Vedle vývoje vozů na biopaliva a hybridních technologiích se automobilka Volvo zabývá také zdokonalováním konvenčních pohonných jednotek. Výsledkem tohoto vývoje je speciální provedení modelu C30, které nese označení Efficiency.
Proc rouvnou nereknou ze powershift je proste kopie DSG?
jinak doufam ze podobnych aut bude jen pribyvat, ikdyz radeji bych videl auto na repkovy olej ci biolih nebo nejlepe CNG.
Zajímalo by mně, jaký přínos má zakrytá maska a optimalizace aerodynamiky kol pro cukání v koloně. Spotřeba bude možná menší při plynulé jízdě po dálnici, ale jinak celkem krok do *.
Predpokladaji, ze s tim autem pravdepodobne nebudes stat furt v zacpe a sem tam pojedes i trochu rychleji, proto ta zlepsena aerodynamika. No a kdyz budes v kolone tak to nicemu neublizi. Me se to libi, skoro nic zasadniho na tom aute to nemeni a pritom jde usetrit docela hodne na spotrebe. Kdyz se prida jeste treba neco jako ma BMW efficiency dynamics, tedy vypinani alternatoru pri rozjedu a zapinani pri brzdeni, nova rychlejsi prevodovka, nove vstrikovace 4 generace pro motory tak spotreba muze jit jeste nize a stale to jeste neni hybrid. Proste normalni auto s mensi spotrebou, moc pekne.
Plně souhlasim! Jen mi přijde opravdu zajímavý, jak najednou z ničeho nic až pod tlakem automobilky přicházejí na to, že jde razantně snížit spotřeba pomocí pár téměř nic nestojících opatření o poměrně dost procent. Omezovače na 160 km/h jsou nesmysl, ale kroky jako tento jsou potřeba na všech frontách. Ať ale dělají co chtějí, největší vliv má ve finále řidič a jeho styl jízdy. Já mám A8 3.7 osmiválec a proti spotřebě udávaný v techničáku (12,8 l kombinace) jezdím dlouhodobě pod 10 litrů, a to i na klasický 95-ti oktanový natural místo předepsaného 98-mi oktanového, na dálky klidně i za 8,5, někdy i pod 8 litrů a nejezdím pořád jen do 160 km/h. Pokud se používá mozek a využívá kinetická energie, je to nejlepší způsob jak snížit spotřebu...