Který vůl vymyslel, že kabina řidiče posunutá až nad přední nápravu zvyšuje kapacitu autobusu? A ten ubraný prostor navýšili kde? No a co, že teď cestujícím neřekáží přední podběhy, ale tím také ucvakli místo třeba pro pět lidí nebo batožinu. Nad předními koly bývá obvykle ložní plocha, ne? Možná tím zlepšili bilanci počtu osob na metr čtverečný autobusu, ale kapacitu rozhodně ne.
Souhlas. taky me to hned napadlo. navic to vypada, ze ridic ma zbytecne velkou kabinu. ja si myslim, ze je dobre, aby mel velkokapacitni autobus hlavne vykon. tzn nejen udrzet rychlost pri plnem obsazeni do prudkeho kopce, umet ubrzdit svoji vahu, ale jeste umet dostatecne svizne akcelerovat, aby se mohl co nejrychleji ze zastavky zaradit do provozu a nebrzdil ostatni. coz stare kloubove karosy nesplnujou, ze...
Promin, ale o provozu nevis vubec nic. Kdyz uz, tak je zapotrebi kroutak a ne vykon. U mestskyho autobusu plati jiny pravidle nez u okruhovyho specialu
Mně spíš přijde, že je náprava předsunutá pod kabinu, takže to bych tak tragicky neviděl, spíš myslím, že jsou na prd jediné extra široké dveře na článek. To imho hlavně snižuje kapacitu, protože prostor kolem dveří je spíše prostorem pro pohyb než pro cestování, ale chtělo by to zkušenost...
Rozvor nemůžeš natahovat donekonečna, autobusy MHD mají zpravidla hlboce pod 6 m. Linkové busy s rozvorem přes 6 metrů už to nemají třeba v Brně lehké. Točit se s tím v městském provozu není žádný med.
Autobus jsem nikdy neřídil, takže nevím (ale zeptám se švagra, který s autobusem po Brně jezdí ;-) ), ale z těch málo obrázků je jasně vidět, že přední náprava je o dost posunutá dopředu oproti konvenčním autobusům (odhadem o metr). To má asi příznivý vliv na prostor pro cestující; je otázkou, jakou to má manévrovatelnost - toť otázka...
Nejak netusim co riesite. vzdy vam v mhd povie sofer aby ste isli dalej do vozu lebo nevidi, ked je vela ludi a stoja pri kabine. Takto sa tomu zabrani a bude to fungovat ako v tramvaji skoda co beha po prahe.
Posunutím přední nápravy dopředu nemohli získat vůbec nic, protože v normálním busu jsou nad předními koly sedadla. Posunutím řidiče doprostřed tímto bus přišel o místo pro dveře, které se musely posunout dozadu na místo, kde mohli sedět lidi. Velký rozvor bude velký problém při projíždění zatáček, kde si bude muset řidič hodně najíždět.