat tady není schopen (v evropě - mimo své tradiční lokality) prodat víc aut, i když vyrobil konkurenceschopný model (jakýkoliv).

Tedy nářky na téma, že kdyby vyrobil něco jako Ceed, tak nemusí plakat jsou prostě liché a nnesmyslné, neboť současná generace Ceedu tak tak dotáhla to 5 let staré bravo (což si ale stále po zkušenostech s tím autem enmyslím). On vyrobil Bravo, které je lepší než Ceed a stejně si češi ten Ceed koupí raději než Bravo (by´t cena je už skoro srovnatelná)...

Tedy... fiat v evropě prodal o 20% méně vozů než v minulém období, ale zároveń mu poklesl prodej v Itálii o 20%. Tedy z pohledu Fiatu v podstatě krom toho, že jde evropský trh do kopru, nedělá pravděpdobně v zásadě NIC špatně... V Jižní Americe zažívá rekordní časy, tedy z tohoto pohledu to i já začínám vnímat tak, že je chyba zákazníků, že kupují VW a Kie a ne Fiaty, byť ty jsou v mnoha ohledech fakticky lepší a nebo srovnatelný...

Spojování modelu se značkou je pravda s tím souhlasím bezezbytku, na rozdíl do většiny zdejších novinářů a řekněme i zákazníků na koupi čehokoliv od fiatu skutečně nevidím nic špatného. Považuji to stále (v těch segmentech kde ještě v Evropě zůstali) za to lepší a spolehlivější, což mohu přeci jen hodnotit z vlastní zkušenosti. Úpřímně ne zase tak moc lidí, co se zejména o Fiatech vyjadřují hanlivě s němi mají dlouhodobější zkušenost, zejména ze současné doby a hodnotí podle Tipa a Tempry, případně...bohužel průserové AR 156. Je docela dobře možné, že kdybych v 96 vybral Bravu s 1,4 (místo 1,6), že bych dneska psal stejné průjmy jako ti novináři a nebo ty.

Tak to je. (mimo to se dá také debatovat o tom, že v kontextu doby se Faitu často stává, že nasadí na uváděný model nesmyslnou cenu a pak už bohužel i po zlevnění neumí nahnat ty zákazníky zpět... a naslo by se toho víc)...
27. 7. 2012 19:25
Re: Dotace
"Logické taky je, že si běžný zákazník konkrétní modely spojuje také s jejich značkou a vším, co s tím souvisí..."
Musím s Tebou naprosto souhlasit. Když už je tady řeč o Fiatu, stačí porovnat Sedici a SX4. Oba se vyrábějí ve stejném závodě (Ostřihom?), oba vypadají stejně, přesto je prodej SX4 minimálně 10x vyšší, než je prodej Sedici. Značka dělá hrozně moc a VW je rodinné stříbro zlatého lesku. Já užívám naftové Bravo (model 2007) od dubna 2010, mám najeto 80 tis. km a ještě jsem neměnil ani žárovku, motor i převodovka jsou suché (myslím zvenku) a nemůžu proti tomu autu říct ani "popel". No ale je to jenom Fiat, že?
27. 7. 2012 20:06
Re: Dotace
já mám Bravo přesně 4 roky, najeto 70tkm (T-jet). V prvním roce jsem měnil pár kosmetických kravinet typu orosené světlo nebo vypadávající aretace páček pod volantem. Od té doby: NIC. V 60tkm přední destičky, thats all. Za 4 roky jediná žárovka, podvozek jak u nového auta....

Naproti tomu moje aktuální obligátní Mondeo: x-krát samovolně vybitá baterka, poruchy centrálu, nějaké ty kosmetické kravinky a teď ve 22tkm (auto staré 3/4 roku) chroupání z levého předního kola.... A nenaděláš nic.... Stejně je Fiat auto pro chudé a Mondeo kára pro manažery ;-)
Avatar - autista
31. 7. 2012 21:34
Re: Dotace
Taky se přidám Bravo 2008 1,4 T-jet. opravováno nic. krom oleje a filtrů nic neměněno najeto 62tis. :))) Vlastním rok a najeto 17tis. ;-)
Avatar - white label
27. 7. 2012 23:47
Re: Dotace
To mi o sobě psát nemusíš, to vím už podle tvých příspěvků/reakcí dávno..., ale jako nový nick by to k tobě sedlo dokonale...
28. 7. 2012 22:17
Re: Dotace
:no: ty si vazne uboziak
27. 7. 2012 18:24
Re: Dotace
Nejsem ekonom a ber tedy můj příspěvěk jako spíše připomínku než oponování - fakt se v tom nevyznám.
Není problém spíše v tomto: Sergio - Fiat - Itálie. Myslím, že problém je v tom, že je Itálie ekonomicky ve sračkách a nepomáhá domácím firmám jak by měla. Kdyby to tak bylo tak Sergio nefňuká a drží hubu a myslím, že mu bude nějaká PSA u pr.... Ale takhle je to jiná a on se snaží spasit jako celou Evropu, ale stejně každý kope jen sám za sebe.
Německo se asi snaží víc podporovat svůj průmysl.
A s tím, že Fiat v poho přežije díky S a J Americe - no já člověče nevím. Je tam sice usazený dobře, ale ten trh je dost nasycený - žádný velký trhák tam asi nebude a Fiat klesá. On pořebuje nějaký boom - a tam si myslím, že nemá moc výhledy na expanzi typu Asie, Indie, Rusko atd. A představa, že jeden z největších automobil. koncernů Evropy prakticky ztratí domácí půdu pod nohama - nic moc představa.
27. 7. 2012 18:35
Re: Dotace
Tak rozhodně je pravda, že pokud by to došlo tak daleko, že by nebyl Fiat ani PSA, konkurence by byla minimální a doplatil by na to zákazník, takže pokud má Marchionne takhle čistý záměr (opravdu velmi pochybuju), šlechtí ho to. Na druhou stranu, když zmiňuješ tu výrobu na východě, to byla snad první věc, která mi napadla, proč to tam nepřesunou místo nějakýho žadonění u EU? Proč se nevykašlou na všechny odbory a nepřesunou tu výrobu do levnějších krajů? Jako šéf automobilky bych asi na zaměstnanost moc nehleděl. Možná však má i ten Fiat nějaký závazky vůči italský vládě kvůli dejme tomu předchozím dotacím, že...;)
27. 7. 2012 14:08
Fiat
Jen malá poznámka...
Pokles Fiatu odpovídá poklesu na domácím trhu. Ono na německý trh taky dojde (opravdu to není otrov bez vlivu okolí), takže dojde na každého... Jen někteří se snaží vyvařit co nejvíc z toho, kdy nejsou ještě v * sami. Asi si nikdo nebude (rozumně smýšlející) myslet, že pokud by v Německu klesl trh o 20%, že by se to VW nedotklo...

Vzpomínám si, taky tehdy nebyli úplně proti šrotovnému... >:D

ALE ABY bylo obecně známo... souhlasíms tím, že by měli ve Fiatu hejbnout * a přijít s autama co jim teďna trhu chybí. Bez produků prostě neprodají. A první příležitost mají s F 500L, která, pokud nasadí AKTIVNÍ cenovou a marketingovou kampaň má šnaci přímou konkurenci segmentu rozsekat na kusy (ale už i tma vidím chyby - předpokládaná vyšší cena, chybějící T-Jet atd..) Ale uvidíme.
Rozbalit vlákno
1
27. 7. 2012 21:40
Re: Fiat
I kdyby ses tady, superblbe, třeba upsal, je ti starou belu platný...jak praví klasik, KONČÍME, NIC NOVÉHO NEROZJÍŽDĚT

Máý smůlu, byla to tvoje volba, jdi se vyplakat na balkona bude to lepší, než tady vést ty silácké řeči. Měl sis koupit Golfa, neměl bys ten obrovský mentální problém, co tady skoro imrvére předvádíš. JInak, možná že VW AG bude mít potíže, ale to v době, kdy FIAT a spol. budou dávno pod kytkama...
:-)
Avatar - rokba79
27. 7. 2012 14:37
To máš Sergio težký...
...když šéfuješ slibotechně. Každý rok ohlašuješ se značkou Alfa Romeo (kterou miluji a tebe si nezaslouží) vstup na US trh, a kde nic tu nic. Z Alfy se stala výrobna lepších fiatů, 159 nemá nástupce, velká limuzína se zadním náhonem je v nedohlednu... Lancii, kus evropské automobilové historie, měníš na americký rebrand. Z Fiatu děláš montovnu na Pandy (a místo aby ji montovali šikovní Poláci, přesuneš jí k těm lemplovským afričanům do Neapole). Nic jiného konkurenceschopného kromě Pandy a 500 už tam nemáš...kde je třeba slibovaný Bravo kombi, který mohlo být před pár lety hodně zajímavý? Kde je ta mhohokrát ohlašovaná modelová ofenziva? Němci se k vám jezdili učit, když plánovali prvního golfa, zadání bylo "ať je to auto dobré jako fiat"... Fiatu bude velká škoda, Kia a Hyndai ho nikdy nenahradí, Fiat měl srdce... (a já měl několik fiatů, naposledy Punto 1.4 TJet...:)
Rozbalit vlákno
1
27. 7. 2012 14:47
Re: To máš Sergio težký...
jo tak je jasné, že pokud nebude co prodávat, tak prostě neprodají. tady je asi zbytečné nad tím vůbec přemýšlet.
Znám dost lidí co mají Fiat a nebo AR a podobně jako já by si teď asi těžko vybírali...
Možná, kdybych musel, tak bych toho Freemonta i koupil, ale ze současných majitelů je jen málo těch co jsou ochotní tenhle Dodge akceptovat, což naštěstí v případě jen tohoto auta vyvažují jiní - nový zákazníci.

Nicméně přichází se o zákazníky stávající, neb prostě to kombi chybí a střední třída taky (ve dvou segmentech - levnější a dražší, ať si vybere každý)... Bohužel tady je teď díra jako sviňa a dokud ty modely nepřijdou, tak se to nezlepší...
Mimoto si i já pamatuju, že ty auta byly slíbený a udájně byl jejich příchod jen pozdržen z důvodu krize...

Mimoto.. napíšu to tady... Panda je svým způsobem taky jen větší facelift, terno, bomba vzhledem ke konkurenci jako byla ve své době Panda I to není...

takže... někde je chyba.. nemám - li nové modely a náklady na vývoj, pak s němi mohu bez problémů konkurovat, ale musím jít s cenou dolů...

A odbory si musí uvědomit to, že Panda vyráběná s platem 40 000 měsíčně nemůže stát tolik co Up! vyráběný s platem 15 000 měsíčně... :-) Vyšší kvalita a užitná hodnota Pandy asi už není také tak akcepotována (byť je to stále jednička na trhu, ale vzhledem k propadu italského trhu je propad i tady).
27. 7. 2012 15:03
Slovní fotbal...
Auto.cz:"Christian Klingler, šéf prodeje u Volkswagenu, Marchionneho kritizuje za rozpoutání cenové války."
iDnes:"Je to masakr jak v cenách, tak v maržích," uvedl ve čtvrtek šéf Fiatu na adresu svého německého konkurenta v evropské verzi amerického listu New York Times

A pak si vyberte a něco komentujte.... ;-)

Jinak z pohledu laika je evropa (a automobilový trh taky) tak za***ná regulacemi, dotacemi, podporami, subvencemi a dalšími "netržními" instrumenty, že rozlousknout, kdo si z toho koláče dotací (který samozřejmě platíme my všichni) uvrve větší díl, rozhodně není úkolem pro diskusi na auto.cz

Fiat nedávno dostal úvěr od EIB na vývoj ekologičtějších technologií, VW má bezúročné půjčky na jiné věci atd. atd. Celkově je ta situace dost nepřehledná, jisté nicméně je, že se opravdu začíná "lámat chleba"....
Rozbalit vlákno
6
27. 7. 2012 15:14
Re: Slovní fotbal...
Cenová válka ze strany VW je realita. Nedávno tady byla na toto téma i vyjádření z Fordu a Renaultu. Nebyla to kritika, ale konstatování. VW si to může dovolit a je celkem logické, že využije momentálních problému konkurence ke svému posílení.
27. 7. 2012 15:18
Re: Slovní fotbal...
No jasně.. A zákazník si myslí, že z toho bdue profitovat :-)
27. 7. 2012 15:27
Re: Slovní fotbal...
já teda ceníky denně neštuduju, ale VW stále v mainstreamu patří k těm dražším, ne? Problém je možná v tom, že je jen o málo dražší a v pohledu kupujících o dost lepší než třeba Renault a Fiat....
27. 7. 2012 16:23
Re: Slovní fotbal...
Ve Francii nebo v Itálii asi ne.
28. 7. 2012 22:20
Re: Slovní fotbal...
to nie, ale najvacsi pocet predanych kusov v eu je v nemecku....
27. 7. 2012 15:21
Re: Slovní fotbal...
Jo a napiš Dušanovi, že je Kalousek... >:D
27. 7. 2012 17:58
Triky a povery
na vlastní žádost byl jsem právě přijat, do funkce ředitele firmy Fiat, madona mia, končím s životem Dia. :-)
Rozbalit vlákno
2
27. 7. 2012 18:26
Re: Triky a povery
:yes: Tak to asi fakt v případě božského Sergia bylo :-!
Avatar - Ham.
27. 7. 2012 19:01
Re: Triky a povery
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Guttalax
28. 7. 2012 13:49
Vivat EU
V roce 2008 (v době vrcholící krize) schválila Brusel zrušení cel na dovoz automobilových dílů z non EU zemí (zejména Korea a potažmo čína). Tehdy zástupci dodavatelského průmyslu varovali, že to bude v horizotnu několika let znamenat ztrátu 3 až 5 milionů pracovních míst v EU. Poté, co nám EU zlikvidovala svými kvalitními kroky spotřební průmysl, padlo oko EUrokratů na automobilový průmysl. S takovou budeme brzy závidět Řecku, že je schopno vyrábět a exportovat olivový olej. Nic jiného v EU nezbyde (a možná ještě biopaliva a "zelené" technologie ). :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar -
30. 7. 2012 11:02
Nesmysly
1. Marchionne je Kanaďan a ne Ital
2. vůbec tu nejde o to, kdo prodává a kdo ne. Jde o to, že obecně VÝROBA ČEHOKOLI V EVROPĚ JE NERENTAVBILNÍ A ZTRÁTOVÁ. Pokud ihned nedojde k liberalizaci evropské produkce prakticky všeho, nebude se v Evropě již nejen nic vyrábět, ale postupem času ani vyvíjet a nastane evropský BANKROT! Důvody:
a/ přehnané požadavky na sociální stát - tedy závislost PRODUKCE na veřejných rozpočtech (svázanost korporací s veřejnými rozpočty, = FAŠISMUS). Marchionne nechce zvýšení, ale SNÍŽENÍ ZÁVISLOSTI PRODUKCE NA VEŘEJNÝCH ROZPOČTECH. Sice direkticvní, ale je to první a jediný možný krok k liberalizaci produkce, zejména tlakem na pracovní trh shora (zdola je ten tlak například v Itálii již dnes neúnosný - kdo zná, ví, o čem píši, je to na hranici občanské války tažných proti chovným).
b/ přehnané nároky na ochranu životního prostředí: představa, že v Evropě musíme nerentabilně "čisté" fabriky, zatímco v ostatních zemích mohou vypouštět cokoli, je naprosto iracionální. Planeta je jen jedna a podmínky by měly být všeude stejné. Takové, aby nedusily ekonomiku, ale zároveň, abychom nerabovali planetu.
c/ závislost TRHU na veřejných rozpočtech. Příklady: šrovotné, dotace, zvýhodňování a podobné nesmysly. Marchionne vede odmítavé stanovisko k těmto podporám, naopak VW z nich žije.
3. nejde tu v žádném případě o "problém" Fiatu, neboť Fiat žádný "problém" ve skutečnosti nemá. Fiat bude i nadále - a to čím dál víc - vyrábět a prodávat auta pod jinými značkami a čím dál více to bude tajit. Navíc, dnes je již větší příjem Fiatu z duševního vlastnictví (prodeje patentů, technologií, technických celků), než samotná výroba osobních automobilů. Opět zde narážím na hloupost "fiatobijců", kteří jsou jen tak hloupí, že netuší, že v jejich antiitalském autě je motor, převodovka či další díly made in Fiat. Vracíme se tedy k tomu, že Marchinne nehájí zájmy Fiatu, ale zájmy producentů čehokoli.
4. VŠECHNY továrny FIATu za loňský rok vykázaly zisk, KROM TĚCH V ITÁLII. Z toho plyne závěr, že problém je POLITICKÝ (pracovní trh a jeho principy) NIKOLI TECHNICKÝ (technická úroveň výrobků je +/- rovnocenná a vychází z kvality výrobku). Mimochodem - v této souvislosti je třeba poukázat na omezování kapacit továren Fiatu v Itálii, naopak navyšování v Polsku, Mexiku, Brazílii, Austrálii a dalších zemí i stěhování vývoje z Itálie do Nizozemí. Jde tu o to, ŽE FAŠISTICKÁ EU JAKO TAKOVÁ JE NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM SVOBODNÉHO TRHU A SVOBODNÉHO PODNIKÁNÍ! VW fašismus vyhovuje, protože z něj těží. Itálie se díky němu dostala de facto do bankrotu, který NENÍ ŘEŠITELNÝ (žádná finanční pomoc nemůže vyřešit, Itálie představuje cca 30-33 % VEŠKERÉ evropské průmyslové výroby!). Nelze do nekonečna prodávat státní sluhopisy za 7 %, když země roste tempem 0,1 %!!! A to se týká všech, protože ty dluhopisy kupuje ECB, která si na ně tiskne nekryté peníze! Je ale jisté, že CELÁ EU V SOUČASNÉ PODOBĚ EKONOMICKY ZBANKROTUJE a Marchione chce narovnat tento stav směrem k volnému trhu. Že takový volný trh - tedy kapitalismus - samozřejmě vyhovuje tomu, kdo má nejvíc kapitálu, je věc jiná (ale ano, samozřejmě je to tak a Fiat by z kapitalismu profitoval, zatímco pro VW by to byl konec růstu). Největším kapitálem je totiž v kapitalismu know-how...
5. smyslem Marchionneho snažení je SNÍŽIT VLIV ODBORŮ A POMĚR CHOVNÝCH VŮČI TAŽNÝM ZAMĚSTNANCŮM v automobilovém průmyslu tak, aby každý měl, co si vydělá. Je nepřijatelné, aby odbory ztrátových továren chtěly každoroční navyšování "kolektivních smluv Tripartity (made in Mussolini) a počty chráněných pracovních míst, zatímco dělníci ve fabrikách, které produkují zisk, jsou efektivní a rentabilní, pracují za nesrovnatelně horších pracovních podmínek, za poloviční mzdy a nulové sociální výhody, protože ze své práce dotují ty první - chovné. Jediný, kdo na současném stavu profituje jsou odborářská prasata. Veřejné rozpočty, trh, zákazníci i výrobci na této verzi fašismu pouze prodělávají. To je ale princip současného eurofašismu: privatizace zisků, socializace ztrát. a stím zase musí souhlasit jen prase, slušný člověk musí současný Eurofašismus odmítnout jako zrůdnou ideologii.
Rozbalit vlákno
0
1. 8. 2012 09:28
Pan Marchionne
Dobrý den,
p.Marchionne po svém nastoupení do Fiatu vytáhl před světem fabriku do zizků. Svoje počínání založil, narozdíl od ostatních dnešních "manažerů střihounů", na VÝROBKU - neboť on je zisk - na to se v dnešní době už zapomnělo! Před jeho nástupem byla napřiklad v duchu dnešní doby před zrušením automobilka na Sicilii - v obvyklém smyslu, že každý člověk je náklad, a tedy propustit lidi. Marchionne si udělal rozbor a zjistil, že samotná montáž auťáků je jen kolem 7% celkových nákladů - a z toho mu vyplynulo, že chyba je někde jinde. Proto si si promluvil jednotlivě s dosavadními manažery - kladl jim patřičné otázky a na základě odpovědí vyčistil celé vedení - 2/3 vyhodil. A automobilka na Sicilii zůstala. Ovlivnil potom například při vývoji podobu Brava - těsně před jeho koncem a zkouškami - a rozvinul diskusi, jak zdál s Multiplou, jakožto technicky nadčasovým výrobkem (na 4m délky sedí plnohodnotně 6 lidí + se 400-litrovým zavazadelníkem), který lidi nemohou strávit pro obě odlišné věci najednou: nadčasovost technickou a tvarovou, a proto je (kromě Itálie) prodejně neúspěšný - přestože, kdo ho má, nenechá na něj dopustit (je to láska na druhý pohled a v tom je ta potíž).
Za metodu, kterou p.Marchionne použil, byl obdivován v ekonomickém světě - i u nás vyšel tehdy velmi zajímavý článek v Ekonomu a moje dcera na universitě v Kalifornii o něm slyšela pomalu každý druhý týden jak je to správné, tak že se to má dělat a že dnešní honba za okamžitým ziskem pouhým sčítáním nákladů bez ohledu na výrobek a s přendáváním výroby do Číny je špatně.
Nyní však nové výrobky od Fiatu (Alfy i Lancie) nejsou. Nenarodilo se tenkrát ani Bravo kombi, což přineslo velký odliv tradičních zákazníků. Tím je zřejmý nedostatek práce - nevyvíjí se nové modely - a to má za následek i odliv věhlasných italských karosářů: De Silvy, Giugiara k VW - a tím o ně vlastně svět přišel (!), protože VW-y hezčí nejsou (tam jsou přísná pravidla, jak mají vypadat), Alfy navrhuje Němec, Lancie jsou "Ameriky" a vyjímečná a krásná italská Delta nejde. Odešel i De Meo - Marchionem zvolený šéf Alfy.
Ptal jsem se proč? Má snad p.Marchionne spoustu jiných starostí s rozšířením na americký trh (i s Chryslerem, kterého ovšem taky vytáhl jako jediný do zisků) a nemá čas na to základní v italských automobilkách, s čímž začal před lety a flikuje to zmíněnými Chrysler-Lanciemi a Dodge-Fiatem (místo Multiply)?
Vaše diskuse je pro mě přínosná v tom, že odhaluje záměry p.Marchionneho v širším kontextu - děkuji Vám proto za to. Diskuse je kupodivu většinou slušná a na úrovni. Podle ní to vypadá, že se p.Marchionne hodlá zasloužit o změnu - VRÁTIT VÝROBU ZPĚT DO EVROPY, AMERIKY. Kdyby se mu to podařilo opravdu zvrátit, určitě by se dostal do učebnic ekonomie - a nejen jich. Držme mu (i nám) palce !!!!

PS:
Diskuse ovšem nepozbývá tolik obvyklé - a laciné(!) - narážky VW-Fiat (Golf-Bravo).
Je třeba říci, že nejlepší (statické) srovnání je na auto salonech, kde si člověk může sednout do více aut a bezprostředně srovnávat. Můžete se uvelebit vepředu a pak při stejném nastavení předního sedadla zjistit, jak je to s místem a sezením vzadu. Ošaháte si, jak sedák vepředu a pak vzadu podpírá stehna, jak je dlouhý, jak opěrák tlačí do zad, jak je vysoký (jeho boční vedení - tolik opěvované v testech - je jen část kvalit sezení), jaké jsou vepředu možné poměry dosahu na volant a na pedály, jak na řadicí páku a ostatní ovládání, ... A tu zjistíte, že některá auta jsou i dost špatná, některá průměrná, ale Fiaty vždy patří ke špičce, tam není co řešit. A tak i mezi Golfem a Bravem je rozdíl.
A co se týče tady v diskusi zmiňované platformy Brava - ta je první variabilní platformou na světě, která přišla před víc jak 10-ti lety se Stilem - stojí na ní např. i Lancia Delta s o 10cm delším rozvorem, Linea má zase platformu Punta, rovněž s o 10cm delším rozvorem. VW s takovou platformou přišel až letos, kdy jí už hodně automobilek má. Dal jí ale patřičnou mistrovskou reklamu, pro něj tak normální.
A ona všudy-přítomná přesvědčivá reklama VW-u, včetně velkého znaku VW na přídích vzozů, kdy už z dálky ve zpětném zrcátku vidíte, že jede VW, dělá ono všeobecné neúměrně dobré povědomí VW. Ta italským značkám chybí. Jak píše a říká MUDr.Koukolík: "Dobře vedená propaganda přesvědčí i ty, kteří byli původně proti tak, že nakonec onu věc prosazují."
Rozbalit vlákno
0