Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo Buses: Autobus zítřka testován v Göteborgu

Snadnější nastupování, kratší doba jízdy a pohodlnější cestování. To jsou cíle projektu městského autobusu budoucnosti testovaného v Göteborgu.
Zpět na článek
8. 12. 2011 09:45
Větší kapacita?
Který vůl vymyslel, že kabina řidiče posunutá až nad přední nápravu zvyšuje kapacitu autobusu? A ten ubraný prostor navýšili kde? No a co, že teď cestujícím neřekáží přední podběhy, ale tím také ucvakli místo třeba pro pět lidí nebo batožinu. Nad předními koly bývá obvykle ložní plocha, ne? Možná tím zlepšili bilanci počtu osob na metr čtverečný autobusu, ale kapacitu rozhodně ne.
Rozbalit vlákno
12
8. 12. 2011 10:33
Re: Větší kapacita?
Souhlas. taky me to hned napadlo. navic to vypada, ze ridic ma zbytecne velkou kabinu. ja si myslim, ze je dobre, aby mel velkokapacitni autobus hlavne vykon. tzn nejen udrzet rychlost pri plnem obsazeni do prudkeho kopce, umet ubrzdit svoji vahu, ale jeste umet dostatecne svizne akcelerovat, aby se mohl co nejrychleji ze zastavky zaradit do provozu a nebrzdil ostatni. coz stare kloubove karosy nesplnujou, ze...
Avatar - Kolouš
8. 12. 2011 15:08
Re: Větší kapacita?
Promin, ale o provozu nevis vubec nic. Kdyz uz, tak je zapotrebi kroutak a ne vykon. U mestskyho autobusu plati jiny pravidle nez u okruhovyho specialu
Avatar - petrumr
8. 12. 2011 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 12. 2011 18:57
Re: Větší kapacita?
Vedle řidiče mohli prdnout motor, hned by bylo více místa v zádi. Tu pro jistotu z fotek uřízli.
Avatar - petrumr
9. 12. 2011 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2011 17:48
Re: Větší kapacita?
Co takhle pŕední náhon? I autobusy můžou jít s dobou.
Avatar - T613
9. 12. 2011 08:52
Re: Větší kapacita?
sorry.. autobusy umí akcelerovat velmi svižně, jenže vezou stojící lidi, kterým by se to nelíbilo. Takže nevíš opravdu nevíš o čem mluvíš ;-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
8. 12. 2011 17:34
Re: Větší kapacita?
Mně spíš přijde, že je náprava předsunutá pod kabinu, takže to bych tak tragicky neviděl, spíš myslím, že jsou na prd jediné extra široké dveře na článek. To imho hlavně snižuje kapacitu, protože prostor kolem dveří je spíše prostorem pro pohyb než pro cestování, ale chtělo by to zkušenost...
8. 12. 2011 18:56
Re: Větší kapacita?
Rozvor nemůžeš natahovat donekonečna, autobusy MHD mají zpravidla hlboce pod 6 m. Linkové busy s rozvorem přes 6 metrů už to nemají třeba v Brně lehké. Točit se s tím v městském provozu není žádný med.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
9. 12. 2011 10:17
Re: Větší kapacita?
Autobus jsem nikdy neřídil, takže nevím (ale zeptám se švagra, který s autobusem po Brně jezdí ;-) ), ale z těch málo obrázků je jasně vidět, že přední náprava je o dost posunutá dopředu oproti konvenčním autobusům (odhadem o metr). To má asi příznivý vliv na prostor pro cestující; je otázkou, jakou to má manévrovatelnost - toť otázka...
Avatar - Loptos
9. 12. 2011 17:58
Re: Větší kapacita?
Nejak netusim co riesite. vzdy vam v mhd povie sofer aby ste isli dalej do vozu lebo nevidi, ked je vela ludi a stoja pri kabine. Takto sa tomu zabrani a bude to fungovat ako v tramvaji skoda co beha po prahe.
9. 12. 2011 18:18
Re: Větší kapacita?
Tak co plkáš, když nevíš?
9. 12. 2011 15:49
Neřekl bych
Posunutím přední nápravy dopředu nemohli získat vůbec nic, protože v normálním busu jsou nad předními koly sedadla. Posunutím řidiče doprostřed tímto bus přišel o místo pro dveře, které se musely posunout dozadu na místo, kde mohli sedět lidi. Velký rozvor bude velký problém při projíždění zatáček, kde si bude muset řidič hodně najíždět.
Rozbalit vlákno
0