:yes:
síce krásne nepraktické auto, ale ako druhé auto do rodiny by to nebolo vôbec zlé na zvezenie...momentálne by som asi mal silnú dilemu medzi C30 a Sciroccom...ale skúsenosti s obomi značkami by asi nahrali Volvu...
Cekal bych, ze pokud by slo opravdu o druhe auto do rodiny a SVEZENI, tak za tyhle penize clovek sahne spise po Golfu, Lanceru, Impreze... C30 udelate dojem maximalne na teenagery nebo holcicky ;-)
Je to stylovejsi Focus, svezeni v nem neni vubec zle, jel jsem ve verzi 2,0d a pokud nekdo nema vetsich ambic, nez jen jizdu ve dvou, pripadne obcasne svezeni dvou deti, pak to neni vubec zla volba.
o holčíčku práve ide :-) Lancer a Impreza nie sú moc autíčka pre holčičky a druhé auto v rodine u nás využíva práve /hlavne/ "holčička" a hlavne na dochádzanie do práce...Golf by prichádzal do úvahy, ale na dizajn je to tak trošku "nudné" autíčko, preto potom radšej to Šííro, ktoré vnímam skôr ako konkurenta pre C30, i keď pravdou je, že Powershift vo Volvách zatiaľ na DSG nedorástol... ;-)
Máš pravdu, obyšejný Golf je pro "holčičku" trochu nundý, proto to chce třídveř. G6GTI (s adpt. podv. a DSG), ten bude pro "holčičku" ideální... na toho C30 nemá prakticky v ničem...pořádně se s obouma svez a uvidíš sám..., ten rozdíl je skoro propastný (nemluvě o prostoru)...a ještě si ho velmi rád občas půjčíš na menší projížďku... ;-)
Většina "holčiček" nepotřebuje auto s 200 koňmi a více. Pokud bych chtěl auto do 150 koní,tak bych sáhl po C30. Pravdu máš, že C30 T5 za moc nestojí a v tomto případě bych určitě bral GTI nebo Scirocco, jinak C30. Taky nezapomeň, že u žen hraje jedno z nejdůležitějších kritérií bezpečnost a Volvo je prostě Volvo ;-)
Nemyslím si, že Volva jsou dnes tak vyjímečně bezpečné, jak si to o nich většina lidí myslí...a u C30 to platí dvojnásob, jen se podívej na to zadní prosklení, věříš více sklu, nebo plechu?
Opravdu si myslíš, že Volvo je nějak (obecně) zvláště bezpečné např. ve srovnání s MB, BMW nebo Audi...
P.S. "Kouzlo" G6GTI je právě v tom, že s ním můžeš jezdit naprosto stejně jako s autem do 150PS...a 60PS navíc se občas taky hodí...
To si nemyslel vážně ten dotaz "věříš sklu nebo plechu" že ne? Protože to je pěkná blbost :-) Myslíš, že je to ten plech co tě zachrání při nárazu nebo co ?
Ale zdaleka ne vždy jde jen o typický náraz, který máš zřejmě na mysli... občas se ti může něco "podívat do kabiny" i bez něj, nebo ještě před ním...a tam se cokoli dostává mnohem jednodušeji přes sklo, než přes minimálně dvojitý a vyztužený plech třetích dveří...
Však ono jen stačí, když si to lidi myslí...Jo, bezpečnost u C30 je dle mě na stejný úrovni jako konkurence. Snad má jen masivnější dveře oproti komkurenci, víc oceli se někdy může hodit. U nových Volv, např. XC60 jsem přesvědčen, že konkurenci o něco předčí, její seznam aktivní a pasivní bezpečnosti je nekonečný. Ale těžko to můžem posoudit v praxi, leda bysme proti sobě poslali třeba Q5 a XC60...ale se mnou jako s řidičem nepočítej :-)
P.S. Mně to říkat nemusíš, ale pro někoho můžou být ty koně navíc už zbytečný.
Provocateur Ti to vlastne vysvetlil za mňa ;-) aj z tých dôvodov bych pre ňu bral Volvo (samozrejme ma bude ešte zaujímať, či sa tam dá dokúpiť systém čistenia vzduchu, ktorý je montovaný do XC60, je silná alergička a tá vymoženosť by jej aspoň v aute uľahčovala v istých obdobiach život hneď po nastúpení, to by bol dôvod číslo 1 pre kúpu), i keď Scirocco sa jej páči náramne a Golf 6 GTI tiež, nehovoriac už o tom, že sa páčia i mne...ale zatiaľ nechcem zostať sám :-( no je dosť možné, že by ma nakoniec prehlasovala, keďže by sa jednalo o jej auto, mala by dva hlasy (u nás je demokracia, ja dám odporúčania, ona si vyberie), takže to Šíro a Golf rozhodne nehádžem do koša, práve naopak, budú vo výberovom koši, automat je pre ňu už nevyhnutnosť a DSG je fajn.
úprimne automaticke prevodovky nič pre mňa /síce tá BMW v režime sport hm :-! /.Kamarátovi som raz povedal,že ak budem chcieť kúpiť auto s automatom nech ma udiera dovtedy kým si to nerozmyslím >:-[]
Záleží v čem. V trojce, když tě kvedlání baví a máš třeba 330i, tak prosim... Jinak bych kvedlačku nechtěl ani vidět, ale stačí půl roku s automatem a pak se vrátit ke kvedlání, no nevim, jestli by někdo odolal pohodlí. Jý si manuálně "zařadím" tak jednou za měsíc a to ještě omylem, když o to zavadim. Ale každýmu, co jeho jest... Nad převodovku v BMW není :yes:
"presto nedosahuje kvalit ozkouseneho DSG... hmm" to rika kdo? Naopak si myslim pokud jde o spolehlivost, tak to DSG Powershift hrave strci od kapsy. Staci se podivat kolik DSG bylo reklamovano uz v US.
Ford/Getrag Powershift se dava i do EVO X a ze by tam byl tak pomaly, tomu sam neveris.
Vychazim z nezavislych testu Deadlifte, pisu o kvalitach prevodovky jako takove. DSG uz si proslo destkymi nemocemi, to Powershift teprve ceka. Navic se dava do tak omezeneho poctu modelu, ze se zatim neda mluvit o nejake revoluci.
V zasade nechapu, proc nekoupili patent od VW...
Powershift prevodovka pozostáva z dvoch spojok, ktoré pracujú súbežne a radenie prevodových stupňov je okamžité, čím sa šetrí palivom pri radení oproti klasickým automatickým prevodovkám.
Geartronic by mala byť klasicka automaticka prevodovka s možnosťou manualnej volby... Jazdil som v XC90 2,5 benzin s touto prevodovkou a bola dosť leniva.
kamarát mi stále vravel,že je to hrozne a neveril som ,skutočne som bol nemilo prekvapený 8-s skutočne bola tragická keď si človek vezme ,že akú cenu si za to človek zaplatil...
Dámy, nedá mi. Podle mě chtěj dělat dravější držky. Pokud si vzpomínám, tak ta vize S60 má podobnou tlamu a tam se každej rozplýval. XC60 má skoro asi to samý... mě to nijak nevadí. Spíš u Volva každej čeká tu klasickou krabici. Mě se každý Volvo celkem líbí, jen některý detaily a technika mi vadí.
Jedno mi nie je jasné, prečo majú mať všetky modely jednej značky rovnaký čumák. Dáma má byť dáma, švihák švihákom a tramp trampom. Gény môžu byť zhodné, ale nie komplet vizáž.
je rozdiel,ak mas taku drzku na aute 4.5-5m,a na aute okolo 4m.
je rozdiel,ked tej drzke prisposobis cele auto,ako ked ju iba zoberies a prilepis na auto dizajnovane uplne inak.....
...srovnávajících automaty a jízdu s bmw a td. Až na pár příspěvků týkajících se technických popisů fungování aut.řazení je to lejno na lejno. Fakt chlapi... :no: především je třeba se podívat na jakou strunu Volvo brnká.... ničím se nepodbízí...prostě tu je...a je s každým faceliftem krásnější a krásnější....xc90 je krásná, důstojná....není to prvoplánovitá dě.vka jako x5, není to mastodont q7, prostě tu je pro naše rodiny, hýčká si tě, neprovokuje, slouží...takový Vikingský žoldák....a jízda...kdo by sportoval s takovým parníkem....ten je tu pro RODINU, ne pro nevyzrálé (99%) úchyly, kteří se chtěj předvést jako např. v x5....omlouvám se všem normálním majitelům těchto parádních vozů.... volvo je volvo... a raděj než golfa 3dv. tak toto... Volvo ruleeeez ;-)
Hlavně asi vidí ty roztomilý dětičky zakšírovaný v sedačkách, hledíc na Ferdu mravence u stropu zavěšeného videosystému v XC90, spokojené rodiče posrkávající brčkem kolu z McDrive s pocitem, že jsou v naprostém bezpečí pod ochranou dvaceti airbagů. Tak opatrně při předjíždění, udělej si na to čas..táto! ;-)
To je snad skvělý ne? Horší je, když to vidíš v Matizu... Bezpečný to auto je, nedčasový design asi taky, celkem pohodlný, ale řeč byla hlavně o převodovce a ta je vysloveně vůči celku nebezpečná. Nic víc, nic míň.
Nojo, ale tu "bezpečnost" má Volvo ve vínku už dlouhá léta, i když si myslim, že ostatní značky ve stejných třídách a na stejný úrovni v ničem nezaostávaj. Taky je pravda, že to asi Volvo marketingově umí a taky toho pro děti nabízí asi nejvíc, tak proč ne?
"Tatínku, budeme mít děťátko, koupíme si Volvo, prodej to S-class" :-O >:D
Neúchylný rodinný "Vikingský žoldáku" (se psem)...
Si samé "lejno" (už si byl venčit), a k tomu spousta slov... skoro jako od faráře...
K tomu objevnému o cos nás právě obohatil, ovšem stačilo rozhodně jen to jedno slovo...
Nikdo nepsal o sportovani ty chytraku ;-). Nejdriv si to poradne precti a pak mudruj. Geartronic stoji za starou backoru a to auto muze byt hezke jak chce a presto bude tato ospala prevodovka kazit jeho uzitne vlastnosti.
Dvě věci k té převodovce Geartronic:
1) Já ji zkoušel jen v novém V70 D5 a zase tak zlá mi nepřišla, prostě trochu pomalejší. Nebo je v XC90 jiný (horší) typ?
2) Většina XC90 se prodá v naftě a tam je ve standardu manuál, takže v čem je problém? Prostě si budu řadit sám a je klid...
Ja ji jezdil v XC70 a mozna ze by se me tak zla nezdala, kdybych nepresedal do Steptronicu, ktery je klasickym automatem taky.
Moje dojmy jsou zbytecne vytaceni motoru bez efektu, tim padem vyssi hlucnost oproti manualu o spotrebe se ani nebavim. Nez zabral kickdown pro predjizdeni, tak jsem si mohl skocit na gulasek se sesti.
Co se tyce moznosti manualu, pak samozrejme ano, ale to se v lux segmentu moc nenosi. Me i k tomu Volvu nejak vic pasuje automat, jen kdyby byl trochu lepsi.
myslím, že se to tady zase zbytečně vyhrotilo. S Geartronicem jsem jezdil v S60 a nijak tragický mi nepřišel. Je pravda že s automaty teda moc skušeností nemám, ale řadil hladce, nevytáčel zbytečně, kickdown nějakou tu se*** trval to je pravda.
On to bude podle mně slušný klasický automat. Určitě ne nejlepší, ale taky ne zoufalý. V debatě se to klasicky zvrhlo do pozice, jakoby automaty v Bawu byly o 150 let dopředu a Geartronic pomalu neuměl ani couvat.
Jinak hoši, soused dělá do automatů a podle jeho slov se to kazí všechno zhruba stejně. Jako nejlepší (technicky i výdrží) ohodnotil Lexus+Toyotu. Asi není zaujatý, jezdí bawem, volvo měl před ním ;-)
No tak kluci to trochu s tím gulášem s šesti zveličili, ale ty se to taky snažíš "neutralizovat" určitou dávkou nadsázky... Nevšim jsem si, že by tu někdo psal něco o 150 letech, nebo necouvajících Volvech v automatu... ;-)
Každopádně je to rozdíl, který hned pozná i naprosto průměrně vnímavý řidič...
Jinak máš docela zajímavého souseda, jen jsem přesně nepochopil, co to znamená, že "dělá do automatů"? To na ně má "doma" nějaký specializovaný servis?
:yes:
dosť tam v diskusii rezonuje Civic, keď človek prekryje dve tretiny karosérie, tak to sedan "sivíka" zozadu trochu pripomína, hlavne je to dané svetlami, ale inak pekný celok, krásne auto...
Predtým, s kolmejšou a vyššou maskou, vyzerali Volvá síce seversky drsnejšie, a o to vlastne šlo, ale osobne mi neprekáža prechod k novej tvári, beriem to ako mierne zjemnenie predných partií, no pritom to neuberá na agresivite. Skôr na mňa, zatiaľ, mierne rozporuplne pôsobí obrovská plocha zadného skla, neviem, či to kapánek neprepálili, chcelo by to viacej záberov, čas ukáže.
Počkej... ty myslíš, že oni tu zadní "výlohu" ještě zvětšili?
To snad ne...?
Jinak bych raději určitě zůstal u toho: "seversky drsnejšie", tady už se totiž pomalu ale jistě vytrácí jakákoli osobitost a originalita designu Volva...a designový vliv Fordu jakoby stále přetrvával a ještě spíš naopak (překvapivě) sílil...
predpokladám, že sú tam zatiaľ stále tí istí ľudia, ktorí tvorili Volvá i pod krídlami Fordu, takže ten vplyv sa zákonite derie na povrch, i keď s akýmsi oneskorením...ono to tak vyzerá, že tam je snaha zakomponovať akési prvky teraz "povestnej" fordovskej kinetiky...mne to príde, že Volvo vyčerpalo studnicu svojich typických ostrejších tvarov a ten dizajn bolo už ťažké rozvíjať. A tak prešlo na v súčasnosti moderné tvary, nastolené štúdiou S60-ky a realizované už na XC60, no na druhej strane sa nechcú vzdať ani svojej povesti a uznávam, že na niekoho to môže pôsobiť "rozbitým" dojmom...a ako je tradičné u všetkých značiek, tak i tu sa nemohli vyhnúť istej unifikácii tvarov v rámci svojej modelovej palety, takže sa nič nedalo robiť a C30 sa to muselo dotknúť tiež, inak by onedlho vyzerala ako o generáciu starší model...mne osobne to neprekáža a dostať dvojicu XC60 a C30 do garáže bych sa vôbec nevzpieral...čo sa týka S60, tak to zadné sklo mi príde skutočne dosť veľké na to auto, ale ako celok to na mňa nepôsobí odpudzujúco, tak ako som napísal, chcelo by to viacero pohľadov, resp. si počkám na živý kontakt...
Souhlasím, ale face O2 nebyl zdaleka jediný ani první, kdo tenhle trend (prosklených blatníků) "vytvořil", i když právě u ní je relativně dost výrazný...
Obecně nevím, ale pro většinu jo. Trochu jsem si na něj "zvykl", ale stále mi dost "vadí", působí disproporčně a zepředu si (na první pohled) pletu Octavii s novým Superbem...
človek si zvykne, to je pravda, ale tiež je pravda, že u Octavie sa im predné partie nepodarilo príliš zladiť/napasovať k zbytku auta, pritom na výkresoch to vyzeralo o kus lepšie...
presne. všeobecne facelifty mi na väčšine áut poste nesedia. Klasickým príkladom je aj posledná Vectra 8-s Jeden z mála podarených faceliftov má asi súčasný Golf.