Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW žádá odstoupení Marchionneho z čela ACEA

Diskuze (40)
Největší evropská automobilka se staví proti pomoci od EU, po které volá prezident sdružení.

Volkswagen považuje Sergia Marchionne za neakceptovatelnou osobu ve vedení ACEA, sdružení zastupujícího zájmy evropských výrobců automobilů. Ital, který zároveň vede automobilky Fiat a Chrysler, si nejnovější kritiku vysloužil svým nedávným výrokem.

Marchionne ve čtvrtek prohlásil, že se evropský trh s novými automobily nachází v historicky nejtěžší situaci. V novinách International Herald Tribune proto opět zdůraznil, že by EU měla pomoci řešit problémy s nadbytečnou kapacitou továren. Prý by evropské instituce měly koordinovat „racionalizaci“ celého odvětví. Průměrná vytíženost automobilek v Evropě se totiž odhaduje jen na 80 %.

O co v tomto sporu přesně jde? Volkswagen nyní prožívá úspěšné období, kdy navzdory stagnaci nebo poklesu prodeje nových aut v jednotlivých zemích jede výroba naplno a koncern dosahuje rekordních čísel.

Související:

Jiné automobilky, mezi nimi Fiat, mají naopak nevyužité kapacity továren a snaží se z této situace udělat politický problém. Mají k tomu dobrý důvod, politici napříč státy i stranami se bojí síly odborů a nespokojenosti případných propuštěných zaměstnanců.

Napětí mezi VW a Fiatem (resp. neněmeckými výrobci) má ale ještě jednu rovinu. Christian Klingler, šéf prodeje u Volkswagenu, Marchionneho kritizuje za rozpoutání cenové války. Německý manažer dodává, že VW nebude následovat příkladu Fiatu a PSA a nesníží ceny natolik, aby riskoval stabilitu firmy.

Další fází řevnivosti mezi představiteli Volkswagenu a Marchionnem by mohlo být vystoupení VW z ACEA.

Diskuze (40)
1. 8. 2012 09:28
Pan Marchionne
Dobrý den,
p.Marchionne po svém nastoupení do Fiatu vytáhl před světem fabriku do zizků. Svoje počínání založil, narozdíl od ostatních dnešních "manažerů střihounů", na VÝROBKU - neboť on je zisk - na to se v dnešní době už zapomnělo! Před jeho nástupem byla napřiklad v duchu dnešní doby před zrušením automobilka na Sicilii - v obvyklém smyslu, že každý člověk je náklad, a tedy propustit lidi. Marchionne si udělal rozbor a zjistil, že samotná montáž auťáků je jen kolem 7% celkových nákladů - a z toho mu vyplynulo, že chyba je někde jinde. Proto si si promluvil jednotlivě s dosavadními manažery - kladl jim patřičné otázky a na základě odpovědí vyčistil celé vedení - 2/3 vyhodil. A automobilka na Sicilii zůstala. Ovlivnil potom například při vývoji podobu Brava - těsně před jeho koncem a zkouškami - a rozvinul diskusi, jak zdál s Multiplou, jakožto technicky nadčasovým výrobkem (na 4m délky sedí plnohodnotně 6 lidí + se 400-litrovým zavazadelníkem), který lidi nemohou strávit pro obě odlišné věci najednou: nadčasovost technickou a tvarovou, a proto je (kromě Itálie) prodejně neúspěšný - přestože, kdo ho má, nenechá na něj dopustit (je to láska na druhý pohled a v tom je ta potíž).
Za metodu, kterou p.Marchionne použil, byl obdivován v ekonomickém světě - i u nás vyšel tehdy velmi zajímavý článek v Ekonomu a moje dcera na universitě v Kalifornii o něm slyšela pomalu každý druhý týden jak je to správné, tak že se to má dělat a že dnešní honba za okamžitým ziskem pouhým sčítáním nákladů bez ohledu na výrobek a s přendáváním výroby do Číny je špatně.
Nyní však nové výrobky od Fiatu (Alfy i Lancie) nejsou. Nenarodilo se tenkrát ani Bravo kombi, což přineslo velký odliv tradičních zákazníků. Tím je zřejmý nedostatek práce - nevyvíjí se nové modely - a to má za následek i odliv věhlasných italských karosářů: De Silvy, Giugiara k VW - a tím o ně vlastně svět přišel (!), protože VW-y hezčí nejsou (tam jsou přísná pravidla, jak mají vypadat), Alfy navrhuje Němec, Lancie jsou "Ameriky" a vyjímečná a krásná italská Delta nejde. Odešel i De Meo - Marchionem zvolený šéf Alfy.
Ptal jsem se proč? Má snad p.Marchionne spoustu jiných starostí s rozšířením na americký trh (i s Chryslerem, kterého ovšem taky vytáhl jako jediný do zisků) a nemá čas na to základní v italských automobilkách, s čímž začal před lety a flikuje to zmíněnými Chrysler-Lanciemi a Dodge-Fiatem (místo Multiply)?
Vaše diskuse je pro mě přínosná v tom, že odhaluje záměry p.Marchionneho v širším kontextu - děkuji Vám proto za to. Diskuse je kupodivu většinou slušná a na úrovni. Podle ní to vypadá, že se p.Marchionne hodlá zasloužit o změnu - VRÁTIT VÝROBU ZPĚT DO EVROPY, AMERIKY. Kdyby se mu to podařilo opravdu zvrátit, určitě by se dostal do učebnic ekonomie - a nejen jich. Držme mu (i nám) palce !!!!

PS:
Diskuse ovšem nepozbývá tolik obvyklé - a laciné(!) - narážky VW-Fiat (Golf-Bravo).
Je třeba říci, že nejlepší (statické) srovnání je na auto salonech, kde si člověk může sednout do více aut a bezprostředně srovnávat. Můžete se uvelebit vepředu a pak při stejném nastavení předního sedadla zjistit, jak je to s místem a sezením vzadu. Ošaháte si, jak sedák vepředu a pak vzadu podpírá stehna, jak je dlouhý, jak opěrák tlačí do zad, jak je vysoký (jeho boční vedení - tolik opěvované v testech - je jen část kvalit sezení), jaké jsou vepředu možné poměry dosahu na volant a na pedály, jak na řadicí páku a ostatní ovládání, ... A tu zjistíte, že některá auta jsou i dost špatná, některá průměrná, ale Fiaty vždy patří ke špičce, tam není co řešit. A tak i mezi Golfem a Bravem je rozdíl.
A co se týče tady v diskusi zmiňované platformy Brava - ta je první variabilní platformou na světě, která přišla před víc jak 10-ti lety se Stilem - stojí na ní např. i Lancia Delta s o 10cm delším rozvorem, Linea má zase platformu Punta, rovněž s o 10cm delším rozvorem. VW s takovou platformou přišel až letos, kdy jí už hodně automobilek má. Dal jí ale patřičnou mistrovskou reklamu, pro něj tak normální.
A ona všudy-přítomná přesvědčivá reklama VW-u, včetně velkého znaku VW na přídích vzozů, kdy už z dálky ve zpětném zrcátku vidíte, že jede VW, dělá ono všeobecné neúměrně dobré povědomí VW. Ta italským značkám chybí. Jak píše a říká MUDr.Koukolík: "Dobře vedená propaganda přesvědčí i ty, kteří byli původně proti tak, že nakonec onu věc prosazují."
Avatar - autista
31. 7. 2012 21:34
Re: Dotace
Taky se přidám Bravo 2008 1,4 T-jet. opravováno nic. krom oleje a filtrů nic neměněno najeto 62tis. :))) Vlastním rok a najeto 17tis. ;-)
Avatar -
anonym
30. 7. 2012 11:02
Nesmysly
1. Marchionne je Kanaďan a ne Ital
2. vůbec tu nejde o to, kdo prodává a kdo ne. Jde o to, že obecně VÝROBA ČEHOKOLI V EVROPĚ JE NERENTAVBILNÍ A ZTRÁTOVÁ. Pokud ihned nedojde k liberalizaci evropské produkce prakticky všeho, nebude se v Evropě již nejen nic vyrábět, ale postupem času ani vyvíjet a nastane evropský BANKROT! Důvody:
a/ přehnané požadavky na sociální stát - tedy závislost PRODUKCE na veřejných rozpočtech (svázanost korporací s veřejnými rozpočty, = FAŠISMUS). Marchionne nechce zvýšení, ale SNÍŽENÍ ZÁVISLOSTI PRODUKCE NA VEŘEJNÝCH ROZPOČTECH. Sice direkticvní, ale je to první a jediný možný krok k liberalizaci produkce, zejména tlakem na pracovní trh shora (zdola je ten tlak například v Itálii již dnes neúnosný - kdo zná, ví, o čem píši, je to na hranici občanské války tažných proti chovným).
b/ přehnané nároky na ochranu životního prostředí: představa, že v Evropě musíme nerentabilně "čisté" fabriky, zatímco v ostatních zemích mohou vypouštět cokoli, je naprosto iracionální. Planeta je jen jedna a podmínky by měly být všeude stejné. Takové, aby nedusily ekonomiku, ale zároveň, abychom nerabovali planetu.
c/ závislost TRHU na veřejných rozpočtech. Příklady: šrovotné, dotace, zvýhodňování a podobné nesmysly. Marchionne vede odmítavé stanovisko k těmto podporám, naopak VW z nich žije.
3. nejde tu v žádném případě o "problém" Fiatu, neboť Fiat žádný "problém" ve skutečnosti nemá. Fiat bude i nadále - a to čím dál víc - vyrábět a prodávat auta pod jinými značkami a čím dál více to bude tajit. Navíc, dnes je již větší příjem Fiatu z duševního vlastnictví (prodeje patentů, technologií, technických celků), než samotná výroba osobních automobilů. Opět zde narážím na hloupost "fiatobijců", kteří jsou jen tak hloupí, že netuší, že v jejich antiitalském autě je motor, převodovka či další díly made in Fiat. Vracíme se tedy k tomu, že Marchinne nehájí zájmy Fiatu, ale zájmy producentů čehokoli.
4. VŠECHNY továrny FIATu za loňský rok vykázaly zisk, KROM TĚCH V ITÁLII. Z toho plyne závěr, že problém je POLITICKÝ (pracovní trh a jeho principy) NIKOLI TECHNICKÝ (technická úroveň výrobků je +/- rovnocenná a vychází z kvality výrobku). Mimochodem - v této souvislosti je třeba poukázat na omezování kapacit továren Fiatu v Itálii, naopak navyšování v Polsku, Mexiku, Brazílii, Austrálii a dalších zemí i stěhování vývoje z Itálie do Nizozemí. Jde tu o to, ŽE FAŠISTICKÁ EU JAKO TAKOVÁ JE NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM SVOBODNÉHO TRHU A SVOBODNÉHO PODNIKÁNÍ! VW fašismus vyhovuje, protože z něj těží. Itálie se díky němu dostala de facto do bankrotu, který NENÍ ŘEŠITELNÝ (žádná finanční pomoc nemůže vyřešit, Itálie představuje cca 30-33 % VEŠKERÉ evropské průmyslové výroby!). Nelze do nekonečna prodávat státní sluhopisy za 7 %, když země roste tempem 0,1 %!!! A to se týká všech, protože ty dluhopisy kupuje ECB, která si na ně tiskne nekryté peníze! Je ale jisté, že CELÁ EU V SOUČASNÉ PODOBĚ EKONOMICKY ZBANKROTUJE a Marchione chce narovnat tento stav směrem k volnému trhu. Že takový volný trh - tedy kapitalismus - samozřejmě vyhovuje tomu, kdo má nejvíc kapitálu, je věc jiná (ale ano, samozřejmě je to tak a Fiat by z kapitalismu profitoval, zatímco pro VW by to byl konec růstu). Největším kapitálem je totiž v kapitalismu know-how...
5. smyslem Marchionneho snažení je SNÍŽIT VLIV ODBORŮ A POMĚR CHOVNÝCH VŮČI TAŽNÝM ZAMĚSTNANCŮM v automobilovém průmyslu tak, aby každý měl, co si vydělá. Je nepřijatelné, aby odbory ztrátových továren chtěly každoroční navyšování "kolektivních smluv Tripartity (made in Mussolini) a počty chráněných pracovních míst, zatímco dělníci ve fabrikách, které produkují zisk, jsou efektivní a rentabilní, pracují za nesrovnatelně horších pracovních podmínek, za poloviční mzdy a nulové sociální výhody, protože ze své práce dotují ty první - chovné. Jediný, kdo na současném stavu profituje jsou odborářská prasata. Veřejné rozpočty, trh, zákazníci i výrobci na této verzi fašismu pouze prodělávají. To je ale princip současného eurofašismu: privatizace zisků, socializace ztrát. a stím zase musí souhlasit jen prase, slušný člověk musí současný Eurofašismus odmítnout jako zrůdnou ideologii.
28. 7. 2012 22:20
Re: Slovní fotbal...
to nie, ale najvacsi pocet predanych kusov v eu je v nemecku....
28. 7. 2012 22:17
Re: Dotace
:no: ty si vazne uboziak