Po oznámení příprav Hondy na příští ročník formule 1 spekulace o možném návratu BMW do F1 tak zintenzivněly, že bychom je neměli brát na lehkou váhu. A to se hovoří také o Fordu…
McLaren - Honda vyjede už příští sezónu, než až v r. 2016. Stejně tak (Red Bull) - BMW, pokud to celé není kachna. Podle všech náznaků není a Renault už může začít vymýšlet PR, jak z té ostudy ven.
A BMW koukám vymyslelo jak do ostudy dovnitř. Zase jim Mercedes vypráší pr-del a nakonec si to slíznou i od McLaren-Honda. Toyota i BMW dobře věděli proč z F1 utíkali ...
Působení BMW ve F1 byla docela ostuda ..........
To je otazka komu se bude darit. Jde hodne o aerodynamiku, takze ikdyz treba BMW nebude zrovna v pocatku spicka muze treba u Red bullu slusne fungovat. Pujde hlavne i o spolehlivost.
To ze BMW nastoupi uz pristi rok je bud uz davno dohodnute a uz davno na pohonu makaj nebo v pristim roce nenastoupi, pac silne pochybuji, ze by za par mesicu pripravilo adekvatni techniku, tedy vykon a spolehlivost. Dopadli by jinak jako Renault, zkusenosti a cas na testovani by jim chybel.
nemozes porovnavat historiu bmw a toyoty v f1, ked bmw uz v 83 ziskali v brabhame titul s piquetom, spolu s williamsom shumacher/montoya ziskali par gp a ako samostatny team jedno gp montreal/kubica - nenazval by som to ostudou...
ako bolo spomenute honda nastupuje 2015 a nemyslim si ze bmw sa pripoji skor ako 2016, zvlast ked nie je jasne ako sa postavia k celej f1 fanusikovia po celej sezone...
Honda získá díky MCL data od Mercedesu. Není cesta, jak MCL zabránit v získání dat. MCL to má dobře vymyšlené. I kdyby se letos motorům Mercedesu nedařilo, data jsou cennější než zlato a Honda by je dobře využila i kdyby se Mercedesům nedařilo.
Pre Renault a este viac pre Infiniti by bol odchod z Red Bullu velmi neprijemna zalezitost. A mna osobne by to aj mrzelo. Infiniti tam posledne roky leje neskutocne peniaze, aby sa zviezlo na vlne uspechu, plati aj Vettela osobne, ktory je akoze ich Director of Performance, a zrazu ich chce Rakusan vykopnut kvoli BMW?
Cas ukaze, kolko je na tom pravdy. Minule leto sa vo velkom spekulovalo, ze navrat F. Alonsa do McLarenu je hotova vec. A vidime, co sa (ne)stalo.
V kazdom pripade sa mi reakcie Red Bullu a jeho hlasnej truby H. Marka zdaju prehnane. Posledne styri roky drvili vsetko, co sa dalo, a zrazu im nevyjdu 3 preteky a uz maju hystericky zachvat. Trochu viac trpezlivosti by nezaskodilo.
Red Bullu nejde o tři zbabrané velké ceny, ale asi dobře vědí, že díky motorům je v tahu celá sezóna. Motory jde vylepšit během sezóny z hlediska spolehlivosti, ale nejde změnit jejich konstrukci, ta je pravidly zafixovaná na celou sezónu a všeobecně se má za to, že konstrukce Mercedesu má velký náskok ve výkonu (především ve schopnosti podávat jej trvale, zatímco soupeři jsou schopni stejného výkonu jen po krátký čas a navíc má Mercedes nižší spotřebu) a to je prostě pro RB průšvih, který už nedožene.
To se ve sportu stává, že se něco nepodaří a třeba celá sezóna je ztracená. Red Bullu jde však jen o reklamu a ukazuje se, že to není partner pro dlouhodobější spolupráci. Renault a Infiniti by se měli s Red Bullem co nejdřív rozejít a koupit třeba zbytky z Lotusu. Během pár sezón by se třeba mohli vrátit na vrchol. A o tu cestu na vrchol snad nejen v F1 jde především.
V F1 jde o reklamu až v první řadě.
Když pominu motory, kde je situace jaká je, tak Red Bull pořád disponuje nejlepším konstrukčním týmem v F1 a monopost jako takový je špička, protože Newey je jenom jeden. A tvoje přání o rozchodu se nejspíš do konce sezóny splní, protože prakticky všichni již počítají s tím, že Renault dostane od RB kopačky.
Doufám, že Renault s Infiniti od Red Bullu, co nejdřív odejdou. Red Bull si pak určitě koupí nějaký lepší motor. Co si však nekoupí, jsou fanoušci. Proto také dlouho v F1 nevydrží.
O tom jestli tým vydrží v F1 nerozhodují fanoušci. A "stačí" pár let v F1 sbírat úspěchy a fanoušků bude plný pytel, každý nováček v F1 bojoval s nedůvěrou.
Jak je vidět, tak Red Bull už si jednoho fanouška získal. Asi někomu ten jejich přístup imponuje. Jen moc nevěřím, že jim podobní fanoušci zůstanou i po několika neúspěšných letech. A po té redbullácké hysterii ani nevěřím, že by to zůstal samotný Red Bull.
Nemusíš je mít rád, ale uznej, že Mateschitz neudělal v budování týmu z trosek Jaguaru jedinou chybu. Evidentně on a jeho poradci mají čuch na správné lidi.
Nevím, co si představuješ pod pojmem "jejich přístup". Jejich přístup je úplně stejný jako u ostatních týmů, nevidím nejmenší rozdíl. A co se týče fanoušků, tak jediný tým, který má jakési vytrvalé jádro i když se dlouhodobě nedaří je Ferrari, pár VC jsem viděl na živo a jedině fanoušci Ferrari jsou "vidět" i když Ferko plápolá na konci pole a samozřejmě když se daří tak je to "rudé peklo". Ostatní týmy, když se jim nedaří, tak po nich na tribunách ani pes neštěkne.
To este nie je iste. Pisal o tom Sport Bild vo februari, ale neexistuje nijake oficialne potvrdenie. Skor som to bral ako sucast vyjednavania o predlzeni, lebo Infiniti by za svoje peniaze chcelo aj blizsiu technicku spolupracu a Red Bull to zasa nechcel pripustit. Vo svetle aktualnych problemov Renaultu a koketovania Red Bullu s BMW to predlzenie nevyzera nijako ruzovo, ale pockajme a uvidime.
Ako Ferrarista som uz prakticky zvyknuty na to, ze po rozpacitom starte prichadza bojova nalada, potom zmiesane vysledky a potom sa v istom momente vyhlasi, ze sezona je stratena a ideme sa sustredit na novu :-)
Viem, ze vyvoj hardware je zmrazeny a cela sezona moze byt stratena, ale no a co? Je to dovod na hystericky zachvat? 4 roky valcovali a ak im nevyjde jedna sezona, svet sa nezruti.
Ferrari ako celok je na tom tohto roku este biednejsie ako Red Bull.
Treba i proto take fandim i Wiliamsu, at jim ten zapal vydrzi co nejdele, at se jim dari shanet sponzory, at se vice priblizi spicce, je to proste sympaticky tym... RB je o nicem, takova predrazena limonada
Red Bull tvrdo maka, ma genialneho konstruktera, okolo neho tim sikovnych ludi a maju za sebou vysledky, to sa musi uznat.
Z dlhodobeho hladiska by som radsej nadalej videl spojenie Infiniti Red Bull, ale Nemci (Rakusania) drzia spolu, takze okrem cisto obchodnych dovodov tam vidim aj ine...
Já žádný hysterický záchvat nevidím, vidím čistě pragmatické rozhodování, Renault jako dodavatel to podělal tak dostal kudlu na krk, když se nezlepší dostane kopačky. Dodávání motorů není nějaká dobrovolná nebo veřejně prospěšná činnost ale normální byznys za který RB tvrdě platí. Tak to ve světě F1 u špičkových týmů chodilo odjakživa. A Ferrari, to si neumí ohlídat ani své jezdce aby na veřejnost nevynášeli co se nedaří doma v kuchyni, viz Alonso a jeho výroky na adresu vlastního týmu, kdy po každé druhé VC prohlásí, že on jezdí jak bůh jen ten slabý tým mu to věčně kazí a není mu schopen připravit konkurenceschopné auto.
Nikdy som nevidel, aby sa Alonso pasoval za Boha. Niektore veci by som aj ja riesil inak, ale je to taka talianska domacnost :-) K tomu patri aj vasniva diskusia a videli sme nedavno aj tahanie za usi :-) Faktom je, ze odkedy je Alonso vo Ferrari, este nemal spickovy monopost.
Nemyslim konkretne tento clanok, ale ak sledujes dianie v F1, pomaly neprejde den, aby H. Marko nevydal nejake dramaticke prehlasenie. Samozrejme, ze ide o obchodny vztah a Renault to tentokrat pohnojil, ale reakcie Red Bullu sa mi nezdaju pragmaticke.
Alonso je skvělý jezdec, ale neumí komunikovat s konstruktéry a inženýry a podílet se tak na zlepšování auta, prostě čeká až mu postaví špičkové auto, ale to se nepostaví samo, jezdec musí být schopný do úmoru testovat a předávat podněty týmu a to Alonso moc neumí a pak vzniká dusno, Schumi si uměl Ferrari srovnat podle potřeby a fungovalo to, to Alonso neumí a je tak jen "poloviční" jezdec.
V tom článku píší, že není obvyklé aby jednička týmu vynechala testy nového auta na sezónu, přenechala to jiným a sama se věnovala "kondiční" přípravě. Jasně, že PR Ferrari nenapíše na plnou hubu, Alík na to hodil bobík.
A když musí šéf veřejně rovnat spory a říkat, že Alonso přestupuje hranice, tak asi každý umím udělat představu jak asi "skvělá" bude komunikace a spolupráce mezi Alonsem a týmem.
[odkaz]
Mozno to nie je obvykle, ale zasa by som to nezovseobecnoval, ze FA nespolupracuje s inziniermi. Spolupraca je asi dobra, ak obe strany maju zaujem pokracovat v nej. A FA by navyse chcel naspat aj McLaren.