Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo Buses: Druhý život pro baterie z elektrobusů představuje ukládání solární energie

Společnost Volvo Buses se podílí na výzkumném projektu, jehož cílem je využití baterií z elektrických autobusů pro ukládání solární energie v bytových domech.
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2018 14:09
bez překvapení
je jasné, že po pár letech jsou baterie v čudu. Srovnejte s baterií v notebooku, která má stejný chemismus. Po 3 letech je tedy zapotřebí počítat s jejich výměnou. Otázkou bude účinnost takové vysloužilé baterie. Nová má (podle typu) obvykle cca 85% - tedy je třeba do ní poslat cca o 15% více energie, než kolik z ní je možno odebrat. Máte někdo info, jak je to u baterie s 50-ti % kapacitou?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - elektrikar
22. 12. 2018 14:24
Re: bez překvapení
To teda nevím co používají za baterie a battery management system, ale žádný cutting edge to nebude :-). Mám na svém BMW i3 najeto 74900km, stáří 5 let a kapacita baterie je aktuálně na 89%, což je k mé plně spokojenosti. A to se bavíme o baterii Samsung SDI která má degradaci oproti konkurenčnímu Panasonicu násobně vyšší.
22. 12. 2018 15:00
Re: bez překvapení
Nastuduj si trosku tie baterie, bateria v mobile/notebooku sa dost podstatne lisi od tej pouzitej v EV :-) Ale mozes ist skusit sirit “pohadky” o kapacite baterie po 3 rokoch do Holandska, kde je viacero elektro taxikov 6+ rokov s najazdom cez 350.000km a degradaciou na urovni 8-13%. Som zvedavy, co ti povedia :-)
Avatar - elektrikar
22. 12. 2018 19:47
Re: bez překvapení
Ada by měl být český vývozní artikl v oblasti inženýra proč něco nejde >:D Vzhledem k tomu, že s tím elektrickým autem jezdím každý den je to stejné jako kdyby mi řekl "věříš mně, nebo svým očím"? >:D Asi by měl okamžitě navštívit vědecké týmy po celém světě a vysvětlim jim, že to prostě nejde. Pochopte to, nejde to!!! Co na tom, že už toho jezdí přes 200 000, nejde to! A také by to měl vysvětlit těm superpočitačům, které dělají analýzu různých návrhů např. pomocí MKP.
22. 12. 2018 15:16
Problémem je hmotnost,
tyto elektrobusy váží 2x víc než stejně velký trolejbus. Připočteme ztráty při nabíjení a každý si lehce spočítá, že efektivita provozu takového elektrobusu je na méně než polovině ve srovnání s trolejbusem. Díky tomu, že sežere mnohem více elektřiny a potřebuje extrémně drahé baterie, které rychle zničí, jeho provoz je ekologickým zvěrstvem. A použít baterie na ukládání elektřiny v domech? Co je to za kravinu? Ztráta při transformaci, ztráta při nabíjení, ztráta při vybíjení a další transformaci, to už na první pohled je z hlediska efektivity naprostá sebevražda. Kolik toho už bylo zamořeno kvůli louhování lithia a kolik lidí a celých potravních řetězců umírá na otravu rtutí a těžkými kovy, které se při louhování používají? To zapálené švédské ekology asi taky nezajímá. Hlavně že si vozí tankery z jižní ameriky suroviny pro výrobu palmového oleje. Tankerem, který spaluje ten nejhorší mazut plný síry a teče z něj nonstop olej...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - elektrikar
22. 12. 2018 19:57
Re: Problémem je hmotnost,
Pokud tady chcete trollit, tak buďte tak laskav a spočítejte to. Jakmile to spočítáte, přestanete psát takové hovadiny které vychází z vašeho "selského rozumu" a totální neznalosti oboru elektrotechnika.

Vy jste snad ten článek ani nečetl, protože napsat takový výplod k článku který popisuje cirkulární surovinové hospodářství u baterií snad ani svéprávný člověk nedokáže.

Co se týče pokroku v bateriích a spotřebě základních surovin, ve videu níže je to krásně vysvětlené včetně faktu, že oproti první generaci je Tesla nyní na 1/3 spotřeby Kobaltu a Lithia na kWh baterie. Větší část battery packu tvoří hliník a nerez, což chápu že máte za nebezpečné a nerecyklovatelné materiály >:D

Zdroj: [odkaz]

A ta vaše ropa která se čerpá pomocí elektřiny přes Alpy z Itálie do ČR a ze které se rafinuje nafta a benzin pomocí elektřiny a která vám pomocí elektřiny sama nateče do nádrže se z Ázerbajdržánu vozí na santových saních které jezdí na fialky a vypouští svěží jarní vánek.

Zdroj: [odkaz]
24. 12. 2018 13:13
Re: Problémem je hmotnost,
staci prvni veta a je jasne ze kecas :-!

"tyto elektrobusy váží 2x víc než stejně velký trolejbus."
volvo 7900 electric pohotovostni hmotnost 12.2 tun, v maximalnim zatizeni 18 tun, meri 12 metru, ma kapacitu 83 cestujicich + ridic, a na 76kWh baterii ma s plym komfortem bud klimatizaci nebo topenim dojezd v realnem mestskem provozu 80-90km, coz jsou udaje od dopravnich spolecnosti ktere dany bus ruzne po Evrope provozuji ( mereny metodikou uvadi 136km), nabijeni reseno automatickym pantografem a plne nabiti za 6 minut, cena tohoto elektrobusu se pohybuje od 11 do 13 milionu korun, cena jedne nabijeci stanice 2.5 milionu korun, na ni se muze nabijet tech elektrobusu postupne kolik je libo, rekneme co 10 minut jeden, vetsinou se instaluje takove nabojeni na konecne kde MHD casto maji odstavku nez jedou dalsi kolecko, Volvo na stanici a automatickou soupravu na jeho elektrobusech dva zaruku 8 let

vetsina trolejbusu 12 metru, ma pohotovostni hmotnost okolo 11-12 tun, a v maximalnim zatizeni stejnych 18 tun, maji kapacitu od 80 do 100 cestujich + ridic, cena trolejbusu se pohybuje mezi 10-11 miliony korun, 1km troleji se pohybuje v cenach 28-32 milionu korun pokud na danem useku pojedou jen 2 trolejbusy, pro vetsi zatizeni je treba vice dimenzovat co 5-6km transformatory na vetsi zatez, udrzba trolejoveho vedeni stoji treba ve meste jako je Hradec Kralove okolo 50-55 milionu korun rocne

takze je na lidech aby se rozhodli jestli chtej aby jim ulice hyzdili vsudypritomne draty troleji ktere neustale pri prujezdu generuji celkem silne elektromagneticke pole dosahujici na vzdalenost 30-40 metru, coz treba pro lidi kteri v takove vzdalenosti maji byt musi bejt doslova labuznicke :-! ja v takove vzdalenosti kdysi v Brne pracoval mocapem, a kdykoliv projizdela tramvaj, tak se prace musela prerusit, protoze se to cele rozesralo, ale tak nakonec se prace dokoncili aprvni dil Mafie byl v roce 2002 hotov >:D